Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 juli 2015, 19:30   #81
Athelas
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
WAAR lees jij dat spitting ? In je natte dromen ?
o_O Please get a room peeps.
Athelas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2015, 19:36   #82
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Heb jij gestemd op een partij die de pensioenleeftijd ging verhogen ?

Niemand dacht ik. Toch is hij er.

Er zijn best wel wat dictators democratisch verkozen geweest hoor. De essentie is simpelweg dat ze eenmaal verkozen doen wat ze zelf willen en geen rekenschap meer afleggen bij de bevolking.

Een democratische regering legt de bevolking uit waarom ze iets wilt doen, pro en contras, en laat ze het afwegen in een referendum.
Zoals in Griekenland.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2015, 19:40   #83
Athelas
Minister

Standaard

Citaat:
Enkele lessen communicatie wetenschappen zouden je tot andere inzichten kunnen brengen. Want niet het aantal ondervraagden is het probleem, maar de EERLIJKHEID van de antwoorden.
Maar ook dat weten de personen die deze peilingen uitvoeren, en brengen dit dan ook in rekening bij hun cijfers, waardoor de foutenmarge verwaarloosbaar is.
Dat is overigens de laatste jaren DUIDELIJK aan het licht gekomen in binnen en buitenland.
De eerlijkheid van de antwoorden? Hebben ze de mensen aan een leugendetector gehangen? Of gaan jullie ervan uit dat emotie = honesty? Vermits je communicatie wetenschappen kent, moet ik je niet uitleggen wat daar verkeerd mee is of waarom anekdotisch bewijs niet zo betrouwbaar is. Das lekker handig om eerlijk te zijn.
Athelas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2015, 19:45   #84
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Enkele lessen communicatie wetenschappen zouden je tot andere inzichten kunnen brengen. Want niet het aantal ondervraagden is het probleem, maar de EERLIJKHEID van de antwoorden.
Maar ook dat weten de personen die deze peilingen uitvoeren, en brengen dit dan ook in rekening bij hun cijfers, waardoor de foutenmarge verwaarloosbaar is.
Dat is overigens de laatste jaren DUIDELIJK aan het licht gekomen in binnen en buitenland.
Ik dacht eerst dat ik niet goed las maar ik begrijp nu dat u sarcastisch bent.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2015, 19:54   #85
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Zoals in Griekenland.
Ik denk dat overheid wel eens gedwongen kan worden om vooral op haar eigen te besparen. En dat zint ze niet, dus duwen ze maar vanalles door de strot van de burger.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2015, 19:56   #86
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat een momentum ZEER snel kan voorbij gaan, daar kunnen ze in jou partij van mee spreken.
Want de dag NA de verkiezingen van 2014 schreef de NVA partijstrateeg Bart Maddens: Bart Dewever heeft zijn afspraak met de geschiedenis gemist.
Want hij had 1000000 stemmen te weinig voor een absolute meerderheid in Vlaanderen.
Met de huidige gang van zaken zie ik dat momentum ook niet meer terug komen, ook al maakt hij zijn diepvriezer volledig leeg, want "wie gelooft die man nog" ?
De moeilijke beslissingen in het begin van de legislatuur en de cadeaus op het einde.
Als we dan nog wat blikken vooruit schoffelen zoals JVDL dat handig deed, dan is er van een afstraffing geen sprake.
Zeker niet nadat de vloekers nu die spijt zouden hebben van hun keuze snel zullen inzien dat het komende spelletje "om het meeste links" vanuit de oppositie nu ook niet echt hun belangen dient en hun eitjes toch maar liever de andere kant gaan uitdragen.

Ik heb trouwens niet het idee dat de liberalen spijt hebben en liever de roden in de plaats hadden genomen van N-VA. Jij wel?
Oud 28 juli 2015, 20:04   #87
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heb jij gestemd op een partij die de pensioenleeftijd ging verhogen ?

Niemand dacht ik. Toch is hij er.
Dus het parlement mag niets ter stemming voordragen dat niet in het programma stond of in het regeerakkoord?

De leeftijd naar 67 brengen is gezien onze buurlanden dezelfde stappen hebben gezet, nu niet onlogisch te noemen.
Dat zal geslikt worden. En diegenen die nu slikken zullen meehelpen om zij die even de dans ontsprongen zijn, hun deel later te laten slikken.

Citaat:
Er zijn best wel wat dictators democratisch verkozen geweest hoor. De essentie is simpelweg dat ze eenmaal verkozen doen wat ze zelf willen en geen rekenschap meer afleggen bij de bevolking.

Een democratische regering legt de bevolking uit waarom ze iets wilt doen, pro en contras, en laat ze het afwegen in een referendum.
Dus we leven allang is een dictatuur?
Oud 28 juli 2015, 20:05   #88
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat overheid wel eens gedwongen kan worden om vooral op haar eigen te besparen. En dat zint ze niet, dus duwen ze maar vanalles door de strot van de burger.
Dus ze zal moeten besparen op de uitgaven?
Oud 28 juli 2015, 20:17   #89
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Op haar eigen werking. Door haar wetgeving simpeler te maken waardoor er minder ambtenaren nodig zijn om de taken van de staat en de administratie te handhaven.

Ik geef een voorbeeld: verminder de vakjes op een bealstingbrief tot enkel de broodnoodzakelijke, belast alle inkomsten gelijk, en je hebt ofwel veel minder ambtenaren nodig om dat te controleren, ofwel veel meer ambtenaren voor controles.

Schaf de verschillende statuten en bijberonde administratie af (RVP, PDOS, fusioneer die).

Enz enz....
Oud 28 juli 2015, 20:19   #90
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Alleen de uitgaven die anderen raken natuurlijk, anders moeten ze ervan afblijven.

Laatst gewijzigd door dpg : 28 juli 2015 om 20:19.
Oud 28 juli 2015, 20:23   #91
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Alleen de uitgaven die anderen raken natuurlijk, anders moeten ze ervan afblijven.
Uitgaven die al bij de laagste van Europa horen (uitkeringen, pensioenen, ...) zeker ?

Maar wel het duurste staatsbestel van Europa.

De rekening is snel gemaakt hoor. Maar zoals Mises al zei: je hebt een probleem als een heel groot deel van de kiezers op de payroll van de overheid staat.
Oud 28 juli 2015, 20:25   #92
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Op haar eigen werking. Door haar wetgeving simpeler te maken waardoor er minder ambtenaren nodig zijn om de taken van de staat en de administratie te handhaven.

Ik geef een voorbeeld: verminder de vakjes op een bealstingbrief tot enkel de broodnoodzakelijke, belast alle inkomsten gelijk, en je hebt ofwel veel minder ambtenaren nodig om dat te controleren, ofwel veel meer ambtenaren voor controles.

Schaf de verschillende statuten en bijberonde administratie af (RVP, PDOS, fusioneer die).

Enz enz....
Op zich ga je ik daar mee akkoord, buiten de 'belast alle inkomens gelijk'.
Risico is en moet een factor zijn net als jij verwacht dat jou studies en hersencellen een factor moet zijn in het akkoord met de werkgever.
Oud 28 juli 2015, 20:35   #93
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Ik ben nu zelf totaal geen voorstander van deze regering, maar deze draad is onzin. Het kan snel gaan in peilingen, en een meederheid kan op basis van dat soort polls virtueel weg zijn. Maar de electorale afrekening gebeurt bij de volgende verkiezingen, en regeringen hebben het recht over een volledige termijn hun beleid trachten waar te maken.
100% akkoord hiermee. Dit is bullshit.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2015, 20:36   #94
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Uitgaven die al bij de laagste van Europa horen (uitkeringen, pensioenen, ...) zeker ?

Maar wel het duurste staatsbestel van Europa.

De rekening is snel gemaakt hoor. Maar zoals Mises al zei: je hebt een probleem als een heel groot deel van de kiezers op de payroll van de overheid staat.
Neen je hebt een heel groot probleem als een heel groot deel van de kiezers afhankelijk van de overheid zijn gezien je hen nooit allemaal tevreden kunt stellen.
Oud 28 juli 2015, 20:39   #95
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Verkiezingen kunnen beter afgeschaft worden.
Een internetpeilingske en de wil van het volk is perfect gekend, vooral met simpele JA/NEE VOOR/TEGEN vragen
Dergelijke momenten zijn enkel waardevol voor één ding : ter illustratie dat 'directe democratie' en 'referendums' bullshit zijn om tot goede besluitvorming te komen.
Oud 28 juli 2015, 20:41   #96
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
"De wil van het volk, de wil van het volk..." Jongens toch!

De wil van het volk werd te kennen gegeven met verkiezingen op 25 mei 2014. Punt uit!
We zijn het niet dikwijls eens hee quercus, maar hier zeker en vast. Dit is bullshit.
Oud 28 juli 2015, 20:44   #97
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Kijk naar het VTM nieuws ,meer dan 80 % van de Belgen vindt de BTW verhoging op electriciteit onredelijk want het is een basisproduct. Een petitie van testaankoop voorzag 20.000 ondertekenaars.Het zijn er nu al meer dan 65.000.
En? Werd die mensen ook gevraagd of ze nieuwe verkiezingen wilden?
Oud 28 juli 2015, 20:57   #98
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
We zijn het niet dikwijls eens hee quercus, maar hier zeker en vast. Dit is bullshit.
Dit is idd gezeik. Er werd ons toch ook niet gevraagd of de regering Di Rupo1 moest vallen omdat de banken op onze kap werden gered?

Werd de val van de regering ooit gekoppeld aan de massale import van asielzoekers, illegalen, nieuwe Belgen, en godbetert godsdienstfanaten? Of wie denkt dat 80% van de bevolking daar happy mee is?
Oud 28 juli 2015, 21:14   #99
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Dus het parlement mag niets ter stemming voordragen dat niet in het programma stond of in het regeerakkoord?

De leeftijd naar 67 brengen is gezien onze buurlanden dezelfde stappen hebben gezet, nu niet onlogisch te noemen.
Dat zal geslikt worden. En diegenen die nu slikken zullen meehelpen om zij die even de dans ontsprongen zijn, hun deel later te laten slikken.
De Belg is creatief. De overheid voorziet zelfs een meerkost van 2 miljard op termijn door de verhoogde pensioenleeftijd voor de ziekteverzekering.

Controleartsen zijn om te kopen. Sommige ziektes zijn niet te controleren (depressies, burn outs, chronische pijn...). Enz enz....

Ik ga ook niet werken tot 67. Ik zeg niet dat ik ga frauderen. Ik ga niet travakken tot ik met een rollator moet gaan rijden. Ook al doe ik mijn werk heel graag. Ik vermoed dat ik als zelfstandige tegen 100 euro/uur wat consultancy ga doen een dag of twee per week. Maar ik kan mij inbeelden dat iemand die geen specialiteit heeft of een specifieke beroepskennis, gewoon de ziekenkas op zal gaan....

Citaat:
Dus we leven allang is een dictatuur?
Een democratie zoals de deze is een dictatuur van 5 jaar. Caesar kreeg die van het romeinse volk ook voor beperkte tijd.
Oud 28 juli 2015, 21:18   #100
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een democratie zoals de deze is een dictatuur van 5 jaar.

Belgique heeft all�*ng heel wat kenmerken van een dictatuur.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be