![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar dat maakt het nog niet waar. Want dat is het absoluut niet. De gemiddelde 50 plusser kan niet op tegen een gemiddelde twinterer die een half jaar tot een jaar ervaring heeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb het niet over seriewerk en dergelijke, ik heb het over werk waarbij verstand gebruiken veel voornamer is dan domme oerkracht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu betalen we heel veel mensen om niets te doen. Hierdoor moeten we bedrijven kapot belasten, hierdoor stijgt het aantal mensen die een uitkering krijgen. Om dit te kunnen betalen moeten we nog meer gaan belasten, waardoor .... We moeten deze cirkel gewoon doorbreken en ervoor zorgen dat er minder mensen afhankelijk worden van een uitkering, hierdoor kunnen lasten verlagen waardoor ..... Het is natuurlijk iets wat tijd nodig heeft, heel veel tijd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie betaald deze extra lasten? Degenen die werken en de werkgevers. Resultaat een duurder en minder competitief product of dienst (de kost moet ingecalculeerd worden in het product of dienst), minder omzet, minder verkoop, minder werkgelegenheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het resultaat zie je niet van vandaag op morgen, maar eens moeten we die omslag maken en moeten we eraan beginnen, liever vandaag dan morgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Minister-President
|
![]() Dat jonge gasten sneller van geest en sterker van kracht zijn, het enige voordeel dat je eventjes als oudere hebt tegenover jonge gasten is de ervaring, maar eens je die ervaring gedeeld hebt dan hebben de jonge gasten terug de bovenhand, dat is mijn ervaring.
Weetje wat ze bij ons zeggen, 50 daar ga je jong in en kom je oud uit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Wat ga je dan doen met de lonen? Iedereen het pensioen van een zelfstandige is volgens mij een veel beter idee. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik kan me niet inbeelden mochten ze nog 5-7 jaar langer moeten werken. Ja, het samenleven in familieverband en de zorg voor het gezin primeren boven economisch gewin voor mij. Als zij iets nodig hebben sta ik ook klaar. Hoepel dus op met uw verhoogde pensioenleeftijd. Voor alles is er een tijd, en op latere leeftijd is dat niet werken, maar genieten van uzelf en uw familie. Ik zal het werken nu wel doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan hebt u er ook geen problemen mee dat bedrijven mensen ontslaan omdat ze de dure loonlast niet meer kunnen betalen. Ik hoop voor u dat er sowieso nog geld genoeg is voor u als u in pensioen gaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar ik ga niet werken als een ezel tot ik erbij neerval ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als productieplanner sta ik heel dicht bij de mensen op de vloer. Ik zie gewoon wat ik zie. Een vijftiger moet pas afgeven op iemand die 35 jaar is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |