Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 maart 2015, 23:26   #81
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Ik had het over de zwangerschap.
Ok.

Vrouwen klagen - begrijpelijk uiteraard - steen en been tijdens de zwangerschap. "Pfff, ik wil er vanaf zijn, ik ben ziek, moe, misselijk, ik voel me lelijk en dik en weet ik veel wat."

Ik herhaal dus: waarom zouden mannen daar slechter of beter in zijn ?
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2015, 23:34   #82
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

NieuwNoors's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Ok.

Vrouwen klagen - begrijpelijk uiteraard - steen en been tijdens de zwangerschap. "Pfff, ik wil er vanaf zijn, ik ben ziek, moe, misselijk, ik voel me lelijk en dik en weet ik veel wat."

Ik herhaal dus: waarom zouden mannen daar slechter of beter in zijn ?
Waarom beweer jij dat vrouwen in't algemeen daarover klagen?
Eerlijk: ik voelde mij super tijdens mijn zwangerschappen en heb echt nooit zulke dingen gezegd hoor.
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2015, 23:38   #83
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom beweer jij dat vrouwen in't algemeen daarover klagen?
Eerlijk: ik voelde mij super tijdens mijn zwangerschappen en heb echt nooit zulke dingen gezegd hoor.
Des te beter voor jou.

Dus dan bestaat er eigenlijk geen reden om aan te nemen dat mannen de zwangerschap minder goed aan zouden kunnen dan vrouwen.
Oud 24 maart 2015, 23:47   #84
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Des te beter voor jou.

Dus dan bestaat er eigenlijk geen reden om aan te nemen dat mannen de zwangerschap minder goed aan zouden kunnen dan vrouwen.
Ik heb duidelijk gezegd dat ik niet wil veralgemenen, maar mannen klagen nogal vlug.
Als ze verkouden zijn hebben ze "de griep"...
Oud 24 maart 2015, 23:50   #85
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb duidelijk gezegd dat ik niet wil veralgemenen, maar mannen klagen nogal vlug.
Mannen zijn inderdaad grotere klagers dan vrouwen wanneer ze kwaaltjes hebben. Maar dat is amper een argument inzake het al dan niet kunnen verdragen van zwangerschappen.
Oud 25 maart 2015, 00:23   #86
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Ik kan enkel maar zeggen dat er vaak met 'dubbel krijt' geschreven wordt als het over seksisme gaat. Vrouwen van pakweg middelbare leeftijd mogen op het strand vrij opzichtig geilen en opmerkingen maken over gespierde jonge en knappe mannen die voorbij komen gewandeld. Toegegeven, die laatsten genieten ook niet zelden van de aandacht van zulke 'matrones'. Als mannen in hun 'midlife' crisis echter een jonge mooie vrouw met ideale maten achterna fluiten dan worden het tegenwoordig 'viezerikken' en perverten genoemd. Vrouwen die zich geïntimideerd voelen kunnen dan nog klacht gaan indienen en als de teerling dan nog slecht valt heb je nog een proces aan je broek wegens seksisme en intimidatie.

Zoals ik reeds tot in den treure toe aanhaalde: twee maten en twee gewichten ...
Hehe, kunnen ze eindelijk wraak nemen op die vettige ventjes zogezegd.

De vrouw kreeg geen kans om een rotte eurocent te verdienen; dat waren de oude tijden.

De man krijgt geen enkele kans meer om eens goed te geilen; dat zijn de huidige tijden.

En dan verbazen de vrouwtjes zich er nog over dat er wel eens gefrustreerde venten rondlopen die misschien wel eens haatdragend kunnen zijn tegenover vrouwen. Al een geluk dat er nog zoiets bestaat als de hoerenbuurt of de verkrachtingen zouden nog X-aantal keer hoger liggen.....

Laatst gewijzigd door TV-verslaafde : 25 maart 2015 om 00:36.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2015, 01:26   #87
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Hehe, kunnen ze eindelijk wraak nemen op die vettige ventjes zogezegd.

De vrouw kreeg geen kans om een rotte eurocent te verdienen; dat waren de oude tijden.

De man krijgt geen enkele kans meer om eens goed te geilen; dat zijn de huidige tijden.

En dan verbazen de vrouwtjes zich er nog over dat er wel eens gefrustreerde venten rondlopen die misschien wel eens haatdragend kunnen zijn tegenover vrouwen. Al een geluk dat er nog zoiets bestaat als de hoerenbuurt of de verkrachtingen zouden nog X-aantal keer hoger liggen.....
Of dan komen ze klagen dat ze geen complimentjes meer krijgen.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2015, 16:29   #88
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/binnenland/1.2276357

Vandaag ook 'hoofdpunt' in het VRT-journaal ! Ze hadden blijkbaar niets interessant in deze einde maart komkommertijd.

Van een bijzonder ongenuanceerde en tendentieuze reportage gesproken ! Alle mannen zijn 'smeerlappen' en de helft van de vrouwen is effectief bewust geïntimideerd ? Laat me niet lachen !

Uiteraard ben ik de eerste om de ernst van werkelijke intimidatie te onderkennen: vrouwen die verkracht of aangerand zijn of in geval van zware kwetsende opmerkingen, die moedig ik uiteraard ten stelligste aan om aangifte te doen ! Maar als eens een bouwvakker naar je fluit of er zegt eens iemand 'schatje' tegen je ? Dat kan toch geen levenslange traumatische ervaring zijn !? Niet moeilijk dat 'onderzoekers' (deze cijfers circuleren ook al jaren op internet her en der) erop uitkomen dat meer dan de helft van de vrouwelijke bevolking ouder dan 15 al is 'lastig' gevallen.

Alles wordt hier dus clichématig weer op één hoopje gegooid: de fluitende bouwvakker op gelijke hoogte gesteld met een zieke verkrachter. Sommige vrouwen zullen zelfs geflateerd zijn door de eerste !

Wie hebben die reportage eigenlijk gemaakt: een stel gefrustreerde overjaarste feministen of wisten ze daar op de redactie echt van geen ander hout pijlen te maken ?

Wel weer een teken te meer dat we in hysterische tijden zijn terechtgekomen: niets mag meer en over alles heeft men bijzonder lange tenen ! Moeten we seffens een beschermgroep gaan oprichten voor volwassen, blanke mannen ?
Volledig akkoord free. Maar mag ik daarbij dan toch opmerken, dat een massa vrouwen moslima het blijkbaar toch leuk blijven vinden om door manlief onderdrukt te worden. Het is alsof bij het opzetten van die hoofddoek, het laatste stukje hersenmassa dat zich in hun brein nog zou bevinden (het was daarvoor al niet bijster groot), zich verscrhrompelt tot de grootte van een pindanoot.

Laatst gewijzigd door DeProf_eet : 25 maart 2015 om 16:30.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2015, 16:34   #89
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Volledig akkoord free. Maar mag ik daarbij dan toch opmerken, dat een massa vrouwen moslima het blijkbaar toch leuk blijven vinden om door manlief onderdrukt te worden. Het is alsof bij het opzetten van die hoofddoek, het laatste stukje hersenmassa dat zich in hun brein nog zou bevinden (het was daarvoor al niet bijster groot), zich verscrhrompelt tot de grootte van een pindanoot.
Dat is het eigen verstand dat psychologische trucjes uithaalt, met hoofddoek zijn ze moslima, zonder zijn ze niets anders dan westerse sletten.
Oud 25 maart 2015, 18:26   #90
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zijn natuurlijk vrouwen die wel tegen hun wil onderdrukt worden en dat is natuurlijk zeer ernstig. We moeten daar ook niet flauw over doen. In het geval van moslimvrouwen met hoofddoek (en de bijbehorende levensstijl)zullen erbij zijn voor wie dat een gewillige keuze is, anderen zullen echter onder invloed van morele druk uit de familie of van de omgeving zich 'genoodzaakt' zien zich te schikken in de rol van onderdanige echtgenote. Het is mede aan ons natuurlijk om te proberen die tweede groep te ontvoogden.

Ik startte dit topic natuurlijk niet in de eerste plaats op om te focussen op al dan niet onderdrukte moslimvrouwen, wel op geëmancipeerde vrouwen 'van hier' die wat paranoia zijn geworden en achter elk compliment of opmerking van een man een seksistische boodschap zoeken.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2015, 08:41   #91
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
In het geval van moslimvrouwen met hoofddoek (en de bijbehorende levensstijl) zullen erbij zijn voor wie dat een gewillige keuze is, anderen zullen echter onder invloed van morele druk uit de familie of van de omgeving zich 'genoodzaakt' zien zich te schikken in de rol van onderdanige echtgenote.
Ik denk eerder dat ze zichzelf op een cintinue basis wijsmaken dat het hun vrije keuze is. Iedereen weet toch dat het al of niet moslim zijn geen vrije keuze is. Je word als moslim geboren en kan er niet uit op gevaar van de doodstraf.

Laatst gewijzigd door DeProf_eet : 26 maart 2015 om 08:41.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2015, 10:44   #92
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik denk eerder dat ze zichzelf op een cintinue basis wijsmaken dat het hun vrije keuze is. Iedereen weet toch dat het al of niet moslim zijn geen vrije keuze is. Je word als moslim geboren en kan er niet uit op gevaar van de doodstraf.
Of je vermoord wordt weet ik niet, maar ook hier word je vaak door je familie verstoten. En bedreigingen zijn er zeker en vast.

