Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 juni 2015, 02:13   #81
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
helemaal mee eens

Moet zelfs kunnen

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2015, 02:19   #82
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Waarom stemmen al die islamieten eigenlijk links, als zelfs een gemengde werkomgeving al te progressief is ?
Goed punt. Die vraag is al even pertinent als de vraag waarom de gemiddelde antiklerikale progressief zo de kont likt van een religie die oneindig conservatiever en wreder is dan het hedendaagse katholicisme.
Support the country you live in or live in the country you support.

Laatst gewijzigd door Libro : 13 juni 2015 om 02:43.
Libro is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2015, 07:58   #83
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Goed punt. Die vraag is al even pertinent als de vraag waarom de gemiddelde antiklerikale progressief zo de kont likt van een religie die oneindig conservatiever en wreder is dan het hedendaagse katholicisme.
Het antwoord is vrij eenvoudig: als haat tegen de eigen beschaving, de eigen normen en waarden die in de loop van de eeuwen deze westerse cultuur heeft gevormd.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2015, 10:01   #84
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Waarom stemmen al die islamieten eigenlijk links, als zelfs een gemengde werkomgeving al te progressief is ?
Daar zijn geen directe bewijzen voor, tenzij jij ze kan produceren. In Engeland stemmen de geslaagde immigranten conservatief.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2015, 10:06   #85
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Zeer goede vraag. Het antwoord van Jan voldoet me nul procent. Wat zeggen ze er zelf over? Wat vind jij? Ik heb eigenlijk geen idee. Of het moest zijn dat ze immigranten als armoede- problematiek behandelen. Maar dan nog zie ik niet in waarom ze positieve discriminatie toestaan voor het GELOOF.
Oud 13 juni 2015, 10:14   #86
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Het antwoord is vrij eenvoudig: als haat tegen de eigen beschaving, de eigen normen en waarden die in de loop van de eeuwen deze westerse cultuur heeft gevormd.
Cultuurrelativisme heeft er zeker mee te maken, maar ook hoe je omgaat met anderen is cultureel bepaald. De Westerse cultuur is doordrongen van het Christendom, waar schuld en boete, het geweten, naast rede een belangrijke plaats innemen.
In andere culturen staan eer en schaamte, rolpatronen man en vrouw, traditie, meer centraal waardoor ook andere sociale gedragpatronen onstonden.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2015, 10:20   #87
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Zeer goede vraag. Het antwoord van Jan voldoet me nul procent. Wat zeggen ze er zelf over? Wat vind jij? Ik heb eigenlijk geen idee. Of het moest zijn dat ze immigranten als armoede- problematiek behandelen. Maar dan nog zie ik niet in waarom ze positieve discriminatie toestaan voor het GELOOF.
Ik denk dat je het antwoord vindt in de opvattingen over minderheden door wat politiek als links wordt gezien. Migranten en hun nakomelingen werden als minderheden gezien die kwetsbaar zijn voor sociale uitsluiting en discriminatie en daar wil politiek links voor opkomen.

Maar daarbij werd nooit in overweging genomen dat binnen die minderheden mechanismen zijn die de sociale uitsluiting in stand houden, zelfs versterken, en omdat links, goedbedoelend, daar geen woord over wilde horen, maar het maatschappelijk ongenoegen over die minderheden groeide, sprong " rechts op de visie van links en het ongenoegen van de samenleving.
Oud 13 juni 2015, 10:20   #88
eno2
Banneling

Standaard

Ik ben anticlericaal en links. Wat zou ik een West Europa-vreemde godsdienst omarmen die tien keer agressiever, discriminerender en achterlijker is? Ik versta niets van de linkse Islamhuggers. Ook het stemmenargument overtuigt me niet.
Oud 13 juni 2015, 10:25   #89
eno2
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ik denk dat je het antwoord vindt in de opvattingen over minderheden door wat politiek als links wordt gezien. Migranten en hun nakomelingen werden als minderheden gezien die kwetsbaar zijn voor sociale uitsluiting en discriminatie en daar wil politiek links voor opkomen.
Goed. Opkomen voor sociale mobiliteit voor iedereen dus. Dat kan ik niet afkeuren.

Citaat:
Maar daarbij werd nooit in overweging genomen dat binnen die minderheden mechanismen zijn die de sociale uitsluiting in stand houden, zelfs versterken, en omdat links, goedbedoelend, daar geen woord over wilde horen, maar het maatschappelijk ongenoegen over die minderheden groeide, sprong " rechts op de visie van links en het ongenoegen van de samenleving.
Ja, populistisch de afkeer voor (overdreven) immigratie en bodemvreemde religie uitbuiten. Het is waar dat links overdrijft door positieve discriminatie voor te staan, maar dat doet niet alleen links. Ook in het centrum gebeurt dat
Oud 13 juni 2015, 10:35   #90
Nexer
Parlementslid

Nexer's schermafbeelding

Standaard

Wat die man zegt kan best gebeurd zijn, maar het is een brug te ver om te beweren dat zulk gedrag uniek is voor vrouwen en ook uniek voor zijn industrie.

Mensen die op een goed blaadje proberen te komen, de slimmere medewerker proberen zo ver te krijgen alles voor hen op te lossen... Het is van alle tijden, van alle geslachten en van alle industrieën.

"For all those upper/middle class academics, harassment means all those loud ordinary people, who smell bad, who talk dirty."
Nexer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2015, 11:32   #91
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Cultuurrelativisme heeft er zeker mee te maken, maar ook hoe je omgaat met anderen is cultureel bepaald. De Westerse cultuur is doordrongen van het Christendom, waar schuld en boete, het geweten, naast rede een belangrijke plaats innemen.
In andere culturen staan eer en schaamte, rolpatronen man en vrouw, traditie, meer centraal waardoor ook andere sociale gedragpatronen onstonden.
In het christendom bestaat dat ook allemaal, wat erop wijst dat de westerse beschaving zich van heel wat van de eigen wortels heeft afgesneden.
Oud 13 juni 2015, 12:35   #92
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is de grote vraag waar de sociaal-democratie in Europa mee worstelt.
Oud 13 juni 2015, 12:40   #93
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In het christendom bestaat dat ook allemaal, wat erop wijst dat de westerse beschaving zich van heel wat van de eigen wortels heeft afgesneden.
Welnee, enkel pilaarbijters vinden dit.
Onze basis zijn nog steeds de tien geboden, maar wel geevolueerd in een samenleving die ook het humanistisch welzijn van de mens centraal zet, door de opkomst van de rede.
Dat betekent helemaal niet dat wij " onze wortels afsneden" maar wel dat een dogmatische religie die ieder aspect van het menselijk handelen wil bepalen geen basis meer is voor de organisatie van deze samenleving.
U betreurt vooruitgang, ik niet.
Oud 13 juni 2015, 12:42   #94
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote=eno2;7696434]
Citaat:

Goed. Opkomen voor sociale mobiliteit voor iedereen dus. Dat kan ik niet afkeuren.

Ja, populistisch de afkeer voor (overdreven) immigratie en bodemvreemde religie uitbuiten. Het is waar dat links overdrijft door positieve discriminatie voor te staan, maar dat doet niet alleen links. Ook in het centrum gebeurt dat
Natuurlijk is sociale mobiliteit goed, maar wanneer je eigen achtergrond je immobiel maakt, en daar geen enkele vraag over gesteld mag worden, helpen alle hulpmiddelen van een samenleving niet.
Oud 13 juni 2015, 13:10   #95
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nexer Bekijk bericht
Wat die man zegt kan best gebeurd zijn, maar het is een brug te ver om te beweren dat zulk gedrag uniek is voor vrouwen en ook uniek voor zijn industrie.

Mensen die op een goed blaadje proberen te komen, de slimmere medewerker proberen zo ver te krijgen alles voor hen op te lossen... Het is van alle tijden, van alle geslachten en van alle industrieën.
ID

De baas van het bedrijf van mijn ex zat zeven jaar achter haar aan en kreeg haar uiteindelijk ook. Hij betaalde haar al die tijd 25% in het zwart.
Oud 13 juni 2015, 13:11   #96
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Welnee, enkel pilaarbijters vinden dit.
Onze basis zijn nog steeds de tien geboden, maar wel geevolueerd in een samenleving die ook het humanistisch welzijn van de mens centraal zet, door de opkomst van de rede.
Dat betekent helemaal niet dat wij " onze wortels afsneden" maar wel dat een dogmatische religie die ieder aspect van het menselijk handelen wil bepalen geen basis meer is voor de organisatie van deze samenleving.
Zeg wel. De aartsconservatief bij uitstek.
Oud 13 juni 2015, 13:33   #97
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik betreur de neergang van onze beschaving die onder het mom van vooruitgang regelrecht de ravijn ingaat. Nog enkele decennia op die manier en de Europese beschaving is een schim van weleer, terwijl de islamitische op heel wat plaatsen zal domineren.
Oud 13 juni 2015, 13:48   #98
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik betreur de neergang van onze beschaving die onder het mom van vooruitgang regelrecht de ravijn ingaat. Nog enkele decennia op die manier en de Europese beschaving is een schim van weleer, terwijl de islamitische op heel wat plaatsen zal domineren.
U verbind zaken die geen verband hebben, de dominantie van de islamitische cultuur, is niet te wijten aan de vooruitgang binnen de samenleving, of het loslaten van de christelijke dogma's als organisatie voor ieder maatschappelijk aspect.

Integendeel, fundamentalisen van welke monotheistische religie ook, delen meer dan ze welf benoemd willen zien, waaronder de positie van holebi's en vrouwen. Dat onze samenleving dit fundamentalisme losliet valt niet te betreuren, en maakt ons alle bzhalve een schim maar juist een humane samenleving, voor velen beter dan religieuze dogma's.
Oud 13 juni 2015, 13:53   #99
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U verbind zaken die geen verband hebben, de dominantie van de islamitische cultuur, is niet te wijten aan de vooruitgang binnen de samenleving, of het loslaten van de christelijke dogma's als organisatie voor ieder maatschappelijk aspect.
O jawel, deze seculiere samenleving is zwak in het overbrengen van haar waarden. Daarom ook kan de islamitische onder de immigranten moeiteloos uitbreiden. De inherente zwakte van het vrije Westen stuwt de islam vooruit. Binnen een sterk beleefd christelijk Europa zou die geen kans maken.
Oud 13 juni 2015, 14:00   #100
eno2
Banneling

Standaard

Belachelijk te stellen dat de Islam onder de immigranten uitbreidt. Ze komen hier in de eerste plaats al als moslims. Integendeel, ze krijgen hier de kans om seculier te worden of zich in grote mate te distantiëren van een verplicht moslimschap en zijn dat ook druk doende.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be