Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 oktober 2004, 12:16   #81
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
U bent dan ook geen grote exporteur, zoals Moortgat dat wel is. Bij u primeert het Vlaamse boven het werkbare, en het economisch aspect is minder belangrijk. Een mooi staaltje van Vlaams-nationalistisch-egoïsme.
Nogmaals: het is niet omdat Moortgat iets zegt, dat dat voor iedereen geldt. Ik hoef trouwens geen lessen te krijgen over prioriteiten of egoïsme van een staatsnationalist uit een partij waar de unitaire staatsvorm belangrijker is dan de bevolking. Weer een mooi staaltje van nonsens van Yann.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2004, 14:50   #82
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Nogmaals: het is niet omdat Moortgat iets zegt, dat dat voor iedereen geldt. Ik hoef trouwens geen lessen te krijgen over prioriteiten of egoïsme van een staatsnationalist uit een partij waar de unitaire staatsvorm belangrijker is dan de bevolking. Weer een mooi staaltje van nonsens van Yann.
Als Moortgat dat wenst, dan is dat de realiteit. Dat u daar allerhande Flamingantische verhaaltjes rond zit te breien gaat daar helaas weinig aan veranderen. Dat is dan ook het enigste wat onze flamimbo's kunnen: onrust stoken of rond de pot draaien. Beiden werken ze contraproductief.
Oud 13 oktober 2004, 15:15   #83
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als Moortgat dat wenst, dan is dat de realiteit. Dat u daar allerhande Flamingantische verhaaltjes rond zit te breien gaat daar helaas weinig aan veranderen. Dat is dan ook het enigste wat onze flamimbo's kunnen: onrust stoken of rond de pot draaien. Beiden werken ze contraproductief.
Rond de pot draaien daar zijn jullie toch wel kampioen in en van onrust stoken gesproken, wie stond er met de driekleur vod te zwaaien op de Ijzerbedevaart?
jOOSt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2004, 15:22   #84
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Willem de Spreker
Rond de pot draaien daar zijn jullie toch wel kampioen in en van onrust stoken gesproken, wie stond er met de driekleur vod te zwaaien op de Ijzerbedevaart?
Als ik het heb over onrust stoken, dan heb ik het over onrealistische ultimatums, politieke sabotage en het blokkeren van efficiëntere oplossingen.

De B.U.B. was niet op de bedevaart aanwezig om onrust te stoken, maar om het merendeel van de Vlamingen te doen inzien dat niet iedereen dit verkrampt separatisme blijft slikken, en vooral: dat er een alternatief bestaat. Het is niet mijn schuld dat mijn deelidentiteit (Vlaming) besmeurd werd door de flaminganten die oorlogsmisdadigers vereren. Het is ook niet mijn schuld dat ik de Vlaamse symboliek (Vlaamse Leeuw, vlag...) sinds kort associeer met neo-nazistisch gedachtengoed. Daar hebben ze zelf voor gezorgd. Met de jaren wordt de put dieper en dieper. Nu alleen nog wachten tot ze er zelf invallen.
Oud 13 oktober 2004, 15:36   #85
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als Moortgat dat wenst, dan is dat de realiteit.
Dan is dat de realiteit voor Moortgat, maar daarom niet voor heel de export.

Citaat:
Dat u daar allerhande Flamingantische verhaaltjes rond zit te breien gaat daar helaas weinig aan veranderen. Dat is dan ook het enigste wat onze flamimbo's kunnen: onrust stoken of rond de pot draaien. Beiden werken ze contraproductief.
Ik brei daar geen verhaaltjes rond. Jij bent diegene die Moortgat veralgemeent naar de hele exportsector.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Oud 13 oktober 2004, 15:42   #86
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als ik het heb over onrust stoken, dan heb ik het over onrealistische ultimatums, politieke sabotage en het blokkeren van efficiëntere oplossingen.
Met de PS valt id niet samen te werken.

Citaat:
De B.U.B. was niet op de bedevaart aanwezig om onrust te stoken, maar om het merendeel van de Vlamingen te doen inzien dat niet iedereen dit verkrampt separatisme blijft slikken, en vooral: dat er een alternatief bestaat.
Vreemd toch. Het ene moment is het Vlaams-Nationalisme op sterven na dood en ligt er geen hond van wakker, het volgende moment kan je via de bedevaart het "merendeel van de Vlamingen" bereiken.

Citaat:
Het is niet mijn schuld dat mijn deelidentiteit (Vlaming) besmeurd werd door de flaminganten die oorlogsmisdadigers vereren.
Die identiteit is niet besmeurd door die paar Flaminganten. Die besmeuring gebeurt "dankzij" diegenen die die Flaminganten gaan veralgemenen en van een mug een olifant maken.

Citaat:
Het is ook niet mijn schuld dat ik de Vlaamse symboliek (Vlaamse Leeuw, vlag...) sinds kort associeer met neo-nazistisch gedachtengoed. Daar hebben ze zelf voor gezorgd.
Het is niet mijn schuld dat ik je associeer met kortzichtigheid, extremisme, en onverdraagzaamheid. Daar heb je zelf voor gezorgd.

Citaat:
Met de jaren wordt de put dieper en dieper. Nu alleen nog wachten tot ze er zelf invallen.
De BUBers bedoel je? Dat is idd maar een kwestie van tijd.
Oud 13 oktober 2004, 15:55   #87
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De B.U.B. was niet op de bedevaart aanwezig om onrust te stoken, maar om het merendeel van de Vlamingen te doen inzien dat niet iedereen dit verkrampt separatisme blijft slikken, en vooral: dat er een alternatief bestaat. Het is niet mijn schuld dat mijn deelidentiteit (Vlaming) besmeurd werd door de flaminganten die oorlogsmisdadigers vereren. Het is ook niet mijn schuld dat ik de Vlaamse symboliek (Vlaamse Leeuw, vlag...) sinds kort associeer met neo-nazistisch gedachtengoed. Daar hebben ze zelf voor gezorgd. Met de jaren wordt de put dieper en dieper. Nu alleen nog wachten tot ze er zelf invallen.
Wat een gelul, is het uw schuld dat er pedofielen rondlopen in België? Nogtans in het buitenland associeerd men jouw driekleur met pedofilie. Hebt u of de BUB daar voor gezorgd? Neen. Die neo-nazi´s zijn een deel van de flaminganten, meer niet. En over het duistere verleden van enkele flaminganten, (daar hebben we het al over gehad), er zijn ook belgicisten die dat hebben.
Oud 13 oktober 2004, 15:57   #88
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Over onrust stoken gesproken: wie heeft er de Ijzertoren opgeblazen?
Oud 13 oktober 2004, 16:19   #89
Jörgen Noens
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Ja Bart De Wever en Geert "Ik zweer getrouwheid aan de Koning, Gehoorzaamheid aan de Grondwet en de Wetten van het Belgische Volk" Bourgeois moeten zwijgen en luisteren naar de kopman van hun partij, Mijnheer Marc Eyskens.
Beste Patriot,

als U ook maar iets van politiek zou afweten, zou je ongetwijfeld weten dat de eed die de Vlaamse Volksvertegenwoordigers afleggen niet de bovenstaande is. De eed die deze verkozenen afleggen, is: "Ik zweer de Grondwet na te leven".

Geen getrouwheid aan de koning, geen gehoorzaamheid aan de wetten van het belgische volk.

Meer info omtrent de installatie van het Vlaams Parlement vindt U hier.

Groeten,

Jörgen Noens
Oud 13 oktober 2004, 17:04   #90
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Zeg slimme. Denk eens na voor ge uwe mond opentrekt. En zoek eens op welke functie uwe Geert heeft.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2004, 18:47   #91
Public energy
Provinciaal Statenlid

Public energy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jörgen Noens
Beste Patriot,

als U ook maar iets van politiek zou afweten, zou je ongetwijfeld weten dat de eed die de Vlaamse Volksvertegenwoordigers afleggen niet de bovenstaande is. De eed die deze verkozenen afleggen, is: "Ik zweer de Grondwet na te leven".

Geen getrouwheid aan de koning, geen gehoorzaamheid aan de wetten van het belgische volk.

Meer info omtrent de installatie van het Vlaams Parlement vindt U hier.

Groeten,

Jörgen Noens
[size=2]Maak je toch niet druk om een paar Belgicistische verzinsels, bij gebrek aan valabele argumenten beginnen zij steeds uit hun nek te kletsen of wat in het rond te schelden.

Trouwens, Adolf Hitler zwoer als parlementslid ongetwijfeld ook trouw aan de Weimarrerepublik, en we weten allemaal hoe die aan zijn einde gekomen is. Ook Michael Gorbatshov zwoer als president trouw aan de USSR, en kijk maar eens wat daar van geworden is. Wij zullen echter geen revolutie of staatsgreep nodig hebben om onze Vlaamse republiek te verkrijgen, Belgie zal op een democratische manier aan zijn einde komen. DAAROM zweren wij trouw, niet aan de opperparasiet, niet aan een onbestaand volk, maar aan de grondwet.

[/size]
Public energy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2004, 19:07   #92
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Public energy
[size=2]Maak je toch niet druk om een paar Belgicistische verzinsels, bij gebrek aan valabele argumenten beginnen zij steeds uit hun nek te kletsen of wat in het rond te schelden.

Trouwens, Adolf Hitler zwoer als parlementslid ongetwijfeld ook trouw aan de Weimarrerepublik, en we weten allemaal hoe die aan zijn einde gekomen is.

[/size]
Dat deed hij ongetwijfeld niet.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2004, 20:42   #93
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan is dat de realiteit voor Moortgat, maar daarom niet voor heel de export.

Ik brei daar geen verhaaltjes rond. Jij bent diegene die Moortgat veralgemeent naar de hele exportsector.
De regionalisering van de exportsteun veralgemeent alle Vlaamse exportbedrijven. Ze kunnen zich erdoor niet meer 100 % Belgisch profileren, als dat echt nodig is, zoals bij bier, chocolade, pralines... Bijgevolg is de regionalisering geen goede zaak voor producten die in het buitenland bekend staan als Belgische producten. Ofwel moet de hele exportsteun terug op nationaal niveau geregeld worden (één loket), ofwel moet men die steun personaliseren, bedrijf per bedrijf. Dat laatste is ongetwijfeld de meest plausibele oplossing Toch denk ik niet dat dat in flamingantische kringen als positief ervaren zal worden. Zij vinden dat een bedrijf zich VLAAMS moet profileren, en niet BELGISCH, punt. Flaminganten, zoals JvdB, vinden dat men met grootschalige promotiecampagnes de buitenlandse consument het verschil kan aanleren tussen een Vlaams en een Waals bier. Het is al erg genoeg dat onze eigen landgenoten de staatsstructuur nog niet snappen, laat dan maar staan dat een Amerikaan (die denkt dat Belgium de hoofdstad van Brussels is!!!! zoals een journalist ooit beweerde) dit zal snappen. Om nog maar te zwijgen wat dat grapje gaat kosten.

Wie gaat dat betalen? De Vlaamse Beweging? Of jij? Distel?

