Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 februari 2016, 22:21   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard StuBru-dj gewond na avondje Sportpaleis: ‘Zonder reden aangepakt door agenten’

Sommige mensen denken toch echt dat zij de grote uitzonderingen zijn die alles mogen.
En die individueel op hun wensen bediend moeten worden, wat er ook gebeure, wat er ook zij ...

Naar mijn aanvoelen zijn er vooral zo'n soort mensen bij de bekende of populaire halfzachte pummels, van het hardere linkiewinkie-type.

Als er op grote schermen overduidelijk aangegeven staat dat smartphones niet gewenst zijn;
en als ge een iq hebt dat de 75 overschrijdt, en dus beseft dat er redelijk grote economische belangen op het spel staan,

dan houdt ge uw machientje in uw zakken ...

titel: StuBru-dj gewond na avondje Sportpaleis: ‘Zonder reden aangepakt door agenten’
link: http://www.standaard.be/cnt/dmf20160203_02107657

Citaat:
Een bezoekje aan het Sportpaleis is voor Faisal Chatar en zijn vriendin geëindigd in de cel. ‘Dit kan echt niet. We werden nog voor de show buitengezet en ik heb er gekneusde ribben en last aan voet en schouder aan overgehouden’, zegt de Studio Brussel-dj. ‘De security en de agenten negeerden ons gewoon toen we uitleg vroegen. We gaan zeker een klacht indienen.’

Je kon er afgelopen zondag niet naast kijken in het Sportpaleis: het gebruik van smartphones was ten strengste verboden. De Amerikaanse comedyster/steracteur Kevin Hart trad op en wilde vermijden dat beelden van zijn show voor de release van de dvd de ronde zouden doen. Dat stond op de grote schermen voor aanvang van de show. Wie zijn smartphone toch bovenhaalde, werd snel aangemaand die weer weg te steken.

Ook Faisal Chatar en zijn vriendin hadden die boodschap gezien. “We waren amper binnen en ik had mijn gsm gewoon in mijn hand toen een steward ons aanklampte. En daarna nog eens. Er werd uiteindelijk een veiligheidsagent bijgehaald en die begeleidde ons even naar buiten.'

'Luisterden niet'

In de lobby hoopte Faisal te kunnen verduidelijken dat hij geen foto’s of filmpjes gemaakt had, maar daar had de security geen oren naar. 'Ze pakten me heel hardhandig aan en sleurden me van hier naar daar. Ik vroeg hen om rustig aan te doen en mij de kans te geven om het uit te leggen, maar ze luisterden gewoon niet. De politie werd er zelfs bijgehaald.'

Chatar toonde zijn smartphone om te bewijzen dat hij geen opnames gemaakt had, maar ze keken er volgens de Studio Brussel-dj niet eens naar. 'De politie geloofde de security gewoon. Ik bleef rustig vragen om mijn verhaal te mogen doen, maar ze gingen er niet op in. Integendeel: ze bleven ons hard aanpakken.'

De cel in

Even later lagen Chatar en zijn vriendin buiten op de grond. 'Zij met twee agenten op haar, ik met vier. We werden geboeid en meegenomen naar de politie, waar we zonder ook maar een woord uitleg in de cel gegooid werden. In het midden van de nacht werden we vrijgelaten, opnieuw zonder uitleg. Een verhoor moeten we half februari pas gaan afleggen. Gelukkig is mijn broer daar urenlang buiten blijven wachten en stond hij ons dus op te wachten.'

De politie wenst geen inhoudelijk commentaar te geven over het voorval. 'Er is geen verhoor afgenomen en er is geen klacht, dus we zijn officieel nog niet eens op de hoogte', zegt woordvoerster Veerle De Vries. 'Als hij een klacht indient, zullen we de zaak onderzoeken.'

Klacht

Chatar is duidelijk: de klacht komt er. 'Ik bekijk nu met mijn advocaat hoe en wat, maar we gaan het hier niet bij laten. Ik heb gekneusde ribben en mijn voet en schouder zijn er erg aan toe. Mijn vriendin heeft ook last aan armen en benen. Dat is allemaal vastgesteld door de dokter. Een klacht komt er zeker. Bovendien hebben veel mensen me al laten weten dat ze het zien gebeuren hebben en ze geven me gelijk.'

