![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het postelectoraal onderzoek van Swyngedouw & Co kent zijn gelijke niet op vlak van diepgang en volgt wetenschappelijke methodiek. Elke vergelijking met Vives en hun neergesabelde 'studie' van de hand van één man over transfers is zinloos aangezien de onderwerpen niets met elkaar te maken hebben. edit : ik begrijp trouwens je kritiek niet. ISPO hun studie van 2010 heb ik hier op het forum ook al tal van keren als bron van argument gebruikt, terwijl daar ook een heel pak zaken in staan die ik 'liever' anders zou zien. Als je een studie enkel als ernstig bekijkt als het resultaat aan je eigen wensen voldoet, ben je aan het lullen. Wat uiteraard je meest volstrekte recht is. ![]()
Laatst gewijzigd door Pandareus : 28 april 2015 om 09:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Spitting Image : 28 april 2015 om 09:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Banneling
|
![]() Kijk hier hoe de Knack de studie in een Eigen pro Belgisch kleedje steekt.
http://www.knack.be/nieuws/politiek/...al-565939.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Of bedoel jij nu "die andere" nationalistische Vlaamse partij ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Banneling
|
![]() Het voordeel voor N-VA is dat ze niet naar de schoon ogen van Franstalige tegenhangers moet kijken. Dat maakt hen al geen traditionele partij. De Groenen en de PvdA zijn op dat gebied samen met de oude machtspartijen, veel traditioneler.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Feit is wel dat De Wever elke discussie in het parlement of in de media uit de weg gaat. Of anders geschreven: in het land der blinden is eenoog koning. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor diegenen die wel in congressen geloven : tijdens het congres was n-va duidelijk separatistisch (confederalisme om dat andere vieze woord te omzeilen). Tijdens de kiescampagne was daar quasi niets meer van te merken, toen ging het om economie en verandering. Heeft de n-va kiezer dan voor separatisme gekozen ? Of voor economische thema's ? Het tweede lijkt me het geval te zijn. De congreslopers zijn ongeveer met 5.000 De kiezers waren met meer dan 1 mio |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Banneling
|
![]() Nochtans heeft diezelfde NVA heel veel water bij de nationalistische wijn moeten doen, en dit voor de schone ogen van Charles Michel, een.....Franstalige tegenhanger.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nog zo'n KULler bij wiens "analyses" ik grote vraagtekens zet. Citaat:
Dezelfde Swyngedouw bevestigde de nieuwste analyse van YPSOS vorig jaar al. Citaat:
Als je dan weet dat werk, economie, gezondheid en justitie uitermate communautair geladen onderwerpen zijn...
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik beweerde helemaal niet dat de kiezer N-VA beu is. Daar is ook geen reden meer voor aangezien die partij nu hard aan het werken is om het land te redden en te consolideren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat hij het niet verkiest van door een massa belaagd te worden, waarbij je nooit als enkeling een kans krijgt om je eerlijk te verdedigen, maakt juist deel uit van zijn intelligentie. De weinigen die het aangedurfd hebben met hem van man tot man in discussie te treden zijn ofwel afgegaan als een gieter (Van Besien) ofwel zijn ze de scheldtoer opgegaan (Magnette). De rest weet heel goed dat ze bij een confrontatie van man tot man of van man tot vrouw in het zand zullen bijten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dit bewijst nogmaals hoe zinloos de belgicistische uitleg is die men aan zo een onderzoek wil geven. Laatst gewijzigd door Spitting Image : 28 april 2015 om 09:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U doet precies of dat de mensen voor de NVA gestemd hebben omdat ze voor de splitsing van België waren. Niets is minder waar. Zelfs in de NVA wil niet iedereen de splitsing van België. Mensen hebben massaal voor de NVA gestemd omdat ze eens wat 'anders' wilden. En of ze nu dat 'anders' gekregen hebben, of zelfs 'de verandering' waar de NVA zo mee uitpakte, is maar zeer de vraag. Met de NVA mede aan het bewind, bleek het uiteindelijk 'van hetzelfde'... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Banneling
|
![]() Maar.....BDW moet of moest dan ook geen tegenspraak vrezen van prof Vermeersch, vermits deze lid is van de gravensteen groep.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dat ontken ik toch niet ? Uit de prioriteiten van de kiezer viel op dat het vooral werk, economie, gezondheid, pensioen was die hun keuze bepaalde. En iedereen ziet dat de kiezer overduidelijk centrum-rechts heeft gekozen. Mijn punt is enkel : zijn analyse toont aan dat separatisme op de retour is, dat men staatshervormingen beu is in grote lagen van de bevolking. Ik laat het aan jezelf over om het percentage van je eigen partij op te zoeken aan mensen die staatshervorming als keuzebepalende factor hebben opgegeven aan de onderzoekers. Moest het een indrukwekkend % zijn dan had schoofzak het hier al vol trots komen posten. Niet dus. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Banneling
|
![]() Michel heeft niets met N-VA te maken en omgekeerd, enkel bij de regeringsvorming en het uitvoeren van het regeerakkoord. Voor de rest hebben ze geen impact op mekaar. Dus MR een Franstalige 'tegenhanger' van N-VA noemen, getuigt van summier politiek inzicht.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |