Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 maart 2016, 09:48   #81
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Ik ben geen voorstander van dergelijke databank. We hebben nog steeds iets wat vrijheid noemt en als je daar beetje bij beetje aan laat knabbelen dan schiet er op de duur niks meer van over.
Welke vrijheid, de vrijheid om misdaden te plegen?
Ik voel mijn vrijheid op geen enkele manier bedreigt omdat ze mijn vingerafdrukken hebben.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2016, 09:56   #82
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

AnarchoChristophe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
maw criminelen kunnen geen Belgen zijn?
Heeft dat iets met Marokkanen te maken?
Oud 2 maart 2016, 09:59   #83
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Ik voel mijn vrijheid op geen enkele manier bedreigt omdat ze mijn vingerafdrukken hebben.
Ik ook niet, maar neem dan niets ouderwets zoals vingerafdrukken, maar een innovatieve variant.
Goed voor de werkgelegenheid.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2016, 10:04   #84
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

De mijne hebben ze al lang dus het kan me weinig schelen. Zo lang onze maatschappij min of meer vrij blijft kan het ook niet echt kwaad maar als ze blijft verrechtsen tot we in een dictatuur zitten, zijn we wel gezien.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2016, 10:04   #85
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
dat er ook Belgen zijn die criminele activiteiten hebben?
De vergelijking hoeveel criminelen met 1 paspoort Belg tegenover die met 2 paspoorten Belg -Marokkaans ,
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2016, 10:05   #86
Sneaky
Minister-President

Sneaky's schermafbeelding

Standaard

Goed zo! Hoop dat het erdoor komt.

Nu nog van alle toeristen vingerafdrukken nemen op de luchthaven en we zijn vertrokken.
Oud 2 maart 2016, 10:07   #87
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat ze je vingerafdrukken hebben misschien niet maar zoals ik zeg: beetje bij beetje raak je alle vrijheid kwijt. Ze volgen je op het net, ze houden je overal in de gaten met camera's, ze weten alles wat je doet op financieel vlak want ze willen cash afschaffen (onder het mom van fraude-en terreurbestrijding), ze weten waar je rijdt met je auto door nummerplaatscanners,...

Onder vrijheid versta ik nog altijd dat je kan doen en laten binnen de wettelijke grenzen zonder constant gecontroleerd te worden. Diegenen die dit nu weglachen zullen diegenen zijn die het hardst roepen eens we onder totale controle van de staat en andere instellingen/bedrijven staan.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2016, 10:07   #88
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
De mijne hebben ze al lang dus het kan me weinig schelen. Zo lang onze maatschappij min of meer vrij blijft kan het ook niet echt kwaad maar als ze blijft verrechtsen tot we in een dictatuur zitten, zijn we wel gezien.
leve een dictatuur !!.... oo daar droom ik al jaren van... één president één leider één wet en alles is opgelost
Oud 2 maart 2016, 10:09   #89
Zephyrkaos
Staatssecretaris

Standaard

De algemene opslag van vingerafdrukken is strijdig met het Europees Verdrag van de Rechten van de Mens. Dat stelt de Privacycommissie in een reactie op de uitspraken van minister Jan Jambon

doei jambon
Oud 2 maart 2016, 10:13   #90
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Omdat ze je vingerafdrukken hebben misschien niet maar zoals ik zeg: beetje bij beetje raak je alle vrijheid kwijt. Ze volgen je op het net, ze houden je overal in de gaten met camera's, ze weten alles wat je doet op financieel vlak want ze willen cash afschaffen (onder het mom van fraude-en terreurbestrijding), ze weten waar je rijdt met je auto door nummerplaatscanners,...

