Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 april 2015, 15:05   #81
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat gaat er ginder wel even anders aan toe:

http://www.standaard.be/cnt/dmf20150429_01655306

Noord-Koreaanse leider liet dit jaar al 15 ambtenaren executeren

Het zijn er toch ook maar 15 die niet voldoen , Schoof.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2015, 16:38   #82
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Sorry maar een "serieuze" dialoog opzetten met iemand die niet wil inzien dat een evaluatie van duizenden werknemers met als resultaat "iedereen voldoet" nooit een realistische weergave van de werkelijkheid kan zijn, is zelfs voor een ernstig man als mezelf wat te veel gevraagd.
Dan is er nog maar één optie en dat is :
Er zijn ergens grenzen , nietwaar ?
Waar zou er in dit verband ernstig moeten over gediscussiëerd worden ?
U ziet toch ook wel intuïtief in dat een walwis niet in uw badkuip raakt, of niet ?
Nou, dan moet u mij maar eens vertellen hoe groot een walvis wel is, en wat weet u allemaal over de walvis?
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2015, 17:08   #83
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Nou, dan moet u mij maar eens vertellen hoe groot een walvis wel is, en wat weet u allemaal over de walvis?
Oh, U vergeet te melden welke badkuip U gebruikt.
Oud 29 april 2015, 18:39   #84
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Oh, U vergeet te melden welke badkuip U gebruikt.
Zolang men zelf geen walvis is heeft men het recht niet om te discussiëren over walvissen in badkuipen.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2015, 22:04   #85
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat gaat er ginder wel even anders aan toe:

http://www.standaard.be/cnt/dmf20150429_01655306

Noord-Koreaanse leider liet dit jaar al 15 ambtenaren executeren
Schoof; ik verdenk je ervan dat je het hele forum naar een ander continent wil transporteren. Heb je soms niet graag dat er over Belgische ambtenaren wordt gesproken?
Of heb je zeker niet graag dat er een evaluatie van het systeem wordt geadviseerd; een systeem waarbinnen die ambtenaren moeten presteren.
Volgens sommigen; niet alleen op dit forum maar ook elders; presteren die ambtenaren dus niet.Of onvoldoende. En is de evaluatie een lachertje geweest.
Dat is wel een zeer eenvoudige benadering.
Men mag wel iets verder zoeken dan de neus lang is.
Maar of er op dit forum ooit iets ten gronde zal worden uitgebeend betwijfel ik. Ik heb het alleszins nog niet dikwijls vastgesteld.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2015, 11:24   #86
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Schoof; ik verdenk je ervan dat je het hele forum naar een ander continent wil transporteren. Heb je soms niet graag dat er over Belgische ambtenaren wordt gesproken?
Of heb je zeker niet graag dat er een evaluatie van het systeem wordt geadviseerd; een systeem waarbinnen die ambtenaren moeten presteren.
Volgens sommigen; niet alleen op dit forum maar ook elders; presteren die ambtenaren dus niet.Of onvoldoende. En is de evaluatie een lachertje geweest.
Dat is wel een zeer eenvoudige benadering.
Men mag wel iets verder zoeken dan de neus lang is.
Maar of er op dit forum ooit iets ten gronde zal worden uitgebeend betwijfel ik. Ik heb het alleszins nog niet dikwijls vastgesteld.
Men mag natuurlijk niet veralgemenen, er zijn er die wel degelijk presteren, maar zeeeeeeeeeeeeeeer veel van de ambtenaren hebben ofwel gewoonweg niet genoeg werk om zich een ganse dag bezig te houden, ofwel niet de capaciteiten om dat werk te doen zoals mag verwacht worden. Dat aantal vermindert nu weliswaar omdat er nu eenmaal minder ambtenaren binnenstromen dan er weggaan .
Wat de laatste jaren ook sterk opvalt, is de mentaliteit van de universitairen die binnenkomen : voor het overgrote deel ongelooflijk overtuigd van hun kunnen. Zodanig zelfs dat zij eens de boel gaan reorganiseren......met als resultaat dat er na een tijdje meer werk is.......aan het heropbouwen van de diensten.
Wat die evaluatie betreft : ik heb al beschreven hoe het 'bij ons' (niet) werkt en bij Financiën is 't nog slechter....... Mislukt project, noemt men dat
(bijv. is het normaal te noemen dat iemand die voor de zoveelste keer er in slaagt dossiers verkeerd in het archief terug te zetten zodat die spoorloos zijn, een goeie evaluatie krijgt ?)
Oud 30 april 2015, 21:50   #87
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
Men mag natuurlijk niet veralgemenen, er zijn er die wel degelijk presteren, maar zeeeeeeeeeeeeeeer veel van de ambtenaren hebben ofwel gewoonweg niet genoeg werk om zich een ganse dag bezig te houden, ofwel niet de capaciteiten om dat werk te doen zoals mag verwacht worden. Dat aantal vermindert nu weliswaar omdat er nu eenmaal minder ambtenaren binnenstromen dan er weggaan .
Wat de laatste jaren ook sterk opvalt, is de mentaliteit van de universitairen die binnenkomen : voor het overgrote deel ongelooflijk overtuigd van hun kunnen. Zodanig zelfs dat zij eens de boel gaan reorganiseren......met als resultaat dat er na een tijdje meer werk is.......aan het heropbouwen van de diensten.
Wat die evaluatie betreft : ik heb al beschreven hoe het 'bij ons' (niet) werkt en bij Financiën is 't nog slechter....... Mislukt project, noemt men dat
(bijv. is het normaal te noemen dat iemand die voor de zoveelste keer er in slaagt dossiers verkeerd in het archief terug te zetten zodat die spoorloos zijn, een goeie evaluatie krijgt ?)
Enorm veel tijd werd er bij Financiën voorheen reeds verspild met de cijfers van de aangiften over te zetten op een document dat diende om de verschuldigde belasting te kunnen inkohieren.
Momenteel zou dit dus niet meer zo zijn.
Eindelijk zou ik zeggen!
Maar er is nog zoveel dat misloopt. Te ingewikkelde wetgeving en procedure waar de fiscale adviseurs; meestal ten onrechte; graag gebruik van maken.
Trouwens Europa zegt het nu eindelijk ook.
Feitelijk komt het er op neer dat men van alles uitzoekt om de ambtenaren bezig te houden. En dit ten koste van lamentabele resultaten en ontmoediging.
En die universitairen? Ik ken er die vlug de job eigen maakten.
Maar.....ik ga er geen verdere commentaar op geven.
Gelukkig worden die aangeworven met een zekere universitaire basiskennis.
Zij moeten dus niet meer studeren tijdens we werkuren om hogerop te geraken. Want niet het presteren telt; wel het lukken van examens.

En Schoofzak is op reis in Azië vermoed ik?

Laatst gewijzigd door werkman : 30 april 2015 om 21:59.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be