Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 december 2014, 21:13   #81
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Je kent toch het gezegde "zwijgen is toestemmen"?

Of is het toeval dat je op het on topic bericht van Robert niets anders te zeggen had dan:

http://forum.politics.be/showpost.ph...4&postcount=62

Dat je met geen woord reageert op de transfers die Robert aanhaalt, met cijfers die van Di Rupo komen nota bene, betekent dat je ermee instemt. Waaruit Robert de logische conclusie trekt.

Niemand belet jou om op de gegeven feiten te reageren. Je hoeft écht niet te zwijgen zoals je forummaatjes. Ik geef je zelfs de kans om alsnog te reageren op hetgeen Robert t NIET loog. Namelijk dit:

Wat zal het zijn, Aynerand?
Vindt je het normaal dat Wallonië Vlaanderen dag na dag, en al j�*renlang besteelt, of niet?

Bedenk wel dat niet antwoorden neerkomt op akkoord gaan met de stelling van "de leugenaar".
Ik zit nog altijd te wachten op die eerste maandelijkse storting van 167 Euro op mijn persoonlijke rekening. Nog nooit iets van gemerkt.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2014, 21:13   #82
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Yep, je zou bijna kunnen spreken over een omerta.
Oud 17 december 2014, 21:16   #83
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Niet omdat mijn jeugd nogal armoedig was.
Niet omdat ik uit een Vlaams-nationalistisch nest kwam, want mijn ouders waren tsjeven.
Niet omdat mijn nochtans zeer grote familie mij beïnvloedde, want die sprak niet over politiek.
Niet omdat ik het op school leerde, want dat waren nonnen.
Niet door de kranten, want er was geen geld voor kranten of weekbladen.
Niet door de TV want de eerste kwam pas in huis op mijn 16de.
Zelfs niet van de radio want daar was de luidspreker van stuk tussen mijn 10de en 14 jaar. En zelfs voor een reparatie was er geen geld.
Niet van feestjes met vrienden want ook daarvoor ontbrak het geld.
We waren met zijn elven, vader was de enige kostwinner, maar we woonden wél een een groot, spiksplinternieuw eigen huis.

En toch stemde ik vanaf de allereerste keer dat ik stemplichtig was VU.
Wegens mijn anarchistische aard, en omdat ik mijn buik vol had van de hypocrisie rond mij.

Nog vragen?
Of heb je nu genoeg voer om er weer tegenaan te gaan?
Ja, VU stemmen, dat was nog eens een anarchistisch statement in die dagen in sommige mileu's...
Bijgevoegde afbeelding(e)

Laatst gewijzigd door Another Jack : 17 december 2014 om 21:16.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2014, 21:17   #84
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik weet ook niet waar Calalonië ligt.
Jij wel dan?
Ow my god... dit moet pijnlijk zijn om te lezen voor witte kaproen, of bolleke wol. Catalonië !!! het centrum van de wereld, waar de democratie nieuwe vitaminen krijgt.

Die mannen zijn het débacle van schotland nog niet te boven, houden hun kop recht met verwachtingen rond catalonië en nu stamp jij, een rasechte vlaams-nationaliste hen in de realiteit door droogweg te zeggen dat je niet weet in welk land 'catalonië' ligt.
En onze kaproen die dacht dat eerst schotland, en nadat dat verhaal niet bleek te kloppen dan maar catalonië aan 'vlaanderen de weg ging wijzen naar de onafhankelijkheid".

Het blijft een grappig fenomeen, dat nationalisme...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2014, 21:21   #85
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Ik zit nog altijd te wachten op die eerste maandelijkse storting van 167 Euro op mijn persoonlijke rekening. Nog nooit iets van gemerkt.
Vreemd....
Iemand die stinkend rijk is maar die het opvalt dat het Vlaamse plebs hem 167 euro per maand schuldig blijft...
Oud 17 december 2014, 21:23   #86
DucDEnghien

Standaard

Citaat:
Vreemd....
Iemand die stinkend rijk is maar die het opvalt dat het Vlaamse plebs hem 167 euro per maand schuldig blijft...
Je blijft maar rijk met de nodige aandacht voor je cash-flow.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2014, 21:25   #87
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niettemin hoor je bij het plebs want als je stinkend rijk was deed je wel wat anders dan je tijd vergooien aan een Vlaams forum.
Dat op een forum rondhangen heeft veel te maken dat ik nog een beetje jeugdige naïviteit overgehouden heb uit de 60-er jaren.
Stinkend rijk ben ik niet. En neen ik rijd niet rond met een dikke mazout verslindende 4X4. In tegendeel van sommige arme Antwerpse zatte stakkers van stakers zoals vandaag te zien was op een youtube filmpje. Is geen probleem. Zolang ikzelf en mijn vrouw onbezorgd kunnen leven tot ons overlijden ben ik al heel tevreden.Zeker als ik mijn kinderen dan nog een mooi geschenk kan nalaten.
En of ik nu bij het plebs hoor of niet? Wat maakt het uit? Mijn grootvader moest voor zijn groot gezin de kost verdienen als seizoenswerker in een Duitse bietenbedrijf, of brikkenbakkerij. Later stond die met een schop langs de weg. Braaf zijn klak afnemend voor de bazen. Ik ken mijn roots. Ben daar niet beschaamd over. In tegendeel.
Trouwens, ge kent de streek hier. Dan weet ge ook dat hier bitter weinig onderscheid gemaakt wordt volgens 'de stand'. Dat ge hier niet het klassenverschil hebt zoals ge dat in Antwerpen en Brussel wel nog vindt.

Of ik mijn op dit forum vergooi weet ik nog zo niet. Ik denk/hoop dat ik toch enkelen van mijn ideeën heb kunnen overtuigen met argumenten. EN wat betreft mijn kennis vna de eigenschappen van sommige forummers: sommigen wisselen even veel van nicknaam als van ondergoed. Ik lees dus niet te veel de naam, wel de argumenten.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2014, 21:26   #88
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ow my god... dit moet pijnlijk zijn om te lezen voor witte kaproen, of bolleke wol. Catalonië !!! het centrum van de wereld, waar de democratie nieuwe vitaminen krijgt.

Die mannen zijn het débacle van schotland nog niet te boven, houden hun kop recht met verwachtingen rond catalonië en nu stamp jij, een rasechte vlaams-nationaliste hen in de realiteit door droogweg te zeggen dat je niet weet in welk land 'catalonië' ligt.
En onze kaproen die dacht dat eerst schotland, en nadat dat verhaal niet bleek te kloppen dan maar catalonië aan 'vlaanderen de weg ging wijzen naar de onafhankelijkheid".

Het blijft een grappig fenomeen, dat nationalisme...
Daarmee weet ik nog altijd niet waar Calalonië ligt, maar wél Belgique het centrum van de wereld is, en for ever zal blijven.

Het is mij allang duidelijk dat de Belgische nationalisten er gerust in zijn en op twee oren slapen.

Het is een grappig fenomeen, dat Belgisch nationalisme....
Oud 17 december 2014, 21:28   #89
pajoske

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ja, VU stemmen, dat was nog eens een anarchistisch statement in die dagen in sommige mileu's...
En zeggen dat ik, in jeugdige onbezonnenheid, voor die partij nog ooit ben gaan plakken.
Oud 17 december 2014, 21:29   #90
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mileu's ken ik al evenmin als Calalonië.
Oud 17 december 2014, 21:31   #91
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Mileu's ken ik al evenmin als Calalonië.
Het klinkt wel Catalaans, niet?
Oud 17 december 2014, 21:35   #92
pajoske

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Knuppel heeft op je vraag afdoend geantwoord. Toch nog dit : jij kent de topicstarter duidelijk niet. Ik kan hier alleen maar uit besluiten dat je regelmatig zit te slapen achter je laptop.
Slapen? ik ben een van die weinige Belgische 60-plussers die ook nog werken. Al is dit een heel pak minder en langzamer dan vroeger. Lezen en antwoorden moet dus al eens rap rap tussen het werk door gebeuren.
Voor ge begint te zeuren: ik ben mijn eigen baas, en bepaal dus zelf hoe veel, hoe lang, en wanneer ik werk.
Oud 17 december 2014, 21:35   #93
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daarmee weet ik nog altijd niet waar Calalonië ligt, maar wél Belgique het centrum van de wereld is, en for ever zal blijven.

Het is mij allang duidelijk dat de Belgische nationalisten er gerust in zijn en op twee oren slapen.

Het is een grappig fenomeen, dat Belgisch nationalisme....
Catalonia was ooit mooi maar nu is het een gebetonneerde kust met horden van Duitse, Engelse, Hollandse en Vlaamse barbaren (die feitelijk geen flauw idee hebben wat Catalonia is).

Barcelona een mooie stad maar home van gedrogeerden en pick pockets. Voor de rest relatief veel industrie die voor een groot deel van de EEG afhangt.

Niet mijn geliefkoosd deel van Spanje.

