Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 april 2016, 08:03   #81
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
klopt, uiteindelijk kan men alles tot één hoopje cellen herleiden, daarmee zijn we nog geen bananen .......
Zo zijn wij ook verwant met aardwormen en schimmels als ge in DNA gelijkenissen gaat zoeken.
Uiteraard weten wij beter.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2016, 08:04   #82
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dirk A Bekijk bericht
Peche?
Ge kunt niet eens verwantschap met de homo erectus of de homo habilis aantonen. Voor hetzelfde geld liepen wij er samen met rond en stierven zij uit.
Oud 25 april 2016, 12:22   #83
Dirk A
Minister

Dirk A's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Ik zei het al reeds. Uw diagram waar ge verwantschap met apen toont.
Dat is tot heden toe een veronderstelling.
Fout. Dat is de output en kan geen veronderstelling zijn.

Citaat:
Weet U nog de Tiktaalik? De voorganger van tetrapods?
Iets later vonden ze voetafdrukken aan de andere kant van de wereld en waren ze tegen de 60 miljoen jaar ouder dan de Tiktaalik.
Irrelevant in mijn bewijs. Mijn bewijs is onafhankelijk van paleontologie
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Dirk A is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2016, 12:23   #84
Dirk A
Minister

Standaard

Citaat:
Zo zijn wij ook verwant met aardwormen en schimmels als ge in DNA gelijkenissen gaat zoeken.
Uiteraard weten wij beter.
Je begrijpt er niks van
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Oud 25 april 2016, 12:25   #85
Dirk A
Minister

Standaard

Citaat:
Ge kunt niet eens verwantschap met de homo erectus of de homo habilis aantonen. Voor hetzelfde geld liepen wij er samen met rond en stierven zij uit.
Uitgestorven soorten zijn irrelevant in mijn bewijsvoering,want niet gebaseerd op paleontologisch onderzoek, remember

Spijtig dat je niet de moeite doet om het te begrijpen, want je hebt nog altijd geen enkele concrete opmerking gegeven ivm mijn bewijs
Oud 25 april 2016, 12:33   #86
Peche
Banneling

Standaard

U heeft geen bewijs geleverd behalve een algemeen onderzoek, wat plaatjes en gladde praat.
Ik heb wel een concreet punt gegeven maar dat negeert U.
Zolang de gemeenschappelijke voorouder met de apen niet opgegraven wordt bouw je op een hypothese.
Je kan niet eens verwantschap met de homo erectus aantonen. Hoe ga je dan de evolutie van de mens in kaart brengen zonder in veronderstellingen te springen?
ALS de homo erectus verwant aan ons is, op basis van wat zou men dat kunnen onderzoeken?
Gros van de fossielen zijn trouwens reconstructies, de handen en de voeten van Lucy zijn nooit gevonden. Die zijn gebaseerd op een afdruk die misschien niet eens van haar is.
Oud 25 april 2016, 12:34   #87
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Je begrijpt er niks van
Ga daar dan vanuit en leg het eens concreet uit.
Oud 25 april 2016, 12:37   #88
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Fout. Dat is de output en kan geen veronderstelling zijn.

Irrelevant in mijn bewijs. Mijn bewijs is onafhankelijk van paleontologie
OK Hoe toont uw bewijs de evolutie van de mens aan?
Op basis van DNA zijn wij meer verwant met aardwormen en schimmels dan met apen.
Oud 25 april 2016, 13:42   #89
Dirk A
Minister

Standaard

Citaat:
U heeft geen bewijs geleverd behalve een algemeen onderzoek, wat plaatjes en gladde praat.
Neen. Mijn bewijs is waterdicht. Kort samengevat is het cytochrome c van verschillende soorten, waarvan de mutatiesnelheid wordt gebruikt om met een objectief computer algoritme, een stamboom te genereren. Het feit dat mutaties bestaan, is bewezen in de moleculaire biologie. Een sluitend bewijs van verwantschap, van hedendaagse soorten, dus.

Citaat:
Ik heb wel een concreet punt gegeven maar dat negeert U.
Fout. Je hebt geen concreet punt gegeven. Mijn argumentatie is als volgt:
bepaling cytochrome c -> mutatieafstanden berekenen -> algoritme dat som van alle mutatieafstanden minimaliseert -> resultaat is een stamboom

Wat jij zegt is: het resultaat is een hypothese. Dat is onzin, tenzij je zegt welke stap een hypothetisch is. Het eindpunt van een bewijs, gewoon bestempelen als hypothese, en dit een concreet argument noemen, is te belachelijk voor woorden.

