![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De enige discussie die productief is, is als iedereen het met mekaar eens is. Wat ben ik toch een ambetanterik dat ik jullie ongelijk geef allemaal, en dat doe met ... (godbetert!) ... argumenten! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
|
![]() Citaat:
De zwakkeren beschermen kan het beste door te straffen en te zalven. Duidelijke krijtlijnen uitzetten is een begin. Bepamperen leidt tot niets. En klaag niet over stigmatiseren, want niemand dwingt iemand om drugs te nemen. Elke keuze heeft een consequentie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
|
![]() Citaat:
Miljarden worden er verspild om een beleid in stand te houden dat NIET werkt. Zelfs in het War on Drugs land bij uitstek, de US, beginnen ze dat in te zien. Hier pleit oa toxicoloog Tytgat voor een koersverandering. Daar ga je, argumentsloos als je bent, natuurlijk niet op in.
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
|
![]() Citaat:
Maar ik kan ook copy paste doen! Ongeveer 6 tot 10% van alle gevallen van schizofrenie is te wijten aan het gebruik van cannabis (1,2,5). Per jaar zijn er ongeveer 1600 nieuwe gevallen van schizofrenie. Bij 100 tot 160 gevallen speelt cannabis dus een mede bepalende rol. BEHANDELING VAN SCHIZOFRENIE Bij de behandeling van schizofrenie zijn er aanwijzingen dat het gebruik van cannabis: een negatieve invloed heeft op het verloop van de psychose en vaker leidt tot terugval; ervoor zorgt dat de medicijnen tegen schizofrenie minder goed werken; ervoor zorgt dat de bijwerkingen van de medicijnen minder gevoeld worden. Dit is vaak één van de redenen waarom patiënten toch willen blowen. bepaalde symptomen van de psychose verminderen. Ook dit is vaak een van de redenen waarom patiënten toch willen blowen (6). Als ik een zuivere leugenaar ben, dan zijn al die websites over de gevaren van cannabis ook zuivere leugenaars. En nogmaals. Ik heb het gevaar van cannabis met eigen ogen kunnen waarnemen. Een goede voetbalmaat van mij werd in een jaar tijd bevangen door cannabis en zit nu al 20 jaar in een instelling als een plant. Hij kreeg dat niet van 'nootmuskaat'. En dan beschuldigt ge mij een zuivere leugenaar te zijn ... proficiat! Laatst gewijzigd door geertvdb : 20 januari 2015 om 17:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
|
![]() Citaat:
Quatch zeggen is ook geen argument. In Holland hebben ze het geprobeerd en komen erop terug. Belgie komt er ook op terug. En wat ze in America doen is interessant maar ze lopen daar 10 jaar achter op ons. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
|
![]() Citaat:
![]() Als er iets asociaal is, dan is het drugs. Met iemand praten die cannabis heeft genomen is hopeloos. Ge krijgt er alleen dom gegiechel uit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
|
![]() Citaat:
Gedurende de tijd dat je onder invloed bent heeft cannabis een negatieve invloed op het geheugen. Cannabis verstoort namelijk het korte termijn geheugen. Dingen die net gebeurd zijn, worden weer vergeten. Midden in een zin weet je niet meer wat je wilde vertellen. Gebruikers beschouwen dit als een van de effecten die bij het gebruik hoort. Geheugentestjes waarbij je cijfers of woorden moet herhalen doe je onder invloed aanmerkelijk slechter. Cannabis is daarom niet goed als je een les moet volgen, moet studeren of werken. De effecten op het korte termijn geheugen verdwijnen 3 tot 4 uur na inname. Mogelijk is er in sommige gevallen ook sprake van blijvende invloed. Dat zou kunnen optreden als je jonge leeftijd begint met blowen. Een stof die uw geheugen doet uitvallen, denken jullie dat dat gezond is? Stop jullie kop maar verder in het zand. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Schepen
|
![]() Ik ben ervan overtuigd dat een geneesmiddel met een slechte reputatie niet hoeft te betekenen dat het op zich verboden moet zijn. Alleen zorgt de illegaliteit ervoor dat geen enkele dokter ooit zijn handen aan dit onderwerp zal willen verbranden.
