Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 oktober 2004, 20:55   #81
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Voor een burgelijke partijstelling via het parket moet je betalen inderdaad, 15000 oude belgische franken of ze zien niet om.
Maar voor het vredegerecht heb je het parket niet nodig, je kan daar zelf je verhaal doen.
En als ze je geslagen heeft in die diensten moeten ze tenminste als getuigen genoteerd worden. In dergelijke gevallen kan er een correctionele veroordeling uit komen zonder dat je moet betalen.
Je lijkt me anders taalvaardig genoeg hier?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2004, 20:56   #82
marijke taffein
Provinciaal Statenlid

marijke taffein's schermafbeelding

Standaard maandag ??? hoe moet ik daar geraken lol

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo
In gent hebben ze het vredegerecht, je hoeft geen advocaat te hebben om een zaak in te leiden. Voor juiste informatie bestaat er een gratis advieskantoor in de cataloniestraat (de koornmarkt).
Ga naar ginder, maandag zijn ze open.
Als de helft waar is van wat je zegt heb je een redelijke kans op een degelijke uitspraak zoals teruggave van eigendom, schadeloosstelling en mogelijks straatverbod ook nog eens.
Dat je een speelbal bent geworden van een trekzak kan ik nog enigzins inkomen, maar jij bent evenmin zuiver op de graat. U zal zeker delen in de klappen. Dat hoeft niet meteen zo negatief te zijn maar kan eventueel eens goed zijn om u met twee benen op de grond te zetten terug. Persoonlijk adviseer ik een oorvijg of drie voor al die toestanden zo ver te laten komen. En depressie, wake up de helft van het land heeft die. En hard werken en uw geld afgeven, wie getrouwd is maakt net hetzelfde mee. Geld is maar geld moet je maar denken.

ik heb 300 euro voor t moment ---pensioen is er maar opnieuw de 16de oktober en ik geraak langs geen kanten in gent ik zit in het buitenland
marijke taffein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2004, 20:58   #83
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marijke taffein
de dame mmmm in kwestie is geen familie van mij haar zoon is mijn mans kind dat is alles --
Je sprak ook van je eigen kinders (en bergen drugs) Volgens mij gaat dit alles een staartje gaan krijgen ergens.
Oud 1 oktober 2004, 20:59   #84
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ik heb 300 euro voor t moment ---pensioen is er maar opnieuw de 16de oktober en ik geraak langs geen kanten in gent ik zit in het buitenland
Kan je ergens in België laten registreren, tijdelijk of zo?
Oud 1 oktober 2004, 21:00   #85
marijke taffein
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Voor een burgelijke partijstelling via het parket moet je betalen inderdaad, 15000 oude belgische franken of ze zien niet om.
Maar voor het vredegerecht heb je het parket niet nodig, je kan daar zelf je verhaal doen.
En als ze je geslagen heeft in die diensten moeten ze tenminste als getuigen genoteerd worden. In dergelijke gevallen kan er een correctionele veroordeling uit komen zonder dat je moet betalen.
Je lijkt me anders taalvaardig genoeg hier?
met een tong ga je geen geweld tegen ---
Oud 1 oktober 2004, 21:00   #86
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Een vonnis moet in belgië plaatsvinden, anders moet je een buitenlands vonnis hier opnieuw laten bekrachtigen. Niet te doen dus.
Oud 1 oktober 2004, 21:01   #87
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
met een tong ga je geen geweld tegen ---
Nee, maar je kan er wel een verklaring mee krijgen.
Oud 1 oktober 2004, 21:06   #88
marijke taffein
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Je sprak ook van je eigen kinders (en bergen drugs) Volgens mij gaat dit alles een staartje gaan krijgen ergens.
mijn zoons hebben al in den bak gezeten notabene samen in 1 cel en dachten dat ik nog ging komen voiorzien van sigaretten ook --- mijn zoon die dealt heeft zelfs de zorg alleen over een kind --- zelfs met een gevangenisverleden --- toen ie verongelukte met druigs in zijn wagen belde de politie me uit bed om mijn kleinzoon te komen dumpen bij me ---waar ik in de omstandigheden dat ik me toen ook bevond weigerde en toen hun vader stierf was het eerste wat ze deden onderling afspreken wie wat van de meubels kreeg --- als mijn huis ooit verkocht wordt gaat het grootste gedeelte van het geld van hun erfenis naar de staat als boetes die nog onbetaald zijn van hun drugtrafiek en misbruik---of is dat de bedoeling achter deze hele circ dat mijn huis verkocht wordt en de staat zijn geld krijgt
Oud 1 oktober 2004, 21:11   #89
marijke taffein
Provinciaal Statenlid

Standaard ja hoor op het ocmw ----maar alleen als je financiele hulp nodig hebt

Citaat:
Het Virtuele Perscentrum - ... welk ocmw is menselijk genoeg om mij te registreren--- ik ben door omstandigheden op de dool geraakt en dreig nu ook nog eens mijn pensioen te verliezen ... http://www.intersight.be/scripts/pu ... de=0&do_index=1&mext=&txt=4657VLZInl

by the way het pensioen is geregeld dat kostte nog de minste moeite

Laatst gewijzigd door marijke taffein : 1 oktober 2004 om 21:14.
Oud 1 oktober 2004, 21:14   #90
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgens mij ben je zot!
Uw man zit achter u, uw vriendin zit achter u, hun kleine zit achter u.
Uitgebrande wagen, rechtzaken, stalking, plundering. Vluchthuizen, opnieuw onderduiken. U gaat van hot naar her in europa. Daar zit veel meer achter dan een triest verhaal.
Mee alle chinezen, maar niet den dezen!
Het zal de Piano of de bloxbuster toch niet zijn, zeker?

Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2004, 21:17   #91
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
mijn zoons hebben al in den bak gezeten notabene samen in 1 cel en dachten dat ik nog ging komen voiorzien van sigaretten ook --- mijn zoon die dealt heeft zelfs de zorg alleen over een kind --- zelfs met een gevangenisverleden --- toen ie verongelukte met druigs in zijn wagen belde de politie me uit bed om mijn kleinzoon te komen dumpen bij me ---waar ik in de omstandigheden dat ik me toen ook bevond weigerde en toen hun vader stierf was het eerste wat ze deden onderling afspreken wie wat van de meubels kreeg --- als mijn huis ooit verkocht wordt gaat het grootste gedeelte van het geld van hun erfenis naar de staat als boetes die nog onbetaald zijn van hun drugtrafiek en misbruik---of is dat de bedoeling achter deze hele circ dat mijn huis verkocht wordt en de staat zijn geld krijgt
Ik zou er nog mijn hand niet voor in het vuur steken dat je in die laatste zin ongelijk zou hebben.
Maar goed al die beschuldigingen opnieuw. Je zoon met zijn gevangenis verleden mag best zijn kinderen verder opvoeden. Ook al denken sommigen daar anders over. (vl bl )
Je andere zoon die deald? Tja als ze dat kunnen bewijzen komen ze die halen dat is zeker; en als het zo is gaan ze die komen halen ook!
Mogelijks kan je gedaan krijgen dat je kinderen hun erfenis aftekenen bij leven, dat is wettelijk.
Oud 1 oktober 2004, 21:24   #92
marijke taffein
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Ik zou er nog mijn hand niet voor in het vuur steken dat je in die laatste zin ongelijk zou hebben.
Maar goed al die beschuldigingen opnieuw. Je zoon met zijn gevangenis verleden mag best zijn kinderen verder opvoeden. Ook al denken sommigen daar anders over. (vl bl )
Je andere zoon die deald? Tja als ze dat kunnen bewijzen komen ze die halen dat is zeker; en als het zo is gaan ze die komen halen ook!
Mogelijks kan je gedaan krijgen dat je kinderen hun erfenis aftekenen bij leven, dat is wettelijk.
lol laat ze maar doen--- eentje schijnt er al op sterven na dood te zijn van levercirrhose door gebruik van drugs en alcohol en ik heb geen zin hem daarvoor te gaan zitten beklagen --ze zijn in hun jeugd genoeg verwittigd geweest en wat die jongen in luik betreft ik kan zijn moeder best begrijpen want op een gegeven ogenblik wordt het je toch eens allemaal te veel ook al lijk je een koele kikker en probeer je het te relativeren
Oud 1 oktober 2004, 21:27   #93
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Van levercirose kan je vaak genezen hoor!
Oud 1 oktober 2004, 21:31   #94
marijke taffein
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Van levercirose kan je vaak genezen hoor!
volgens de berichten van mijn dochter heeft ie tot het einde van het jaar gekregen van de dokter dus denk ik niet dat het hem lukt

maar we dwalen af van het oorspronkelijke onderwerp

Laatst gewijzigd door marijke taffein : 1 oktober 2004 om 21:35.
Oud 1 oktober 2004, 21:33   #95
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dan wordt het tijd om vrede te sluiten
Oud 1 oktober 2004, 21:36   #96
marijke taffein
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Dan wordt het tijd om vrede te sluiten
je moet met 2 zijn daarvoor
Oud 1 oktober 2004, 21:43   #97
marijke taffein
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
j a in geval van financiele nood op een ocmw maar ik heb een inkomen

Laatst gewijzigd door marijke taffein : 1 oktober 2004 om 21:46.
Oud 1 oktober 2004, 22:13   #98
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

300€ is beneden het leefloon, volgens mij heb je recht op bijkomende uitkering of zoiets. Ik raad je de pensioenen ombudsdienst eens aan.
Oud 1 oktober 2004, 22:14   #99
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Hoe oud ben jij?
Oud 1 oktober 2004, 22:16   #100
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Volgens mij kan jij je laten opnemen in een rusthuis van het ocmw. Ook al ben je nog goed te been. Het tekort moet aangevuld worden door het ocmw als je kinderen zich onvermogend opstellen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be