![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
Bekijk resultaten enquête: Een secularisme voor Europa? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
16 | 76,19% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
5 | 23,81% |
Geen mening |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Aantal stemmers: 21. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |||||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Eerst iets afsnijden om het daarna terug te restaureren zodat iemand twee keer kan lijden voor jouw geloof. Lijden is wel een terugkerend thema blijkbaar.
Goh, iets waar we het over eens zijn. We zullen ons maar geen vragen stellen omtrent de inconsistentie in jouw positie, afhankelijk van het geslacht van het onderwerp zeker? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
een foetus is nog geen kind, hoe wanhopig je het ook als dusdanig wil voorstellen. Citaat:
Ik volg de bewijzen en die wijzen tot op heden dat de wettelijke termijn voor abortus RUIMSCHOOTS voor de ontwikkeling van een neurale connectie tussen brein en pijnzenuwen tot stand komt. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Doodgaan aan AIDS, DAT is lijden. En natuurlijk, afgezien van een enkele verwarde ziel, zal er niemand zijn voorhuid terug willen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Afgezien daarvan, hoe langer je wacht hoe zwaarder de ingreep, met meer kans op complicaties. Citaat:
Bij zuigelingenbesnijdenis is de bescherming tegen peniskanker vrijwel 100%, doe het later in het leven, en de beschermingsfactor gaat omlaag. Citaat:
En nu de mening van mensen die wel weten waar ze het over hebben; de Amerikaanse Vereniging van Kinderartsen: http://www.npr.org/blogs/health/2012...=storycategory "The American Academy of Pediatrics on Monday announced its first major shift on circumcision in more than a decade, concluding that the health benefits of the procedure clearly outweigh any risks. "There is clear evidence that supports the health benefits of circumcision," said Susan Blank, who led the 14-member task force that formulated the new policy being published in the journal Pediatrics. The statement, and accompanying technical report, marks the first revision of the organization's position since 1999, when the academy backed away from circumcision. At that time, the group, which represents about 60,000 pediatricians nationwide, concluded that there was no clear evidence for or against circumcising newborns. The group affirmed that position in 2005. Since then, the popularity of circumcision in the United States has declined. Only about 56 percent of newborn males are circumcised. The academy's task force spent seven years combing through the latest research, analyzing more than a thousand studies. Their conclusion? For starters, Blank says, circumcision helps baby boys pretty much immediately. "The health benefits of male circumcision include a drop in the risk of urinary tract infection in the first year of life by up to 90 percent," she says. But there's a much bigger reason to do it, Blank said. Circumcised males are far less likely to get infected with a long list of sexually transmitted diseases. "It drops the risk of heterosexual HIV acquisition by about 60 percent. It drops the risk of human papillomavirus [HPV], herpes virus and other infectious genital ulcers," she says. It also reduces the chances that men will spread HPV to their wives and girlfriends, protecting them from getting cervical cancer. "We've reviewed the data and, you know, we have gone through them with a fine-tooth comb, and the data are pretty convincing," she says." Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Best wel NADAT een secularisme VEREEUWIGD is in een wet zoals een first amendment he. Of het kan wel eens nadelig aflopen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Banneling
|
![]() E,
Ik weet dat jij en ik een verleden hebben. Ik heb er nog 8 strafpunten van. En ik hoop dat jij de gesprekken achter de schermen nog een beetje herinnert? Ik heb mij toen verontschuldigd en later heb ik echt wel duidelijk gemaakt dat joden recht op bestaan hebben. Ik ben hier niet over voor het midden oosten aan het pleiten, maar in het belang van Europa. Ja ik weet dat ik ook een verleden heb dat neigde naar radicale islam. Maar dat was omdat ik toen zo diep gegraven had ik die info niet op zo'n korte tijd verwerken kon. Voor hetzelfde geld zat ik hier met een psychose van jaren aan een stuk en begin ik daar nu van te ontwaken. Ik kan niet van links naar rechts blijven springen, in géén van het kamp ligt oplossingen. Ik moet het doen voor mezelf en voor de mensen rondom mij. En weet je, ik zie hen graag. Ik zie zelfs ieder lid van dit forum graag op mijn manier. Zelfs diegene dat zo hard op mijn kop kakken kunnen. Maar ten allen tijden heb ik altijd iets groters zien afspelen onder de mensen, iets dat ons onderscheidt. GELOOF en IDEOLOGIE en CULTUUR. En neem dit dan niet op als een fixatie jegens de joden, neem dit op als een consequent betoog uit liefde voor ieder van jullie rondom mij. Ik heb echt niets tegen de joden in de Antwerpse wijken, noch tegen de moslims hier. Waarom zou ik? Ik geniet van alle wijken hun charme. DOCH heb ik er met mijn koppie diep genoeg ingezeten om de intenties van sommige te doorprikken; ik heb geliefden rondom mij. En ik mag dit leven dan wel niet eeuwig leven, ik heb er die na mij in de rij staan. En god dank zitten ze niet in een omgeving waar ik ben in moeten groot worden. En for fuck sake E stop met linkSSen, geheel het Westen is een derde rijk geworden en we zijn er allemaal in gesuckerd door ons eigen blind toedoen... Maar nu is het voor de volgende in de rij dat er iets geheel nieuw op poten moet gesteld worden. En neen dat is geen verloren zaak, ik geloof tot in mijn diepste dat als wij allemaal tezamen nu achter dit secularisme vragen, het er ook zal komen! We zijn geen linkSSen, wij zijn Europeanen loemp genoeg in de politiek te geloven! Ja er is dan wel verschil tussen de islam en de andere geloven, we moeten de consequentie op de orde roepen. Geen geloof, geen cultuur, geen ideologie mag tussen ons staan. Wie zegt het woord van God bij zich te hebben, dat hij dan God uit de hemel tevoorschijn laat komen, en kan hij dat niet is het betoog ten einde. Er is toch geen god meer nodig om fatsoennormen op te leggen? Kijk u gaan omdat ik Europa wil redden. Waar is uw fatsoen naartoe? Ergens blijven steken in uw geloof? Laatst gewijzigd door Peche : 13 april 2015 om 16:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |||||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Een beetje verderop probeer je mij wijs te maken dat een besnijdenis op latere leeftijd meer risico op complicaties geeft. Zeker dat het herstellen van een voorhuid zomaar, zonder risico's mogelijk is? Citaat:
Worden we persoonlijk? Citaat:
Toch even corrigeren, die misvatting: http://newborns.stanford.edu/CircComplications.html http://newborns.stanford.edu/CircComplications.html Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Bij zuigelingenbesnijdenis zijn er in 0,2% van de gevallen complicaties, die vrijwel altijd snel te verhelpen zijn. Citaat:
Bij vrouwen wordt de clitoris weggesneden, wat een veel grotere ingreep is, en wat wel de seksbeleving negatief beïnvloedt. Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Banneling
|
![]() Wat te doen dit politiek bespreekbaar te maken?
Een partij oprichten ga ik niet doen, 't kotteke van de muur aflopen daartegen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Magnie. Dus alles maar verbieden.
![]() |
![]() |
#93 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
Orwell's 1984 was een waarschuwing! GEEN HANDLEIDING! Atheïsme is geen geloofssysteem. Het vertelt niet hoe en wat je moet denken. Het is het resultaat van denken! Laatst gewijzigd door microwezen : 13 april 2015 om 17:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Dus je hebt alleen maar moraal uit angst voor later? ![]() Walgelijk! ![]()
Orwell's 1984 was een waarschuwing! GEEN HANDLEIDING! Atheïsme is geen geloofssysteem. Het vertelt niet hoe en wat je moet denken. Het is het resultaat van denken! Laatst gewijzigd door microwezen : 13 april 2015 om 17:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Niemand zag ik ooit met meer passie over de theorie schrijven als hem. Die man heeft veel in zich. Maar het ene moet het andere niet aanwijzen. Gewoon bij de orde blijven. De mensheid is beter af zonder religie. En daar moet ik niet ieder hoofdstuk aan herinnert worden . Vanuit hun ogen ben ik een creationist . En dat beperkt discussie naar een consensus te leiden. Laatst gewijzigd door Peche : 13 april 2015 om 17:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Het is immers in tegenstrijd met zijn sprookjesboek. Stel je voor; je iets over feitjes gaan lezen terwijl je een torah hebt! Citaat:
Die negeren alles wat ze niet willen horen. ![]()
![]() |
![]() |
#97 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
En nu verzinnen ze allemaal argumenten waarom het zo goed is.
![]() |
![]() |
#98 |
Minister-President
|
![]() Taal is cultuur. Ik pleit ervoor dat we ouders verbieden hun kind een bepaalde taal aan te leren. Kinderen moeten VRIJ zijn om zelf hun eigen taal te ontwikkelen.
Laatst gewijzigd door mvd : 13 april 2015 om 18:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Misschien dat je voor je poll best eerst eens even meegeeft wat je verstaat onder 'secularisme', want dat is een vlag die meerdere ladingen kan dekken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |