![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Goed punt. Die vraag is al even pertinent als de vraag waarom de gemiddelde antiklerikale progressief zo de kont likt van een religie die oneindig conservatiever en wreder is dan het hedendaagse katholicisme.
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. Laatst gewijzigd door Libro : 13 juni 2015 om 02:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het antwoord is vrij eenvoudig: als haat tegen de eigen beschaving, de eigen normen en waarden die in de loop van de eeuwen deze westerse cultuur heeft gevormd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Banneling
|
![]() Zeer goede vraag. Het antwoord van Jan voldoet me nul procent. Wat zeggen ze er zelf over? Wat vind jij? Ik heb eigenlijk geen idee. Of het moest zijn dat ze immigranten als armoede- problematiek behandelen. Maar dan nog zie ik niet in waarom ze positieve discriminatie toestaan voor het GELOOF.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In andere culturen staan eer en schaamte, rolpatronen man en vrouw, traditie, meer centraal waardoor ook andere sociale gedragpatronen onstonden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar daarbij werd nooit in overweging genomen dat binnen die minderheden mechanismen zijn die de sociale uitsluiting in stand houden, zelfs versterken, en omdat links, goedbedoelend, daar geen woord over wilde horen, maar het maatschappelijk ongenoegen over die minderheden groeide, sprong " rechts op de visie van links en het ongenoegen van de samenleving. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Banneling
|
![]() Ik ben anticlericaal en links. Wat zou ik een West Europa-vreemde godsdienst omarmen die tien keer agressiever, discriminerender en achterlijker is? Ik versta niets van de linkse Islamhuggers. Ook het stemmenargument overtuigt me niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | ||
Banneling
|
![]() [quote]
Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Parlementslid
|
![]() Wat die man zegt kan best gebeurd zijn, maar het is een brug te ver om te beweren dat zulk gedrag uniek is voor vrouwen en ook uniek voor zijn industrie.
Mensen die op een goed blaadje proberen te komen, de slimmere medewerker proberen zo ver te krijgen alles voor hen op te lossen... Het is van alle tijden, van alle geslachten en van alle industrieën.
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is de grote vraag waar de sociaal-democratie in Europa mee worstelt.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Onze basis zijn nog steeds de tien geboden, maar wel geevolueerd in een samenleving die ook het humanistisch welzijn van de mens centraal zet, door de opkomst van de rede. Dat betekent helemaal niet dat wij " onze wortels afsneden" maar wel dat een dogmatische religie die ieder aspect van het menselijk handelen wil bepalen geen basis meer is voor de organisatie van deze samenleving. U betreurt vooruitgang, ik niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=eno2;7696434]
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De baas van het bedrijf van mijn ex zat zeven jaar achter haar aan en kreeg haar uiteindelijk ook. Hij betaalde haar al die tijd 25% in het zwart. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik betreur de neergang van onze beschaving die onder het mom van vooruitgang regelrecht de ravijn ingaat. Nog enkele decennia op die manier en de Europese beschaving is een schim van weleer, terwijl de islamitische op heel wat plaatsen zal domineren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Integendeel, fundamentalisen van welke monotheistische religie ook, delen meer dan ze welf benoemd willen zien, waaronder de positie van holebi's en vrouwen. Dat onze samenleving dit fundamentalisme losliet valt niet te betreuren, en maakt ons alle bzhalve een schim maar juist een humane samenleving, voor velen beter dan religieuze dogma's. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() O jawel, deze seculiere samenleving is zwak in het overbrengen van haar waarden. Daarom ook kan de islamitische onder de immigranten moeiteloos uitbreiden. De inherente zwakte van het vrije Westen stuwt de islam vooruit. Binnen een sterk beleefd christelijk Europa zou die geen kans maken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Banneling
|
![]() Belachelijk te stellen dat de Islam onder de immigranten uitbreidt. Ze komen hier in de eerste plaats al als moslims. Integendeel, ze krijgen hier de kans om seculier te worden of zich in grote mate te distantiëren van een verplicht moslimschap en zijn dat ook druk doende.
|
![]() |
![]() |