![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#81 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Kijk de belbus mogen ze voor mij gerust afschaffen. het bestaat bij gratie van het sociale kiesvee die er dan gezellig gebruik maakt van deze goedkope taxi...
|
|
|
|
|
|
#82 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#83 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Ga dan niet op de buiten wonen, hé...
|
|
|
#84 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Punt is dat die kilometervergoeding van de fiets een 'verklaring op eer' is en soms moeilijk te controleren valt. Ik heb een collega gehad die met de auto tot aan de rand van de stad reed en daar z'n vouwfietske uit de koffer nam, maar wel zijn volledige woon-werktraject aan kilometervergoeding opstreek. Ik ken er ook die maar twee of drie keer per maand met de fiets komen, maar die ook integraal aangeven dat ze altijd met de fiets komen werken. Tja, als de 'pakkans' klein is, zijn velen tot 'fraude' in staat ! |
|
|
|
|
|
|
#85 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Het regent ongeveer 5 �* 6 % van de tijd. Ik wil in alle geval niet tien of twintig keer per jaar verzopen en uitgeregend op mijn werk toekomen. Er zijn werkgevers die douches voorzien voor hun fietsers, maar dat is nog maar een minderheid. |
|
|
|
|
|
|
#86 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Als leerkracht verwacht ik van u toch enige sociaal voelendheid en realiteitszin, er bestaat een categorie mensen die het genoemde bedrag voor een e-bike nog nooit bij elkaar hebben gezien in heel hun leven. |
|
|
|
|
|
|
#87 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#88 |
|
Minister-President
|
U heeft het geluk gehad snel in uw carrière een mooi loon te krijgen en allicht ook voldoende 'bestaanszekerheid' door gauw een totaal voorbijgestreefde napoleontische benoeming in het onderwijs te verkrijgen. De jongere generatie is helaas vaak minder fortuinlijk. 10 of 15 jaar moeten werken zonder vast contract, laat staan benoeming, is in bepaalde sectoren en voor bepaalde profielen helemaal geen uitzondering. Los van het feit dat er mathematisch gezien genoeg 'petoet' moet zijn om de rekeningen te kunnen betalen, dient men met twee te werken om enige zekerheid in te bouwen. Valt een van de twee zonder (vast) inkomen of terug op een uitkering, dan kan de levensstandaard toch nog een beetje behouden worden door het werk van de andere. Tenzij men zo onfortuinlijk is dat men beiden op hetzelfde moment zijn/haar job verliest. Helaas ook geen uitzondering meer.
|
|
|
|
|
|
#89 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#90 |
|
Minister-President
|
In feite hier compleet 'off topic', maar toch:
Echt objectief en sluitend is dat fameuze TADD-statuut niet. Waarom ken ik dan mensen die vijf of zelfs tien jaar sukkelen van het ene interimmetje naar het andere in het onderwijs ? Schaf de vaste benoeming af, totaal voorbijgestreefd en niet flexibel, geef daarentegen eenieder na een proefperiode van één schooljaar een vast contract en een vast inkomen. Dit volgens objectieve criteria. Ongeacht of men nu een volle rooster heeft of niet. Het lijkt me dat er genoeg 'alternatief werk' te doen is in het onderwijs, ook buiten het eigenlijke lesgeven en dus voor de klas staan. De tijd dat men geen TADD of benoemd kon worden, omdat je gezicht dat van de directeur niet aanstaat, zou toch echt wel achter ons moeten liggen. |
|
|
|
|
|
#91 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#92 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
TADD is volledig objectief: x-aantal dalen gewerkt te hebben in een bepaalde scholengroep.
|
|
|
|
|
|
#93 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Waaraan dacht u bij die "objectieve criteria" die schijnbaar nu niet zouden bestaan?
|
|
|
|
|
|
#94 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Zoveel is er buiten pedagogische en ondersteunende taken niet te vinden in het onderwijs, hoor. |
|
|
|
|
|
|
#95 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
http://www.scholengroep25.be/omzendb...sonderwijs.pdf |
|
|
|
|
|
|
#96 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dit is ronduit onzinnig en een regelrechte verspilling van overheidsgeld. Lees: gemeenschapsgeld. |
|
|
|
|
|
|
#97 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat is fraude en als dusdanig ook strafbaar. In het onderwijs moeten we bij iedere aanvraag tot fietsvergoeding een clausule ondertekenen die inhoudt dat bij fraude de betrokkene alle ooit uitgekeerde fietsvergoedingen moet terugstorten.
|
|
|
|
|
|
#98 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#99 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik fiets met een trike, zonder enige elektrische ondersteuning. En eigenlijk hoef je helemaal geen uitstekende fysiek te hebben om met fietsen te starten. Fysiek bouw je op. Nu kan ik gemakkelijk honderd kilometer op een dag rijden, iets wat ik zoveel jaren geleden niets zou gekund hebben.
|
|
|
|
|
|
#100 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ooit gehoord over degelijke regenkledij voor op de fiets? Waterafstotend, maar tegelijkertijd ook ademend. Natuurlijk niet te koop in een supermarkt. Daarvoor moet je in een speciaalzaak zijn. De arbeidsreglementering stipuleert dat werknemers over een ruimte moeten kunnen beschikken waar ze zich kunnen verfrissen en omkleden. Ik weet trouwens niet waar u het statistisch cijfermateriaal vandaan haalt waaruit u kan besluiten dat douches bijvoorbeeld slechts aangeboden worden door een minderheid onder de werkgevers. |
|
|
|
|