Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 april 2016, 09:18   #81
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Zeg maar gerust een heel groot deel, ik schat 99,99% van de Moslims die de aanslagen als goed bekijken.
dan moeten er beelden zijn. dat wil zeggen dat er ongeveer 800.000 mensen in België aan het feesten waren, aan het juichen waren. Moslims staan er om gekend om elke reden om toeterend door de straten te rijden, te pakken, daar moeten dus ongelooflijk veel beelden en geluidsfragmenten van bestaan.

Van al diegenen waarvan ook maar iets te vinden is: oppakken, voor de rechter met als beschuldiging het collaboleren met de vijand.
Oud 18 april 2016, 09:21   #82
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir Bekijk bericht
Kan ik inkomen.
Ik zie het niet als 'een groot deel', eerder een 'tekenend' deel.
Een deel dat van voldoende belang is ..
ok, en vanaf wanneer is een deel "tekenend"?
Oud 18 april 2016, 09:30   #83
LETSPANIC
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door knip Bekijk bericht
We moeten zwijgen, we mogen de problemen niet bij naam noemen want dan ben je een "vuile fascist".
Nu bijvoorbeeld Parijs. Vorige donderdag (3 dagen geleden) waren er weeral wat opstootjes. Had de buurtbewoner het niet gefilmd dan was het nieuws waarschijnlijk nooit naar boven gekomen.

http://www.hln.be/hln/nl/34662/Vluch...ostation.dhtml

Maar ja, dit zijn fait's divers hé. We moeten dit nu eenmaal aanvaarden, dit hoort bij multicularisme.
Waarom moeten wij het multicul. aanvaarden, wanneer het nu algemeen geweten is dat het (met de moslims erbij), niet deugd. Een 'JJ' die zulks paniekerig aankondigt alsof het de 'scoop' van zijn leven is, is al even pathetisch! Enfin: liever laat dan nooit. Proficiat voor dit moedig gebaar.

Hopelijk weet het 'VB' daarop positief in te spelen?

De waarheid, niets dan mijn waarheid:
..............................Zo helpe mij God.
LETSPANIC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2016, 09:32   #84
jad°relen°ir
Minister

jad°relen°ir's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
ok, en vanaf wanneer is een deel "tekenend"?
Geen idee.. wanneer heb je voldoende druppels om te spreken over een plas..?

Het is een teken aan de wand dat er een aantal mensen juichen. Die groep mensen is in staat meer aantrek te verwerven en dus van voldoende belang om er rekening mee te houden.. te vergelijken met s4b.. 't was ook een 'handvol'. Maar het gejuich en geronsel en dat soort zaken, zijn significant.. belangrijk genoeg om niet te verzwijgen, maar aan te pakken.

Er is mijn inziens ook een significant deel van de moslims dat zich verzet tegen terreur.. hoeveel dat er zijn weet ik niet.. dat die groep er is, is van belang. Edit: maar als die groep zich aangesproken voelt door Jambon, ben ik geneigd te denken aan het passende schoentje.

Laatst gewijzigd door jad°relen°ir : 18 april 2016 om 09:35.
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2016, 09:33   #85
Nyquist
Minister-President

Nyquist's schermafbeelding

Standaard

Toch nog even deze peiling in herinnering brengen:

http://www.demorgen.be/binnenland/ru...oden-bbab147b/
"Uit zijn onderzoek blijkt dat Belgische moslims bij de meest fundamentalistische en xenofobe van de zes Europese landen horen."

Volgens mij is het enige waarover kan gediscussieerd worden in deze uitspraak of ze daadwerkelijk *dansten*, maar dat lijkt mij van ondergeschikt beland.
Nyquist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2016, 09:34   #86
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LETSPANIC Bekijk bericht
Waarom moeten wij het multicul. aanvaarden, wanneer het nu algemeen geweten is dat het (met de moslims erbij), niet deugd. Een 'JJ' die zulks paniekerig aankondigt alsof het de 'scoop' van zijn leven is, is al even pathetisch! Enfin: liever laat dan nooit. Proficiat voor dit moedig gebaar.

De meerderheid van de mensen is TEGEN DIE OVERVLOED van multicultureel en wat ik dan niet versta waarom men dat niet ernstig neemt , feitelijk is dat een misdaad op een hele bevolking door de wil van een volk te negeren .......een krachtige misdaad .
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2016, 09:38   #87
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LETSPANIC Bekijk bericht

Ja, het vlaams blok zal het wel effe oplossen...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2016, 09:39   #88
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ja, het vlaams blok zal het wel effe oplossen...
je doet precies of Belgie voldoende financiële middelen heeft om een deftige beveiliging vol te houden !
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2016, 09:40   #89
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geen idee.. wanneer heb je voldoende druppels om te spreken over een plas..?

Het is een teken aan de wand dat er een aantal mensen juichen. Die groep mensen is in staat meer aantrek te verwerven en dus van voldoende belang om er rekening mee te houden.. te vergelijken met s4b.. 't was ook een 'handvol'. Maar het gejuich en geronsel en dat soort zaken, zijn significant.. belangrijk genoeg om niet te verzwijgen, maar aan te pakken.

