Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Is werken belangrijk
Ja. 20 66,67%
Neen. 10 33,33%
Geen idee, ik weet het niet. 0 0%
Aantal stemmers: 30. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 27 april 2015, 15:54   #81
griezel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
en ik wil maar 4 uren per dag werken,ik wil geen auto,geen eigen huis,geen facebook,gewoon eten ,en drinken,mag ik dan 4 uren per dag werken ?????
Dat kunt ge toch vinden, een halftime job. Of niet ?
Ik dacht dat het makkellijker is als een fulltime job vinden vandaag de dag ?
griezel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2015, 15:54   #82
coro
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Coro. Uw opmerking is terecht. Uw bemerking werd ondertussen besproken. Volgens mij heb je de postings binnen deze draad niet gelezen. Doch ..

Coro. Wie denkt enkel te moeten worden betaald voor wat hij of zij graag doet, en voor de rest op kosten van de samenleving mag leven, is een profiteur.

Coro. Ben je een dopper (stempelaar) of invalide, slachtoffer van den ziekenbond ?

Je werd niet op de wereld gebracht om te leven op de kosten van je buren. Ook al leef je in Limburg dat als achtergesteld gebied wordt gesubsidieerd door Europa.
Rudy

Vooreerst dit: Ik ben noch dopper, invalide of aan de ziekenbond!

Ik heb (en nog steeds) gewerkt en ik zou het haten om op kosten van de gemeenschap beroep te moeten doen om mijn nietig lijf in stand te houden.
Ik wou enkel melden dat er misschien wel individuen zijn die een minimale inspanning nodig hebben om een aangenaam leven te leiden. Dit is uiteraard hun goed recht, maar ik krijg gekromde tenen van diegenen die vinden dat ze er de kantjes mogen aflopen en zodoende beroep menen te mogen doen om middels 'gemeenschapsfondsen' een liederlijk bestaan te leiden.

Niet meer, niet minder! Voil�*.
coro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2015, 15:58   #83
griezel
Banneling

Standaard

Citaat:
Coro. Uw opmerking is terecht. Uw bemerking werd ondertussen besproken. Volgens mij heb je de postings binnen deze draad niet gelezen. Doch ..

Coro. Wie denkt enkel te moeten worden betaald voor wat hij of zij graag doet, en voor de rest op kosten van de samenleving mag leven, is een profiteur.

Coro. Ben je een dopper (stempelaar) of invalide, slachtoffer van den ziekenbond ?

Je werd niet op de wereld gebracht om te leven op de kosten van je buren. Ook al leef je in Limburg dat als achtergesteld gebied wordt gesubsidieerd door Europa.
Feit is dat deze maatschappij ons opgedrongen word vanaf onze geboorte. School-werken -pensioen.
Wie dat schema probeert te doorbreken word als profiteur, marginaal of halvegare afgeschilderd.
Oud 27 april 2015, 16:01   #84
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door griezel Bekijk bericht
Dat kunt ge toch vinden, een halftime job. Of niet ?
Ik dacht dat het makkellijker is als een fulltime job vinden vandaag de dag ?
daar zit je fout in,in de zorg vind je enkel maar halftijds jobs,ook in de poest bv,maar je bent beter af met stempelen,ronduit schande vind ik .....

Laatst gewijzigd door duveltje382 : 27 april 2015 om 16:02.
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2015, 16:02   #85
griezel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door coro Bekijk bericht
Rudy

Vooreerst dit: Ik ben noch dopper, invalide of aan de ziekenbond!

Ik heb (en nog steeds) gewerkt en ik zou het haten om op kosten van de gemeenschap beroep te moeten doen om mijn nietig lijf in stand te houden.
Ik wou enkel melden dat er misschien wel individuen zijn die een minimale inspanning nodig hebben om een aangenaam leven te leiden. Dit is uiteraard hun goed recht, maar ik krijg gekromde tenen van diegenen die vinden dat ze er de kantjes mogen aflopen en zodoende beroep menen te mogen doen om middels 'gemeenschapsfondsen' een liederlijk bestaan te leiden.

Niet meer, niet minder! Voil�*.
Die mensen dat een liederlijk bestaan leiden, bedoel je daar politici mee ? Leden van het koningshuis ? Schatrijke zakenmannen ? En meer dergelijke bloed-en-zweet-zuigers ?
Oud 27 april 2015, 16:47   #86
coro
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Die mensen dat een liederlijk bestaan leiden, bedoel je daar politici mee ? Leden van het koningshuis ? Schatrijke zakenmannen ? En meer dergelijke bloed-en-zweet-zuigers ?
Op het koningshuis na.....
Vermoed ik daar wat afgunst? Politici (een mandaat die voor iedereen openstaat), Zakenman (wat houd je tegen??)
Ik had het over de menigte die menen dat ze, ondanks ze arbeid kunnen verrichten, beroep doen op gemeenschapsgelden waar jij en ik flink belastingen voor betalen. Snap je?
coro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2015, 17:30   #87
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Laat ons zeggen dat ze het werken zélf even belangrijk vonden als het geld dat ze verdienden.
Niet werken, dat kon gewoon niet. Je moest werken om een volwaardig mens te zijn.
Vreemd genoeg vonden ze - mijn familie - het wél aanvaardbaar bij rijke mensen. Maar die behoorden tot een andere wereld, en die moest je niet lastig vallen, daar hadden wij geen zaken mee.
Onze wereld, dat was er één van mensen die gingen werken.
daar valt niets verkeerd over te zeggen.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2015, 17:30   #88
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mambo. Je hebt dus niet veel plezier beleefd aan je loopbaan.
Plezier aan werken?
Als CEO van bpost misschien...met een miljoen€ op een golfbal gaan slaan.
Oud 27 april 2015, 17:42   #89
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Feit is dat deze maatschappij ons opgedrongen word vanaf onze geboorte. School-werken -pensioen.
Wie dat schema probeert te doorbreken word als profiteur, marginaal of halvegare afgeschilderd.
Zondag was ik op een literair aperitief met Walter Van den Broeck. In Mechelen.
Zijn nieuwste boek "de vreemdelinge", daar ging het over.

Griezel. Als ik zo je stelling lees dan formuleer je dezelfde visie als Walter Van den Broeck, namelijk dat niemand wordt gevraagd om op de wereld te worden geplaatst, laat staan dat het je morele plicht zou moeten zijn productief te moeten zijn en aldus arbeid te moeten verrichten.

Griezel. Niemand beschouwt je als profiteur zolang je zelf bedruipend bent, maw zolang je kan leven zonder de kosten van een ander, zelfs zonder deze van een werkgever.

Griezel. Als je vindt dat je ongevraagd op een wereld werd gebracht, en er geen perspectieven zijn, dan zijn er mogelijkheden om deze wereld te verlaten.
Oud 28 april 2015, 05:19   #90
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Laat ons zeggen dat ze het werken zélf even belangrijk vonden als het geld dat ze verdienden.
Niet werken, dat kon gewoon niet. Je moest werken om een volwaardig mens te zijn.
Vreemd genoeg vonden ze - mijn familie - het wél aanvaardbaar bij rijke mensen. Maar die behoorden tot een andere wereld, en die moest je niet lastig vallen, daar hadden wij geen zaken mee.
Onze wereld, dat was er één van mensen die gingen werken.
Ja, dat is inderdaad een vorm van kaste systeem waar elk profitariaat op steunt. Het is inderdaad top als je slaven nog eens van zichzelf overtuigd zijn dat ze slaaf moeten zijn he.

In de mate dat de dada van links is "op andermans' inspanning leven", is de dada van traditioneel rechts "Arbeit macht frei" in een of andere vorm.

De christelijke traditie met haar zin om arm en ijverig te lijden en vooral geen plezier te maken helpt daar natuurlijk bij.

Kaste systemen zijn van alle tijden, en de christelijke traditie steunt eerder op 3 kasten: "zij die beschermen" (dat is de aristocratie, de leiders,....), "zij die bidden" (dat was de hele clerus) en "zij die voeden" (het volk dat moest werken voor die twee andere).
Dat lijkt een beetje op het Indische kastesysteem, waar er wat meer vakjes zijn, maar in onze tradities zit dat nog steeds, behalve misschien de clerus die zoveel aan aanzien heeft verloren dat je dat eigenlijk kan verwaarlozen.

De juiste houding is natuurlijk: "je moet productief genoeg zijn om plezier kunnen te maken". Wat en hoeveel dat is, hangt af van wat ge "plezier maken" noemt (in de meest ruime betekenis van het woord).
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2015, 05:53   #91
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
De juiste houding is natuurlijk: "je moet productief genoeg zijn om plezier kunnen te maken". Wat en hoeveel dat is, hangt af van wat ge "plezier maken" noemt (in de meest ruime betekenis van het woord).
Vandaag maken we zoveel plezier dat 20% van de bevolking er depressief wordt, er zijn er ook bij die daar heel veel plezier aan beleven. Het is namelijk een gat in markt.
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2015, 11:20   #92
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tandem Bekijk bericht
Vandaag maken we zoveel plezier dat 20% van de bevolking er depressief wordt, er zijn er ook bij die daar heel veel plezier aan beleven. Het is namelijk een gat in markt.
voor psychiaters zijn het gouden tijden, ten koste van de werkende samenleving
Oud 28 april 2015, 12:45   #93
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
voor psychiaters zijn het gouden tijden, ten koste van de werkende samenleving
Het zijn de garagisten van het kapitalisme
Oud 28 april 2015, 14:09   #94
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tandem Bekijk bericht
Het zijn de garagisten van het kapitalisme
goed vergelijk.