Citaat:
Zolang de gemeenschappelijke voorouder met de apen niet opgegraven wordt bouw je op een hypothese.
Onzin. Mijn stelling is: 'evolutie bestaat'. Daarvoor is het niet nodig om zaken op te graven. De historiek van de evolutie, zit nl. in het DNA. Het is onderhevig aan een bepaalde mutatiesnelheid. Bijgevolg, kan je uit het aantal mutaties, ook de tijd halen:
Sm (Snelheid mutaties) = i mutaties per jaar, bijgevolg
x mutaties = x/i jaren terug in de tijd

Dat is elementaire rekenkunde uit de lagere school.

Citaat:
Je kan niet eens verwantschap met de homo erectus aantonen. Hoe ga je dan de evolutie van de mens in kaart brengen zonder in veronderstellingen te springen?
Is dan ook niet het doel van mijn stelling. Het doel is 'evolutie bestaat'. Het mooie is dat paleontologie, niet nodig in mijn bewijs. Dat is additioneel bewijs, zoals er 1000den bewijzen bestaan ondertussen.

Citaat:
ALS de homo erectus verwant aan ons is, op basis van wat zou men dat kunnen onderzoeken?
Dat heb ik al uitgelegd, maar ook daar heb je niet naar gekeken:

http://www.kennislink.nl/publicaties...us-oermens-dna

De Denisovamens, is uitgestorven. Maar ook uitgestorven exemplaren, kunnen via de methode toegevoegd worden aan de stamboom. Dit moet dan wel gebeuren a.h.v. bijvoorbeeld mytochondriaal DNA, omdat dit veel sneller evolueert dan cytochrome c. Cytochrome c is voor soorten die ver uit elkaar liggen. Ook dit is een additioneel bewijs: de Denisovamens is meer verwant met de mens dan met de schildpad. Alle bewijzen wijzen in dezelfde richting. Nog nooit is er een tegenbewijs gevonden in de natuur.

Citaat:
Gros van de fossielen zijn trouwens reconstructies, de handen en de voeten van Lucy zijn nooit gevonden. Die zijn gebaseerd op een afdruk die misschien niet eens van haar is.
Opnieuw, dit heeft niets met mijn stelling te maken
Oud 25 april 2016, 13:50   #90
Peche
Banneling

Standaard

Kijk, ik heb mijn mening gevormd.
Evolutie bestaat? Dat weet mijn gat ook.
U zei dat de evolutie van de mens één van de beste is dat in kaart is gebracht.
Ik zeg U nogmaals: dat ziet U verkeerd.
Wij kunnen niet eens verwantschap met de homo erectus bewijzen.
Laat staan ons verwantschap met apen aantonen, zonder in veronderstellingen te springen.

Als het zoveel betekent voor U: U zal wel gelijk hebben.
Maar ik vertrek vanuit een andere waarheid.
Oud 25 april 2016, 13:51   #91
Dirk A
Minister

Standaard

Citaat:
Ga daar dan vanuit en leg het eens concreet uit.
Concreter als dit is moeilijk:

Citaat:
Bekijk volgende figuur:

Dit is het resultaat van het vergelijken van cytochrome C, tussen verschillende soorten.

Dit zijn de aminozuren van Cytochrome C bij mens en aap:

Human, Chimpanzee. N K N K G I I W G E D T L M E Y L E N P K K Y I P G T K M I F V G I K K K E E R A D L I A Y L K K A T N E
Rhesus monkey........ N K N K G I T W G E D T L M E Y L E N P K K Y I P G T K M I F V G I K K K E E R A D L I A Y L K K A T N E

Hoe minder verschil tussen het cytochrome c, hoe groter de verwantschap tussen de 2 soorten. Het verschil tussen mens en rhesus aap, is 1 aminozuur. D.w.z. dat mens en rhesus aap, sterk verwant zijn.
Het verschil in cytochrome c tussen mens en schildpad, is 17 aminozuren. De schildpad is verder verwijderd van de mens, dan de rhesus aap.

