Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 februari 2016, 08:46   #81
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Als uw familielid helemaal op zijn/haar uiterste ligt, gaat u dan nog naar een concert? Ik niet hoor, ook niet met GSM. Wees gerust, als ze echt op punt van sterven staan, dan wordt u met een excuus naar het rusthuis of het ziekenhuis gelokt en dat is bijtijds!
Maar mijn moeder heeft 10 jaar lang tussen hemel en aarde gezweefd en een groot deel van die jaren was voor de GSM-tijd. Mocht ik dan tien jaar lang niet buiten van u?
Als u een chronisch zieke of gehandicapte in huis hebt waarvoor u zorgt, trapt u het dan zomaar af met het excuus : 'k heb mijn gsm-ke bij, dus het mag. Nee, u zorgt dat er gedurende een paar uur iemand in huis is die u kan vervangen zodat u ongestoord kunt genieten van uw avondje uit. Voor het geval u het niet weet, mensen die dag in dag uit voor een zieke of gehandicapte zorgen hebben echt behoefte aan een ongestoord uitje nu en dan!
Zoals u het voorstelt, kon er vroeger niemand buiten gaan! Omdat we geen mobieltjes hadden. Wat waren wij te beklagen, zeg!
Bent u echt zo piepjong of zo onnozel!
Allee, probeer u een wereld zonder Gsm's voor te stellen. Dat bestaat hoor, of heeft bestaan. En toen ging het leven ook door. En de mensen waren veel rustiger omdat ze niet voortdurend gestoord werden door een kakofonie van beltonen aan alle kanten!
Marie, ik denk dat je me helemaal fout las. ik weet waarover je spreekt en weet ook dat je dat niet trekt als je er niet eens af en toe uit kan...ik kan me dus net wel voorstellen dat mensen een backup inschakelen op zo'n moment, maar toch ook bereikbaar willen zijn voor t geval dat.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2016, 08:51   #82
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
U gelooft dus een jonge snotneus-allochtoon die mediageil is boven de politie? Er wordt altijd een PV gemaakt, ALTIJD. Of beter gezegd een soort akte van verhoor. Dat is wel geen PV maar een opsomming van wie de feiten. Natuurlijk zegt die bruine dat hij niets heeft gezien.

...
waarom is de reactie van de politie dan dat er geen verhoor is geweest, dat ze officieel van niks weten ? ...
Oud 5 februari 2016, 08:53   #83
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Dus ze stellen enkel PV op als ze 'de verdachte' neerschieten ?
ik krijg eerder de indruk dat de PV pas zal opgesteld worden nadat ze bij de politie de klacht binnen hebben, zodat uit het PV alvast elk feit in de klacht kan weggelaten worden om zo de klacht te ontkrachten ...
Oud 5 februari 2016, 09:37   #84
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
²
opmerkelijk, die bereidheid van sommigen om zonder meer afstand te doen van basis burgerrechten ... t zal toch niet zijn omdat de naam van t slachtoffer Faisal Chatar niet 'Vlaams' genoeg klinkt ? ...
Heb je ooit de mogelijkheid onderzocht dat er hier misschien wel eens echte racisten zouden kunnen zitten?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2016, 09:40   #85
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ongelooflijk, die meegaandheid met fundamentele inbreuken op de rechtstaat hier in België

mensen oppakken of opsluiten zonder correcte administratie...dat is m.i. iets voor Zuid-Amerikaanse Junta's, voor de Franco's, Pinochets of Chinezen.
als je dat tolereert, dan weet je dat er binnenkort ook mensen verdwijnen ...

mss kan je de URL 'dwazemoeders.be' alvast registreren en iets bijverdienen binnenkort ?

https://nl.wikipedia.org/wiki/Gedwongen_verdwijning
Vind jij dat de betrokken persoon een strafblad verdient ?

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2016, 09:41   #86
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
waarom is de reactie van de politie dan dat er geen verhoor is geweest, dat ze officieel van niks weten ? ...
Bron ?

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
Oud 5 februari 2016, 09:44   #87
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Bron ?
politiewoordvoerdster op 3/2 in DS.

terwijl de privé veiligheidsdiensten t incident wel al bevestigden toen.
Oud 5 februari 2016, 09:45   #88
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ik krijg eerder de indruk dat de PV pas zal opgesteld worden nadat ze bij de politie de klacht binnen hebben, zodat uit het PV alvast elk feit in de klacht kan weggelaten worden om zo de klacht te ontkrachten ...
Klachten kan men indienen bij Comité P. Niet bij het commissariaat zelf wegens belangenconflicten.

De overtreder is opgeroepen om verhoord te worden door de politie. Als hij schrik heeft voor een PV kan hij maar beter verschijnen.

Oud 5 februari 2016, 09:45   #89
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Vind jij dat de betrokken persoon een strafblad verdient ?
daar zal de rechter over moeten gaan, maar je kan toch geen grijze zone laten voor politiediensten met oppakken of aanhouden van mensen zonder papertrail ??? dat is vragen voor mistoestanden.
Oud 5 februari 2016, 09:47   #90
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Heb je ooit de mogelijkheid onderzocht dat er hier misschien wel eens echte racisten zouden kunnen zitten?
hmja, al overwogen wel, maar ik moet toegeven, ik vind dat een heel moeilijk te begrijpen concept, ik kan dat gewoon niet vatten eigenlijk.
Oud 5 februari 2016, 09:49   #91
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
politiewoordvoerdster op 3/2 in DS.

terwijl de privé veiligheidsdiensten t incident wel al bevestigden toen.
Kan je het artikel eens citeren ?

Ik vind het volgende terug:

http://www.demorgen.be/binnenland/ag...l-dj-b0255a3b/

Een agent heeft zondagavond zijn elleboog gebroken bij de arrestatie van Faisal Chatar, radio-dj van Studio Brussel. Chatar beweert dat hij slachtoffer werd van politiegeweld.

Voor alle duidelijkheid, de journalistiek maakt soms fouten. Het zou kunnen gaan om een arrestatie gezien de betrapping op heterdaad maar dit wil zeggen dat het parket er zeker gevolg aan moet geven.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 5 februari 2016 om 09:50.
Oud 5 februari 2016, 09:51   #92
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
daar zal de rechter over moeten gaan, maar je kan toch geen grijze zone laten voor politiediensten met oppakken of aanhouden van mensen zonder papertrail ??? dat is vragen voor mistoestanden.
Een papertrail is er altijd. Zelfs als je maar even in een combi komt te zitten en je jouw identiteit niet wil of kan bevestigen.

Oud 5 februari 2016, 11:05   #93
Charlie don't Surf
Banneling

Standaard

Citaat:

Een agent heeft zondagavond zijn elleboog gebroken bij de arrestatie van Faisal Chatar, radio-dj van Studio Brussel. Chatar beweert dat hij slachtoffer werd van politiegeweld.

Voor alle duidelijkheid, de journalistiek maakt soms fouten. Het zou kunnen gaan om een arrestatie gezien de betrapping op heterdaad maar dit wil zeggen dat het parket er zeker gevolg aan moet geven.
Citaat:
"In de lobby maakten hij en zijn vriendin veel lawaai"
... zou er een reden geweest zijn dat ze geagiteerd waren ?

Citaat:
Een agent heeft zondagavond zijn elleboog gebroken bij de arrestatie van Faisal Chatar
... een goed gesprek kan soms helend werken .
Charlie don't Surf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2016, 11:59   #94
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:

als jij nu ook eens gewoon een beetje moeite zou doen zelf, bvb met de openingspost te lezen of zo...

ps er was dus wel een arrestatie (jouw quote hierboven) , maar geen PV (woordvoerster DS)

Laatst gewijzigd door Anna List : 5 februari 2016 om 12:00.
Oud 5 februari 2016, 13:10   #95
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heb jij nooit moeten afkoelen in een politiecel ?
Ja, er was een tijd - in mijn jongere jaren toen ik nog tamelijk wild was - dat ik bijna elke nieuwe en volle maan wakker werd in de cel.
Als ik dan 's zondags wakker werd en ik zat opgesloten in Wilrijk dan kon ik kiezen, met de adjunct-commissaris mee naar 'den Antwarp' gaan zien of wachten tot hij terug was.
In die tijd zag ik dan al eens een voetbalmatch.
Oud 5 februari 2016, 13:11   #96
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
2
Oud 5 februari 2016, 14:03   #97
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
als jij nu ook eens gewoon een beetje moeite zou doen zelf, bvb met de openingspost te lezen of zo...

ps er was dus wel een arrestatie (jouw quote hierboven) , maar geen PV (woordvoerster DS)
Bedankt. Ondertussen zijn er nieuwe feiten in het nieuws gekomen. Voor zover ik weet maken de journalisten dikwijls de fout door te spreken van een aanhouding of arrestatie. Een woordvoerder van de politie mag die fouten niet maken.

Oud 5 februari 2016, 14:51   #98
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Bedankt. Ondertussen zijn er nieuwe feiten in het nieuws gekomen. Voor zover ik weet maken de journalisten dikwijls de fout door te spreken van een aanhouding of arrestatie. Een woordvoerder van de politie mag die fouten niet maken.
welke nieuwe feiten ?

je bedoelt toch niet die agent die zijn elleboog brak ?

is er daarvoor al causaal verband aangetoond ? of is die agent mss over de eigen voeten gevallen en ongelukkig neergekomen ? (waarbij ik zelfs nog NIET suggereer dat de betrokkene mogelijk onder invloed was) ...

soit, hoe je het ook draait of keert, en zeker als zoals jij het ziet, onze agenten allemaal zo'n voorbeeldjes van goed gedrag zijn ... waarom steigert de politievakbond dan stevast bij elk voorstel voor een BORSTCAMERA voor elke agent ???

met zo'n borstcamera zouden de beweringen van deze relschopper toch veel makkelijker ontkracht worden, niet? ... nu is het telkens de politie die mediagewijs in verdediging moet, en zo is communicatie en media nu éénmaal, daar is altijd imagoschade door.
Oud 5 februari 2016, 15:06   #99
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
en je kan je ook voor jezelf geen enkele (nood)situatie bedenken waar jij absoluut bereikbaar moet blijven (al was het maar via SMS en op trilfunctie) ??

de man was niet aan t filmen, was niet aan t bellen, maar hield gewoon zijn telefoon in zijn hand (wat ik ook zou doen als ik iets niet mocht missen dat alleen via trilfunctie gaat binnenkomen) ...

hij houdt zich dan toch gewoon aan het bel/film/audio-opname verbod ?!?

de reactie van de Joeries en de agenten was buiten proportie, de onwil zijn verhaal te horen een professionele fout ... en dan zwijg ik nog over de hoge waarschijnlijkheid dat de redenen hiervoor mogelijk 'etnisch vooringenomen' van aard zijn...
Ach toe ziede gij dat niet voor u?

Gij zijt ne racist en ik houd mijn fone zoveel vast als ik wil, ik provoceer want ik ben troetel allochtoon en werk op de radio.
Flikken fuck off ik ben Marokkaan met werk op BRT.
Ik ben de man.
En dan een paar minuten later een beetje den bak in, en nog wat later verwondingen verzinnen.
Jongen toch zo lopen er dertien in een dozijn.
Oud 5 februari 2016, 15:12   #100
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
En daar zijn de jaren dertig weer. Van dat verhoor wordt wel degelijk een verslag gemaakt, dat de ondervraagde kan nalezen en dan ondertekenen. Een PV wordt vooral gebruikt als de politie feiten naar het parket wil doorsturen, in reactie op een apostille van het parket enz.
Ach ik heb heimwee naar den tijd toen Xenophon nog goed te doen was, maar dat was in de periode voor hij een hoog iq kreeg. Spijtig.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be