Het zijn momenteel de psychiaters die bepalen of je op kosten van de samenleving mag leven.
Zowel psychiater als patiënt zijn doorgaans vrouwelijk. Deze laatste met kinderlast. Ze houden elkaar in stand.
De vrouwen aan den ziekenbond zijn niet te tellen.
Destijds was kinderjuf worden een optie, door de moekes gepromoot, want dan had je vooral veel tijd voor de kindjes, en je wordt toch betaald om thuis te zitten.
Tegenwoordig is er niemand nog beschaamd om via de ziekenbond op kosten van zijn/haar hardwerkende buur te leven. De venten moeten maar iets harder werken.

Laatst gewijzigd door Rudy : 28 april 2015 om 14:13.
Oud 28 april 2015, 14:39   #95
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door James S.C. Bekijk bericht
Niemand houdt zijn gezin/kroost in leven zonder arbeid. Er is wel altijd iemand die ervoor werkt.
ben je daar zo zeker van ? welke arbeid verricht pakweg een koning om de kroost in leven te houden ?
Oud 28 april 2015, 14:47   #96
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door James S.C. Bekijk bericht
Ik zei: Er is altijd wel iemand die er voor werkt.
zelfs onder werkende mensen heb je profiteurs,en werkers
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2015, 15:03   #97
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
zelfs onder werkende mensen heb je profiteurs,en werkers
zwartwerk. voor velen een noodzaak.
Oud 28 april 2015, 15:09   #98
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Als je jezelf naar voldoening kan ontwikkelen in je job is arbeid iets positiefs. Als dat niet gaat en dat is in nogal wat jobs zo dan moet je tijd en energie toe krijgen omdat op een andere manier te doen. De jobs die nu het minst betaald worden zouden maw meer moeten betaald worden en minder uren moeten doen.
Een kuisvrouw of iemand die aan de band staat zou meer moeten verdienen en minder moeten werken. Er zou ook zo geen werkloosheid zijn dan.

Laatst gewijzigd door Scherven A. Mok : 28 april 2015 om 15:10.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2015, 15:25   #99
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Als je jezelf naar voldoening kan ontwikkelen in je job is arbeid iets positiefs. Als dat niet gaat en dat is in nogal wat jobs zo dan moet je tijd en energie toe krijgen omdat op een andere manier te doen. De jobs die nu het minst betaald worden zouden maw meer moeten betaald worden en minder uren moeten doen.
Een kuisvrouw of iemand die aan de band staat zou meer moeten verdienen en minder moeten werken. Er zou ook zo geen werkloosheid zijn dan.
In de geesten van de mens is het zo dat wie het meest heeft geïnvesteerd in opleiding ook op de meeste return mag rekenen. De kuisvrouw of wie aan de band staat hoeft geen intellectueel te zijn.

Laatst gewijzigd door Rudy : 28 april 2015 om 15:25.
Oud 28 april 2015, 17:54   #100
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
goed vergelijk.

Het zijn momenteel de psychiaters die bepalen of je op kosten van de samenleving mag leven.
Zowel psychiater als patiënt zijn doorgaans vrouwelijk. Deze laatste met kinderlast. Ze houden elkaar in stand.
De vrouwen aan den ziekenbond zijn niet te tellen.
Destijds was kinderjuf worden een optie, door de moekes gepromoot, want dan had je vooral veel tijd voor de kindjes, en je wordt toch betaald om thuis te zitten.
Tegenwoordig is er niemand nog beschaamd om via de ziekenbond op kosten van zijn/haar hardwerkende buur te leven. De venten moeten maar iets harder werken.
Een mens is pas normaal als hij zich aanpast aan de gekte van de maatschappij, de garagisten moeten er altijd voor zorgen dat ze terug in het systeem passen zoals opgelegd door diegenen die ons beheren en sturen. Het is een heel eenvoudig proces en zeg niet iets anders, dan ben je niet conform het systeem.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be