Bij de Sportpaleis Groep zijn ze op de hoogte van het voorval. 'De security heeft me ervan op de hoogte gebracht, maar ik heb zelf niets gezien', zegt veiligheidsverantwoordelijke Peter Dobbels. 'Ik ga sowieso uitzoeken wat er precies gebeurd is en of de reacties van de security terecht waren.'

Getuigen gezocht

Via Facebook hoopt het slachtoffer getuigen te vinden die eventueel ook beeldmateriaal hebben van het voorval. Hij besluit met
.... (een tweet)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2016, 22:42   #2
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Geen smartphone binnen is geen smartphone binnen. Trouwens, bij het binnengaan hadden ze nog geen opnames kunnen maken, wat een uitleg is me dat.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2016, 22:49   #3
Charlie don't Surf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Geen smartphone binnen is geen smartphone binnen. Trouwens, bij het binnengaan hadden ze nog geen opnames kunnen maken, wat een uitleg is me dat.
... moeilijk om beelden van de show te maken als je voor de start wordt buitengegooid , ... ben jij echt advocaat ?
Charlie don't Surf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2016, 23:04   #4
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Charlie don't Surf Bekijk bericht
... moeilijk om beelden van de show te maken als je voor de start wordt buitengegooid , ... ben jij echt advocaat ?
Lees nog eens GOED wat ik geschreven heb.
Oud 3 februari 2016, 23:18   #5
Charlie don't Surf
Banneling

Standaard

Citaat:
Lees nog eens GOED wat ik geschreven heb.
... zou het echt de enige geweest zijn die voor de show zijne smartphone heeft gebruikt ?
Charlie don't Surf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2016, 23:32   #6
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Thuleander's schermafbeelding

Standaard

Morgen uithuilen bij 'De Afspraak'.
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2016, 23:36   #7
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Charlie don't Surf Bekijk bericht
... zou het echt de enige geweest zijn die voor de show zijne smartphone heeft gebruikt ?
Er zijn nog mensen aangesproken maar hij was waarschijnlijk de enige die zo tegenstribbelde. Pas op hé, allochtoon én VRT-medewerker: zo iemand doet nooit iets verkeerds.

Laatst gewijzigd door Libro : 3 februari 2016 om 23:36.
Oud 3 februari 2016, 23:36   #8
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Yeah, right....
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2016, 23:36   #9
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En als je moet bellen voor iets?
Oud 3 februari 2016, 23:39   #10
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Thuleander's schermafbeelding

Standaard

Dit is groot nieuws.
Een gekleurde medemens die gestraft werd omdat hij iets deed wat niet mocht.
Hier moeten we het uitgebreid over hebben in prime time.
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2016, 23:46   #11
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Dit is groot nieuws.
Een gekleurde medemens die gestraft werd omdat hij iets deed wat niet mocht.
Hier moeten we het uitgebreid over hebben in prime time.
Die gekleurde medemens heeft dan ook nooit geleerd om een kruis te dragen.

TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2016, 23:56   #12
Stormram
Banneling

Standaard

Ik kan me al levendig voorstellen met welke arrogantie zo'n omhooggewaaide Stubru-bougnoul z'n verontwaardiging in het bijzijn van z'n kakteef zal hebben geëtaleerd.

Al wat ik hierop kan zeggen is: opgeruimd staat netjes.
Stormram is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2016, 00:57   #13
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Sommige mensen denken toch echt dat zij de grote uitzonderingen zijn die alles mogen.
En die individueel op hun wensen bediend moeten worden, wat er ook gebeure, wat er ook zij ...

Naar mijn aanvoelen zijn er vooral zo'n soort mensen bij de bekende of populaire halfzachte pummels, van het hardere linkiewinkie-type.

Als er op grote schermen overduidelijk aangegeven staat dat smartphones niet gewenst zijn;
en als ge een iq hebt dat de 75 overschrijdt, en dus beseft dat er redelijk grote economische belangen op het spel staan,

dan houdt ge uw machientje in uw zakken ...

titel: StuBru-dj gewond na avondje Sportpaleis: ‘Zonder reden aangepakt door agenten’
link: http://www.standaard.be/cnt/dmf20160203_02107657
Citaat:
De politie wenst geen inhoudelijk commentaar te geven over het voorval. 'Er is geen verhoor afgenomen en er is geen klacht, dus we zijn officieel nog niet eens op de hoogte', zegt woordvoerster Veerle De Vries. 'Als hij een klacht indient, zullen we de zaak onderzoeken.'
:trololol:

Ik vraag me af hoeveel verschillende versies van het proces-verbaal men al geschreven heeft...

Citaat:
Je kon er afgelopen zondag niet naast kijken in het Sportpaleis: het gebruik van smartphones was ten strengste verboden.

:Trololol:

Op basis van welke wet?

Laatst gewijzigd door Xenophon : 4 februari 2016 om 00:59.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2016, 02:08   #14
PORSCHE
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Er zijn nog mensen aangesproken maar hij was waarschijnlijk de enige die zo tegenstribbelde. Pas op hé, allochtoon én VRT-medewerker: zo iemand doet nooit iets verkeerds.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stormram Bekijk bericht
Ik kan me al levendig voorstellen met welke arrogantie zo'n omhooggewaaide Stubru-bougnoul z'n verontwaardiging in het bijzijn van z'n kakteef zal hebben geëtaleerd.

Al wat ik hierop kan zeggen is: opgeruimd staat netjes.
Een allochtoon die weeral even mediageil is. Ik ben er zeker van dat hij een groot bakkes heeft opgezet en daarom MET reden is aangepakt. En het woord racisme zal hij maar al te graag en veelvuldig gebruikt hebben en nog gebruiken. De VRT moet hier een voorbeeld stellen : C4 en buiten zetten!
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2016, 02:16   #15
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
:Trololol:

Op basis van welke wet?
Op contractuele basis: als u tickets koopt voor een evenement, dan onderwerpt u uzelf aan de algemene en bijzondere voorwaarden van de organisator. Als dat inhoudt dat u geen beelden of opnamen maakt, dan mag de organisator maatregelen daartoe nemen.
Oud 4 februari 2016, 02:24   #16
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Op contractuele basis: als u tickets koopt voor een evenement, dan onderwerpt u uzelf aan de algemene en bijzondere voorwaarden van de organisator. Als dat inhoudt dat u geen beelden of opnamen maakt, dan mag de organisator maatregelen daartoe nemen.
De man maakte geen beelden of opnamen.

Je gaat me toch niet vertellen dat in de voorwaarden staat dat je je gsm niet mag gebruiken?
Oud 4 februari 2016, 08:10   #17
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
De man maakte geen beelden of opnamen.

Je gaat me toch niet vertellen dat in de voorwaarden staat dat je je gsm niet mag gebruiken?
²
opmerkelijk, die bereidheid van sommigen om zonder meer afstand te doen van basis burgerrechten ... t zal toch niet zijn omdat de naam van t slachtoffer Faisal Chatar niet 'Vlaams' genoeg klinkt ? ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2016, 08:15   #18
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

De zoveelste omhoog gevallen knuffelallochtoon met een beetje bekendheid die in de media zijn beklag doet omdat hij terecht werd aangepakt voor zijn baldadigheden. Dit zullen we snel vergeten.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2016, 09:48   #19
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
En als je moet bellen voor iets?
Als gij eens per ongeluk naast mij zoudt zitten in den opera, en gij moet plots bellen "voor iets", dan zal ik jou wel eens een hoge mi doen zingen.

post scrotum: ik zit, uit principe, nooit in den opera, 't is maar een voorbeeld.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2016, 09:49   #20
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
²
opmerkelijk, die bereidheid van sommigen om zonder meer afstand te doen van basis burgerrechten ... t zal toch niet zijn omdat de naam van t slachtoffer Faisal Chatar niet 'Vlaams' genoeg klinkt ? ...
Is ten allen tijde en overal een smartphone gebruiken nu ook al een burgerrecht ?
Als je bepaalde fabrieken bezoekt moet je ook je gsm aan de receptie inleveren. Wat nu ?
Hier mocht je hem waarschijnlijk wel op zak houden. Ben ik nu de enige die het normaal vind dat, als je naar een optreden of film gaat, je die dingen in fllght mode zet en in je zak laat zitten ?

Laatst gewijzigd door Zucht : 4 februari 2016 om 09:53.
Zucht is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be