Er is mijn inziens ook een significant deel van de moslims dat zich verzet tegen terreur.. hoeveel dat er zijn weet ik niet.. dat die groep er is, is van belang. Edit: maar als die groep zich aangesproken voelt door Jambon, ben ik geneigd te denken aan het passende schoentje.
ook op "09/11" (2001) heb ik weet van feestende islamieten in de straten van de Kuregem-wijk in Anderlecht, met verbrande US-vlaggen incluis.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2016, 09:44   #90
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
ook op "09/11" (2001) heb ik weet van feestende islamieten in de straten van de Kuregem-wijk in Anderlecht, met verbrande US-vlaggen incluis.
Toen was het nog mode van doofpotten.... gelukkig veranderen de tijden beetje bij beetje
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2016, 09:44   #91
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nyquist Bekijk bericht
Toch nog even deze peiling in herinnering brengen:

http://www.demorgen.be/binnenland/ru...oden-bbab147b/
"Uit zijn onderzoek blijkt dat Belgische moslims bij de meest fundamentalistische en xenofobe van de zes Europese landen horen."

Volgens mij is het enige waarover kan gediscussieerd worden in deze uitspraak of ze daadwerkelijk *dansten*, maar dat lijkt mij van ondergeschikt beland.
dat er problemen zijn binnen de moslimgemeenschap die door heel wat mensen ontkend worden, is een feit.

Te veel moslims plooien zich veel te veel terug op de eigen gemeenschap, doordat er veel te veel getrouwd wordt met mensen uit moslimlanden, is de integratie moeilijker, te veel moslims interpreteren hun geloof veel te strikt om de regels van deze democratie te kunnen volgen.

Dat is allemaal waar en moet uitgesproken kunnen worden. Maar een minister die daaraan koppelt dat een significant deel van de moslims danste na de aanslagen is toch iets volledig anders. Het is niet omdat een moslim weigert een hand te geven aan een ongelovige dat hij ermee akkoord gaat dat die ongelovige gedood wordt.
Oud 18 april 2016, 09:52   #92
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
je doet precies of Belgie voldoende financiële middelen heeft om een deftige beveiliging vol te houden !
Ik ben de mening toegedaan dat de regering deze bedreiging relatief goed aanpakt. Verre van perfect, maar wel efficiënt. Ook weerstaan ze aan de druk van de straat om er dan maar een politiestaat van te maken met verminderde burgerrechten. De politie doet zijn werk, het gerecht ook. Er is geen enkel land in de westerse wereld met meer effectief veroordeelde jihadi's dan bij ons. Sharia4B is over and out, en de staatsveiligheid heeft alle prioriteit gezet op het screenen van andere organisaties die in het vacuum zouden kunnen springen. De volgende stap zal een sterke uitbreiding van camerabewaking zijn, al vrees ik dat men naar goede belgische traditie dat ook gaat gebruiken om de burger met een auto nog wat extra te couilloneren.
De feiten geven aan dat quasi alle bij de aanslagen betrokken personen na een maand opgepakt of dood zijn. Als signaal kan dat tellen : het toont aan dat straffeloosheid voor IS terroristen een illusie is.
En dat dit geld kost : dat is logisch. Veiligheid is een kerntaak van de overheid, en die mag de hoogste prioriteit krijgen.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2016, 09:55   #93
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben de mening toegedaan dat de regering deze bedreiging relatief goed aanpakt. Verre van perfect, maar wel efficiënt. Ook weerstaan ze aan de druk van de straat om er dan maar een politiestaat van te maken met verminderde burgerrechten. De politie doet zijn werk, het gerecht ook. Er is geen enkel land in de westerse wereld met meer effectief veroordeelde jihadi's dan bij ons. Sharia4B is over and out, en de staatsveiligheid heeft alle prioriteit gezet op het screenen van andere organisaties die in het vacuum zouden kunnen springen. De volgende stap zal een sterke uitbreiding van camerabewaking zijn, al vrees ik dat men naar goede belgische traditie dat ook gaat gebruiken om de burger met een auto nog wat extra te couilloneren.
De feiten geven aan dat quasi alle bij de aanslagen betrokken personen na een maand opgepakt of dood zijn. Als signaal kan dat tellen : het toont aan dat straffeloosheid voor IS terroristen een illusie is.
En dat dit geld kost : dat is logisch. Veiligheid is een kerntaak van de overheid, en die mag de hoogste prioriteit krijgen.
en welke overheidsuitgaven ga je schrappen om de middelen te hebben voor die kerntaak veiligheid? (en vergeet die extra 1,5 miljard per jaar niet om de vergrijzing op te vangen die nooit voorbereid werd) ...
Oud 18 april 2016, 10:00   #94
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
want Peeters mag dan vandaag al uitgespuwd worden door alles en iedereen ... verarmen gaan we hoor, en een heel pak !
Oud 18 april 2016, 10:09   #95
Sneaky
Minister-President

Sneaky's schermafbeelding

Standaard

JJ is er toch maar in geslaagd om de (meestal heimelijke) steun voor IS en terreur van moslims op de agenda te zetten. En dat in het weekend van die debiele kumbaya mars in Brussel.

Goed zo!
Oud 18 april 2016, 10:20   #96
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Werden dan 'alle' moslims beschuldigd te juichen en dansen..?

Is het echt zo moeilijk voor mensen om een onderscheid te maken tussen 'alle' en 'een deel' of 'een significant deel' of 'een handvol' (klinkt idd beter Brother Paul). Raak aan één en je raakt aan allen.. zoiets..?

Kunnen moslims dan zelf geen onderscheid maken tussen wie van hun sympathiseert en wie dat niet doet..?

Als sommigen zich in hun gat gebeten en zich aangesproken voelen, is dat misschien omdat het schoentje past..? Omdat waarheid niet zalft..?
De waarheid mag niet gezegd worden. Een paar weken na de feiten is rood en groen weer stevig bezig hun hoofd in het zand aan het steken. Dit is zelfs geen reactie op de vrije mening, maar een kritiek op de waarheid. Laf-lafer-lafste mensen.

Citaat:
Volgens minister van Binnenlandse Zaken Jan Jambon (N-VA) danste een “significant deel” van de moslimgemeenschap na de aanslagen. Een “schofferende en stigmatiserende” uitspraak, vindt Groen-voorzitster Meyrem Almaci.
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160418_02243333
Oud 18 april 2016, 10:21   #97
Nyquist
Minister-President

Nyquist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is allemaal waar en moet uitgesproken kunnen worden. Maar een minister die daaraan koppelt dat een significant deel van de moslims danste na de aanslagen is toch iets volledig anders. Het is niet omdat een moslim weigert een hand te geven aan een ongelovige dat hij ermee akkoord gaat dat die ongelovige gedood wordt.
We weten dat er sommige mensen dansten, anderen publiek hun steun betuigden voor deze en vorige aanslagen, of zelfs actief de arrestatie van de schuldigen probeerden te verhinderen.

We weten dat 2/3 van onze moslims er een radicaal gedachtengoed op na houden (voor mijn invulling van radicaal zelfs 100%, maar laten we ons aan de stellingen uit de studie houden), en dat de daders vrij konden bewegen door hun wijk, waar blijkbaar iedereen wist dat ze er zaten maar niemand iets heeft gemeld.

Je moet al zeer zorgvuldig het woord 'significant' of 'dansen' proberen te parsen als je het daarmee oneens wil zijn.
Nyquist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2016, 10:23   #98
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dan moeten er beelden zijn. dat wil zeggen dat er ongeveer 800.000 mensen in België aan het feesten waren, aan het juichen waren. Moslims staan er om gekend om elke reden om toeterend door de straten te rijden, te pakken, daar moeten dus ongelooflijk veel beelden en geluidsfragmenten van bestaan.

Van al diegenen waarvan ook maar iets te vinden is: oppakken, voor de rechter met als beschuldiging het collaboleren met de vijand.
Flessen gooien naar de politie in Molenbeek
Jongeren die de politie gaan uitdagen in Zaventem kort na de aanslagen.
Lijkt me toch heel significant...
Oud 18 april 2016, 10:26   #99
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Het wordt stilaan duidelijk dat de oppositie die uitspraken van Jambon erger vinden, dan de aanslagen zelf.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2016, 10:28   #100
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
We weten dat er sommige mensen dansten, anderen publiek hun steun betuigden voor deze en vorige aanslagen, of zelfs actief de arrestatie van de schuldigen probeerden te verhinderen.
en hoeveel is "sommige"?

toch gemakkelijk hoor, al die woordjes die alles en toch niets zeggen. Zo kan je elke complottheorie doen kloppen natuurlijk.

Er zullen er uiteraard zo zijn, maar in elke gemeenschap heb je idioten, dat gaan veralgemenen getuigt van kwade wil.

Het overgrote deel van de moslims in dit land veroordelen die aanslagen, bewijs maar mijn ongelijk.

Citaat:
We weten dat 2/3 van onze moslims er een radicaal gedachtengoed op na houden (voor mijn invulling van radicaal zelfs 100%, maar laten we ons aan de stellingen uit de studie houden), en dat de daders vrij konden bewegen door hun wijk, waar blijkbaar iedereen wist dat ze er zaten maar niemand iets heeft gemeld.

Je moet al zeer zorgvuldig het woord 'significant' of 'dansen' proberen te parsen als je het daarmee oneens wil zijn.
Dat ze vrij konden bewegen in hun wijk, dat zal wel. Maar dat iedereen wist dat ze daar zaten?? in een stad kan dat toch niet? 99% van de mensen weet zelf niet hoe hun buren eruit zien!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be