Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 november 2015, 11:00   #81
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Hey, als in het voorbeeld van smiley de moslims oorlog wordt verklaard, waar moslimlanden bij worden betrokken, dan weet ik welke kant te kiezen.
Ik link mezelf zeker met Mekka...?
Wij hebben enkel de IS oorlog verklaard.
Smiley is geen "wij" maar een individu.

Het zou maar logisch zijn dat wij vanuit een Westerse optiek een genocide plegen op al wat zich linkt met het kalifaat he Guinevere.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2015, 11:03   #82
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Fout. Hollande begint eindelijk verstand te krijgen. Het islamitisch kalifaat in Syrie en Irak dient met de grond gelijk gemaakt te worden voor dat die kanker zich verder uitzaait. Een kankergezwel dient men te vernietigen. Het laten zitten en hier en daar maar wat uitwassen doden heeft geen enkel nut zolang men dat kalifaat, dat zonder stad niet kan bestaan, vernietigd. Het enige wat men hoeft te doen is al die jihadibaardapen uit de steden en dorpen te verjagen terug de woestijn in, dat kan een modern westers leger heel gemakkelijk. Dat zal het einde betekenen voor het kalifaat. De rekrutering zal alzo ook stilvallen nu de jihadis dan voor de zoveelste keer in de geschiedenis merken dat allah maar een sukkeltje is want hij heeft hun gekregen pak slaag weer niet kunnen beletten. Jihadis verstaan immers maar 1 taal. Slaag krijgen.
Bla bla bla... straks krijg jij nog slaag van een jihadi.

Wat er nu in werkelijkheid moet gebeuren zijn diplomatieke gesprekken olv de VN met de groeperingen in Irak/Syrië om in die landen een deftige regering op poten te zetten. De VS en Europa hadden in de eerste plaats al niets te zoeken in Irak (of Syrie) maar nu moeten ze de situatie wel mee helpen oplossen.

Laatst gewijzigd door Guinevere : 16 november 2015 om 11:03.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2015, 11:06   #83
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jongen, ik wil allang niet meer weten wat westerlingen als jou onder "peace" verstaan, begrijp je dat?

Wij zijn alvast niet bang om te sterven en Mekka kan worden heropgebouwd (de geografische locatie blijft nog wel bestaan, hé). Voor de moslims zullen de doelwitten de westerse hoofdsteden zijn: Washington, London, Brussel, Parijs,...
Toch moslims volgens U.
Voor mij zijn dat terroristen die burgers vermoorden.
Uw masker is gevallen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2015, 11:07   #84
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Wie is wij? Linkt U zichzelf met het kalifaat en moslimextremisten in ons land ofzo?
Dat is toch duidelijk.
Oud 16 november 2015, 11:07   #85
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Wij hebben enkel de IS oorlog verklaard.
Smiley is geen "wij" maar een individu.

Het zou maar logisch zijn dat wij vanuit een Westerse optiek een genocide plegen op al wat zich linkt met het kalifaat he Guinevere.
Pardon, dus wie als jongere wordt misleid moeten we maar koudweg afmaken? Ooit gehoord van deradicalisering?

De inwoners van het kalifaat zijn wel de (toekomstige) bewoners van dat land, hoor. En als het soenni moslims zijn, dan link ik me daar zeker mee.

Laatst gewijzigd door Guinevere : 16 november 2015 om 11:07.
Oud 16 november 2015, 11:08   #86
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Pardon, dus wie als jongere wordt misleid moeten we maar koudweg afmaken? Ooit gehoord van deradicalisering?

De inwoners van het kalifaat zijn wel de (toekomstige) bewoners van dat land, hoor. En als het soenni moslims zijn, dan link ik me daar zeker mee.
Vaneigenst afmaken. Het is niet dat zij in Syrië onschuldig met mensenlevens omgingen he.

Deradicalisering is geen geld of tijd voor.
Opsporen, aangeven, nationaliteit afpakken en weg ermee.
Oud 16 november 2015, 11:09   #87
Peche
Banneling

Standaard

En wees op uw hoede jihadstrijders. Want U mag uw leven misschien niets waard vinden, wat hier in het leven nablijft zal de tol van uw daden dragen.
En iedere aanslag zal ons politiek sterken meer en meer acties te ondernemen.
Oud 16 november 2015, 11:10   #88
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik was half sarcastisch. Een oorlog, waar bombardementen een deel van uitmaken, worden doorgaans tegen een land met eigen leger gevoerd.
Terroristische landen en legers zijn contradictio in terminis en bestaan niet eens... behalve volgens de zeer scherpzinnige VS die Afghanistan met steun van de hele wereld binnen viel.
de hele wereld fout dan ?
jogo is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2015, 11:12   #89
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Misleid ?? Misschien eens leren zelfstandig denken, ipv blindelings uitvoeren wat er in dat perfide koran-boekje staat.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2015, 11:14   #90
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik vraag mij inderdaad soms af wat dat is.
Een moslim die nog niet geradicaliseerd is ?
Oud 16 november 2015, 11:15   #91
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
En iedere aanslag zal ons politiek sterken meer en meer acties te ondernemen.
Behalve in BE dan, als hier een aanslag gebeurt door het laks optreden van deze regering zijn zij daar mede dader van en is dat het gevolg van hun collaboratie met de vijand!
Oud 16 november 2015, 11:16   #92
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad. Deze actie van de Franstaligen is een serieuze democratie onwaardig eigenlijk.
Maar ja, Hollande is gaan huilen bij de VS dus daar heeft die vermoedelijk wat advies gekregen...

Ik ben het helemaal eens met onderstaande analyse van David Van Reybrouck, schrijver.
Neen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2015, 11:16   #93
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:

Oei, moslim alleen volstaat niet, het moeten soenni moslims zijn???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2015, 11:16   #94
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik was half sarcastisch. Een oorlog, waar bombardementen een deel van uitmaken, worden doorgaans tegen een land met eigen leger gevoerd.
Terroristische landen en legers zijn contradictio in terminis en bestaan niet eens... behalve volgens de zeer scherpzinnige VS die Afghanistan met steun van de hele wereld binnen viel.
Laat ons even teruggaan in de geschiedenis. Afghanistan had te maken met, hoe kan het ook weer anders, de religie van de oorlog, moslims wilden er de seculiere met de sovjets bevriende machthebbers verdrijven om er hun totalitaire islamitische staat te kunnen installeren (het enige wat dat de islam onder 'vrede' verstaat). De Russen kwamen, nadat hun hulp was ingeroepen de legitieme regering van het land ter hulp om die jihaditerroristen te verslaan. Dat zou allemaal heel goed gegaan zijn indien het niet veel van de islam afwetende Amerika zich er niet mee kwam moeien. Amerika zag in volle koude oorlog met de Soviet unie hun kans schoon Afghanistan communistisch vrij te maken, om dezelfde reden waren er oorlogen in Korea, Vietnam, tegen cuba enz. De gevolgen van die domme Amerikaanse interventie was dat de taliban er aan de macht kwamen en osamakke bin dinges er gerust zijn trainingskampen kon opzetten en een aanslag beramen tegen o.a. de twin towers.

Uiteraard kon men die daar niet laten zitten. Door de eerste domme Amerikaase interventie tegen de Russen had de draak islam de vuile kop kunnen opsteken en die fout diende men nu uit zéelfverdediging recht te zetten. Idem in het midden oosten. Door de dictators te verwijderen die de 7de eeuwse islam van 'profeet' mohammed enigszins onder de knoet hielden (beletten dat er kalifaat op poten gezet werd) kon ook daar de islam haar vuile kop opsteken. Met alle IS gevolgen vandien. Die fout dient dringend recht gezet te worden. Een kalifaat dient stante pede met de grond gelijk te worden gemaakt.

De oorzaak van oorlog zowel in Afghanistan als in de rest van de wereld waar moslims maar groot genoeg in aantal zijn om ambras te kunnen maken voor hun sharia is islam.

Islam=oorlog

Laatst gewijzigd door smiley : 16 november 2015 om 11:17.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2015, 11:17   #95
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Toch moslims volgens U.
Voor mij zijn dat terroristen die burgers vermoorden.
Uw masker is gevallen.
Ehm die terroristen beschouwen zichzelf moslim, onderschrijven de geloofsbelijdenis, en gaan ook als moslim door het leven. Buiten het feit dat ze daarnaast dan ook "Jihadi" willen zijn en allerlei onislamitische daden willen plegen (medemoslims doden, onschuldige mensen doden, zelfmoordaanslagen,
...)

Welk masker is er gevallen? Als ze het Jihadi gedoe laten vallen kunnen het nog goede moslims zijn, hoor.
Oud 16 november 2015, 11:18   #96
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ehm die terroristen beschouwen zichzelf moslim, onderschrijven de geloofsbelijdenis, en gaan ook als moslim door het leven. Buiten het feit dat ze daarnaast dan ook "Jihadi" willen zijn en allerlei onislamitische daden willen plegen (medemoslims doden, onschuldige mensen doden, zelfmoordaanslagen,
...)

Welk masker is er gevallen? Als ze het Jihadi gedoe laten vallen kunnen het nog goede moslims zijn, hoor.
dat truukje pakt niet meer

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2015, 11:20   #97
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Vaneigenst afmaken. Het is niet dat zij in Syrië onschuldig met mensenlevens omgingen he.

Deradicalisering is geen geld of tijd voor.
Opsporen, aangeven, nationaliteit afpakken en weg ermee.
Niet mee eens. Wie het Jihadi-avontuur overleeft en terugkomt moet niet koudweg worden afgemaakt. De doodstraf bestaat in veel westerse landen trouwens niet meer. Ik vind nl. dat elke mens het recht heeft om tot inkeer te komen.

Laatst gewijzigd door Guinevere : 16 november 2015 om 11:22.
Oud 16 november 2015, 11:22   #98
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Niet mee eens. Wie het Jihadi-avontuur heeft overleefd en terugkomt moet niet koudweg worden afgemaakt. De doodstraf bestaat in veel westerse landen trouwens niet meer. Ik vind nl. dat elke mens het recht heeft om tot inkeer te komen.
Staat dat in de sharia ?
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2015, 11:23   #99
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
de hele wereld fout dan ?
Ja. Pas op, er werden ook een pak landen onder druk gezet om de inval goed te keuren.
Oud 16 november 2015, 11:26   #100
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Pardon, dus wie als jongere wordt misleid moeten we maar koudweg afmaken?
Als die misleide jongere met een bomgordel rondloopt is een vervanging van de stront in die schedel door een brok lood een positieve daad.
Citaat:
Ooit gehoord van deradicalisering?
Die brok lood is een prima deradicalisering. Ga naar het paradijs, de 72 maagden staan te wachten.

Citaat:
Soenies zijn afvalligen, die volgen de valse leer van Abu bakr en zijn hoerige dochter Aïsha.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be