Onder vrijheid versta ik nog altijd dat je kan doen en laten binnen de wettelijke grenzen zonder constant gecontroleerd te worden. Diegenen die dit nu weglachen zullen diegenen zijn die het hardst roepen eens we onder totale controle van de staat en andere instellingen/bedrijven staan.
En Hypo wat doen we zoal ? allemaal hetzelfde als het erop aan komt naar de supermarkt gaan en gaan tanken en een pannenkoek gaan eten aan de zee en terug gaan werken de maandag en naar tante marie ne goendag gaan zeggen de vrijdag ,, als zij dat spannend vinden hen bezig te houden met dat te volgen zegt veel over die mensen die dat zo willen hé .... de hoogopgeleiden .
Oud 2 maart 2016, 10:38   #91
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Degene die nu het hardst roepen zijn vaak degene die hun hele hebben en houden op facebook te grabbel gooien.
Oud 2 maart 2016, 10:44   #92
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Degene die nu het hardst roepen zijn vaak degene die hun hele hebben en houden op facebook te grabbel gooien.
Naar het schijnt moet je daaraan meedoen ,,
Oud 2 maart 2016, 10:45   #93
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Bij Hautekiet is er iemand van het NICC (Nationaal Instituut voor Criminalistiek en Criminologie) komen zeggen dat vingerafdrukherkenning niet gestandaardiseerd is en in sommige gevallen ook onbetrouwbaar
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2016, 11:05   #94
Wapper

Wapper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dat is een mooi voorbeeld.

Stel dat jij enkele uren voor die verkrachting per toeval in de buurt bent geweest van dat 14-jarig kind en je vingerafdrukken zijn er te vinden zonder dat je er iets mee te maken hebt.

Maw, je krijgt sowieso bezoek van de politie, die als ze hun werk wat goed doen je uiteraard zullen vrijspreken. Maar ondertussen ben je wel ondervraagd geweest, heel je buurt heeft dat gezien en iedereen denkt "waar rook is, is vuur".

Hoe ga jij reageren?
Dat heeft nu eens totaal niks te maken met paspoorten waar al dan niet de vingerafdruk van de houder op staat. Denk eens na zeg...
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2016, 11:25   #95
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is inderdaad een onweerlegbaar argument in deze discussie rond vrijheid en privacy
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2016, 11:34   #96
Wapper

Wapper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Bij Hautekiet is er iemand van het NICC (Nationaal Instituut voor Criminalistiek en Criminologie) komen zeggen dat vingerafdrukherkenning niet gestandaardiseerd is en in sommige gevallen ook onbetrouwbaar
En de klassieke herkenning met inkt en een stempelkussen is dat wel?
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2016, 11:45   #97
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ze kunnen alles wat met een vingerafdruk beveiligd is (pc, tablet, smarthpone) ontgrendelen.
Dus vingerafdrukbeveiliging -> vuilbak
Ja inderdaad. Hier hebt u wel een punt. Voorlopig toch.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2016, 11:46   #98
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is inderdaad een onweerlegbaar argument in deze discussie rond vrijheid en privacy
De argumenten zijn hierboven al ten overvloede gegeven.
Het eerste tegen verwacht ik nog.
Oud 2 maart 2016, 11:56   #99
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

AnarchoChristophe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Ik zou toch eens graag weten waar dat uit mag blijken, dat onze maatschappij zou verrechtsen?
Oud 2 maart 2016, 12:13   #100
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dat is een mooi voorbeeld.

Stel dat jij enkele uren voor die verkrachting per toeval in de buurt bent geweest van dat 14-jarig kind en je vingerafdrukken zijn er te vinden zonder dat je er iets mee te maken hebt.

Maw, je krijgt sowieso bezoek van de politie, die als ze hun werk wat goed doen je uiteraard zullen vrijspreken. Maar ondertussen ben je wel ondervraagd geweest, heel je buurt heeft dat gezien en iedereen denkt "waar rook is, is vuur".

Hoe ga jij reageren?
Hij zal reageren vanuit de gevangenis, tenslotte hebben ze zijn vingerafdrukken gevonden op de plaats der misdaad.

Ik zou nogal lachen met de schoof, elke dag stuur ik hem een kaartje met de 'hierbuiten is het beter' boodschap.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 2 maart 2016 om 12:14.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be