![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom denkt ge dat rechts terug opgang maakt in Europa, waarom dat men terug over een 38 uren week spreekt, waarom dat men zich in alle bochten wringt om DHL toch maar te behouden, waarom men iedereen arbeidsvreugde gaat willen schenken tot zijn 65 jaar... De wereld wordt nu eenmaal wel een dorp, maar Belgie is nog bijlange de wereld niet. Nieuwe mogendheden, met nog een klassieker leefpatroon, zoals China en India zullen trouwens de nieuwe wereld gaan bepalen. En Belgie zal alle moeite doen, om terug aan te haken. En de gesubsidieerde media gaat deze evolutie niet kunnen tegenhouden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
[font=Comic Sans MS]Trotzdem ist das heiligste Wort.[/font] [font=Comic Sans MS][/font] "Slechts weinigen denken, maar toch houdt iedereen er meningen op na" - George Berkeley "Je zult het niet geloven, maar er zijn maatschappijen die door de slimsten geregeerd worden; dat is bij de bavianen het geval." - K. Lorenz |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() IK vind niet da mensen moeten onderdoen voor een economische reden. Laat ieder dat zelf maar bepalen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() In ieder geval, aan uw onderschrift te zien zijt gij hier ook alleen maar om de boel een beetje op te jutten zeker? Of ben je zo een individualist die vindt dat iedereen individualist moet zijn? Iedereen is uniek behalve gij zeker? ![]()
![]() |
![]() |
#85 |
|
![]() Ha... ge zit zonder argumenten, dus beweer dan maar meteen dat ik buikstampen en geweld in algemeen zomaar goedkeur. Typisch hè?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#87 |
|
![]() En dat heeft dan nog zo'n excentriek onderschrift...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Gouverneur
|
![]() mag dat hier zo maar, reclame maken om cocaine te snuiven?
.Universele Verklaring van de rechten van de Mens opgenomen onder artikel 19: "Eenieder heeft het recht op vrijheid van mening en van uiting van zijn mening, wat het het recht insluit NIET VERONTRUST te worden omwille van zijn meningen en het recht door om het even welk uitdrukkingsmiddel en zonder inachtneming van grenzen, inlichtingen en ideeën op te zoeken, te ontvangen en te verspreiden" Goedkeuring en publicatie Belgisch Staatsblad 31 maart 1949 ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
|
![]() Ja. Ik promoot drug-gebruik.
Ook vandalisme en al wat rebels en anarchistisch is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor zover ik mij kan herinneren is het op school toch al altijd een beetje een strijd geweest tussen leerlingen en leraars. Ik weet nog heel goed dat in de jaren 60 en 70 ook deftig over en weer werd "getoekt". Ik zie zelfs nog altijd de leerlingen afgetuigd worden op het secretariaat, de vele o.a. mijn dikwijls afgescheurde oren, de tuchtstraffen zoals een uur of langer op uw knieen in het midden van de speelplaats gaan zitten met de handen op het hoofd, de liniaal die keihard op uw vingers werd gekwakt en vooral de willekeur van de leraars om die te bevoordelen wie het zoetje was van de klas. De leraars kregen op tijd en stond ook hun builen en blutsen als er dan eens eentje zich verweerde!
Kom laat ons niet teveel schrijven, zoals vroeger zat het gewoon fout! Alles draaide rond blind dicipline en de keuze opleiding werd niet door de leerling gemaakt maar door hun ouders en de leraars zelf! De grootste fout die in bijna alle pedagogische patronen weer te vinden is dat ze jongeren die rebels zijn of zo gewoon willen kraken en heropvoeden. Ook al zoiets uit de jaren stillekes. Ik zeg altijd, ieder heeft zijn gebreken en kwaliteiten en je moet ze pakken zoals ze zijn en vandaar verder met hun werken. Trouwens schaf die schoolrapporten af, je krijgt er alleen maar een gestresseerde jongere mee en thuis is het ook altijd zagen als het wat minder is. Normaal dat die flippen om den duur! |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ge kunt misschien eens proberen met twee parallele systemen. Een met, en één zonder schoolrapporten. Er is uiteindelijk niets dat iemand verplicht van een richting te kiezen, die boven zijn capaciteiten gaat, of waarvoor hij geen motivatie heeft, om er ook maar enige inspanning voor te doen. Trouwens denk niet dat het gezaag thuis mee aan het oorzaak ligt. Denk eerder dat een gebrek aan gezaag is (of tenminste gezag). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En of de kinderen niet gemanipuleerd worden in bepaalde richtingen? Dat zou ik niet meteen voor waarheid durven nemen. Zowel thuis als op school trouwens. Als dan blijkt dat het niet gaat zit de kat pas goed op de koord. Nee, het systeem deugd niet al te goed. Nooit gedaan trouwens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Trouwens in tijden dat iedereen protesteerd tegen langer werken dan 37,5 uur, straks mogelijks 35 of 32. Moeten ze ook eens durven aanvaarden dat het voor die gasten op school ook welletjes mag zijn met de gedane uren zonder hun weekends en verlof te laten blokken.
De werkende mens (zie alle andere topics) zeggen van zichzelf dat ze verslijten van een uurtje meer per week. Voor die gasten is dat dan hetzelfde. Beetje consideratie mag wel dus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Stel je ten eerste al eens de vraag wat een individu is, en of zoiets wel kan bestaan ? Ten tweede : onze hersens worden geconditioneerd van zodra we geboren worden. Zonder gedegen sturing vanuit de maatschappij, wordt een menselijk wezen nog geen mens. En zonder discipline en arbeid is er weinig vooruitgang mogelijk. Ten derde, jouw leuke individu dat je zo lekker progressief voorstelt, is compleet afhankelijk van een goed draaiende maatschappij. Ik zou dus maar wat meer aandacht besteden aan het instand houden van deze maatschappij. Ten vierde, je hebt een blind geloof in de intrinsieke goedheid van de mens. Je Rousseauiaanse ingesteldheid is echter gebasseerd op lucht, een droom. Wat wil dat trouwens zeggen "hersens progressief gebruiken" ?? Begripshallucinaties heet zoiets.
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is.... Laatst gewijzigd door Alvader : 3 oktober 2004 om 21:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
|
![]() Alvader, hebt ge het nu dan NOG niet door?
Ik wil dus dat de maatschappij uiteen valt door individualisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#98 |
|
![]() En dan? Dan is er plaats voor iets beters. Iets dat draait rond mensen die ECHT iets te zeggen hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#100 |
|
![]() Hun zelfexpressie. En niet beperkt tot een groep.
|
![]() |
![]() |