![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als je nu natuurlijk al het personeel van deze maatschappijen meerekent , dan kan je wel beginnen vergelijken . Let wel het is een lijst van SPOORWEGMAATSCHAPPIJEN . Maar als mijnheer Cornu efficienter wil werken heeft hij geen studie nodig , gewoon eens rondkijken in zijn directe omgeving en er de nutte-lozen uitzetten . 100 miljoen in 1 dag en 0 stakingen . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hiermee verdedig ik natuurlijk niet de warboel bij de NMBS, maar wijs ik er toch eventjes op dat de overheid niet altijd even lief was voor de maatschappij en de consument. Iedereen herinnert zich nog wel de visie van de oude De Croo. Onder De Croo is er flink het mes gezet in allerlei lijnen, iets wat niet gebeurd is in Zwitserland. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat is dan weer typisch Belgisch . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Anderzijds maakt de NMBS het ook niet echt aantrekkelijk als het om kleine stations en stopplaatsen gaat. Vaak weinig infrastructuur. Geen toiletten. Geen echte beschutting tijdens koude winterdagen. Dat moet je dan eens vergelijken met de kleine stations in Nederland. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik vind dat ze in het onderwijs ook nog kunnen saneren. De leraars en leraressen zijn te weinig uren aanwezig in de scholen.
Meer uren aanwezig in de scholen en ze hebben zoveel onderwijspersoneel niet nodig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Minister-President
|
![]() Beetje zielige poging om op de man te spelen en het onderwerp te veranderen, vind je zelf niet? Je bericht toont trouwens prachtig aan dat je werkelijk geen letter begrepen hebt van wat ik hier geschreven heb. Ik heb nergens gezegd dat werknemers van de NMBS te weinig of niet hard genoeg werken. De NMBS draait vierkant omwille van een zeer slechte organisatie, een gigantisch waterhoofd, en een archaïsche regelgeving waardoor veel personeel werk zit te doen dat eigenlijk overbodig is. Het wordt gewoon totaal niet efficiënt gerund.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U verwart lesuren met werkuren, iets wat voor een NMBS-vakbondslid ongetwijfeld iets te veel gevraagd is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U verwart lesuren met werkuren, iets wat voor een NMBS-vakbondslid ongetwijfeld iets te veel gevraagd is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Eens daar orde op zaken is gesteld zal de efficientie stijgen . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Die 7 taakjes verbeteren kan nu toch ook geen uren duren hé . En anders kan u beter niet meepraten over efficientie op een forum . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik kan je op voorhand al zeggen dat hij fout is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Aimabel als ik ben gaf ik dus 7 leerlingen per leraar aan . Dat dat nu een golf van protest gaat veroorzaken bij die leraars neemt niet weg dat het de waarheid is . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik heb 150 leerlingen. Leg uit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als uw werkdruk nog hoger ligt , dan vervangt u NMBS door onderwijs in het volgende citaat ." De NMBS draait vierkant omwille van een zeer slechte organisatie, een gigantisch waterhoofd, en een archaïsche regelgeving waardoor veel personeel werk zit te doen dat eigenlijk overbodig is. Het wordt gewoon totaal niet efficiënt gerund." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Op geen cijfers.
Als een bedrijf met vrachtwagens, de chauffeurs naast het rijden ook het onderhoud, het reinigen het laden enzovoort van hun vrachtwagens laat doen, dat zal die firma meer chauffeurs nodig hebben dan een bedrijf waar die bijkomende taken door anderen wordt gedaan. Dan stellen dat die ene firma met hetzelfde aantal chauffeurs meer kilometers kan rijden dan de andere is het beeldje vertekenen. Zo verschillen de taken van treinbestuurders van land tot land, van firma tot firma. Ook de graad van opleiding, technische kennis complexheid van de reglementering bepaalt mee het rendement van de functie van de treinbestuurder. En die verschilt ook van land tot land.
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven. Robert Lieberman Laatst gewijzigd door DewareJakob : 31 augustus 2015 om 16:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |