Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 december 2014, 18:21   #81
mauste
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Gewoon een vraagje, hoe weet jij dat alle beslissingen op het Schoon Verdiep worden genomen? Omdat in het in de Gazet staat en een sos het gezegd heeft?
Omdat de Messias te pas en te onpas interfereert met het federale beleid. Hij wijst de vermogenswinstbelasting af, (bevoegdheid van een N-VB-minister nota bene) hij weigert het debat over bedrijfswagens, hij hekelt het optreden van Mayeur bij de rellen in Brussel met het Antwerpse uitschot enz...
Zijn credo:" Het staat niet in het regeerakkoord." Wat doen ministers dan nog? Staat in het regeerakkoord dat er maandelijks 1000 uitgeprocedeerden moeten uitgewezen worden? Dat het leger in Antwerpen zou kunnen ingezet worden bij rellen? Staat er in het regeerakkoord dat nieuwkomers 250 € zouden moeten betalen?
"Er is geen andere keuze dan wat we nu doen" orakelt BDW. Een leugen van formaat. Er is altijd een andere keuze mogelijk in het bepalen van een te volgen beleid.
mauste is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2014, 18:23   #82
mauste
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hollande Bekijk bericht
het spijt mij meester dat ik grof en gemeen was, en ik zal er in het vervolg opletten dat ik geen lettertjes vergeet te schrijven meester.
Vooral de juiste lettertjes dan...
Oud 5 december 2014, 18:25   #83
hagel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mauste Bekijk bericht
Zijn credo:" Het staat niet in het regeerakkoord."

We moeten wel beseffen dat het regeerakkoord onfeilbaar is en vermoedelijk uit de hemel is neergedaald.
hagel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2014, 18:26   #84
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hagel Bekijk bericht
Dus als ik het goed begrijp, heeft de NVA alle programmapunten opgegeven om gewoon in de regering te zitten en aan de macht te zijn. Wel potverdorie.
Neen. Het eerste programmapunt werd in de eerste plaats in de koelkast gestoken omdat ze niet nog eens achter een cordon zonder naam zou belanden. Ben jij hypocriet of onnozel dat je de gevolgen niet hebt opgemerkt die een volgehouden cordon sanitaire op lange termijn heeft?

Maar zelfs al was het uitsluitend terwille van de macht, dan nog kan je dat beter OOK de �*ndere "liberalen" verwijten die eveneens deel uitmaken van de federale dinges. Die daar niet vier maar tien zetels bezetten, plus de premiersstoel. Maar DIE horen we jullie zelden of nooit van machtswellust beschuldigen.
Oud 5 december 2014, 18:29   #85
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
Bij de N-VA achterban is het nog niet echt doorgedrongen, maar eens je in de Belgische federale regering zit ben je een Belgische federale regeringspartij (en dus per definitie anti-Vlaams).
Inkaderen!!!

Laatst gewijzigd door Knuppel : 5 december 2014 om 18:30.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2014, 18:30   #86
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Bolleke Wol's schermafbeelding

Standaard

Een partij die werkelijk met Belgique wil afrekenen zou blij zijn met dat cordon sanitaire: het bewijst immers dat het establishment schrik heeft.
Maar N-VA is zelf het establishment geworden. Al een tijd trouwens. Vandaar ook dat N-VA braafjes mee het cordon sanitair tegen het Vlaams Belang in stand houdt.

Wat de andere liberalen betreft: who gives a fuck, daar weten we al jaar en dag van dat ze tot het belze establishment horen. N-VA bedroog de kiezers jarenlang met de bewering de Kracht van Verandering te zijn, en voor Vlaanderen op te komen.
Bolleke Wol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2014, 18:31   #87
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Inkaderen!!!
En opsturen naar alle N-VA parlementsleden.

Dat ze het maar eens goed beseffen: zij zijn een deel van het probleem belgië geworden.
Oud 5 december 2014, 18:31   #88
hagel
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen. Het eerste programmapunt werd in de eerste plaats in de koelkast gestoken omdat ze niet nog eens achter een cordon zonder naam zou belanden. Ben jij hypocriet of onnozel dat je de gevolgen niet hebt opgemerkt die een volgehouden cordon sanitaire op lange termijn heeft?

Maar zelfs al was het uitsluitend terwille van de macht, dan nog kan je dat beter OOK de �*ndere "liberalen" verwijten die eveneens deel uitmaken van de federale dinges. Die daar niet vier maar tien zetels bezetten, plus de premiersstoel. Maar DIE horen we jullie zelden of nooit van machtswellust beschuldigen.
Ik geef toe, mijn ironische opmerking is niet gelukt. 'Ge hebt het verkl....' zouden ze in het Vlaams parlement zeggen.
Maar alle gekheid op een stokje: alleen maar om de macht... Kijk, ik ben van degene die opgegroeid zijn met en nog geloven in "Slechts op dit ene wil ikgaarne roemen, geen enkle macht te hebben toebehoord, die 't mensenhart houdt voor een koopbaar ding". Ik geef toe, ouderwets, maar reken mij dan ook maar gerust tot het gild der narren...

Laatst gewijzigd door hagel : 5 december 2014 om 18:33.
Oud 5 december 2014, 18:36   #89
mauste
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
...eens je in de Belgische federale regering zit ben je een Belgische federale regeringspartij (en dus per definitie anti-Vlaams).
.
"Heureusement que le ridicule ne tue pas!"
Oud 5 december 2014, 18:37   #90
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een partij die werkelijk met Belgique wil afrekenen zou blij zijn met dat cordon sanitaire: het bewijst immers dat het establishment schrik heeft.
Door het VB door middel van een cordon sanitaire uit te schakelen heeft het regime idd bewezen dat het schrik heeft van die partij. Het regime heeft eveneensn schrik van de N-VA door er alles, �*lles aan gedaan te hebben om ook die partij te vermijden.
Maar alleen een héle grote dommekloot maakt daarvan dat de partijen die met Belgique "willen afrekenen" blij zouden moeten zijn met hun uitsluiting door het regime.

Ken je écht geen betere manier om je belachelijk te maken?
Oud 5 december 2014, 18:44   #91
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En opsturen naar alle N-VA parlementsleden.

Dat ze het maar eens goed beseffen: zij zijn een deel van het probleem belgië geworden.
Tiens, tiens.
En ik die je er moeiteloos van kon overtuigen dat "ze" nooit anders dan het enige probleem van Belgique waren, zijn, en zullen blijven.

Citaat:
De Wever zal dat wellicht dan uitleggen als 'zie je wel dat we België ontmantelen'.
Citaat:
Vijf jaar lang federale regering met sociaal afbraakbeleid is immers de beste manier om de N-VA kapot te krijgen.
Citaat:
De N-VA is helemaal niet geïnteresseerd in "verandering".
Citaat:
Deze regering is een van de meest antivlaamse regeringen van de voorbije decennia

Laatst gewijzigd door Knuppel : 5 december 2014 om 18:44.
Oud 5 december 2014, 18:49   #92
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nogmaals, wel potverdorie! En is dat dan geen kiezersbedrog?
Iedereen die voor de N-VA stemde wist van tevoren wie de ministers van de federale dinges benoemt, ontslaat, en onder welke voorwaarden. En daar hoort nog altijd de ondemocratische plicht bij om trouw te zweren aan een nooit verkozen, en halve gare oppergaai.
Oud 5 december 2014, 18:53   #93
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De N-VA achterban denkt nog steeds dat ze de underdog in de oppositie van een paar jaar geleden zijn.
Niet dus.
Ze waren dus een paar jaar geleden wél de underdog?
Oud 5 december 2014, 18:55   #94
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
N-VA is gewoon een Belgische machtspartij als de anderen.
Juist.
Maar dat wordt alleen de N-VA verweten.
Oud 5 december 2014, 19:07   #95
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Door het VB door middel van een cordon sanitaire uit te schakelen heeft het regime idd bewezen dat het schrik heeft van die partij. Het regime heeft eveneensn schrik van de N-VA door er alles, �*lles aan gedaan te hebben om ook die partij te vermijden.
Maar alleen een héle grote dommekloot maakt daarvan dat de partijen die met Belgique "willen afrekenen" blij zouden moeten zijn met hun uitsluiting door het regime.

