![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Is werken belangrijk | |||
Ja. |
![]() ![]() ![]() |
20 | 66,67% |
Neen. |
![]() ![]() ![]() |
10 | 33,33% |
Geen idee, ik weet het niet. |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Aantal stemmers: 30. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik dacht dat het makkellijker is als een fulltime job vinden vandaag de dag ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Vooreerst dit: Ik ben noch dopper, invalide of aan de ziekenbond! Ik heb (en nog steeds) gewerkt en ik zou het haten om op kosten van de gemeenschap beroep te moeten doen om mijn nietig lijf in stand te houden. Ik wou enkel melden dat er misschien wel individuen zijn die een minimale inspanning nodig hebben om een aangenaam leven te leiden. Dit is uiteraard hun goed recht, maar ik krijg gekromde tenen van diegenen die vinden dat ze er de kantjes mogen aflopen en zodoende beroep menen te mogen doen om middels 'gemeenschapsfondsen' een liederlijk bestaan te leiden. Niet meer, niet minder! Voil�*. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wie dat schema probeert te doorbreken word als profiteur, marginaal of halvegare afgeschilderd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() daar zit je fout in,in de zorg vind je enkel maar halftijds jobs,ook in de poest bv,maar je bent beter af met stempelen,ronduit schande vind ik .....
Laatst gewijzigd door duveltje382 : 27 april 2015 om 16:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Vermoed ik daar wat afgunst? Politici (een mandaat die voor iedereen openstaat), Zakenman (wat houd je tegen??) Ik had het over de menigte die menen dat ze, ondanks ze arbeid kunnen verrichten, beroep doen op gemeenschapsgelden waar jij en ik flink belastingen voor betalen. Snap je? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als CEO van bpost misschien...met een miljoen€ op een golfbal gaan slaan.
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zijn nieuwste boek "de vreemdelinge", daar ging het over. Griezel. Als ik zo je stelling lees dan formuleer je dezelfde visie als Walter Van den Broeck, namelijk dat niemand wordt gevraagd om op de wereld te worden geplaatst, laat staan dat het je morele plicht zou moeten zijn productief te moeten zijn en aldus arbeid te moeten verrichten. Griezel. Niemand beschouwt je als profiteur zolang je zelf bedruipend bent, maw zolang je kan leven zonder de kosten van een ander, zelfs zonder deze van een werkgever. Griezel. Als je vindt dat je ongevraagd op een wereld werd gebracht, en er geen perspectieven zijn, dan zijn er mogelijkheden om deze wereld te verlaten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de mate dat de dada van links is "op andermans' inspanning leven", is de dada van traditioneel rechts "Arbeit macht frei" in een of andere vorm. De christelijke traditie met haar zin om arm en ijverig te lijden en vooral geen plezier te maken helpt daar natuurlijk bij. Kaste systemen zijn van alle tijden, en de christelijke traditie steunt eerder op 3 kasten: "zij die beschermen" (dat is de aristocratie, de leiders,....), "zij die bidden" (dat was de hele clerus) en "zij die voeden" (het volk dat moest werken voor die twee andere). Dat lijkt een beetje op het Indische kastesysteem, waar er wat meer vakjes zijn, maar in onze tradities zit dat nog steeds, behalve misschien de clerus die zoveel aan aanzien heeft verloren dat je dat eigenlijk kan verwaarlozen. De juiste houding is natuurlijk: "je moet productief genoeg zijn om plezier kunnen te maken". Wat en hoeveel dat is, hangt af van wat ge "plezier maken" noemt (in de meest ruime betekenis van het woord). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() goed vergelijk.
Het zijn momenteel de psychiaters die bepalen of je op kosten van de samenleving mag leven. Zowel psychiater als patiënt zijn doorgaans vrouwelijk. Deze laatste met kinderlast. Ze houden elkaar in stand. De vrouwen aan den ziekenbond zijn niet te tellen. Destijds was kinderjuf worden een optie, door de moekes gepromoot, want dan had je vooral veel tijd voor de kindjes, en je wordt toch betaald om thuis te zitten. Tegenwoordig is er niemand nog beschaamd om via de ziekenbond op kosten van zijn/haar hardwerkende buur te leven. De venten moeten maar iets harder werken. Laatst gewijzigd door Rudy : 28 april 2015 om 14:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Banneling
|
![]() Als je jezelf naar voldoening kan ontwikkelen in je job is arbeid iets positiefs. Als dat niet gaat en dat is in nogal wat jobs zo dan moet je tijd en energie toe krijgen omdat op een andere manier te doen. De jobs die nu het minst betaald worden zouden maw meer moeten betaald worden en minder uren moeten doen.
Een kuisvrouw of iemand die aan de band staat zou meer moeten verdienen en minder moeten werken. Er zou ook zo geen werkloosheid zijn dan. Laatst gewijzigd door Scherven A. Mok : 28 april 2015 om 15:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Rudy : 28 april 2015 om 15:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |