Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

Discussietools
Oud 12 januari 2016, 17:27   #81
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kizzy Bekijk bericht
Precies. Allah is niet het probleem, want hij bestaat niet. Net zoals Jehova, Jahweh, Boeddha, etc niet bestaan. MAAR DE FUNDAMENTALISTISCHE KIEKENS DIE ALLAH TOT OPPERMACHTIG VERHEVEN HEBBEN EN ZICH ALLE RECHTEN TOEËGEINEN IEDEREEN ERAAN TE ONDERWERPEN ZIJN DAT WEL. D�*t is het probleem.
Of hij bestaat zou ik u niet kunnen zeggen.
Wat of wie hij is, laat staan wat hij wilt, kan geen mens ons vertellen.
Wie anders zegt is een leugenaar die het geloof voor eigen doel gebruikt.
Bobke is offline  
Oud 12 januari 2016, 17:31   #82
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Het word tijd dat er willekeurige allochtonen worden aangevallen.
Zoals nu willekeurig autochtonen worden aangevallen?
Dat is zeker niet goed te praten maar is niet onwaarschijnlijk.
Bobke is offline  
Oud 12 januari 2016, 17:33   #83
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Precies. Allah is niet het probleem, want hij bestaat niet. Net zoals Jehova, Jahweh, Boeddha, etc niet bestaan. MAAR DE FUNDAMENTALISTISCHE KIEKENS DIE ALLAH TOT OPPERMACHTIG VERHEVEN HEBBEN EN ZICH ALLE RECHTEN TOEËGEINEN IEDEREEN ERAAN TE ONDERWERPEN ZIJN DAT WEL. D�*t is het probleem.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Of hij bestaat zou ik u niet kunnen zeggen.
Wat of wie hij is, laat staan wat hij wilt, kan geen mens ons vertellen.
Wie anders zegt is een leugenaar die het geloof voor eigen doel gebruikt.
Ik geloof in de wetenschap. En vermits het mogelijk is het bestaan van iets aan te tonen, maar er tot op heden geen enkele wetenschapper (of religieuze, van mijn part) in geslaagd is het bestaan van een opperwezen of schepper te bewijzen, bestaat hij/zij voor mij niet.
Zij die absoluut behoefte hebben in het geloven in één of andere god, maken daarmee een PERSOONLIJKE keuze waarmee ze anderen niet lastig moeten vallen. Religie hoort niet in het publieke leven thuis en hoeft al zéker niet opgedrongen te worden. Als iedereen dat zou respecteren, zouden er al heel wat minder problemen zijn en veel minder slachtoffers vallen.
kizzy is offline  
Oud 12 januari 2016, 17:43   #84
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik geloof in de wetenschap. En vermits het mogelijk is het bestaan van iets aan te tonen, maar er tot op heden geen enkele wetenschapper (of religieuze, van mijn part) in geslaagd is het bestaan van een opperwezen of schepper te bewijzen, bestaat hij/zij voor mij niet.
Zij die absoluut behoefte hebben in het geloven in één of andere god, maken daarmee een PERSOONLIJKE keuze waarmee ze anderen niet lastig moeten vallen. Religie hoort niet in het publieke leven thuis en hoeft al zéker niet opgedrongen te worden. Als iedereen dat zou respecteren, zouden er al heel wat minder problemen zijn en veel minder slachtoffers vallen.
Tot dusver kan de wetenschap niet alles verklaren.
Er blijft dus ruimte voor een God, een schepper, de natuur of hoe u het ook wilt noemen.
Wij zijn, dus er is.
Het probleem is niet God maar de religies.
Bobke is offline  
Oud 12 januari 2016, 18:39   #85
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mag ik u een andere insteek geven... het probleem van Belgie, en Europa, is dat het een zielloze unie is. Het is een natie en unie gebouwd door mensen met zinloze levens gericht op geld en eigenbelang. Het kan niet anders dan afzakken in chaos en verval omdat hier geld tot oppermachtig wordt verheven. Nogal kil voor zij die geen geld hebben dus....

Ziet u het verschil met een land gericht op God? Niemand die uit de boot valt, behalve hen die god blasfemeren uiteraard
Oud 12 januari 2016, 18:49   #86
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Laten we ons op Krishna concentreren.
Bhairav is offline  
Oud 12 januari 2016, 19:00   #87
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Tot dusver kan de wetenschap niet alles verklaren.
Er blijft dus ruimte voor een God, een schepper, de natuur of hoe u het ook wilt noemen.
Wij zijn, dus er is.
Het probleem is niet God maar de religies.
Men spreekt niet voor niets van het GELOOF in een god. GELOVEN, m.a.w. aannemen dat het zo is. Een gelovige neemt aan dat er een (of meerdere) god(en) is/zijn. Ik WEET graag. Weten vindt plaats wanneer er onomstotelijk vaststaat dat iets zo is. Ik WEET dat er mensen bestaan, dat er atomen zijn, ik WEET dat het heelal uitdijt, etc. Mijn kennis groeit dagelijks aan met nieuwe ontdekkingen, maar tot op heden is het bestaan van een god daar niet aan toegevoegd.
Ik geloof dus GEEN BAL van welk scheppingsverhaal dan ook. Ik ben een ongelovige.
kizzy is offline  
Oud 12 januari 2016, 19:05   #88
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Mag ik u een andere insteek geven... het probleem van Belgie, en Europa, is dat het een zielloze unie is. Het is een natie en unie gebouwd door mensen met zinloze levens gericht op geld en eigenbelang. Het kan niet anders dan afzakken in chaos en verval omdat hier geld tot oppermachtig wordt verheven. Nogal kil voor zij die geen geld hebben dus....

Ziet u het verschil met een land gericht op God? Niemand die uit de boot valt, behalve hen die god blasfemeren uiteraard
Ik heb geen god nodig om waarden en normen te hanteren. Ik heb geen religieuze paraplu nodig om betekenis te geven aan mijn leven. Ik aanvaard dat ik geboren ben en ook zal sterven. Die twee zaken staan vast.
In de tussentijd tracht ik mijn steentje bij te dragen aan onze maatschappij door geen kwaad te doen aan anderen, empathisch te zijn, tegen onrecht te strijden, hulp en steun te bieden waar ik kan.
Vele religies pretenderen ook deze waarden te hanteren, maar in de praktijk reserveren ze ze meestal voor gelijkgestemden - of mogelijke bekeerlingen. Er zijn bitter weinig religies die niet pretenderen boven alle andere religies of overtuigingen uit te stijgen. In mijn ogen is dit het meest verwerpelijke dat je kan doen.
kizzy is offline  
Oud 12 januari 2016, 19:05   #89
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Men spreekt niet voor niets van het GELOOF in een god. GELOVEN, m.a.w. aannemen dat het zo is. Een gelovige neemt aan dat er een (of meerdere) god(en) is/zijn. Ik WEET graag. Weten vindt plaats wanneer er onomstotelijk vaststaat dat iets zo is. Ik WEET dat er mensen bestaan, dat er atomen zijn, ik WEET dat het heelal uitdijt, etc. Mijn kennis groeit dagelijks aan met nieuwe ontdekkingen, maar tot op heden is het bestaan van een god daar niet aan toegevoegd.
Ik geloof dus GEEN BAL van welk scheppingsverhaal dan ook. Ik ben een ongelovige.
Ik WEET dat god bestaat.... dus euhm.... oorlog dan maar?
Oud 12 januari 2016, 19:12   #90
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
En hoe WEET jij dat? Weten vloeit voort uit wetenschap. Waar is het wetenschappelijk bewijs dat god bestaat? Zonder wetenschappelijk bewijs kan je niet spreken van weten, maar is het geloven...
kizzy is offline  
Oud 12 januari 2016, 19:43   #91
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ja dat zien wij.
Vooral hun inwoners die elkaar verdringen om toch maar in het land te geraken dat niet op God gericht is.
Bobke is offline  
Oud 12 januari 2016, 19:48   #92
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben ook een ongelovige.
Maar "God" is slecht een woord dat vele ladingen kan dekken.
Voor mijn part is dat de verzamelnaam voor natuurwetten.
Bobke is offline  
Oud 12 januari 2016, 19:49   #93
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben ook een ongelovige.
Maar "God" is slecht een woord dat vele ladingen kan dekken.
Voor mijn part is dat de verzamelnaam voor natuurwetten.
Dharma?
Bhairav is offline  
Oud 12 januari 2016, 19:49   #94
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En hoe bent u aan die wijsheid geraakt ?
Bobke is offline  
Oud 12 januari 2016, 19:54   #95
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oud 12 januari 2016, 19:57   #96
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
https://www.youtube.com/watch?v=PH3ENXlpN4w
Oud 14 januari 2016, 18:24   #97
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ze zouden die verkrachtingen moeten uitzenden. Dat zou pas "geen manipulatie" zijn.
En jou onnozelheden in boekvorm gieten en gratis uitdelen!
andev is offline  
Oud 14 januari 2016, 18:34   #98
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fallen_angel Bekijk bericht
Inderdaad, waar blijft de reactie van de vaders? De echtgenoten? De familie? Draai de rollen om en een ganse gemeenschap komt in opstand.
Tja, maar de reacties van de vaders, de echtgenoten enz die komen niet in de krant, dat is niet interessant voor onze multiculmedia!
Die staan enkel in vuur en vlam als iemand een vinger uitsteekt naar die islamratten!
En zo worden de mensen weer gemanipuleerd en bedrogen waar ze bij staan!
Veel mensen moeten hun kennis en opinie bijna uitsluitend vormen met wat ze in de krant lezen en op radio en tv horen en die laatsten hebben echt niet de bedoeling om ze echt te vertellen hoe het allemaal in werkelijkheid is!
Dat heeft men met wat in Keulen gebeurde ook geprobeerd. Er was die avond eigenlijk niets bijzonders gebeurd. Alles redelijk rustig.
En toen kwam de waarheid eventjes boven piepen door vrouwen die klacht indienden!
Maar hoeveel keren lukt het wel, terwijl we van niets weten?

Laatst gewijzigd door andev : 14 januari 2016 om 18:37.
andev is offline  
Oud 14 januari 2016, 18:45   #99
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Een land zoals een moslimland dat "gericht is op god"?
Dat is pas een plaats waar het goed leven is!
Wat doen al die binnendringende godvrezende onnozelaars dan hier?
Moeten we nu lachen of flauw vallen?
andev is offline  
Oud 14 januari 2016, 22:09   #100
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Laten we ons op Krishna concentreren.
Te laat, Allah is die al voor:

Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  4415931.jpg
Bekeken: 53
Grootte:  93,3 KB
ID: 101167
Diego Raga is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be