En als niemand het aandurft om verandering te vragen, en van bovenhand niemand het aandurft om verandering aan te bieden; tjah, dan vraag je gewoon om een beleid dat niet werkt. (en dat veel schade aanricht) Vandaar dat ik vooral geïnteresseerd ben in de medische toepassingen ervan. Als genoeg patiënten kunnen aantonen dat ze beter werden erdoor; gesteund door enkele moedige dokters, dan zal dat meer indruk maken dan een grote groep gezonde mensen die een roesmiddel willen. Citaat:
(die zoals ik zei te herleiden zijn tot een cirkelredenering; die over verscheidene discussies heengaat, en te voorspelbaar is voor woorden) Ik tel zo'n 25 posts van 1 en dezelfde persoon in een thread met in totaal 87 replies. (replies nr: 2, 18, 20, 26, 27, 35, 36, 39, 40, 42, 47, 48 , 51, 52, 59, 60, 67, 68, 71, 81, 82 , 84, 85, 86, 87 ) Dit is waarschijnlijk heel leuk voor hem; al die aandacht. Maar interessant is het niet echt. Laatst gewijzigd door boeha : 20 januari 2015 om 18:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | ||
|
![]() gij noemde cannabis een vergif. Wanneer iemand die dagelijks bezig is met de studie van vergif, nl een toxicoloog, het tegendeel beweert, dan is het een appeal to authority. Zijn voorstellen heb ik genoeg op dit forum gezet, en die negeer je, omdat je geen tegenargumenten hebt.
Citaat:
op zichzelf niet nee, maar ik geef tenminste nog aan waarom het een waardeloos argument is Citaat:
de laagste prioriteit, dat is geen legalisatie is dat je argument? Serieus?
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | ||
|
![]() Citaat:
hoe opent je bron? Citaat:
Cherrypicken is een vorm van liegen. Dus ja, je bent een leugenaar http://www.jellinek.nl/vraag-antwoor...e-veroorzaken/
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” Laatst gewijzigd door morte-vivante : 20 januari 2015 om 18:20. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | ||||
|
![]() Citaat:
Maar een toxicoloog die beweert dat cannabis ongevaarlijk is, show me! Citaat:
Citaat:
Citaat:
Zo gemakkelijk. Nederland is 1 van de rijkste landen ter wereld, met zeer intelligente mensen. Ze zullen er wel lang en hard over nagedacht hebben, niet? Als het daar niet lukt, waar dan wel? Maar troost u, hier is het nog altijd beter dan in Indonesië |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
|
![]() Citaat:
geert, dit is mijn negeerlijst, negeerlijst, dit is geert
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door geertvdb : 20 januari 2015 om 18:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Gemakkelijkste, om dan consequent te zijn..maar de meeste van mijn generaties zijn rond veertien vijftien jaar begonnen met blowen...ikzelf ben pas begonnen na mijn afstuderen 21 jaar. Als je het nooit hebt gedronken (alcohol) of nooit hebt geblowt (cannabis), is het simpelste om uw mond daarover te houden, en je eigen wijsheid daarover laten spreken in plaats van zinloze posten te plaatsen waarvan uw aanpak niet bij iedereen geldt als werkend, repressie werkt niet, dan help je juist de problematieken nog verder versterken...hulp bieden kan, maar het is de gebruiker zelf die die drempel over moet nadat hem al schade is toegebracht is andere koek, besef gewoon dat de ene in het gelijk is maar zelf denk je er niet bij aan dat je er niets over kunt zeggen als je het nooit hebt ervaren wat alcohol als cannabis met je doet ! Laatst gewijzigd door Kristof Piessens : 20 januari 2015 om 18:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is de lijst waar je door meer en meer mensen opgezet wordt.
Hint: dat is niet omdat je interessant of populair bent.
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heb je daar al een bewijs van? Zo'n geval zouden de tegenstanders van legalisering al lang in alle kranten laten zetten...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | ||
Partijlid
|
![]() Alcohol and Schizophrenia
Citaat:
Smoking and Schizophrenia Citaat:
Internet troll personality disorder https://encyclopediadramatica.se/Int...ality_disorder Laatst gewijzigd door Bert de wafel : 20 januari 2015 om 19:03. |
||
![]() |
![]() |