![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat zal wel. Maar het had wel geen zin het titulum boven het kruis in het Hebreeuws te stellen indien geen kat het meer kon lezen noch verstaan. Het was wel de bedoeling van een titulum boven een kruis (dat in een notendop de reden van de kruisiging aangaf) dat zoveel mogelijk mensen het konden verstaan. In casu, de Griekssprekenden, de Romeinen en... de Joden. Maar vooral de Joden in deze! En dus, als men naast het Grieks en het Latijn ook het Hebreeuws bezigde, dan kan men er van uit gaan dat de doorsnee-Jood in die tijd nog Hebreeuws kon lezen en verstaan. Misschien zelfs meer nog: namelijk dat het Hebreeuws nog vrij courant werd gebruikt. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 6 februari 2015 om 22:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De brieven van Bar Kochba zijn een materieel bewijs bij uitstek. Indien niemand deze taal nog bezigde, noch verstond, waren die brieven nooit geschreven natuurlijk. En dan spreken we over een goede 130 jaar na Jezus. En dus nogmaals: kom eens af van uw heilige wolk.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 6 februari 2015 om 22:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Zoals ik al schreef; in of rond Jeruzalem. Waarom? Omdat hun familiegraf daar gevonden is.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Je ziet, ik heb het over de werkelijke familie van Jezus en geen halfslachtige zoals in het N.T. . Citaat:
![]() Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() En laat gelijk je bevindingen weten aan Wikipedia en de rest van de wetenschap. Citaat:
En dat komt omdat deze Griekssprekende joden schreven voor een Griekssprekend publiek. Laatst gewijzigd door Aton : 6 februari 2015 om 22:30. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heel dat verhaal van Judas is een merkwaardig verhaal. Jezus wist tijdens het laatste avondmaal (Pesach) reeds wie hem ging verraden. Hij kon dus gemakkelijk de bergen intrekken en dan had de verrader geen kans gehad. Dus hier klopt het niet. En waarom zou Judas Jezus een kus hebben moeten geven om hem 'herkenbaar' maken? Wees maar zeker dat de tempelwachters en anderen Jezus wel kenden van weleer. Bovendien blijkt uit het verhaal van het Laatste Avondmaal dat Jezus en zijn familie niet in Jeruzalem woonden. Immers, indien ze er wel hadden gewoond, had Jezus waarschijnlijk geen zaaltje moeten afhuren tijdens het Pesach-feest. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Interesante conversatie...: Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 6 februari 2015 om 22:48. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() @Aton
Hmm, de tijdrekening is toch de kalender die is ontstaan na de kruisiging van jezus ? Dat begint met 0 of 1 ? Dat momentum wordt veelal hard aan getwijfeld, ik heb geen idee van het waarom ? Ik ga er hier vanuit dat er wel degelijk een kruisiging heeft plaatsgevonden en vanaf dat punt in de historische perspectief begon te lopen. Of was de tijdrekening aan het begin korter met minder maanden dan het aantal maanden die wij nu weten ? Mijn vraag is welke kalender de dag van vandaag de correcte is ? http://nl.wikipedia.org/wiki/Kalender |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een mooi zaaltje trouwens. Ben er twee jaar geleden geweest.
Vooral de kerk in de geburen is de moeite. Met het zeer mooie graf van Maria in de kelder. Een Duitse kerk, als ik me niet vergis.
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Indien Jezus wist wie de verrader was en op de hoogte was van het verraad, dan had hij de kruisdood kunnen ontlopen. Hij deed dit niet en dus was zijn kruisdood niet het gevolg van het verraad van Judas, maar omdat Jezus de kruisdood zelf heeft gewild. Dat is nogal wiedes. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Je begint een tijdrekening vanaf de geboorte van Jezus maar die was niet eens bekend dat hij geboren werd of was, wie wist dat ? Maar ik ga er van uit dat als je dat momentum op de geboortedag plaatst hij 33 jaar later pas gedood werd door kruisiging ? Maar ik plaats de tijdrekening op de dood van jezus ! dus is hij 33 jaar voor zijn eigen fysieke dood geboren ! Dat is beter te plaatsen.. Laatst gewijzigd door Kristof Piessens : 6 februari 2015 om 22:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De tantes en de ooms van Jezus zijn gekend? Hebt gij een familie album van hun gevonden? Dat Nazareth niet bestond, tijdens het leven van Jezus is mogelijk (alhoewel er een inscriptie met die naam is gevonden van 70 NC), maar waarom werd hij dan Jezus van Nazareth genoemd? Tenzij het een verzinsel is van een spindokter in opdracht van Constantijn. Dat is natuurlijk zéér waarschijnlijk. ![]() Voor mij hoeft gij niet van uw wolk af te komen. Een sappige complottheorie maakt mij happy. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zaaltje wat u heeft bezocht is het zaaltje niet. Het echte zaaltje is vermoedelijk al lang verdwenen of steekt minstens 5 m onder de grond. Voor zover het zaaltje ooit heeft bestaan wel te verstaan.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 6 februari 2015 om 22:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wél problematisch is dat de Mihrab in het zaaltje het voornaamste is dat ik mij herinner.
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet zo erg. Dat Jezus "33" werd, is niet zeker. Rond zijn dertigste had wel zijn profeetschap en kruisdood plaats.
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Nee zoetsjen, onze tijdrekening bij de geboorte van Jezus ( waar ze wel enkele jaartjes naast zitten ) en niet de kruisiging.
Laatst gewijzigd door Aton : 7 februari 2015 om 00:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |