Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Bekijk resultaten enquête: Wat wilt u?
Ik ben democraat en wil dus een Belgische koning, zoals de meerderheid van het volk wil 14 26,42%
Ik ben geen democraat, en wil tegen de meerderheid in een Belgische president 2 3,77%
Ik ben antidemocraat en wil een Vlaamse republiek 37 69,81%
Ik ben een gek en wil een Vlaamse koning 7 13,21%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 53. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 18 oktober 2004, 12:57   #81
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Right...........
Onze adel staat waarlijk ongeduldig te springen om met een Franse koning te huwen.............
Verder dan de eigen, franstalige adel geraken de intelligente Saksen Coburgs zo te zien niet.

Citaat:
Ik begrijp overigens die groot-Nederlanders niet.
Bakken kritiek op onze monarchie, maar na een splitsing van België is hun eerste streven zich onmiddelijk te onderwerpen aan de Nassau-vorsten.
Of geloven ze ook de Nederlandse troon omver te kunnen werpen?
Ze zullen er in Holland een 'Oranje vore mee rijden'

Als je het niet al te erg vindt kies ik liever voor een confederatie met Nederland. Liever een confederaal land samen met Nederland vormen dan met Wallonië.
Waar we elkaar kunnen vinden werken we samen, en waar we verschillen van mening doen we wat elk van ons zelf wil.
Als de Nederlanders hun monarchie willen behouden, betalen ze daar maar zelf voor ook.

Ik heb geen zin in wat voor onverkozen oppergaai dan ook, maar als ik MOEST kiezen zou ik wel voor een koningin kiezen die geen halve eeuw nodig heeft om zich in de taal van AL HAAR onderdanen verstaanbaar te kunnen maken.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 18 oktober 2004 om 13:02.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2004, 13:01   #82
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zelfs wanneer een meerderheid der burgers een minder democratisch element in haar bestuur introduceert, dan krijgt dit democratische legitimiteit. Zo ook onze monarchie, zolang die door een meerderheid der Belgen gewenst wordt.
Nogmaals:
Heb ik een referendum gemist?

Wanneer hebben de burgers trouwens het ondemocratische element dat 'koning' heet in het Belgische bestuur geïntroduceerd?

Laatst gewijzigd door Knuppel : 18 oktober 2004 om 13:03.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2004, 13:03   #83
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Nogmaals:
Heb ik een referendum gemist?
Heb ik een onderdrukte volksopstand tegen de monarchie gemist?
Of een uiteengeranselde mars op Laken?
Oud 18 oktober 2004, 13:11   #84
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zelfs het Duitse volk deed dat niet onder zijn Führer.
Oud 18 oktober 2004, 19:34   #85
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Daarna is ze er dankzij datzelfde België weer mooi bovenopgekomen.
Net zoals de Nederlandse taal dankzij Belgie er bovenop gekomen is

(auw, that hurts, isn't it? )

Citaat:
Mag ik er u trouwens aan herinneren dat die crisis juist het gevolg was van de door u zo geliefde Hollanders? Of hoe een mens nog meer kan afgaan in een discussie...
Nogal wiedes, je handelwaar uit je kolonies ga je niet laten toekomen in een vreemde haven, net als de diamanten en het rubber uit Congo niet in Rotterdam toe kwam. En als je en passant dan het nieuwe buitenland de pas kunt afsnijden, dan ga je dat ook niet laten.

De Nederlanders, verstandige mensen zeggen geen "Hollanders", reageerden op de ontstane situatie, gecreeerd door de Belgische separatisten. Niet meer, en niet minder. Hoofdschuldige is Belgie.

Pijnlijk voor u, he Hansken?
Oud 18 oktober 2004, 19:35   #86
Tantist

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim
Maar ik vind de transfers niet meer dan normaal. Voor mij is iemand uit Henegouwen hetzelfde als iemand uit Limburg of West-Vlaanderen.
En iemand uit Noord-Brabant?
Oud 18 oktober 2004, 19:36   #87
Tantist

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim
Nationalistisch? Ik ben fier om Belg te zijn, is daar iets mis mee misschien?
Dat is dus nationalisme...
Oud 18 oktober 2004, 19:37   #88
Tantist

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Ik wist het. Odincontact = Peter De Rijck ! (zie verandering van zijn profiel).
Nogal makkelijk, niet? Flauw, awoe!
Oud 18 oktober 2004, 19:47   #89
ossaert
Minister-President

ossaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superbelg
Natuurlijk, want de meerderheid van de Belgen wil Belg blijven en wil Albert II als koning, dus ben je antidemocratisch.
Dus, volgens deze logica was het regime van Hitler ook democratisch... Hij had toch een meerderheid achter zich staan?

