![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#81 |
|
Europees Commissaris
|
Is daar al iemand voor veroordeeld? Een beetje Googelen lijkt mij geen concrete bewijzen op te leveren.
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan" Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas" Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw" |
|
|
|
|
|
#82 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Politiekers struikelen over elkaars voeten om 't de beschermde soort zoveel mogelijk naar de zin te maken inclusief 't bedrijfsleven, zolang ze hen zelf maar niet in dienst moeten nemen, laten ze hen maar al te graag morrelen met hun halal 'eigen-volk-eerst-alleen'-business. Géén racisme of discriminatie hoor, nééje; tendensonderneming.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward.
|
|
|
|
|
|
|
#83 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Bovendien; w�*e reikt die halal certificaten uit?
1+1=2 en dan weet 't kleinste kind waar de centen heen gaan.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward.
|
|
|
|
|
|
#84 |
|
Europees Commissaris
|
Zoals ik al dacht. Veel donkerbruin geraaskal, geen bewijs.
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan" Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas" Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw" |
|
|
|
|
|
#85 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wie die certificaten uitreikt/verkoopt? en waar de centen heengaan?
|
|
|
|
|
|
|
#86 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#87 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Eigenlijk is het trouwens fout: ik schaar me niet achter de moslims, maar ik schaar me achter enkele belangrijke aspecten van onze westerse samenleving: vrijheid. Vrijheid van godsdienst. Vrijheid van onderneming. Vrijheid van organisatie. |
|
|
|
|
|
|
#88 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#89 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik merk trouwens niets van die afkeer als we het bijvoorbeeld hebben over boeddhisme. Er wordt geen aanstoot genomen als een boeddhistische monnik in passende kledij rondloopt. Als het om moslims gaat, is dat dan weer anders. Dat wijst erop dat het eigenlijk niet in de eerste plaats om godsdienst als dusdanig gaat, maar eerder om een bepaalde visie, geest, opvatting die verbonden wordt met een bepaalde religie. Juist dat stoot dan op verzet of afkeer. |
|
|
|
|
|
|
#90 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#91 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Allee dan, nog maar ne X.
Wie reikt die halal certificaten uit, wie heeft de bevoegdheid om ze uit te reiken? 'n Islamitische organisatie(s) of meneer pastoor? Waarheen gaat de opbrengst van die halal certificaten? Naar de islamitische organisatie(s) die de bevoegdheid heeft ze uit te reiken of naar de parochiekerk van meneer pastoor?
|
|
|
|
|
|
#92 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#93 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#94 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Meneer pastoor heeft nog nooit moeten inleveren, al bijna 200 jaar lang... |
|
|
|
|
|
|
#95 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Met wat creatief denkwerk zou het perfect mogelijk zijn om de islam te verbieden. De Sharia is bijvoorbeeld een essentieel deel van de islam, maar wel fundamenteel onverenigbaar met Het Europees Hof voor de Rechten van de Mens heeft de Sharia al onverenigbaar verklaard met het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens. Het katholicisme bevat veel minder uitgewerkte regels, geen echt systeem van wetten. Op die manier kan men het veel makkelijker inpassen in een Westerse democratie. Nu, ik pleit niet voor het verbieden van de islam. Dat zou enkel maar tot meer problemen leiden. Ik wou enkel maar even duidelijk maken hoe men een onderscheid zou kunnen maken tussen bepaalde godsdiensten, zonder in te gaan tegen het discriminatieverbod, vrijheid van onderwijs... Wat ik wel jammer vind is dat particuliere organisaties zich zo laten kennen. Jammer (maar te verwachten) dat geld primeert op overtuigingen. Ondernemingsvrijheid is natuurlijk ook erg belangrijk, dus het afbeelden van zulke symbolen verbieden is ook geen oplossing. Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 14 augustus 2015 om 22:27. |
|
|
|
|
|
|
#96 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#97 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
En wat ik nog was vergeten te zeggen, vandaag de dag maakt de overheid trouwens nog steeds een onderscheid tussen godsdiensten. Er zijn er namelijk maar enkele godsdiensten erkend.
|
|
|
|
|
|
#98 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Laat me niet lachen gast, heb je de websites al eens bekeken of gelezen?
|
|
|
|
|
|
#99 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Volgens Zeus; "islamitische non-profitorganisaties', zoals daar zijn; halal correct.
'n quote van hun site; Citaat:
Wat de 'imamsraad' & 'islamitische raad van fatwa en onderzoek' is en waar ze opereren is me onduidelijk, zoek 't zelf maar op. Echter nergens 'n spoor te vinden over 'non-profit', maar ik begrijp waar de vergissing vandaan komt, want op de site van voorbeeld #2 (HVV- halal voeding en voedsel) vinden we dit terug; Citaat:
't Laatste voorbeeld van die zogenaamde islamitische non-profitorganisatie (van Zeus), te gek voor woorden, kop noch staart krijg je van hetgeen op hun website staat, maar ik zal je er toch mee verblijden, als jij 't begrijpt kan je 't mij uitleggen; Citaat:
Islamitische non-profitorganisaties die onder toezicht van arabische staten staan.
|
|||
|
|
|
|
|
#100 | ||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Het christendom heeft Europa eerder achteruitgezet tijdens de middeleeuwen en kwam maar al te vaak in conflict met wetenschappelijke ontwikkelingen, inzichten en uitvindingen. Een nieuwe opbloei van Europa ging dan ook niet toevallig gepaard met een vermindering van de invloed van de kerk en een herontdekken van het Europa van voor het christendom: de renaissance. En tijdens die renaissance begonnen ook de grote ontdekkingsreizen die het christendom naar alle uithoeken van de wereld verspreidden. Je stelling moet dus omgedraaid worden: het christendom is groot geworden door Europa. Citaat:
Maar de christenen van toen zagen de islam als vijand. De huidige christenen zien de islam eerder als een bondgenoot tegen het secularisme. |
||
|
|
|