Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 januari 2016, 12:49   #81
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Ik wil me herscholen bij demper of misschien bij jou.
Dan hoop ik m'n grot te verlaten om in een huisje te gaan wonen.
Iemand die op tafel gaat dansen omdat hij 9 Euro ... per maand opslag krijgt woont in een grot!
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2016, 12:53   #82
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Iemand die op tafel gaat dansen omdat hij 9 Euro ... per maand opslag krijgt woont in een grot!
+ nog eens 9 € minder belastingen: een grot met 2 slaapkamers ?
Ons moedertje zegde altijd: "Wie het kleine niet begeert, is het grote niet..."

Laatst gewijzigd door Boduo : 26 januari 2016 om 12:54.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2016, 13:19   #83
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Voor wat het waard is, dat wil zeggen dat de Nederlandstalige regeringspartijen zakken en de Franstalige stijgt.
Zou dit een trend worden?
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2016, 13:26   #84
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Waarom zouden die moeten regeren? Wat van belang is is dat ze veel stemmen winnen en voor de rest moet het N-VA stemmen afsnoepen van andere partijen. En laat dan de N-VA maar regeren samen met een van die andere meelopers met de hete adem van het VB vanuit de coulisse in hun nek. Dat is veel beter dan dat het VB mee zou regeren.
En waarom is dat, volgens jou, veel beter?

Laatst gewijzigd door Sukkelaar : 26 januari 2016 om 13:43.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2016, 14:01   #85
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Ons moedertje zegde altijd: "Wie het kleine niet begeert, is het grote niet..."
Mijn vader zaliger zei altijd "Het geld dat een politieker in uw linker vestzak steekt haalt hij in één beweging 2 keer uit uw rechter vestzak".
Oud 26 januari 2016, 15:50   #86
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
Maar die redenering van communicerende vaten gaat niet langer op.
Heb er wel geen echte studie van gemaakt. Maar zie wel dat nva vijf zetels zou verliezen, en het vb er vijf zou winnen. Dus in dit geval, tamelijk perfect.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2016, 18:06   #87
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Belastingen ?
Vorige maand mocht ik +/- 9€ MINDER belastingen betalen.
Vorige maand was december 2015 en uw loonfiche betrof dan normaliter november 2015?????
Dat je netto een beetje méér loon overhoudt door de taxshift van de regering Michel gaat pas in vanaf januari 2016. Een normale mens krijgt zijn loonfiche pas enkele dagen volgend op de afgelopen maand. De meesten zien pas hun "opslag" voor de allereerste keer rond 10 februari 2016.
Werkt U wel?
Oud 26 januari 2016, 18:40   #88
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Jij hebt nog nooit gehoord van de vluchtelingencrisis, zeker?
Enne... die mensenrechten waar jij naar verwijst, is dat die commissie met als voorzitter een Saoedi Arabische mensenrechtenschender van het ergste soort?
die mensenrechten waar jij naar verwijst, is dat die commissie met als voorzitter een Saoedi Arabische mensenrechtenschender van het ergste soort?

Heb jij daar bewijzen van ?
Bovendien zijn er binnen de NVA mandatarissen die mee geschreven hebben aan het racistische 70 puntenplan van het Vlaams blok !
Maar het was voldoende voor De Wever, volgens "eigen zeggen", dat hij daar afstand van deed, want iedereen heeft recht op een tweede kans. Dixit De Wever.
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2016, 18:48   #89
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Wel even nuanceren hoor.
Het is wel voor de gehele bevolking.
Maar in dit apenparadijs heerst de slagzin :"c'est très bien; la petite différence!" Daarom is het voor de ene groep van moeten en de andere groep van mogen; zelfs als ze reeds met pensioen zijn.
Maar goed; die laatste groep zullen dan wel sukkelaars zijn die het nog nodig hebben. Want niet iedereen heeft natuurlijk een voldoende overlevingspensioen.
Wat zal het volgende zijn?
In Duitsland waren ze vroeger bondiger.
Daar schreven ze boven de poort kort en bondig :"Arbeit macht frei"
En men sloot ze definitief op!
Een kleine maar niet onbelangrijke rechtzetting werkman.
Langer werken is NIET voor de gehele bevolking ! Als jij van oordeel bent van wel, zoek dan eens op tot welke leeftijd een politieagent moet werken.
En....ook voor Proximus is het licht op groen gezet voor een vervroegde stopzetting van de activiteiten van bepaalde statutaire personeelsleden.
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2016, 22:14   #90
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
VB en asielcrisis: volgens VTM zouden ze van 3 zetels naar 8 of was het 9 zetels springen.
Den Theo heeft Maggie niet kunnen onttronen.

Dus Schoof?
Ik ben weer voor op mijn tijd.
Mijn voorspelling gaat uitkomen in de volgende driemaandelijkse enquête ...

Onnoemelijk grappig vind ik mezelf soms.
Toch op vragen als: "Dus Schoof?".
Want wat moet een mens daar op zeggen ? Ik zat er naast hé? Dus wat dan ?

