![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Als jij met je auto voor geld mensen gaat rondrijden gelden er ook plots andere regels. Nog niet van de heisa rond Uber gehoord? In principe is dat hetzelfde probleem als bij Airbnb. Citaat:
Iemand? Een jurist misschien? En dan heb ik het nog niet over de slachtoffers die op hogere verdiepingen vielen. Citaat:
Soit, eeuwige discussie waarschijnlijk. Ik ben niet zo dol op die 'alternatieven'. Het blijft voor mij allemaal wat wazig en van oneerlijke concurrentie is nog nooit iemand beter geworden. Anderen die het wel een prima concept vinden: ga u gang en laat u vooral niet tegenhouden door mijn terughoudendheid.
![]() |
![]() |
#82 | |||||||
Minister
|
![]() Citaat:
Bij jezelf thuis al eens rondgekeken of de hele setup van je huis wel professioneel veilig is? Je zou toch ni willen dat je bezoek onveilig is ![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() En tuurlijk, voor kleinschalige B&B's zijn al die verstikkende regeltjes ook nergens goed voor. Dat beperkt die markt enkel. Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Die 2 verschillen zoveeel van elkaar dat ik er zelfs niet over na wil denken. Een Netflix die werkt als Airbnb zou een website zijn waar je kan kijken bij welke particulier je terecht kan als je deze of die DVD wil 'huren' en dat is niet echt hetgeen wat Netflix doet volgens mij. Airbnb is voor hotels wat torrentsites voor Netflix zijn. In dat opzicht is Netflix een gevestigde waarde en zou jij ze moeten afwijzen en resoluut voor torrents (of andere gratis downloadmogelijkheden) moeten gaan. Citaat:
Ik heb in mijn tuin een tuinhuis staan dat perfect kan dienen om mensen in te huisvesten. Nu zit dat bij in de brandverzekering van mijn huis. Maar ik durf er bijna geld op zetten dat mocht ik bij mijn verzekeringsagent gaan vragen of het voor de verzekering in orde is als ik dat tuinhuis ga verhuren ze snel met een andere polis zullen komen aandraven. Ik moet natuurlijk die duurdere polis niet nemen (hoeveel Airbnb-uitbaters doen dat wel?) maar bij miserie zal ik ook niet moeten gaan zagen. Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#84 | ||||||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() En je kan dat wel als toogpraat bestempelen, het voorbeeld dat ik gaf is wel pertinent. In jouw optiek is het een slechte zaak als ik vrienden/kennissen of zelfs een wildvreemde uit de buurt even vraag om iets op te lossen waar je anders een loodgieter voor vraagt, omdat je op die manier zogenaamd de business van die loodgieter afneemt, terwijl het in de praktijk een snelle oplossing is voor een prul waar een handige Harry misschien 10 minuten werk aan heeft en waarbij die twee partijen hun voordeel bij doen. AirBNB is op dat vlak niet anders; je hebt een tweede verblijf of je bent zelf op reis en je woning is dus leeg voor een aantal weken, dus je stelt het voor een evrgoeding ter beschikking aan andere reizigers. Zij tevreden omdat ze goedkoper dan op hotel terecht kunnen, jij tevreden om je woonst niet leeg staat en dat je er op de koop toe iets aan kan overhouden. Win-win voor beiden. Citaat:
![]() |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben met verlof voor een groot deel van augustus en ik blijf dit jaar in België : de Kust, het ene of andere uitstap in Wallonië, lekker thuis blijven. Ik reis heel graag naar het buitenland maar geen middelen dit jaar om met een verre reis te beginnen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hetzelfde hier en ik heb al ideeën voor volgende zomer maar niets is nog zeker. Een ding is zeker : volgende zomer vertrek ik naar het - korte of verre - buitenland.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Reunion is een natte droom.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Gouverneur
|
![]() Londen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Europees Commissaris
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En 3 tot 4 dollar voor een biertje (Budweiser).....zonder Taks en Tip van bijna 20% extra(totaal 5 dollar) vind ik toch ook niet goedkoop.Een flesje water 0.5 in een simpele wijk in LA bijna 2 dollar...? Goedkoop hallo ? Inderdaad Benzine is goedkoop. De ontbijten in de Hotels stellen weinig voor.........en overal van die slappe koffie.Alleszins weinig vandoen met de ontbijten die je bv in Duitse hotelletjes krijgt. Ook zeker door de zwakke Euro vind ik de VS zeker niet goedkoop maar eerder behoorlijk duur.....de VS reizigers die ik sprak het laatste jaar waren zowat allemaal dezelfde mening toegedaan. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 8 augustus 2015 om 07:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Europees Commissaris
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
|
![]() In de toekomst zal ik nog terug gaan naar de USA,ooit kreeg ik 1,55 Dollar voor een Euro.Hotels waren stukken goedkoper dan in Europa,uit eten gaan,sportschoenen,een kitchenate keukenrobot(300 dollar!hier bijna 600 euro),toegang tot de national parks(80 dollar jaar/wagen),een wagen huren (ongeveer 30 euro/dag)... .Natuurlijk kan je de prijzen van rural Utah,Montana of Idaho niet vergelijken met LA of San Fransisco.Als de verhouding euro-dollar onder de 1,25 zakt begint het duur te worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Europees Commissaris
|
![]() Het plan was om drie weken de Amerikaanse staten Oregon, Washington en Idaho te gaan verkennen.
We noemen dat "The Homeland". Plan afgeblazen wegens geen zin. De leeftijd begint ons parten te spelen.