![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Iedereen mag solidair zijn met wie hij/zij wil, dat is het punt niet. Het punt is dat je spreekt/schrijft in eigen naam en niet vanuit de waan dat je in naam van anderen kunt spreken. Die anderen spreken wel voor zichzelf.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En inderdaad, G. Rutten heeft gelijk: kinderen op zeer prille leeftijd talen aanleren, is later een zege voor het kind. Spijtig dat vele ouders in Vlaanderen en Wallonië dit nog steeds niet inzien. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 27 februari 2016 om 18:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Rutten past de oude truc toe van alles aan alles te koppelen.
Geen mens die betwist dat er in het basisonderwijs één en ander beter kan. Meer nog: het regeerakkoord bevat maatregelen voor het basisonderwijs. Ik begrijp eigenlijk haar punt nog altijd niet. Tenzij het eigenlijk de bedoeling is de modernisering van het secundair onderwijs daarmee te kelderen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Buiten het feit dat je daar vermeldt dat Vamingen denken dat ze Engels kennen staat er niks anders in. En als ik dan omstandig uiteenzet dat ik verkies dat onze kinderen in de school als tweede taal Engels zouden krijgen i.p.v. Frans en als ik er zelfs bijvoeg dat onze kennis van het Engels ondermaats is dan snapt ge zelf nog niet eens dat wij dezelfde visie hebben. Alleen blijf ik serieus en zit gij ermee te lachen. Met de bedoeling anderen op hun zenuwen te werken. Uw woorden en niet de mijne hoor. En als gij uw post 26 beschouwd als schitterende argumenten dan vind ik dat in die post geen enkel argument dat waarde heeft. En nu zou ik mijn verontschuldigingen moeten aanbieden aan iemand die hier onnozel staat te doen. Vergeet het man. Iedereen die begrijpend kan lezen heeft door waarom ik Engels verkies en iedereen kan lezen dat ik de lessen in de school ondermaats vind. Dat staat hier in deze draad uitdrukkelijk geschreven door mijzelf. Trouwens; ik heb het forum nog niet overlopen. Ik ben er pas. Maar toen ik deze voormiddag wilde beginnen met lezen heb ik wel gemerkt dat jij toen reeds overhoop lag met anderen op dit forum. Mijn zaak niet natuurlijk maar dat is wel tekenend voor uw inbreng. Maar dat is dan wel mijn mening. Niks zegt dat het de juiste mening is. Iedereen op dit forum denkt wel dat zijn mening waardevol is. Daarom vraag ik aan iedere deelnemer om deze draad eens volledig te overlopen voor wat betreft uw en mijn inbrengen. Dan kunnen ze zelf een mening vormen. Maar nadien dan weer geen gezaag van links of rechts over het feit dat ik te langdradig zou zijn of teveel over mezelf schrijf enz.enz. Ik ben neutraal; voor het ogenblik toch; en die linkse of rechtse partijcultuur heeft momenteel voor mij geen enkele waarde. Maar......ik zal weer wel zagen zeker. En teveel over mezelf schrijven. Aller zijweggetjes zijn goed om de echte inhoud van een debat te verneuken nog voor het debat begonnen is. En dat is......mijn mening. ![]() Laatst gewijzigd door werkman : 27 februari 2016 om 19:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar dat de ouders hier de grote fout dragen vind ik twijfelachtig. De gewone man; de ouders dus hebben zelf de kennis niet van veel vreemde talen en soms ook de financiële middelen niet om hun kinderen de kans te geven om meertalig te worden. Dus.......de grote fout ligt in ons onderwijs systeem. Men propt hier de kinderen vol met allerlei waar ze achteraf bijna niks mee zijn. In de USA waar de problematiek van meertaligheid uit noodzaak zich minder stelt hebben de kinderen zelfs de tijd om aan sport te doen. Met andere woorden ze krijgen de tijd om zich wat langer kind te voelen. Bij ons maakt men er zombies van op jeugdige leeftijd. Daarom ook zeg ik :"maak het eenvoudiger". Die meertaligheid is voor mij absoluut niet nodig. Leer ze een wereldtaal aan en dan stopt hier al die ellende die al zovele jaren een splitsing van een volk veroorzaakt. Trouwens; indien Europa blijft bestaan dan spreekt binnen twintig jaar rondom de hoofdstad van Europa bijna iedereen Engels en geen Frans. In veel Europese landen leert men de jeugd Engels als tweede taal; zelfs op de boerenbuiten? Hebben ze daar dan meer of minder verstand? Veel van de Europese volkeren leven in taal-randgebieden en toch studeren de jongeren niet de taal van hun buren. Wel Engels. Er zijn trouwens veel landen waar men van het Duits of de taal van hun buren niet wil weten omwille van het oorlogsverleden. Dat leert mij de geschiedenis en vaststellingen ter plaatse. En daarmee eindig ik. Hopende mijn standpunt voldoende te hebben uiteengezet. ![]() Laatst gewijzigd door werkman : 27 februari 2016 om 20:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U hebt daar inderdaad wellicht een punt. Maar het is een beetje dubbel. Immers, indien ouders meer tweetalig onderwijs zouden vragen voor hun zeer jonge kinderen, (of eisen) dan zou het onderwijs daarop moeten op gaan inspelen. Ouders doen dit niet. Zijn daar ook zo niet mee bezig. Hebben daar ook altijd niet de tijd voor. En dat is spijtig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar de gewone man is met heel die problematiek minder bezig en heeft soms andere zorgen. Trouwens minder met iets bezig zijn is zelfs eigen aan de gewone man. Maar hij durft soms ook niet zijn verantwoordelijkheden eisen. En daar wordt duchtig van geprofiteerd natuurlijk. Maar......wij denken hierover wel hetzelfde. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Dan spreekt "wij" deze avond met hare majesteit; zijn vrouw dus; en zal wij zijn inbreng op dit forum een beetje afbouwen. Om U te plezieren dan. De kleine is wel afwezig momenteel. Maar ik ben er zeker van dat hij mijn afbouw zeker zal benutten om zijn aandacht aan U te besteden. Momenteel zijn "we" wel van die zombiekop verlost. Dat stemt me al milder. ![]() Verdomd, mijne pluralis majestatis steekt weer zijne kop op. Sorry daarvoor. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Europees Commissaris
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Europees Commissaris
|
![]() Subocaj; je lijdt aan dezelfde ziekte als ik. Je moet hier het dieventaaltje uit de Marollen gebruiken. Of anders scheenbeen-lappen dragen. Uit veiligheidsoverwegingen dan. Zelfs als de bal buiten het plein ligt loop je meer gevaar. ![]() Ik moet nog steeds oppassen met mijn ziekte. Nu probeerde ik hiervoor echt particratisch te zijn door mijn gemalin mijn echtgenote te noemen en de kleine is weer daar met zijn stomme opmerkingen. Bon; ik ga i.p.v. Nederlands in het vervolg "marolliens" gebruiken en mijn gemalin wordt dan "mijn wuf". Maar dan volgt er weeral een schitterend argument van de kleine die zal stellen dat in de marollen een "wuf" een "wijf" genoemd wordt. ![]() En de kennis van al die dialecten is dan weer ten koste van mijn Engels en of Frans of andere talen. Ik steek teveel tijd in dat voortdurend studeren. Want daar ging de topic toch over nietwaar? Ik ga voorstellen aan mijn gemalin om aan het "hof" de leraar Frans buiten te smijten. "Sorry : verwijderen bedoel ik". Want ik heb liever dat binnen twintig jaar België nog blijft bestaan. ![]() ![]() En kleine; houdt U maar buiten de discussie want ge snapt er toch niks van. Laatst gewijzigd door werkman : 28 februari 2016 om 10:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
|
![]() Citaat:
Een schaamlap ken ik, zou iedere politieker voor zijn mond moeten hebben, maar een scheenlap past dat ook voor een mond of is dat om hun onderlip te beschermen als ze hun mond weer eens opentrekken tot op hun enkels? Om op het topic terug te komen, ik heb reeds gezegd dat er een vrije keuze moet komen voor iedereen, welke taal hij bij zijn moedertaal wil volgen en daar is alles mee gezegd. Voor de rest, vaffanculo aan alle sportbonden. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Europees Commissaris
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Europees Commissaris
|
![]() Na een paar opmerkingen die niks met de topic te maken hebben kunnen we deze draad best afsluiten zeker?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Beetje eigenaardig dat het debat zich zo toespitst op vreemde talen. Want de modernisering van het secundair onderwijs gaat daar eigenlijk niet over. Ze gaat wel over de manier waarop jongeren hun talenten en interesses leren ontdekken en komen tot een studiekeuze. Onder meer dus over de vraag of het aangewezen is vanaf 12 jaar al een min of meer definitieve keuze te maken, of de scheidslijn tussen de onderwijsvormen ASO, TSO, KSO, BSO zo scherp en zo vroeg moet worden gemaakt als nu, of men het aanbod niet veeleer in interessegebieden moet structureren, waarbij je dan een eerder theoretisch gerichte stroom (naar hoger onderwijs) kan volgen, dan wel een arbeidsmarktgerichte (naar de arbeidsmarkt vanaf het afstuderen in het secundair).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Banneling
|
![]() Dat, dat dat is nu juist iets dat er bij de sossen niet ingaat... Ze gaan zelfs nog veel verder, nl. zij moeten de anderen opvoeden opdat ze juist zouden spreken... Lees: hun sossenonnozeliteiten als de waarheid zouden aanvaarden...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ik iets hoor over 'onderwijshervorming' dan stop ik met luisteren.
Dat is nu elke regering die het onderwijs wil hervormen en de volgende gaat dan die hervormingen terugdraaien of weer iets anders doen. Waarom eigenlijk? |
![]() |
![]() |