![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En om een discussie over wel of niet iedere onderwijzer en kleuterleider eerst te laten trachten universiteit te laten studeren, af te sluiten met "twee marginalen op het Keuninksplaaintje met Bart De Wever", moet ge inderdaad uw redenering goed op kunnen bouwen. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik weet dat al een kwart eeuw. Zou je je niet beter afvragen waarom er nooit iets gedaan werd door de "democratische" partijen om dat probleem op te lossen? Je kan allochtonen niet verplichten om thuis Nederlands te spreken, maar je kan hen wél dwingen om hun kinderen eerder naar de kleuterklas te sturen zodat ze daar Nederlands leren, en meekunnen als ze naar het eerste studiejaar moeten. De prioriteit van de "democratische" partijen (inclusief de N-VA) heeft echter altijd gelegen in de bestrijding van het VB. Niemand wilde ermee geassocieerd worden. Vooral de N-VA niet. Het is nogal hypocriet om 20 jaar te laat een probleem te durven benoemen dat er geen was geweest als men meer aandacht aan het probleem had besteed ipv aan de bestrijding van de eenzame klokkenluider.
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1/ Een Vlaams dialect kan je niet vergelijken met Turks of Marokkaans. 2/ Vlaamse kinderen horen vanaf hun geboorte Nederlands op de radio en tv. Turken en Marokkanen enkel Turks en Marokkaans. Thuis én via hun schotelantennes. 3/ Met de kinderen van Italianen, Spanjaarden, Polen, enz... deed zich dit probleem niet voor. Nochtans spraken die thuis ook hun moedertaal. Hoe verklaar je dat? 4/ Het Limburgs dialect helpt NIET om later een andere taal te leren. DE WIL om een andere taal te leren wél. De wil om de taal te leren van het gastland ontbreekt dus bij een welbepaalde groep mensen. Maar jij vertikt het uit politiek correcte motieven om Turken en Marokkanen te noemen. DAT zijn nochtans degenen die met een taalachterstand aan het eerste leerjaar beginnen. Al de daaruit voortvloeiende problemen hadden idd kunnen voorkomen worden door �*lle kinderen te verplichten om vanaf drie jaar naar de kleuterklas te gaan. Het zijn de "democratische" partijen die daar, tot op de dag van vandaag, zelfs niet aan dénken. In Belgique bestaat trouwens niet eens schoolplicht. Ouders moeten hun kinderen wel laten LEREN van 6 tot 18 jaar.
![]() |
![]() |
#91 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Meertaligheid heeft zijn voordelen: iemand die Frans, Engels, Duits en Nederlands spreekt geraakt heel Europa rond. Iemand die Urdu, Mandarijns en Swahili spreekt geraakt hier niet verder dan zijn voordeur. Vlamingen komen vertellen hoe belangrijk meertaligheid is, als ware het dat wij nooit meer dan Westvlaams hebben leren spreken is een belediging op zich. Toen ik peuter was woonden we in Spanje. Alhoewel ons verblijf daar maar anderhalf jaar heeft geduurd waren mijn eerste woordjes Spaans. Dit is hoe men zich aanpast aan een land waar een andere taal wordt gesproken. Zowel mijn moeder als vader leerden op die korte tijd spaans spreken en converseerden met buren en kennissen. (zonder extra subsidies voor taallessen); Het dochtertje van mijn poolse poetsvrouw (die thuis spijtig genoeg hoofdzakelijk Pools spreken) spreekt PERFECT Nederlands (ze is nu 11 jaar). Nochtans hebben ze haar op school nooit onderwijs in haar moeders-taal gegeven en nochtans is vooral de moeder slecht in nederlands. U gaat er dus van uit dat indien ze net zoals haar moeder zowel Pools als Russisch had aangeleerd gekregen op school, ze haar Nederlands véél beter onder de knie had gekregen? Citaat:
Er is wel één voorwaarde: kinderen moeten van jongsaf (voor eerste studiejaar) al het standaard AN geleerd hebben. Het lijkt me dan ook noodzakelijk dat men de kleuterschool verplicht maakt vanaf bv de ouderdom van 3 jaar.[/quote] waarom de kleuterschool verplicht maken? Mensen die inzitten met de opleiding van hun kinderen sturen deze ook zonder verplichting naar school. enkel degenen die het geen knijt kan schelen wat er met hun kinderen gebeurt houden hen thuis. Door de schoolplicht op drie jaar te brengen ondermijnt men de vrijheid van de ouders die wèl met hun kinderen inzitten en vb. nu nog buiten de schoolvakanties op verlof willen gaan.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Tussentaal zult ge bedoelen. Of kent ge het verschil niet tussen AN en tussentaal? Ik was laatst op een kindervoorstelling van VTMKZOOM. Mijn tenen begonnen te krullen bij het 'Nederlands' van sommige acteurs.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De talenkennis van de Vlaamse kinderen is dan ook de hoogste ter wereld.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelfs de tussentaal krijgen de kinderen van Turken en Marokkanen pas te horen als ze naar het eerste leerjaar moeten. Hoe je ook rond de hete brij draait, je kan er niet omheen dat het een welbepaalde groep allochtone kinderen is die vanaf de eerste schooldag achterloopt omdat ze geen letter Nederlands kent. En die op hun 18de zonder diploma afstudeert. Nochtans kregen die kinderen identiek dezelfde kansen als iedereen.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 13 februari 2015 om 21:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In deze draad gaat het over onderwijs nu vandaag, en niet over het Vlaams Blok van 20 jaar terug tot nu. Maak daar over uw eigen draad, in plaats van hier te staan bleiren gelijk het Onderlijveke bleirde op de schouders van die lelijkaard. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn angst.
Man, gelijk gij hier nu zit te geilen .... .
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En als één op de zes thuis geen Vlaams spreekt,
dan is dat een statistisch gemiddelde. Wel, ik wens de Vlaamse ouders van Vlaamse kindjes veel geluk toe, als hun onderwijzers in 1°, 2° enz. studiejaar zoveel tijd en moeite extra moet besteden aan bijna de helft van de klas, die amper Vlaams kunnen, maar de ene wel Turks van deze kant van Turkije, de andere van de andere kant van Turkije, nog eentje Albanees, twee Marokkaantjes en een Algerijntje. Om dat Syriërke nog niet te vergeten. En zo'n klas durft men te vergelijken met een klasje van een internationale school waar de ouders goed weten waarom men voor extra ondersteuning veel extra geld op tafel moet leggen om nog maar in die school binnen te geraken. En waar de ouders er alles aan doen om buiten de school ook maximale ondersteuning te geven. .
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik vind het best triestig dat de jeugd de dag van vandaag moeite heeft om literatuur te lezen. Een leerkracht Nederlands van de laatste graad heeft me zelfs verteld dat de literatuur die vroeger standaard tot het curriculum behoorde, er nu al niet meer inzit wegens gebrekkige woordenschat: ze begrepen veel te veel termen niet (meer). Wat gebeurt er als deze mensen een belastingsbrief of erger, een vonnis van een rechtbank, moeten lezen en verstaan. Dat is al behoorlijk moeilijk, maar kompleet onleesbaar voor hun. En neen, ik ben niet onfeilbaar, ik maak ook fouten tegen mijn taal. Maar ik heb wel bewondering voor mensen die het mooie en correcte (Vlaams) Nederlands spreken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar evengoed kunnen we niet ontkennen dat er generaties opgekweekt worden die door hun gebrekkige kennis van onze taal bepaald nutteloos zijn in de samenleving, mensen die nooit een job zullen hebben en dus niets bijdragen.
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
o.a. Meegemaakt met Italiaan die al 35 jaar in België woont , hij sprak & verstond Nederlands !! Zelfs met een eigen Belgische kennis van ons ma , die nu zowat al 48 jaar in Vlaanderen woont , spreekt & verstaat geen woord Nederlands (letterlijk) , enkel Frans !!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
||
![]() |
![]() |