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2016, 22:19   #91
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vorige maand was december 2015 en uw loonfiche betrof dan normaliter november 2015?????
Dat je netto een beetje méér loon overhoudt door de taxshift van de regering Michel gaat pas in vanaf januari 2016. Een normale mens krijgt zijn loonfiche pas enkele dagen volgend op de afgelopen maand. De meesten zien pas hun "opslag" voor de allereerste keer rond 10 februari 2016.
Werkt U wel?
Het pensioen dat ik trok begin januari van dit nieuwe jaar, betrof de maand december 2015.
Dat pensioen werd dus enkele dagen later uitbetaald, omdat grotelicht politiekers ooit onze staatkundige boekhouding zo legaal konden vervalsen.

Wel, omdat het uitbetaald werd in januari, golden de voorheffingen van 2016, en trok de Schoof een bitteken meer.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 26 januari 2016, 22:36   #92
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het pensioen dat ik trok begin januari van dit nieuwe jaar, betrof de maand december 2015.
Dat pensioen werd dus enkele dagen later uitbetaald, omdat grotelicht politiekers ooit onze staatkundige boekhouding zo legaal konden vervalsen.

Wel, omdat het uitbetaald werd in januari, golden de voorheffingen van 2016, en trok de Schoof een bitteken meer.

.
Ik had begrepen dat enkel mensen die in LOONDIENST zijn baat hebben bij de taxshift en niet de gepensioneerden en andere uitkeringstrekkers?

De taxshift moet ook te voelen zijn op het loonbriefje waardoor de koopkracht moet stijgen. Daarvoor is 1,7 miljard voorzien via de taxshift.
•Dankzij een wijziging in de belastingschijven moeten mensen maandelijks 100 euro extra koopkracht overhouden. Voor de lagere inkomens zal dat al vanaf volgend jaar het geval zijn. De regering wil met name de belastingschijf van 30 procent afschaffen. Er kan ook gedacht worden aan een werkbonus of andere maatregelen, maar de federale regering wil daarover eerst in dialoog gaan met de regionale entiteiten in ons land, aangezien zo'n maatregel ook effect heeft op hun inkomsten.
•Voor wie geen loonbriefje krijgt - denken we aan de gepensioneerden - is er de welvaartsenveloppe van 1,2 miljard.

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/politiek/1.2397916

Vanaf vandaag genieten de gepensioneerden die een minimumpensioen ontvangen van een opwaardering van het pensioenbedrag. Deze verhoging is een gevolg van de uitvoering van de beslissing over de verdeling van de welvaartsenveloppe voor de periode 2015-2016.

http://bacquelaine.belgium.be/nl/nie...-de-pensioenen

U beweert dat U een hoog "uitgesteld loon" kreeg voor uw "arbeid" als levenslang benoemde netto-ontvanger.
In de tekst van de overheid staat dat enkel de lage pensioenen van mensen uit de privé en zelfstandigen verhoogd worden.
???

Laatst gewijzigd door demonen : 26 januari 2016 om 22:50.
Oud 26 januari 2016, 23:59   #93
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
Een kleine maar niet onbelangrijke rechtzetting werkman.
Langer werken is NIET voor de gehele bevolking ! Als jij van oordeel bent van wel, zoek dan eens op tot welke leeftijd een politieagent moet werken.
En....ook voor Proximus is het licht op groen gezet voor een vervroegde stopzetting van de activiteiten van bepaalde statutaire personeelsleden.
Vrijzinnige, je hebt gelijk.
Ik heb alleen gedacht aan mensen met normaal werk.
Mensen met zware beroepswerkzaamheden mogen vroeger stoppen.
Ik was vergeten dat er in dit apenparadijs nooit regels worden gemaakt zonder uitzonderingen.
Dus ik was onachtzaam ditmaal.
Alhoewel; feitelijk ben ik er ditmaal niet ver genoeg op in gegaan.
Logisch had ik moeten weten dat er bepaalde groepen door de politiek zijn benoemd en dat daarop automatisch uitzonderingen van toepassing zijn.
Stom van mij he!

Laatst gewijzigd door werkman : 27 januari 2016 om 00:01.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2016, 00:02   #94
non-conformist
Europees Commissaris

non-conformist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Werkt U wel?
Ik heb er alvast geen bal van gemerkt.
Oud 27 januari 2016, 07:37   #95
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik had begrepen dat enkel mensen die in LOONDIENST zijn baat hebben bij de taxshift en niet de gepensioneerden en andere uitkeringstrekkers?

De taxshift moet ook te voelen zijn op het loonbriefje waardoor de koopkracht moet stijgen. Daarvoor is 1,7 miljard voorzien via de taxshift.
•Dankzij een wijziging in de belastingschijven moeten mensen maandelijks 100 euro extra koopkracht overhouden. Voor de lagere inkomens zal dat al vanaf volgend jaar het geval zijn. De regering wil met name de belastingschijf van 30 procent afschaffen. Er kan ook gedacht worden aan een werkbonus of andere maatregelen, maar de federale regering wil daarover eerst in dialoog gaan met de regionale entiteiten in ons land, aangezien zo'n maatregel ook effect heeft op hun inkomsten.
•Voor wie geen loonbriefje krijgt - denken we aan de gepensioneerden - is er de welvaartsenveloppe van 1,2 miljard.