Als je al deze verschillen, tussen cytochrome c, in een computer steekt en er een algoritme op loslaat, dan bekom je de figuur hierboven. Als je naar deze figuur kijkt, en je kijkt naar de schildpad, en je volgt de lijntjes van schildpad naar de mens, dan verkrijg je: 4,9+3,3+1,1+6,9+0,8 = 17 aminozuren. Maar ook met de andere dieren, klopt dit, met het werkelijke verschil in aminozuren.

Dit is het absolute bewijs van evolutie, want het is objectief:
- verschillen tussen cytochrome C zijn meetbaar
- computer berekent de fylogenetische boom (het algoritme, berekent de som van de mutatieafstanden in deze tree en gaat zoeken naar een boom, met de laagste totaal afstand)

Dit bewijst, dat cytochrome c, aan mutaties onderhevig is geweest, gedurende miljoenen jaren, en dat je hiermee een verwantschapsboom, kan maken.

Voor wat betreft de gemeenschappelijke voorouder(s), tussen bijvoorbeeld schildpad en mens. Die wordt met het computer programma berekend en is fictief. Het vinden van een fossiel (exact op het kruispunt van lijnen in de figuur), is niet nodig. De positie zelf van de fictieve voorouder, is een statistische gegeven en is afhankelijk van de statistische kans dat een mutatie in het DNA van cytochrome c voorkomt, de kans dat een back mutation voorkomt (mutatie die mutatie terug teniet doet) en het feit dat er geen 1 op 1 relatie bestaat tussen DNA en eiwitten. Maar de statistische afwijking, kan wel volledig theoretisch berekend worden.
Bijvoorbeeld: 4,9+3,3+1,1=9.3 en 6,9+0,8=7.7, terwijl je 17/2 zou verwachten.

Als je dezelfde oefening doet, niet met eiwitten, maar met DNA, dan is de accuraatheid van de gemeenschappelijke voorouder, groter.

Hierboven, werd cytochrome c, genomen als eiwit om verschillen tussen soorten te berekenen, maar cytochrome c, evolueert zeer traag, omdat het eiwit, door zijn functionaliteit, zeer weinig wijzigen duldt. De voorouder van chimpansee en mens, bevindt zich zo dicht in de tijd, dat het cytochrome c, van beide gelijk is (mutatiesnelheid van cytochrome c is zeer laag)

Als we mytochondriaal DNA nemen, ook van fossielen, als basis, dan bekom je het volgende:

Dus, ook tussen mens en aap kan deze techniek gebruikt worden voor het maken van stambomen.
Tot welke stap begrijp je het niet? De eerste figuur is het eindpunt. Dat was nodig om het te begrijpen, omdat de omgekeerde weg je niet gelukt is, nl.

http://www.indiana.edu/~ensiweb/lessons/molb.ws.pdf

(iets uit de middelbare school)
Oud 25 april 2016, 13:53   #92
Dirk A
Minister

Standaard

Citaat:
OK Hoe toont uw bewijs de evolutie van de mens aan?
Op basis van DNA zijn wij meer verwant met aardwormen en schimmels dan met apen.
Dat is juist het mooie, de objectieve methode, toont juist aan dat we meer verwant zijn met apen, dan met schimmels en aardwormen. Ook dat heb je niet begrepen
Oud 25 april 2016, 13:57   #93
Peche
Banneling

Standaard

Wat begrijp jij er niet aan dat ik dat niet als bewijs aanschouw VOOR DATGENE JIJ CLAIMED. "De evolutie van de mens is het beste in kaart gebracht."
Ik zeg: ja als ge van veronderstellingen uitgaat. U noemt dat bewijzen, mij goed.
Ik moet het zelfs doen met "computermodellen" waar U niets concreet van getoond hebt.
Oud 25 april 2016, 13:59   #94
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Concreter als dit is moeilijk:

Tot welke stap begrijp je het niet? De eerste figuur is het eindpunt. Dat was nodig om het te begrijpen, omdat de omgekeerde weg je niet gelukt is, nl.

http://www.indiana.edu/~ensiweb/lessons/molb.ws.pdf

(iets uit de middelbare school)
Geef zo eens een link naar computermodellen die voor ons uitrekenen waaraan we allemaal verwant zijn.
Oud 25 april 2016, 14:00   #95
Dirk A
Minister

Standaard

Citaat:
Kijk, ik heb mijn mening gevormd.
Evolutie bestaat? Dat weet mijn gat ook.
Waarom noem je de uitkomst dan een hypothese?