Ken je écht geen betere manier om je belachelijk te maken?
Diegenen die zichzelf belachelijk maken zijn diegenen die de eed van trouw zweren aan Zijne Majesteit en vervolgens nog de schijn ophouden van verandering te willen.
Diegenen die zichzelf belachelijk maken zijn diegenen die nog steeds beweren dat Belgique er "alles, �*lles aan gedaan heeft om ook die partij te vermijden". Dat is pas dikke bullshit. N-VA gaf de eigen principes al op voor de verkiezingen. N-VA wou per sé koste wat het kost deel uitmaken van het Belgisch establishment. N-VA is vandaag dus antivlaams.

En ja, partijen die met Belgique willen afrekenen zouden blij moeten zijn met hun uitsluiting door het regime. Zij willen dat regime immers afbreken, niet er bij gaan horen.

Welke bizarre kronkels gaan de niveanen nog moeten maken om hun complete knieval goed te praten?
Oud 5 december 2014, 19:08   #96
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik geef toe, mijn ironische opmerking is niet gelukt. 'Ge hebt het verkl....' zouden ze in het Vlaams parlement zeggen.
Maar alle gekheid op een stokje: alleen maar om de macht... Kijk, ik ben van degene die opgegroeid zijn met en nog geloven in "Slechts op dit ene wil ikgaarne roemen, geen enkle macht te hebben toebehoord, die 't mensenhart houdt voor een koopbaar ding". Ik geef toe, ouderwets, maar reken mij dan ook maar gerust tot het gild der narren...
Jezelf herhalen helpt je niet.

Als je niet zo selectief was in wat je leest had je gemerkt dat het de N-VA niet alleen maar om de macht gaat zoals je jezelf maar al te graag wijsmaakt, maar in de eerste plaats om niet de gevolgen van een cordon sanitaire zonder naam te ondergaan.

Ouderwets zijn stoort mij niet in het minst.
Niets hindert mij echter méér dan hypocrisie, valsheid en achterbaksheid van een dubbelnicker.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 5 december 2014 om 19:08.
Oud 5 december 2014, 19:08   #97
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ze waren dus een paar jaar geleden wél de underdog?
Nee, maar ze waren wel goed zichzelf zo te verkopen.
Oud 5 december 2014, 19:09   #98
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Juist.
Maar dat wordt alleen de N-VA verweten.
Terecht, want N-VA doet zichzelf voor als partij van de verandering.
Van SP.A; VLD, CD&V en de rest verwachten we niet anders.
Oud 5 december 2014, 19:13   #99
hagel
Banneling

Standaard

Citaat:

Als je niet zo selectief was in wat je leest had je gemerkt dat het de N-VA niet alleen maar om de macht gaat zoals je jezelf maar al te graag wijsmaakt, maar in de eerste plaats om niet de gevolgen van een cordon sanitaire zonder naam te ondergaan.

Ouderwets zijn stoort mij niet in het minst.
Niets hindert mij echter méér dan hypocrisie, valsheid en achterbaksheid van een dubbelnicker.
Macht is voor mij macht. En wat heb je eraan als je niet meer in cordon zit, als je toch niets kunt doordrukken. In feite een tegenspraak met wat de voorzitter zegt, nl. dat dit de droomregering is. Een droomregering waarvoor je dus je belangrijkste punten opzij zet. Hmm...

Het kan zijn dat mijn mening hindert, maar ik zeg gewoon wat ik vind, en dat vind ik niet hypocriet, vals of achterbaks. Zeker niet omdat ik geen dubbelnicker ben.
Oud 5 december 2014, 19:17   #100
hagel
Banneling

Standaard

Citaat:
Hmm, nog iets: mijn bijdrage over nieuwe bijdrage over macht, was naar aanleiding van uw reactie: "Maar zelfs al was het uitsluitend terwille van de macht"
Dat impliceert naar mijn aanvoelen dat het opgeven van principes dan gerechtvaardigd zou kunnen zijn. Wel, dat vind ik niet.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be