Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Wat vind jij van het gegoochel met niveau's door de Vlaamse partijen?
Hypocriet, de Vlamingen beschuldigen de Walen van chantage en dan doen ze het zelf 10 18,18%
Hypocriet, maar het doel heiligt de middelen 0 0%
Respect voor het federalisme doet er niet, wat telt is het Vlaams belang. 45 81,82%
Aantal stemmers: 55. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 5 oktober 2004, 14:47   #81
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Nochtans vertonen zij over heel de wereld hetzelfde gedrag ... bijna geen andere talen kunne spreken of leren, een air alsof de wereld Franstalig gemaakt is, ...
maar de engelsen en amerikanen, die spreken talen man
en de chinezen, en de indiers -> POLYGLOTISTAN zelve!

nederlandstaligen zijn een minieme taalgroep, het is onvermijdelijk dat nederlandstaligen andere talen moeten leren, en het is onvermijdelijk dat de grote taalgroepen weinig interesse zullen hebben in het nederlands

Laatst gewijzigd door gm10 : 5 oktober 2004 om 14:50.
gm10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2004, 14:51   #82
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nochtans vertonen zij over heel de wereld hetzelfde gedrag ... bijna geen andere talen kunne spreken of leren, een air alsof de wereld Franstalig gemaakt is, ...
Ik kan dat enkel maar bevestigen, ...

Terwijl Spaans en Engels eigelijk de twee wereldtalen zijn ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2004, 14:56   #83
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10
maar de engelsen en amerikanen, die spreken talen man
en de chinezen, en de indiers -> POLYGLOTISTAN zelve!

nederlandstaligen zijn een minieme taalgroep, het is onvermijdelijk dat nederlandstaligen andere talen moeten leren, en het is onvermijdelijk dat de grote taalgroepen weinig interesse zullen hebben in het nederlands
Wij zijn inderdaad een minieme taalgroep,

Maar, als iemand in een land of een streek komt wonen waar nederlands gesproken wordt, getuigd het van een minimum van respect om dat nederlands te leren en het te gebruiken in de dagelijkse omgang.

En niet de plaatselijke bevolking te verplichten om maar naar uw pijpen te dansen, ... (Dit weekend in de ardennen heb ik de plaatselijke bevolking ook in het frans aangesproken, (ook al deden ze de moeite van enige woorden nederlands te spreken, ))

Ik kan u hier zo een aantal italiaanse en duitse collega's opnoemen die moeite doen om nederlands te leren en het zelf trachten te spreken.
Oud 5 oktober 2004, 14:57   #84
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

En Franstaligen in Belgie blinken uit in het niet kennen van de taal der Vlamingen.
Nochtans is die Nederlandse taal in Belgie niet zo miniem. Het is in Belgie de belangrijkste cultuur en toch kennen ze amper Nederlands ...

En ik zie niet in wat Amerikanen, Engelsen, Chinezen of Indieërs daar mee te maken hebben.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2004, 14:58   #85
Tegendradigaard

Standaard

en GM10 eigenlijk bevestigt ge wat ik niet schreef maar wel dacht : Franstaligen beschouwen zichzelf als een Herrenvolk.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

Oud 5 oktober 2004, 15:01   #86
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
Ik kan dat enkel maar bevestigen, ...

Terwijl Spaans en Engels eigelijk de twee wereldtalen zijn ...

en de spaanstaligen zijn de bescheidenheid zelve zeker als het op talen aankomt
jeezes, jullie moeten echt het vlaandr'nland eens buitenkomen, wat globaal perspectief bijeenscharrelen
Oud 5 oktober 2004, 15:02   #87
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En Franstaligen in Belgie blinken uit in het niet kennen van de taal der Vlamingen.
Nochtans is die Nederlandse taal in Belgie niet zo miniem. Het is in Belgie de belangrijkste cultuur en toch kennen ze amper Nederlands ...

En ik zie niet in wat Amerikanen, Engelsen, Chinezen of Indieërs daar mee te maken hebben.
aaaaaaaaaaaaah nu gaan we toch weer het belgische kader gebruiken, ik vroeg me al af hoe lang het zou duren
Oud 5 oktober 2004, 15:04   #88
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
en GM10 eigenlijk bevestigt ge wat ik niet schreef maar wel dacht : Franstaligen beschouwen zichzelf als een Herrenvolk.
?
vreemde term gebruik je daar om je stelling wat kleur bij te brengen
mijn frans is trouwens niet zo heel erg goed

Laatst gewijzigd door gm10 : 5 oktober 2004 om 15:04.
gm10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2004, 15:05   #89
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
Wij zijn inderdaad een minieme taalgroep,

Maar, als iemand in een land of een streek komt wonen waar nederlands gesproken wordt, getuigd het van een minimum van respect om dat nederlands te leren en het te gebruiken in de dagelijkse omgang.

En niet de plaatselijke bevolking te verplichten om maar naar uw pijpen te dansen, ... (Dit weekend in de ardennen heb ik de plaatselijke bevolking ook in het frans aangesproken, (ook al deden ze de moeite van enige woorden nederlands te spreken, ))

Ik kan u hier zo een aantal italiaanse en duitse collega's opnoemen die moeite doen om nederlands te leren en het zelf trachten te spreken.
volledig akkoord
ik reageerde enkel op de algemene stelling dat in het frans opgevoede mensen met een verstandelijke handicap zitten
Oud 5 oktober 2004, 15:09   #90
CutTheCrap
Provinciaal Statenlid

Standaard

Ik woon in de rand rond Brussel en veel anderstalige inwijkelingen ( Engelsen, Amerikanen, Duitsers) die hier slechts korte tijd wonen slagen er in om een redelijke basiskennis van het Nederlands te hebben. Enkel de Franstaligen die hier al jaren wonen zijn blijkbaar verstandelijk te beperkt om Nederlands te leren.
CutTheCrap is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2004, 15:12   #91
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

en de spaanstaligen zijn de bescheidenheid zelve zeker als het op talen aankomt
jeezes, jullie moeten echt het vlaandr'nland eens buitenkomen, wat globaal perspectief bijeenscharrelen
Ge moet ze mij nie leren kennen jong, ik zie er elke dag een stuk of 10, maar zoals ik al zei is hun taal wel degelijk een wereldtaal, ...

Italianen zijn nog veel erger wat dat betreft, die gaan ervan uit dat iedereen Italiaans kent, ... terwijl ze zelf met moeite Frans of Engels spreken, (Engels - Frans of Duits gelden toch wel als Europese talen, ... (vind ik persoonlijk) in het noorden vindt je er soms nog wel eentje die zich met Duits uit de slag kan trekken maar voor de rest is het daar heel erg.
Oud 5 oktober 2004, 15:13   #92
Dimitri

Standaard

Citaat:
Heb ik net gezegd, mon vieux.
Kun je iets specifieker zijn. Om welke Vlaamse taalgrensgemeentes gaat het, waar er massa's Franstaligen wonen?
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2004, 15:19   #93
Tegendradigaard

Standaard

Ik ben al in veel delen van de wereld geweest. Dank U voor de bekommernis. Reizen is mijn grote liefde trouwens. En ik ben nooit echt weg voor ik een andere taal heb ondergaan of gesproken. Maar waar ik ook naar toe ga ... ik zal altijd moeite doen om de taal van de mensen daar te spreken of te verstaan. Desnoods met handen en voeten, maar ik zal nooit denken : wat een onnozelaar omdat die mijn taal niet kent.
En dat doen(denken) mensen van die grote talen wel. als ik dat voel dan vraag ik meestal of ze andere talen kennen. Bij een Fransman bvb Nederlands, Duits, Engels, Spaans, en als ze echt heel uit de hoogt doen dan vraag ik of ze soms ook Antwerps kennen of Limburgs, of West Vlaams,.. en as ge dan gevraagd hebt of ze 7 talen kennen (weet die veel wat Limburgs is natuurlijk) dan ziede ze kijken van amai hoeveel talen kent die. en dan zeg ik soms : maar weet ge desnoods spreken we wel Frans als ge die allemaal niet kent he.
Idem voor Engelstaligen of Spaanstaligen.. maar enkel als ze echt heel arrogant doen.
als ik in het buitenland ben dan ga ik niet naar daar om ruzie te maken, maar om mij te amuseren.

Oud 5 oktober 2004, 19:23   #94
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri
Kun je iets specifieker zijn. Om welke Vlaamse taalgrensgemeentes gaat het, waar er massa's Franstaligen wonen?
hoe bedoel je "specifiek"? zei ik net niet dat het langs de hele taalgrens was?
Oud 5 oktober 2004, 20:14   #95
Dimitri

Standaard

Citaat:
hoe bedoel je "specifiek"? zei ik net niet dat het langs de hele taalgrens was?
Ja, maar dat is in ieder geval onzin. Er zijn nl. geen gemeenten langs de taalgrens met een Franstalige meerderheid (behalve Sint-Genesius-Rode, maar dat is een randgemeente van Brussel).
Oud 5 oktober 2004, 20:14   #96
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Asse 8.000
Halle 20.000
Lennik 1.600
Meise 9.500
Vilvoorde 7.500
Zaventem 21.000

stemmen voor franstalige partijen
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.

Laatst gewijzigd door ancapa : 5 oktober 2004 om 20:15.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2004, 20:17   #97
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
idem voor de engelstaligen
maar die wonen niet in belgie he
Oud 5 oktober 2004, 20:19   #98
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri
Ja, maar dat is in ieder geval onzin. Er zijn nl. geen gemeenten langs de taalgrens met een Franstalige meerderheid (behalve Sint-Genesius-Rode, maar dat is een randgemeente van Brussel).
meerderheid? staat dat daar?
Oud 5 oktober 2004, 20:21   #99
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben al in veel delen van de wereld geweest. Dank U voor de bekommernis. Reizen is mijn grote liefde trouwens. En ik ben nooit echt weg voor ik een andere taal heb ondergaan of gesproken. Maar waar ik ook naar toe ga ... ik zal altijd moeite doen om de taal van de mensen daar te spreken of te verstaan. Desnoods met handen en voeten, maar ik zal nooit denken : wat een onnozelaar omdat die mijn taal niet kent.
En dat doen(denken) mensen van die grote talen wel. als ik dat voel dan vraag ik meestal of ze andere talen kennen. Bij een Fransman bvb Nederlands, Duits, Engels, Spaans, en als ze echt heel uit de hoogt doen dan vraag ik of ze soms ook Antwerps kennen of Limburgs, of West Vlaams,.. en as ge dan gevraagd hebt of ze 7 talen kennen (weet die veel wat Limburgs is natuurlijk) dan ziede ze kijken van amai hoeveel talen kent die. en dan zeg ik soms : maar weet ge desnoods spreken we wel Frans als ge die allemaal niet kent he.
Idem voor Engelstaligen of Spaanstaligen.. maar enkel als ze echt heel arrogant doen.
als ik in het buitenland ben dan ga ik niet naar daar om ruzie te maken, maar om mij te amuseren.
dus je zegt eigenlijk dat de franstaligen niks speciaals zijn, ze vertonen enkel het typische kenmerk van de grote taalgroepen
Oud 5 oktober 2004, 21:42   #100
Dimitri

Standaard

Citaat:
meerderheid? staat dat daar?
Jij zegt dat er Franstaligen "in groten getalen" langs de volledige taalgrens in Vlaanderen wonen. Het zijn zelfs "massa's" Franstaligen volgens jou. Maar ze vormen geen meerderheid.

Echt massa's intelligentie heb jij. Maar helaas vormen ze geen meerderheid.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be