Ik heb een kennis van Marokkaanse roots en die is vrijzinnig én homoseksueel, ik moet je niet vertellen dat die bij zijn praktiserende familie niet meer bijster welkom is. Zijn vader wilde erop kloppen, zijn moeder ging te rade bij een islamitische gebedsgenezer, lees duiveluitdrijver. Mijn kennis is destijds (op zijn 18de heeft die zich geout) van huis moeten gaan lopen om niet ten prooi te vallen aan de een of andere 'kuur'. N.B.: dat meisje dat in Antwerpen is gestorven, nadat een 'genezer' haar overtollig veel water heeft laten drinken (en waar recent het proces over is gevoerd), bleek ook lesbisch te zijn en niet enkel aan een eetstoornis te lijden zoals men enkel op Het Journaal heeft vermeld (die poco's wilden dat eerste ongetwijfeld niet melden, want dan zou men die gemeenschap weer gaan 'stigmatiseren').

Nu goed, BDW heeft de jongste maanden in mijn ogen als burgemeester maar één fatsoenlijk ding gedaan en dat is met man en paard benoemen dat er problemen zijn in de gesloten berbergemeenschap in onze Scheldestad. Ik vind het triestig dat we dat anno 2015 nog steeds niet luidop mogen zeggen. Ik kan me zelfs niet van de indruk ontdoen dat de andere partijen (buiten N-VA) terug meer in hun nineties 'poco-huid' kruipen nu het 'electorale gevaar' van het VB wat is gaan liggen. Erg dat ik dat als BDW en N-VA criticus moet toegeven.
Oud 26 maart 2015, 11:38   #93
Bovenbuur

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mannen zijn inderdaad grotere klagers dan vrouwen wanneer ze kwaaltjes hebben. Maar dat is amper een argument inzake het al dan niet kunnen verdragen van zwangerschappen.
Nou, hier op het forum is iedereen goed in klagen.
Oud 26 maart 2015, 12:27   #94
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Freespirit; zou jij het leuk vinden indien mensen naar jou fluiten en je "schatje" noemen?
Dat zou er van af hangen wie. En dat is nu net het probleem.

Indien je een lijst zou maken met al wat hier als ongewenste intimiteiten wordt weergegeven en je zou die lijst kopiëren, dan kan je er zonder één enkele uitzondering, de hoofding gewenste intimiteiten boven plakken.

Jawel, zonder één enkele uitzondering. Zelfs verminkt en vermoord worden blijkt voor een aantal vrouwen (en mannen) de ultieme seksfantasie...
Er zijn mensen die zowat klaar komen als ze aan een verminking van hun lichaam denken.

Uiteraard zijn de meest van de norm afwijkende fantasieën ook de meest zeldzame, maar het gegeven blijft.

En voor de geviseerde daders hier, de mannen, is het onmogelijk om op zicht of verbaal vast te stellen welke dame al dan niet geïnteresseerd is.
Nee is namelijk niet altijd nee en heel vaak zelfs een 'ja!'. Ook een afwijzende houding is heel vaak als uitdaging bedoeld.

Het enige geval waarin deze anti mannen bullshit enige realiteit zou vertegenwoordigen is een wereld waarin alle vrouwen onschuldige en volkomen frigide maagden zouden zijn. Gelukkig even ver gezocht als deze raaskallerij...
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2015, 14:59   #95
Bovenbuur

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Als je haar niet kent en als een engerd op straat naroept mag je wie je ook bent en hoe je er ook uitziet best vanuit gaan dat ze niet geïnteresseerd is. Dat is niet anti man, dat is anti eikel. Spieken is prima, maar hou het commentaar maar een beetje voor je.
Oud 26 maart 2015, 15:47   #96
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
die zogezegde pijn bij de bevalling, dat is ook zwaar overroepen hoor.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2015, 16:17   #97
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Welke pijn bij de bevalling?
Oud 26 maart 2015, 23:12   #98
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Als je haar niet kent en als een engerd op straat naroept mag je wie je ook bent en hoe je er ook uitziet best vanuit gaan dat ze niet geïnteresseerd is. Dat is niet anti man, dat is anti eikel. Spieken is prima, maar hou het commentaar maar een beetje voor je.
Zelfs dat mag volgens velen niet meer. Slinger is te ver doorgeslagen in de 'andere richting'. Volgens sommige vrouwen lopen zij dan al een levenslang trauma op.

Verder ben ik van het principe: als je een snoepwinkel uitstalt, mag je er ook zonder problemen naar kijken. Aanraken en snoepen (zonder betalen) is echter uit den boze.
Oud 26 maart 2015, 23:34   #99
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Vrouwen zijn zelf de ergste om mannen na te staren. Hun evil eye te laten zien en als ze gedronken hebben verliezen ze alle controle.
Oud 26 maart 2015, 23:45   #100
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Heb jij ooit een "stuitbevalling" ondergaan? Ik wel!
En nee............geen epidurale prik gekregen zoals het nu "mode" is.
Ik wil het eender welke man zien presteren!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be