![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik heb nog geen enkele groene moraalridder gezien die daar wèl voor ijvert. Meestal ijveren ze voor het bepamperen van hun moslimknuffels, dus VOOR onverdoofd slachten.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vrije vertaling van mensen die tegen onverdoofd slachten zijn: "we geven eigenlijk geen fuck om dieren, maar moslims zijn de "daders" hier en daarom doen we alsof we tegen zijn".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar ik wel iets tegen heb is de hypocrisie. Men zou volgens de Groene Khmers dus niet geen vlees mogen eten voor de paus van Rome, maar wel geen vlees mogen eten om de soyaboeren in Zuid Amerika zonder job te zetten. Of nee... zo mag je het ook niet noemen. Zolang je maar geen vlees eet omwille van een inspanning voor jezelf... nee, het moet een inspanning van jezelf zijn voor het hogere groene goed. Zelf eet ik hoofdzakelijk groenten en weinig vlees. Maar dit is dus niet goed omdat ik er niet de juiste doelstellingen mee dien, en vooral niet wil meehuppelen met de hype van "wij eten nu geen vlees omdat het hip is". Let op: iemand die geen vlees eet om zijn portefeuille te sparen zal door diezelfde linksgroene smurrie waarschijnlijk voorzien worden van extra biefstukken via de voedselbanken.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 19 februari 2015 om 14:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik hoorde recent nog een groene zeggen dat "die" mensen het recht moeten hebben om hun schaap te slachten zoals ze willen ("die" = moslims natuurlijk). Dat is dus je reinste discriminatie: waarom mag ik mijn koe niet slachten zoals ik het wil vermits de slachtwetten zeggen dat het beest moet verdoofd worden, terwijl mijn buurman diezelfde koe mag doodmartelen omdat hij meent dat een hoger wezen hem die opdracht gaf? Moet je bovendien nog weten dat de "geest van de wet" in zowel koran als Thora duidelijk stelt dat het de bedoeling is de beesten zo weinig mogelijk te laten lijden: een scherp mes, de beesten apart van elkaar slachten zodat ze het van elkaar niet weten.... alleen staat er ook dat ze geen dode dieren mogen opeten (die ze dus vinden langs de kant van het kamelenspoor). Met een beetje goede wil weet je dat je nooit levende dieren opeet, en ze zelf moet doden. Weze het dan eerst met een stroomstoot (=niet doden maar verdoving) ... maar neen dat mag niet, want dan weten de slimmerikken niet of het dier nog leeft als ze er het mes inzetten. En daaruit blijkt de volkomen achterlijkheid van die religie (of alvast van hun uitvoerders, de inteeltigen).
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als men volgens jou zowel verdoofd als onverdoofd mag slachten, dan moeten er geen slachtwetten zijn.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 19 februari 2015 om 14:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tegen onverdoofd slachten zijn omwille van islamfobie is foei, maar tegen onverdoofd slachten zijn omwille het dierenleed is flink.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vind tegen onverdoofd slachten zijn per definitie een onnozel iets. Ik vind het leven wat de dieren voor de slacht hebben veel relevanter dan de slacht zelf. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wist je dat niet? Heb je me weer horen krijsen? toch eens een Otoloog gaan bezoeken dan. Rare geluiden horen is een specifieke aandoening. Deze vind ik zo hilarisch dat ik het nog eens moet herhalen: Citaat: Citaat:
Er was nochtans wel een kleine ijstijd tijdens de Middeleeuwen. Ik vermoed dat ze toen pas besloten hebben om wèl vis te gaan eten op vrijdag, en kijk... het warmde terug op.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 19 februari 2015 om 15:07. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
|
![]() Dat is dan ook helemaal niet de bedoeling. Men wil de mensen die meedoen net laten zien dat minder vlees en vis eten helemaal niet moeilijk is en dat men dus ook helemaal niet moet afzien of vasten. Gewoon mensen alternatieven laten ontdekken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() circe, je bent een beetje kattig , hoe komt dat zo?
Slaaptekort? |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
|
![]() Complete nonsens. De meeste dieren zijn overigens, net zoals de mens, omnivoor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ga vanaf nu enkel nog varkensvlees eten. Dat zijn intelligente dieren. Misschien geraak ik zo nog aan het niveau van Edina. Ge kunt nooit weten hé.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
|
![]() Het doden op zich is niet het (grootste) probleem, het is vooral het leven dat ze leiden in de bio-industrie dat problematisch is. En het proces rond dat doden: het vervoer naar het slachthuis en het verblijf daar voorafgaand aan het doden.
|
![]() |
![]() |