![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Banneling
|
![]() Het onderwijs kampt niet met een lerarentekort. Het onderwijs kampt met een paar knelpuntvakken. Toevallig de vakken waar de masteropleidingen zwaar voor zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Voor de rest liggen de spanningsratios tussen de 3 en 12. Dat is heel acceptabel. Daarmee vul je al de vacatures in. Voor ingenieurs liggen die onder 1, ter informatie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Komt daar nog eens bij dat de prognoses allemaal richting lerarentekort wijzen voor de toekomst. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En dan zwijgen we nog over de veelvoorkomende pedofilie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://www.ond.vlaanderen.be/bekwaam...sp?mvakcode=73 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik heb mensen met prachtige resultaten zien afhaken omdat hen geen perspectief meer wordt geboden aan den unief. En doctorandus heeft vele mooie facetten, maar net als leerkracht SO heb je nooit niet gedaan. Er ligt altijd werk op de plank, weekend- en vakantierust wordt veelal onbestaande (ik ken mensen die een weekje op reis gingen om niet constant met het werk te moeten bezigzijn) en de meesten werken in praktijk ook minstens 60 �* 70 uren in de week. Als je pech hebt wordt je tijdens je doctoraatsperiode ook nog eens 'misbruikt' door de faculteit, departement of vakgroep, want natuurlijk zijn er door de groeiende studentenaantallen steeds minder proffen en echte assistenten voor de studenten (besparingen op vast personeel, weet u wel !). Dus men moet wel noodgedwongen 'onderzoekers' inschakelen die in principe geen bevoegde lesopdracht vervullen. En na deze extra inspanningen en veel stress wordt je veelal na je 'periode' als een gebruike tissue weggeworpen, want de 'bottleneck' naar postdocmandaten of ZAP-kader is natuurlijk enorm ! En de instanties denken: ander en beter ! Er zijn er toch met hopen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
En met alle respect: wil je postdoccen, is het gewoon een kwestie van financiering te zoeken voor je mandaat he. Voorstel schrijven, indienen, en hopen op postief antwoord van het IWT of FWO. Zoniet: solliciteren bij andere, buitenlandse universiteiten (een buitenlandse ervaring is sowieso een vereiste om ooit ZAP te worden) of zelfs postdoc mandaten opzoeken bij bvb imec, SCK-CEN, etc....het kan, maar je moet willen zoeken en er voor gaan. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik heb al gevraagd welke beroepen wel vergelijkbaar zijn met leerkracht qua werkdruk, prestatiedrang en verantwoordelijkheid. Tot nu toe geen bruikbaar antwoord. Niet dat ik dat van U verwacht. Ongeschoolden vergelijken met leerkrachten. Ik snap prima waarom U dat op mij wil prikken. Het komt U prima uit een stropop te werpen. Let wel, ik heb ook al geschreven, met de verloning van leerkrachten opgegeven in deze draad, dat het eigenlijk weinig is in verhouding tot de verantwoordelijkheid die een leerkracht zou moeten dragen. Ik heb ook al geschreven dat ik me absoluut niet geroepen voel om leerkracht te worden. En als U denkt dat een deftige magazijnier of een vlotte cassiere ongeschoold aan de slag kunnen, dan kan ik U de hint geven, probeer het zelf eens.
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of moeten we eens gaan kijken hoe lang leraar Janssen is doorbetaald toen ie in de cel zat? Dat moeiteloos van U kan jaren in beslag nemen, nietwaar.
![]() |
![]() |
#95 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kunnen die dan niet ontslagen worden ofzo?
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 13 oktober 2015 om 07:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Leraar LO, 22 uur van 50 minuten. Daarvan zitten de leerlingen 10 minuten in de kleedkamer, ruim voldoende voor de leerkracht om de "evaluatiefiche" in te vullen. En die lesvoorbereiding? Laat me niet lachen hé, alsof ze niet weten hoe ze op hun fluitje moeten blazen als de 12 minuten van de coopertest erop zit.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Tussen masters wiskunde en regenten wiskunde is het verschil nog groter. Maar het loon : dat scheelt hem met moeite 300 euro burto dan nog. ![]() Laatst gewijzigd door Pericles : 13 oktober 2015 om 14:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wat je zegt is voor de rest correct: daarom gaan er ook stemmen op om net zoals in bepaalde landen het gehele secundair onderwijs te laten bevolken door exclusief universitair gevormde leerkrachten. Daar de lerarenopleiding bachelor SO de jongste jaren nog serieus in niveau gedaald is. |
|
![]() |
![]() |