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/politiek/1.2397916

Vanaf vandaag genieten de gepensioneerden die een minimumpensioen ontvangen van een opwaardering van het pensioenbedrag. Deze verhoging is een gevolg van de uitvoering van de beslissing over de verdeling van de welvaartsenveloppe voor de periode 2015-2016.

http://bacquelaine.belgium.be/nl/nie...-de-pensioenen

U beweert dat U een hoog "uitgesteld loon" kreeg voor uw "arbeid" als levenslang benoemde netto-ontvanger.
In de tekst van de overheid staat dat enkel de lage pensioenen van mensen uit de privé en zelfstandigen verhoogd worden.
???
Ik heb wel begrepen dat jij veel tekst schrijft hierboven, maar allemaal naast de kwestie.
Er is wel degelijk meegedeeld waarom en hoe alle (alle) gepensioneerden ook iets mogen meeëten uit de ruif van de taksshift.

Maar ja, als je liever eenzijdig leest en luistert naar wat de grote lawaaimakers van de oppositie daarover zeggen ....

.

Oud 27 januari 2016, 08:06   #96
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben weer voor op mijn tijd.
Mijn voorspelling gaat uitkomen in de volgende driemaandelijkse enquête ...

Onnoemelijk grappig vind ik mezelf soms.
Toch op vragen als: "Dus Schoof?".
Want wat moet een mens daar op zeggen ? Ik zat er naast hé? Dus wat dan ?

.
Aaaah, dat is de Schoof dat ik graag lees, sie.
Oud 27 januari 2016, 08:44   #97
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Er is wel degelijk meegedeeld waarom en hoe alle (alle) gepensioneerden ook iets mogen meeëten uit de ruif van de taksshift.

.
De dubbele ambtenarenpensioenen zijn door de taxshift nog groter geworden tov de uiterst lage vd werknemers en zelfstandigen.

Het hoger netto pensioen geldt voor gepensioneerden met een pensioeninkomen dat hoger is dan om en bij de 1200 euro. Met een lager pensioen betaalt je geen voorheffing en zie je niets van de taxshift. Onderstaande tabel laat zien dat de taxshift zorgt voor een verschil van om en bij de 10 euro per maand.

https://openbarediensten.acv-online....tpensioen.html

Enkel uitschot kan zoiets verzinnen!

Laatst gewijzigd door demonen : 27 januari 2016 om 08:59.
Oud 27 januari 2016, 10:37   #98
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stoemp Bekijk bericht
Denk je echt dat de sossen dat verzonnen hebben?
Nee, Bracke, Becaus, Dewever en de andere ambtenaren vd N-VA!
Oud 27 januari 2016, 11:06   #99
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Vrijzinnige, je hebt gelijk.
Ik heb alleen gedacht aan mensen met normaal werk.
Mensen met zware beroepswerkzaamheden mogen vroeger stoppen.
Ik was vergeten dat er in dit apenparadijs nooit regels worden gemaakt zonder uitzonderingen.
Dus ik was onachtzaam ditmaal.
Alhoewel; feitelijk ben ik er ditmaal niet ver genoeg op in gegaan.
Logisch had ik moeten weten dat er bepaalde groepen door de politiek zijn benoemd en dat daarop automatisch uitzonderingen van toepassing zijn.
Stom van mij he!
Vrijzinnige, ik had in mijn antwoord(zie hierboven) bewust een gaatje gelaten.
Proximus! Tja, wat moeten ze met die statutairen anders aanvangen?
Blijven betalen om niks te doen?
Dus ze maar op pensioen zetten. Dan betalen wij allemaal.
Slim gevonden nietwaar? "Allemaal" is een woord dat graag misbruikt wordt door politiekers. Hopelijk is mijn antwoord nu vollediger?
Oud 27 januari 2016, 11:40   #100
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Het werd 3,7 geen slechte raming werkman.
Tja, met mijn 4 %; maar dan met grote moeite zoals ik al stelde; zat ik er zo ver niet naast. Krijg ik nu ook een ereteken? Die lege kartonnen doos van "La Vache qui rit" aan een koordje lijkt mij wel de moeite om te aanvaarden.
Alleszins toch nog beter dan de gouden medaille waarop ik recht had na jaren dienst maar mits ze zelf te betalen.
Mogelijk staat er ergens op papier dat ik ze gratis gekregen heb.
Ik acht het mogelijk dat iemand anders ze wel gratis gekregen heeft zonder boekhoudkundige nota.
Want verschieten van zulke zaken .......doe ik niet meer in dit apenparadijs.
En weten met zekerheid zal ik ook dus nooit.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be