Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 juni 2015, 20:55   #81
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Maar België was toen ook een onderdeel van het grote franse rijk dat juist heel Europa in brand had gestoken, door verdwaasd achter zijne krijgsheer Napoleon aan te lopen, en het was trouwens niet voor de eerste keer dat dat fransdolle volk heel de toen geciviliseerde westerse wereld in gevaar bracht; maar dat steek je liever onder stoelen en/of banken.
Pak eerst eens een geschiedenisboek vast voor dat ge hier komt zeveren. Napoleon is verslagen in 1815. Ik had het over 1839. Maar gij hebt waarschijnlijk totaal geen idee van wat er toen beslist is over het grondgebied van België, en wie die beslissingen nam.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2015, 21:01   #82
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Pak eerst eens een geschiedenisboek vast voor dat ge hier komt zeveren. Napoleon is verslagen in 1815. Ik had het over 1839. Maar gij hebt waarschijnlijk totaal geen idee van wat er toen beslist is over het grondgebied van België, en wie die beslissingen nam.
Vertel, ik luister. Of heb je het over Nederlands Limburg en Zeeuws Vlaanderen en misschien andere delen die aan Nederland werden gelaten om de vrede te kunnen tekenen en stonde Engeland, Oostenrijk, Pruisen en Rusland misschien aan het doopvont?
Ik moet bekennen dat ik het allemaal niet meer zo goed weet en zeker wat datum betreft...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2015, 21:03   #83
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
En vroeg of laat kuisen we daar wel op, dan wordt de rotte stinkzweer terug een normale en mooie stad.
We zullen zien. Brussel is een duizendjarige stad, waarvan de eerste 900 jaar Nederlandstalig. De stad werd met geweld veroverd door de Fransen en het Nederlands werd bewust en systematisch uitgeroeid tot op heden ten dage. Je kan er zelfs beter Turks speken dan Nederlands. Minder kans op scheve blikken. Brussel is zowat de meest racistische stad van Europa kan men zelfs stellen. Toch tegenover Vlamingen. En dan te denken dat het een Vlaamse stad was. Gebouwd met het zweet van Vlaamse handen. Dat heb je als je een mooie cultuur opbouwt. Komen ze op af van alle kanten om het zich toe te eigenen.

De Franse verovering begon vanaf nul. Misschien is uw visie er een van iets langere termijn. Alleen zie ik niet goed hoe u een omgekeerd proces kan op gang brengen. Het zal evenzeer vanaf nul moeten.

Website
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2015, 21:04   #84
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Vertel, ik luister. Of heb je het over Nederlands Limburg en Zeeuws Vlaanderen en misschien andere delen die aan Nederland werden gelaten om de vrede te kunnen tekenen en stonde Engeland, Oostenrijk, Pruisen en Rusland misschien aan het doopvont?
Ik moet bekennen dat ik het allemaal niet meer zo goed weet en zeker wat datum betreft...
Zou jij je dan niet beter eerst informeren voor je hier continu moord en brand schreeuwt?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2015, 21:08   #85
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Zou jij je dan niet beter eerst informeren voor je hier continu moord en brand schreeuwt?
Waarover heb je het Another Jack? Wanneer ik 'moord en brand schreeuw' zoals jij dat noemt weet ik heel goed waarover ik het heb. Maar pajoske zit hier al de hele tijd af te geven op iets en dus zou ik willen weten waarover zij het heeft... En ik zie echt niet in waarom ik dat zou moeten gaan opzoeken als Pajoske hier op het forum zit en het mij in één, twee, drie kan vertellen...

Zag je ergens een zinnetje staan en ben je er maar opgesprongen zonder te weten waarover het ging?
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2015, 21:12   #86
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
We zullen zien. Brussel is een duizendjarige stad, waarvan de eerste 900 jaar Nederlandstalig. De stad werd met geweld veroverd door de Fransen en het Nederlands werd bewust en systematisch uitgeroeid tot op heden ten dage. Je kan er zelfs beter Turks speken dan Nederlands. Minder kans op scheve blikken. Brussel is zowat de meest racistische stad van Europa kan men zelfs stellen. Toch tegenover Vlamingen. En dan te denken dat het een Vlaamse stad was. Gebouwd met het zweet van Vlaamse handen. Dat heb je als je een mooie cultuur opbouwt. Komen ze op af van alle kanten om het zich toe te eigenen.

De Franse verovering begon vanaf nul. Misschien is uw visie er een van iets langere termijn. Alleen zie ik niet goed hoe u een omgekeerd proces kan op gang brengen. Het zal evenzeer vanaf nul moeten.
Ik heb al de oplossingen ook niet klaar liggen, we zullen zien en doen wat nodig is.
Oud 4 juni 2015, 21:22   #87
Nexer
Parlementslid

Nexer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat kan de hoofdstad betekenen in een federale staat?
Administratief centrum en dergelijke meer.

"For all those upper/middle class academics, harassment means all those loud ordinary people, who smell bad, who talk dirty."
Nexer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2015, 21:47   #88
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
http://www.knack.be/nieuws/belgie/ne...on-575881.html

Welke rol moet Brussel spelen in het vernieuwde België? Wat kan de hoofdstad betekenen in een federale staat? De problematiek mag dan complex zijn, het antwoord op de vraag naar de rol van Brussel in het geheel van België is in essentie eenvoudig, schrijft Luc Van der Kelen van B-Plus.

En zoals met bijna alle artikels van de regimemedia leren we meer met het commentaar van de lezers dan met het artikel zelf.

Voorbeelden:
Karel Lemmens 2015-06-04 12:24:16

lode Claessens 2015-06-04 12:22:01
Die Karel Lemmens beseft gewoon niet dat de meeste Franstaligen helemaal geen "agenda" hebben. Politiek interesseert nog minder de Franstaligen dan de Vlamingen in België.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2015, 21:49   #89
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, dat is niet reeds zo.

Anders hadden ze het onnozele 'Wallo-Brux' niet moeten uitvinden.

En tenslotte, wanneer de dag komt dat Belgie stopt, dan gaat de Belgische grondwet in de vuilbak, en dan ligt Brussel als Vlaamse hoofdstad in Vlaanderen, dat is nu eenmaal de realiteit op het terrein
Wat gaan ze doen de Walen, Vlaanderen binnenvallen met tanks om Brussel te bezetten?
Dan is het sint-juttemis.
Oud 4 juni 2015, 22:10   #90
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hm neen, je schijnt me niet te begrijpen.

De realiteit is dat Brussel als Vlaamse hoofdstad in Vlaanderen ligt.

Ik weet wel dat de Walen niet begrijpen dat als ze naar 'hun' Brussel rijden ze Vlaanderen moeten binnen rijden. Maar dat de Vlamingen het niet begrijpen...

^^
De realiteit is vooral dat de Brussel de hoofdstad van België is. En dus van alle Belgen : Vlamingen, Brusselaars, Walen, Duitstaligen.
Oud 4 juni 2015, 22:11   #91
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maak maar uw lijstjes, en zet er gelijk bij, Brussel is 100% Franstalig.

Toch zal Brussel niet als Franstalig lebensraum geannexeerd worden.
Wie spreekt van annexatie?
Oud 4 juni 2015, 22:16   #92
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Dat de Franstalige forummers de reacties eens lezen op dat artikel als ze enigszins geïnteresseerd zijn in hun Nederlandstalige landgenoten.

Het artikel is de officiële propaganda. Dat wat we verondersteld worden te denken. De reacties zijn dat wat de bevolking voelt en denkt. Ik vind er me ook in terug. Het is de harde waarheid die de journalistiek in Vlaanderen probeert te verdoezelen.

Men wil ons voorbereiden op een uitbreiding van Brussel lijkt het wel. De lege doos vullen die collaborerende Vlaamse politici laf hebben aanvaard, alsof ze niet zouden weten hebben dat het de bedoeling is die doos uiteindelijk te vullen ten voordele van de Francofonie.
Sinds wanneer vertegenwoordigen reacties van lezers in kranten wat de hele bevolking denkt?
Oud 4 juni 2015, 22:20   #93
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Wat is dan het verschil tussen "Wallo-Brux" en de Franse gemeenschap?
Wallo-Brux verwijst naar regio's, gewesten dus. Franse Gemeenschap is dus iets anders. Op papier hetzelfde, in perceptie toch iets anders.
Oud 4 juni 2015, 22:23   #94
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niks van, Brussel gat nergens heen, het blijft mooi in Vlaanderen liggen.

En vroeg of laat kuisen we daar wel op, dan wordt de rotte stinkzweer terug een normale en mooie stad.
Maar Brussel is een normale en mooie stad. U kent er niets van en u vertrekt vanuit uw clichés over Brussel of vanuit wat iemand u over België zei. Brussel blijft gewoon in België liggen zoals het nu het geval is.
Oud 4 juni 2015, 22:27   #95
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Wallo-Brux verwijst naar regio's, gewesten dus. Franse Gemeenschap is dus iets anders. Op papier hetzelfde, in perceptie toch iets anders.
Tja, wie in de bevolking spreekt met zo'n termen? Voor de meesten leven we gewoon in België.
Oud 4 juni 2015, 22:31   #96
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Tja, wie in de bevolking spreekt met zo'n termen? Voor de meesten leven we gewoon in België.
De Franstalige politici, die verkozen zijn door de bevolking, hebben er toch een erezaak van gemaakt.
Oud 4 juni 2015, 22:36   #97
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa Bekijk bericht
Wat gaat Europa doen?Juust nikske,nul de botten,rien de knots.Of zie je de Fransen al tanks naar Brussel zenden?
Ja, daar draaien ze hun hand niet voor om. Alleen ze moeten wel rekening houden met Duitsland, Groot-Brittannië, Nederland en vele anderen, die dit niet zullen zien zitten. Maar tegen een 'Krim'-Wallonië, 'Heim ins Reich' zal er weinig protest zijn. Heeft ook een voordeel: het einde van de transferten. En Brussel verweesd zal dan ook voor het geld kiezen en valt als een rijpe ietwat rotte vrucht waar het behoort.
Oud 4 juni 2015, 22:38   #98
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
De Franstalige politici, die verkozen zijn door de bevolking, hebben er toch een erezaak van gemaakt.
Ach, "verkozen door de bevolking", logisch aangezien we ZIJN VERPLICHT te gaan stemmen. We hebben geen andere keuze.
Oud 4 juni 2015, 22:41   #99
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niks van, Brussel gat nergens heen, het blijft mooi in Vlaanderen liggen.

Volledig mee eens.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2015, 22:42   #100
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Ach, "verkozen door de bevolking", logisch aangezien we ZIJN VERPLICHT te gaan stemmen. We hebben geen andere keuze.
Als je vindt dat geen enkele partij jouw stem verdient, kan je ook blanco stemmen.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be