Het was mooier ten tijde van Franco.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 17 december 2014 om 21:43.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2014, 21:40   #94
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Dat op een forum rondhangen heeft veel te maken dat ik nog een beetje jeugdige naïviteit overgehouden heb uit de 60-er jaren.
Stinkend rijk ben ik niet. En neen ik rijd niet rond met een dikke mazout verslindende 4X4. In tegendeel van sommige arme Antwerpse zatte stakkers van stakers zoals vandaag te zien was op een youtube filmpje. Is geen probleem. Zolang ikzelf en mijn vrouw onbezorgd kunnen leven tot ons overlijden ben ik al heel tevreden.Zeker als ik mijn kinderen dan nog een mooi geschenk kan nalaten.
En of ik nu bij het plebs hoor of niet? Wat maakt het uit? Mijn grootvader moest voor zijn groot gezin de kost verdienen als seizoenswerker in een Duitse bietenbedrijf, of brikkenbakkerij. Later stond die met een schop langs de weg. Braaf zijn klak afnemend voor de bazen. Ik ken mijn roots. Ben daar niet beschaamd over. In tegendeel.
Trouwens, ge kent de streek hier. Dan weet ge ook dat hier bitter weinig onderscheid gemaakt wordt volgens 'de stand'. Dat ge hier niet het klassenverschil hebt zoals ge dat in Antwerpen en Brussel wel nog vindt.

Of ik mijn op dit forum vergooi weet ik nog zo niet. Ik denk/hoop dat ik toch enkelen van mijn ideeën heb kunnen overtuigen met argumenten. EN wat betreft mijn kennis vna de eigenschappen van sommige forummers: sommigen wisselen even veel van nicknaam als van ondergoed. Ik lees dus niet te veel de naam, wel de argumenten.
Niet rond de pot draaien, Pajoske.
Je weet maar al te goed dat ik mij niet schaam omdat we arm waren. Integendeel.
Mijn vader was kleermaker. Toen de confectie opkwam na de oorlog ging hij in de mijn van Zolder werken. Niemand van ons is in de criminaliteit beland en toch hebben we het allemaal vrij goed gedaan.

Je weet ook maar al te goed dat IK niet op het plebs neerkijk. En je weet ook wie dat wél doet. D�*�*r horen we jou echter nooit kritiek op geven. Ook nu weer niet.

Je verbaasde je erover dat er na twee uur nog niemand gereageerd had op de transfers die Aynerand aanhaalde, maar je reageerde er zélf niet op, noch op de transfers die robert t aanhaalde.
Oud 17 december 2014, 21:43   #95
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het klinkt wel Catalaans, niet?
Wat klinkt Catalaans? Mileu's of Calalonië?
Oud 17 december 2014, 21:46   #96
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vreemd....
"Stinkend rijk" is een relatief begrip hoor...
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2014, 21:47   #97
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat klinkt Catalaans? Mileu's of Calalonië?
Mileu.
Oud 17 december 2014, 21:48   #98
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
"Stinkend rijk" is een relatief begrip hoor...
Als noachiet moet dat verschil nochtans niet simpel te onderscheiden zijn...
Oud 17 december 2014, 21:53   #99
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Catalonia was ooit mooi maar nu is het een gebetonneerde kust met horden van Duitse, Engelse, Hollandse en Vlaamse barbaren (die feitelijk geen flauw idee hebben wat Catalonia is).

Barcelona een mooie stad maar home van gedrogeerden en pick pockets. Voor de rest relatief veel industrie die voor een groot deel van de EEG afhangt.

Niet mijn geliefkoosd deel van Spanje.

Het was mooier ten tijde van Franco.
Dat geldt voor zowat het hele Middelandse zeegebied.
Zelfs het oude vissersdorpje Estepona, niet ver van Marbella, is onherkenbaar aan het veranderen.

Het ziet er al héél lang niet rooskleurig uit voor het nochtans nog steeds toeristische Spanje. Andalusië werd veel telang stiefmoederlijk behandeld. Geen wonder dat "Madrid" met geen geweld van Catalonië af wil. Je kan dat vergelijken met de federation Bruxelles-Walloni. Dat redt het ook niet zonder Vlaanderen.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 17 december 2014 om 21:53.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2014, 21:54   #100
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Sorry Robert, maar hoe zou je wllen dat mensen je au sérieux willen nemen, als je niet eens weet waar Calalonië ligt?
Zich even vergissen is menselijk jaakske. Maar nu weet ik zeer goed waar Calalonië ligt. Juist onder Catalonië.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be