Laatst gewijzigd door Yann : 13 oktober 2004 om 20:43.
Yann is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2004, 20:48   #94
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De regionalisering van de exportsteun veralgemeent alle Vlaamse exportbedrijven. Ze kunnen zich erdoor niet meer 100 % Belgisch profileren, als dat echt nodig is, zoals bij bier, chocolade, pralines... Bijgevolg is de regionalisering geen goede zaak voor producten die in het buitenland bekend staan als Belgische producten. Ofwel moet de hele exportsteun terug op nationaal niveau geregeld worden (één loket), ofwel moet men die steun personaliseren, bedrijf per bedrijf. Dat laatste is ongetwijfeld de meest plausibele oplossing Toch denk ik niet dat dat in flamingantische kringen als positief ervaren zal worden. Zij vinden dat een bedrijf zich VLAAMS moet profileren, en niet BELGISCH, punt. Flaminganten, zoals JvdB, vinden dat men met grootschalige promotiecampagnes de buitenlandse consument het verschil kan aanleren tussen een Vlaams en een Waals bier. Het is al erg genoeg dat onze eigen landgenoten de staatsstructuur nog niet snappen, laat dan maar staan dat een Amerikaan (die denkt dat Belgium de hoofdstad van Brussels is!!!! zoals een journalist ooit beweerde) dit zal snappen. Om nog maar te zwijgen wat dat grapje gaat kosten.

Wie gaat dat betalen? De Vlaamse Beweging? Of jij? Distel?
Sinds wanneer moet je de staatsstructuur van een land kennen om je te kunnen bezatten? Niemand belet een bedrijf trouwens om zich als Belgisch te profileren.

En we kunnen dat misschien betalen met die halve auto.
Oud 13 oktober 2004, 20:52   #95
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met de PS valt id niet samen te werken.
Als ik uw stelling kan begrijpen kan de PS dat met u ook niet.

Citaat:
Vreemd toch. Het ene moment is het Vlaams-Nationalisme op sterven na dood en ligt er geen hond van wakker, het volgende moment kan je via de bedevaart het "merendeel van de Vlamingen" bereiken.
Deze actie is op televisie gekomen, in de kranten, en werd hier bv. op het forum ook breed uitgesmeerd. Het resultaat is dat het bezoekersaantal van onze site die dag maar liefst vertienvoudigd is, en dat we tientallen mails kregen met felicitaties vanuit het ganse land.

Zowel de Bedevaart als de Wake zijn in het Nieuws van verschillende zenders gekomen. Dat is niet omdat het flamingantisme zo groeit en bloeit, dat is omdat het daar elk jaar raak is qua vechtpartijen, neo-nazisten... Media is hoofdzakelijk op sensatie gericht.

Citaat:
Die identiteit is niet besmeurd door die paar Flaminganten. Die besmeuring gebeurt "dankzij" diegenen die die Flaminganten gaan veralgemenen en van een mug een olifant maken.
Van een mug een olifant maken? Verraders als SDC en Irma Laplasse VEREREN op één van de grootste Vlaams-nationale bijeenkomsten geeft stof genoeg tot nadenken.

Citaat:
Het is niet mijn schuld dat ik je associeer met kortzichtigheid, extremisme, en onverdraagzaamheid. Daar heb je zelf voor gezorgd.
Uw oogkleppen reiken niet verder dan de taalgrens, dat noem ik kortzichtig. Uw partij vereert Vlaamse nazi-kopstukken, dat noem ik extremistisch.
Jij kan niet samenleven met mensen die een andere taal spreken, dat noem ik onverdraagzaam.

Je moet de rollen niet omkeren, jij bent de flamingant, niet ik.
Oud 13 oktober 2004, 20:54   #96
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Trouwens, je zegt dat export op nationaal niveau moet of afgesteld per bedrijf, maar dan zeg je dat dat laatste niet haalbaar is. Export moet voor jou dus op nationaal niveau. Waarna je verontwaardigd doet over Flaminganten die de export per se op regionaal niveau willen. Zo kan ik het ook.
Oud 13 oktober 2004, 20:55   #97
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sinds wanneer moet je de staatsstructuur van een land kennen om je te kunnen bezatten?
Je ontwijkt weeral het probleem door proberen grappig te zijn. Je weet evengoed als ik dat een Belgische bieren in het buitenland gekend zijn, niet Vlaamse, niet Waalse. Een Amerikaan die plotsklaps geen Belgisch bier meer kan vinden, gaat niet weten dat Vlaams bier ook uit Belgie komt. Je redenering is dus belachelijk, en heeft één doel: het probleem ontwijken.
Oud 13 oktober 2004, 20:59   #98
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Trouwens, je zegt dat export op nationaal niveau moet of afgesteld per bedrijf, maar dan zeg je dat dat laatste niet haalbaar is.
De meest plausibele oplossing = dus het meest haalbaar. Begrijp je nu ook al geen Nederlands meer?

Citaat:
Export moet voor jou dus op nationaal niveau. Waarna je verontwaardigd doet over Flaminganten die de export per se op regionaal niveau willen. Zo kan ik het ook.
Dat zeg ik niet. Ik wens dat dat op nationaal niveau geregeld wordt. België is al zo klein, waarom dan verder splitsen???

Maar anderzijds kan ik er ook mee leven dat de exportsteun bedrijf per bedrijf of sector per sector of product per product.... bekeken wordt. Maar niet zoals nu: VLAAMS = VLAAMS en WAALS = WAALS. Dat is belachelijk, kortzichtig en idioot.

Laatst gewijzigd door Yann : 13 oktober 2004 om 21:01.
Yann is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2004, 21:03   #99
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als ik uw stelling kan begrijpen kan de PS dat met u ook niet.
Neen. En dat vind ik prima. 8)

Citaat:
Deze actie is op televisie gekomen, in de kranten, en werd hier bv. op het forum ook breed uitgesmeerd. Het resultaat is dat het bezoekersaantal van onze site die dag maar liefst vertienvoudigd is, en dat we tientallen mails kregen met felicitaties vanuit het ganse land.
Tienatallen nog wel. Ja, die "meerderheid der Vlamingen" ligt gewoon aan jullie voeten blijkbaar.

Citaat:
Zowel de Bedevaart als de Wake zijn in het Nieuws van verschillende zenders gekomen. Dat is niet omdat het flamingantisme zo groeit en bloeit, dat is omdat het daar elk jaar raak is qua vechtpartijen, neo-nazisten... Media is hoofdzakelijk op sensatie gericht.
Ik heb wel een verslagje gezien op TV met enkele onherkenbare Belgicistische zotten, maar ik heb niks gezien over vechtpartijen, laat staan neo-nazi's. Wellicht kwamen de bedevaart en wake dus op TV omdat het een groot evenement was, en niet omwille van de nonsens die jij hier weer verkoopt.

Citaat:
Van een mug een olifant maken? Verraders als SDC en Irma Laplasse VEREREN op één van de grootste Vlaams-nationale bijeenkomsten geeft stof genoeg tot nadenken.
Voor iemand die graag overl nazi's ziet misschien. Voor iemand die een leven heeft niet.

Citaat:
Uw oogkleppen reiken niet verder dan de taalgrens, dat noem ik kortzichtig.
Dat zijn wel grote oogkleppen. Die van u reiken ongetwijfeld tot over de taalgrens?

Citaat:
Uw partij vereert Vlaamse nazi-kopstukken, dat noem ik extremistisch.
Ik heb geen partij.

Citaat:
Jij kan niet samenleven met mensen die een andere taal spreken, dat noem ik onverdraagzaam.
Ik kan daar wel mee samenleven. Je bent weer aan het liegen.

Citaat:
Je moet de rollen niet omkeren, jij bent de flamingant, niet ik.
Correct, ik ben de Flamingant, jij bent de kortzichtige onverdraagzame extremist.
Oud 13 oktober 2004, 21:05   #100
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je ontwijkt weeral het probleem door proberen grappig te zijn. Je weet evengoed als ik dat een Belgische bieren in het buitenland gekend zijn, niet Vlaamse, niet Waalse. Een Amerikaan die plotsklaps geen Belgisch bier meer kan vinden, gaat niet weten dat Vlaams bier ook uit Belgie komt. Je redenering is dus belachelijk, en heeft één doel: het probleem ontwijken.
Niemand zegt dat een Vlaamse brouwer geen "Belgisch bier" op zijn etiketje kan zetten. Jouw redenering is dus belachelijk en heeft één doel: een probleem uitvinden.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be