Citaat:
Je bent racist omdat je geen Walen kan uitstaan. De Walen zijn wel geen ander ras, maar je discrimineert op taal.
Deze vind ik leuk! Jij, SuperBelg, bent een gore racist, want jij kan geen Nederlanders uitstaan! (zie elders)
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2004, 21:52   #90
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door muys
waarmee u opnieuw bewijst dat u hetzelfde doet dan waar u het blok van beschuldigd. u bent even nationalistisch (of zelfs veel nationalistischer) dan de meeste flaminganten. er is inderdaad geen verschil tussen iemand van gent en iemand van charleroi, het enige verschil bestaat erin dat ik met de ene een nationaliteit wens te delen en met de andere niet.
Kom kom al minstens 1 groot verschil tussen die inwoner van gent en die van charleroi is, dat hun stem niet evenveel waard is. Die van gent is maar +/- 0.8 Belg volgens het geldende stemrecht.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2004, 00:53   #91
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ossaert
Dus, volgens deze logica was het regime van Hitler ook democratisch... Hij had toch een meerderheid achter zich staan?
Ogenblikje, je hebt de kronkels van Joachim nog niet helemaal door hoor: Al wie tegen Hitler was was tegen de democratie, want de meerderheid koos voor Hitler. Wie dus tegen Hitler was, was anti-democraat!

Nu gij!
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2004, 07:16   #92
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Hitler heeft bij geen enkele verkiezing een meerderheid behaald.
Bij de laatste verkiezingen was de minderheid die hem steunde, zelfs al aan het teruglopen.
Hij kwam aan de macht omdat het Duitse parlement hem op 23 maart 1933 via het Ermächtigungsgesetz niet alleen tot rijkskanselier koos maar hem ook onbeperkte bevoegdheden gaf.
Oud 19 oktober 2004, 07:23   #93
ossaert
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Ogenblikje, je hebt de kronkels van Joachim nog niet helemaal door hoor: Al wie tegen Hitler was was tegen de democratie, want de meerderheid koos voor Hitler. Wie dus tegen Hitler was, was anti-democraat!

Nu gij!
Zei ik dat niet dan?
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
Oud 19 oktober 2004, 07:24   #94
ossaert
Minister-President

Standaard

Citaat:
Bij de laatste verkiezingen was de minderheid die hem steunde, zelfs al aan het teruglopen.
Hij kwam aan de macht omdat het Duitse parlement hem op 23 maart 1933 via het Ermächtigungsgesetz niet alleen tot rijkskanselier koos maar hem ook onbeperkte bevoegdheden gaf.
Zijn coalitie met het Zentrum van Von Papen had toch een parlementaire meerderheid? Trouwens, had men in maart een peiling gehouden, dan had hij toch de meerderheid van de Duitsers achter zich gehad.
Oud 19 oktober 2004, 10:47   #95
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Niet bepaald een objectieve poll.

De keuze 'ik ben een democraat en voor de republiek' staat er niet bij. Er is geen echt bewijs dat de meerderheid monarchistisch is. Referendum aub. En dan nog, het is niet omdat de hypothetische meerderheid monarchist is dat ik dat ook moet zijn.
Oud 19 oktober 2004, 15:37   #96
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zoiets als die andere Duitser, die bij geen enkele verkiezing een meerderheid haalde (er werden zelfs nooit verkiezingen over gehouden) maar die door een onbestaande 'natie' tot koning van Belgique werd gebombardeerd.
Op papier kreeg hij echter niet de onbeperkte bevoegdheden die Hiler werden toebedeeld.
Wat niet belette dat de genocide van zijn zoon-troonopvolger die van Hilter zelfs overtrof.
Oud 19 oktober 2004, 21:10   #97
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Absoluut niet. Die onbeperkte bevoegdheden kwamen er in 37 of 38, dank zij wetgeving, zo een BEETJE vergelijkbaar met de 'wetmakerij' die het mogelijk maakte om het vb op 21 april door belgicistisch krapuul te veroordelen. Niet leuk om te horen voor de linkse meute of ... gezapige 'belgen'.
Oud 19 oktober 2004, 21:18   #98
odinkontakt
Provinciaal Statenlid

odinkontakt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...zageman....zijt ge weer daar met uwe HITLER.....
UNIVERSELE VERKLARING VAN DE RECHTEN VAN DE MENS:AANGENOMEN DOOR DE ALG.VERGADERING V/D VER.NATIES OP 10/12/1948 GOEDKEURING EN PUBLICATIE BELG.STAATSBLAD 31/03/1949: artikel 19 ..eenieder heeft het recht op vrijheid van mening en uiting van zijn mening, wat het recht insluit niet verontrust te worden omwille van zijn meningen en recht door om het even welk uitdrukkingsmiddel en zonder inachtneming van grenzen , inlichtingen en ideeen op te zoeken , te ontvangen en te verspreiden !!
odinkontakt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2004, 21:20   #99
odinkontakt
Provinciaal Statenlid

odinkontakt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
......dat land lost zich zelve wel op beste Staaf........
UNIVERSELE VERKLARING VAN DE RECHTEN VAN DE MENS:AANGENOMEN DOOR DE ALG.VERGADERING V/D VER.NATIES OP 10/12/1948 GOEDKEURING EN PUBLICATIE BELG.STAATSBLAD 31/03/1949: artikel 19 ..eenieder heeft het recht op vrijheid van mening en uiting van zijn mening, wat het recht insluit niet verontrust te worden omwille van zijn meningen en recht door om het even welk uitdrukkingsmiddel en zonder inachtneming van grenzen , inlichtingen en ideeen op te zoeken , te ontvangen en te verspreiden !!
odinkontakt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2004, 22:21   #100
Piet Hein
Minister

Standaard

de koning weer een reden om lotto te spelen.
Piet Hein is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be