Citaat:
U zei dat de evolutie van de mens één van de beste is dat in kaart is gebracht.
Ik zeg U nogmaals: dat ziet U verkeerd.
Wij kunnen niet eens verwantschap met de homo erectus bewijzen.
Laat staan ons verwantschap met apen aantonen, zonder in veronderstellingen te springen.
Complete zever. Hier wordt de verwantschap met apen in detail aangetoond:

Citaat:
"Once again, we can see that the story of human evolution is written not only in the language of bones and fossils, but in the far more eloquent script of the human genome."
http://www.motherjones.com/politics/...nism-evolution
Dit bovenop de cytochrome c methode, die de mens ook tov de aap plaatst.

Citaat:
Als het zoveel betekent voor U: U zal wel gelijk hebben.
Maar ik vertrek vanuit een andere waarheid.
Uw waarheid, is compleet zonder argumenten, waaruit ik dan wel moet besluiten dat mijn thesis bewezen is
Oud 25 april 2016, 14:01   #96
Peche
Banneling

Standaard

Als het zoveel voor je betekent, ok dan.
Maar ik ben niet overtuigd.
Mijn waarheid is dat er geen waarheid is, alles kan alle kanten op.
Niets staat met zekerheid vast

De enige wijsheid is weten dat ge niets weet.
Socrates
Oud 25 april 2016, 14:11   #97
Dirk A
Minister

Standaard

Citaat:
Geef zo eens een link naar computermodellen die voor ons uitrekenen waaraan we allemaal verwant zijn.
http://biologie-lernprogramme.de/dat...nstruction.pdf

https://en.wikipedia.org/wiki/Distan...s_in_phylogeny

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3118699/

Die Fitch-Margoliash methode heb ik ooit zelf geprogrammeerd. Het is eigenlijk zeer simpel. Het komt er op neer, dat het kwadraat wordt genomen van de mutatieafstanden (aantal aminozuren verschillend).
Er wordt vertrokken van een willekeurige stamboom, om vervolgens een bepaalde soort op te schuiven in de stamboom, en te berekenen wat de som is van de kwadraten van de mutatieafstanden. Wanneer een node, gelijk is aan de som van de werkelijke afstanden tot de soorten, dan wordt dit gegeven vastgepind, om artefacten te vermijden, en het algoritme eindig te maken.
Oud 25 april 2016, 14:12   #98
Peche
Banneling

Standaard

Niet hoe dat onderzoek werkt, het effectieve onderzoek waarin verwantschappen tussen mens en X worden aangetoond.
Oud 25 april 2016, 14:15   #99
Dirk A
Minister

Standaard

Citaat:
Wat begrijp jij er niet aan dat ik dat niet als bewijs aanschouw VOOR DATGENE JIJ CLAIMED. "De evolutie van de mens is het beste in kaart gebracht."
Dat is een observatie, die niet van mij komt, maar van wetenschappers die daar mee bezig zijn, maar bovendien ook irrelevant voor mijn stelling.

Citaat:
Ik zeg: ja als ge van veronderstellingen uitgaat. U noemt dat bewijzen, mij goed.
Ik noem veronderstellingen geen bewijzen. Het gaat over moleculaire biologie en dat is een exacte + waarnemende wetenschap. Het is wat we met onze eigen ogen zien. Het is wat het is en er is geen enkele hypothese bij te pas gekomen.

Citaat:
Ik moet het zelfs doen met "computermodellen" waar U niets concreet van getoond hebt.
Mijne beste ik heb ooit zelf zo'n algoritme geïmplementeerd. Ik weet niet of ik de code nog terugvindt, anders zal ik ze je bezorgen.
Oud 25 april 2016, 14:16   #100
Dirk A
Minister

Standaard

Citaat:
Als het zoveel voor je betekent, ok dan.
Maar ik ben niet overtuigd.
Mijn waarheid is dat er geen waarheid is, alles kan alle kanten op.
Niets staat met zekerheid vast
Dat uw waarheid alle kanten op gaat, dat begrijp ik, maar ze gaat wel compleet de foute kant op

Citaat:
De enige wijsheid is weten dat ge niets weet.
Socrates
Onzin in de biologie
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be