![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Banneling
|
![]() Hier ongestraft de onnozelaar mogen uithangen.
Onder andere. Laatst gewijzigd door Another Jack : 12 juli 2010 om 09:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er is een groot verschil tussen verleid worden door reclame en mode en de regels van een religie... Piercings en een onverzorg uiterlijk zijn ook verboden in veel scholen...absolute vrijheid bestaat nergens.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wat is het verschil tussen een hoofddoek/keppeltje en een pet?
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | ||
|
![]() Citaat:
Mijn religie staat inderdaad op de eerste plaats, hebt u goed opgemerkt. Ik dring niemand iets op hoor. Ik wil mezelf zijn en het liefst word ik gerust gelaten door de vlamingen. Ik heb dat recht en daar moet u zich dan naar schikken. Prettige reis? Ik heb misschien een beter voorstel: Dit is ook mijn land. De vlaming heeft problemen de de brusselaars, walen en allochtonen. Waarom zouden wij u geen goede reis moeten wensen? Ik meen uiteraard niet wat ik zeg, zo egoïstisch ben ik nu ook weer niet. Ik deel mn land graag!
Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 12 juli 2010 om 12:44. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In MIJN land zal een religie ALTIJD op de 2de plaats komen..punt uit...als u daar niet mee kan leven dan is dit UW land niet..simpel.. Ik heb trouwens niet zozeer een probleem met leerlinghoofddoeken maar autoritaire functies zoasl lesgevers, politie of ambenaren..jamais de ma vie.. Het heeft ons al genoeg moeite gekost om de paters en nonnetjes eruit te krijgen..NOOIT MEER RELIGIE in het openbaar leven.. Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 12 juli 2010 om 13:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Staatssecretaris
|
![]() In mijn secundaire school waren petten verboden maar moslima's mochten wel hun hoofddoek opzetten. Dus dit is dan toch ook discriminatie volgens u?
![]() |
#88 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#89 | |||||||||
|
![]() Citaat:
Ben jij nu echt niet meer dan een stukje textiel rond je hoofd ? Je persoonlijkheid, je ervaringen, je geloof, je principes, je familie, je interesses... dat alles is blijkbaar minder belangrijk dan dat vodje op je hoofd. Ik denk dat Allah geen snars geeft om dat stukje textiel, maar meer naar de rest kijkt. Ik kan me altijd vergissen uiteraard he. Denk je misschien dat je een minder goede moslima bent omdat je hoofdhaar zichtbaar is ? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De vrouw, of ze nu moslima is of niet, mag kiezen tussen de in onze democratische samenleving toegelaten kledij, en dat is héél wat in vgl met de islamlanden dacht ik! Indien de samenleving of de wetten van die samenleving geen hoofddoekjes wenst in bepaalde omstandigheden of geen burka's in het straatbeeld dan heeft de vrouw, ook de moslima zich daarnaar te schikken of naar een land te trekken waar dat wel kan. Zo onduidelijk, of wil je het niet begrijpen? Moslims en moslima's moeten mogen doen wat ze willen, overal, dat is het enige antwoord dat jouw past? Volgens mij hebben de moslims zich te voegen naar de wetten van de landen waar ze binnenkomen en hebben ze niet zelf hun eigen wetjes te stellen. En voor de zoveelste keer: moslims moeten niet afkomen met "godsdienstvrijheid" en "mensenrechten" als ze op een ander zijn, zolang ze die niet in hun eigen landen respecteren. Beetje te gemakkelijk... vooral als ze die gebruiken om in alles hun zin te krijgen. Laatst gewijzigd door andev : 12 juli 2010 om 17:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In een mosk kom je toch ook niet binnen in hotpants en grote décolleté. Gelieve ook daar aan de poort te gaan betogen tot je je zin krijgt enz En wie heeft daar verder last van in onze maatschappij? Er is blijkbaar wel iets meer in het spel dan "de vrije keuze van de vrouw" op het ogenblik dat het in moslima's hun kraam past! Laatst gewijzigd door andev : 12 juli 2010 om 17:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De vrijheid voor mij, als iemand die de islam aanhangt (of tenminste proberen), is God de Schepper aanbidden en alle andere (af)goden verwerpen. La ilaha (geen godheid) illa (behalve) allah (God de Schepper). De islam is verantwoord vrijwillig zich onderwerpen aan de Wil van Het Noodzakelijke Absolute Bestaan, God de Schepper; een revolutie tegen alle (af)goden (eigen begeerte ego, vergoddelijkte mensen, vergoddelijkte profeten of sociale/spirituele hervormers, vergoddelijkte wereldse idealen en ideeën en vergoddelijkte natuurverschijnselen). Dat is de islam, de essentie van tawheed, dat is puur vrijheid, daarop is de religie (deen/islam), het geloofssysteem (imaan) en het spirituele systeem (ishan) gebaseerd. Dat is het bewustzijn, het pure monotheïsme en het afwijzen van zelfbedrog en voor zelfbewustzijn opkomen, de voortdurende nastreving van het hogere, het absolute en het hierna. Iedere mens heeft besef van deze tawheed in zichzelf, in zijn natuurlijke aanleg, in zijn intuïtie, maar kiest (soms/vaak) voor zelfbedrog boven zelfbewustzijn . Het zelfbewustzijn is het zijn die de boodschap van de God de Schepper (her)kent zodra het verkondigd/gehoord wordt, en het is altijd verkondigd geweest in de vorm van profeetschap en / of sociale/spirituele hervormingen die allemaal voortvloeien uit dezelfde stroming, de stroming van de eenheid van de openbaringen van Het Essentiële Absolute Bestaan (God de Schepper). Het zelfbedrog verandert ook de inspiraties en aanleg van het bewustzijn, zo worden er andere goden geloofd en vereerd (zoals ego, vergoddelijkte natuurverschijnselen en vergoddelijkte mensen) in plaats van God de Schepper, en er wordt een alternatief voor hiernamaals gemaakt, dus in plaats van het nastreven van almacht in hiernamaals, proberen de materialistische ideologieën deze almacht hier op de aarde te verwezenlijken. Deze (af)goden zijn er en bestaan subjectief/objectief maar hebben niet het recht om aanbeden of vereerd te worden, ze zijn zelf ondergeschikt aan het Absolute Bestaan. Laatst gewijzigd door porpo : 12 juli 2010 om 17:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Is dit een excuus om er nog wat van af te knabbelen? Laatst gewijzigd door artisjok : 12 juli 2010 om 19:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik versta helemaal niet wat je bedoelt met je laatste zin. We hadden het toch over de vrije keuze voor de vrouw betreffende haar kledij. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
"Nee, en een Moslima zeker niet." |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
je zal moeten verhuizen. ( al denk ik eerlijk dat je je niet goed hebt uitgedrukt en verwijst naar die 2de plaats als je hebt over het seculiere ) Religie of beter de vrijheid ervan komt zowat op plaats numero uno als rechtsprincipe en is onderdeel van de vrije meningsuiting... staat zowel als in de uvrm als in de grondwet. Je kan dus echt niet spreken van een 2de plaats... en een 2de plaats tov wat dan precies ? Het totaal ontbreken ervan ... het verbod erop ? Laatst gewijzigd door praha : 12 juli 2010 om 20:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |