Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 april 2015, 15:20   #81
SMI94
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dat werd uitgelegd, veiligheid! Daarom moet uiteraard " de productie niet verboden worden" .
Dus jij pleit er voor om onveilige producten te produceren? Mag ik een keer vragen wat jij eigenlijk doet voor job? Als ik op mijn werk zou zeggen wat jij hierboven zegt, dan mag ik per direct mijn C4 gaan afhalen...

Citaat:
of ga je ook in bikini, doktersjas, verpleegstersuniform,trouwjurk naar school?Kleding is functioneel en aangepast aan omstandigheid waarin je jezelf bevindt, mee nu? .
Wat een vergelijk weer...

Toen ik twintig jaar geleden naar het middelbaar ging, liepen daar nonnen rond. Drie keer raden wat die aanhadden van kledij... Ik heb er in die zes jaar geen één van de trap weten weten donderen hoor.

Citaat:
Ja, wanneer je thuis op je bek gaat omdat je daar met alle geweld verkleed als weet ik wat rondhuppelt, is dit jouw probleem, maar op scholen en werkgevers gelden andere regels, dat zou je al mogen weten want je bent ouder dan tien veronderstel ik.
Inderdaad, en ik kan zelfs lezen. Zoals dat schoolreglement bijvoorbeeld, waarin nergens staat dat lange rokken of jurken verboden zijn. Er staat enkel dat de kledij net en aangepast moet zijn en ik zie niet in hoe een lange rok of jurk daar niet aan zou kunnen voldoen.
SMI94 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2015, 15:29   #82
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Nietszeggende "copy & paste" in een vreemde taal.
Hallo, dat is wel een quote van Marx, je behoort in zwijm te vallen van bewondering.
Oud 1 april 2015, 15:30   #83
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SMI94 Bekijk bericht
Dus jij pleit er voor om onveilige producten te produceren? Mag ik een keer vragen wat jij eigenlijk doet voor job? Als ik op mijn werk zou zeggen wat jij hierboven zegt, dan mag ik per direct mijn C4 gaan afhalen...

Wat een vergelijk weer...

Toen ik twintig jaar geleden naar het middelbaar ging, liepen daar nonnen rond. Drie keer raden wat die aanhadden van kledij... Ik heb er in die zes jaar geen één van de trap weten weten donderen hoor.

Inderdaad, en ik kan zelfs lezen. Zoals dat schoolreglement bijvoorbeeld, waarin nergens staat dat lange rokken of jurken verboden zijn. Er staat enkel dat de kledij net en aangepast moet zijn en ik zie niet in hoe een lange rok of jurk daar niet aan zou kunnen voldoen.
Mijn job zijn uw zaken niet en ik vind iemand die beweert" dat wanneer lange rokken niet veilig ( op een school!) zijn ze dan maar " niet geproduceerd mogen worden" te dom om hooi te eten.
De school bepaald wat wel of niet veilig is, en wanneer je niet inziet waarom lange jurken( tot op schoenen) daar niet aan voldoen is er iets mis met je bevattingsvermogen.

Laatst gewijzigd door alice : 1 april 2015 om 15:35.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2015, 15:34   #84
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
En u denkt dat moslima's dergelijk uniform gaan dragen? Dus rokjes tot kniehoogte? Slaap rustig verder.
Ze zullen wel moeten als dat het reglement is. In Gent zijn er verschillende scholen met uniformen, daar doen ze het toch ook, ze doen wel voor de schoolpoort hun hoofddoek af of aan. Heel die heisa gaat er bij mij niet in: wij mochten destijds geen lange broeken dragen, niet met blote benen lopen ( ze kwamen zelfs controleren of de benen niet werden gebruind ipv nylonkousen te dragen, geen sportschoenen, geen minirokken.......

Soms vraag ik mij af hoe het komt dat onze generatie niet enkel bestaat uit hypergefrustreerde mensen, die dat allemaal niet mochten, die nog straffen kregen, die strafstudie hadden, die nog gebuisd werden bij slechte prestaties,.....

Ach, ik denk dat ik het antwoord weer weet : wij RESPECTEERDEN die mensen die boven ons stonden, wij werden niet in de watten gelegd en op onze wenken bediend, wij moesten werken en studeren om een diploma te halen om het later te kunnen waarmaken en, raar maar waar, de meesten hebben het ook waargemaakt en konden hun kinderen een goed leven geven. Helaas zal dit niet zo blijven.
iedereen moet zich neerleggen bij het feit dat er regels zijn in een samenleving en dat iedereen plichten heeft naast rechten. Als zij willen in hun streekgebonden kledij lopen, dat ze dan naar hun streek terugkeren, maar daar zullen ze niet opvallen !

Laatst gewijzigd door omaplop : 1 april 2015 om 15:35.
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2015, 15:35   #85
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Atheïsme of geen atheïsme verandert weinig aan de problemen van armoede, racisme, fascisme en geweld in de wereld. Zolang men weigert de oorzaken, namelijk kapitalisme en imperialisme, te benoemen, blijft men in een rondje draaien.
Ik ben het daar niet mee eens. Fascisme is een reactie op religie. Religie is ouder dan fascisme. Uiteindelijk zegt de bange blanke man; nog liever fascisme dan religie. Nog liever de commies, de anarchisten, de sossen, de imperialisten, de kapitalisten, de koude wetenschap dan fucking religie. Nog liever dood dan terug naar religie !
Oud 1 april 2015, 15:36   #86
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Hallo, dat is wel een quote van Marx, je behoort in zwijm te vallen van bewondering.
Groucho of Harpo ??

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 1 april 2015 om 15:37.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2015, 15:36   #87
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Vroeger had men geen moslima op de scholen en toch waren er kledingvoorschriften, dus je redenering houdt geen steek.
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2015, 15:37   #88
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Groucho of Harpo ??
Dat is de 64.000 dollar vraag.
Oud 1 april 2015, 15:38   #89
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dat is de 64.000 dollar vraag.
Oei

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2015, 15:44   #90
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oei
Oh, ik gaf de verkeerde referentie

Het is 'You Bet Your Life' with Groucho Marx.
Oud 1 april 2015, 16:17   #91
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Vroeger had men geen moslima op de scholen en toch waren er kledingvoorschriften, dus je redenering houdt geen steek.
Klopt oma, maar die werden gewoon geaccepteerd, er werd hoogstens gemord (mini en lange broeken mochten niet voor meisjes) maar de school bepaalde wat en hoe en die regels waren er voor iedereen.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2015, 16:30   #92
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Klopt oma, maar die werden gewoon geaccepteerd, er werd hoogstens gemord (mini en lange broeken mochten niet voor meisjes) maar de school bepaalde wat en hoe en die regels waren er voor iedereen.
Wij mochten pas nylons dragen in het laatste middelbaar of zo. Toch waren er verschillenden die op de bus hun nylons uitdeden, sokjes aan, naar school, terug bus, terug sokjes uit en nylons aan.
Geen van hen dacht eraan de kranten en de BRT te verwittigen omdat ze gediscrimeerd werden vermits ze met blote benen naar school moesten.

Zelf rolde ik in volle Mary quant tijd mijn uniformrok op aan mijn middel zodat die boven de knie kwam. Bij inspectie rolde ik die netjes terug naar beneden. Ook ik heb geen klacht gaan indienen wegens pesterij.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2015, 16:51   #93
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Quod erat demonstrandum. Alle redenen zijn goed om steeds weer dezelfde bevolkingsgroep te stigmatiseren.
Vooral zionisten zijn daar meesters in: http://jodenhaat.nl/
Citaat:
Ook in de jaren '30 begon het met dergelijke systematische pesterijen, tot het dagelijkse leven van Joden een hel werd.
Ja, en je islamitische geloofsbroeders hebben daar goed aan meegeholpen:
http://www.vecip.com/default.asp?onderwerp=1314
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2015, 16:51   #94
SMI94
Banneling

Standaard

Citaat:
Mijn job zijn uw zaken niet en ik vind iemand die beweert" dat wanneer lange rokken niet veilig ( op een school!) zijn ze dan maar " niet geproduceerd mogen worden" te dom om hooi te eten.
De school bepaald wat wel of niet veilig is, en wanneer je niet inziet waarom lange jurken( tot op schoenen) daar niet aan voldoen is er iets mis met je bevattingsvermogen.
De school bepaalt juist niks! Als zo'n lange jurk of rok gevaarlijk is op een trap in school zoals jij beweert, is dat kledingstuk even gevaarlijk op een trap thuis of in een warenhuis. Dus ofwel is dat kledingstuk veilig in al die omstandigheden, ofwel is het onveilig en moet het dus ook gewoon verboden worden om de produceren. Zo simpel is het.

Ik snap niet wat daar niet aan te begrijpen valt...
Oud 1 april 2015, 16:57   #95
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Als leerlingen geen keukenmessen mogen meebrengen naar school, dan mogen er geen keukenmessen meer geproduceerd worden.
Oud 1 april 2015, 17:00   #96
SMI94
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Als leerlingen geen keukenmessen mogen meebrengen naar school, dan mogen er geen keukenmessen meer geproduceerd worden.
Trek het anders wat in het belachelijke ja...
Oud 1 april 2015, 17:09   #97
F.B.
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas- Bekijk bericht
Doorgestuurd gekregen van een kameraad, dit zijn de mensen die voor ons pensioen gaan zorgen

Het is niet nodig om de namen te wissen. Wat je op het internet zet, maak je openbaar, en mag door iedereen gelezen worden. Heeft niets met privacy te maken.
Oud 1 april 2015, 18:53   #98
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Qui ne dit mot, consent.

Als een bevolkingsgroep wordt gestigmatiseerd, dan is dat niet de schuld van die bevolkingsgroep maar wel de schuld van de fascistische zwijnen die deze bevolkingsgroep stigmatiseren, ongeacht of het hier gaat om Joden, homoseksuelen, moslims, Imazighen ("Berbers"), Tutsi's, Roma of Congolezen.
Nooit over nagedacht dat het wel eens de schuld van die bevolkingsgroep zelf zou kunnen zijn (waarom zou men één welbepaalde bevolkingsgroep stigmatiseren, en al die anderen niet ?). De schuld van zijn eigen falen op een ander steken, is wel zeer gemakkelijk.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2015, 20:04   #99
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
helemaal niet. Ze negeerden de heisa, eisten dat de pubers hun rokken optrokken en daar bleef het bij.
Standaard houding tegenover pubers. Ik moest mijn rok onder de knie dragen, ik rolde de lendenband op, zodat de rok tot boven de knie kwam. Bij inspectie moest ik de rok tot onder de knie laten zakken. punt.

het is niet de school die zich moet aanpassen aan de bedouinen, de ouders van de meisjes hebben vrijwillig gekozen om naar die school te gaan.

Het is het gesubsidieerde KIFKIF dat de heisa is begonnen. Of heb je dat artikel met als titel "wanhoopskreet van moslima's" nog steeds niet gelezen rudy?
Kifkif geeft valse informatie.
Zij laten het uitschijnen dat de moslima's geviseerd worden. Nochtans geeft de directie klaar en duidelijk aan dat het reglement voor iedereen geldt.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2015, 20:28   #100
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Nochtans geeft de directie klaar en duidelijk aan dat het reglement voor iedereen geldt.
Simpeler kan het toch niet zijn, hoe tegendraads moet je zijn om hier geen rekening mee te willen houden.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be