Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 mei 2016, 10:47   #81
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Teppesolleke Bekijk bericht
Antwoord eens op de vraag van Peri, idioot.
Daar zal nooit een antwoord op komen.
Er zijn namelijk geen argumenten.
Daarom : het VB is slecht omdat het slecht is.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2016, 11:08   #82
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Geen andere partij kreeg een veroordeling als racistische vereniging.
Geen andere partij is -unaniem- door alle andere partijen in een cordon sanitaire gestopt omwille van hun houding die botst met het EVRM.

Al de rest is gezever in de marge.
Van jou ook, want als je democratie en vrije meningsuiting hoog in het vaandel voert, doet die democratie vanzelf wat ze moet doen.

Wat doe je met haatpredikers van een religie?
Verwacht je niet, dat kennissen en families van slachtoffers, die mensen gaan zien als het grote kwaad?
Daarom dat ik stel dat enkel de moslimgemeenschap met een scherpe veroordeling en het mijden van die haatpredikers, een einde kunnen maken aan het geweld van die religidioten.

Als je oude post van mij nakijkt, zul je merken dat ik me als PVDA-er altijd uitgesproken heb tegen een cordon sanitair van het VB, omdat het de ultieme vorm van beroving van vrije meningsuiting is.

Trouwens het grootste aantal slachtoffers globaal, van die religidioten zijn moslims. Wie hen dat aan hun verstand kan brengen, brengt de oplossing reeds een stuk dichter.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2016, 11:30   #83
Drukazz
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Geen andere partij kreeg een veroordeling als racistische vereniging.
Geen andere partij is -unaniem- door alle andere partijen in een cordon sanitaire gestopt omwille van hun houding die botst met het EVRM.

Al de rest is gezever in de marge.
De Islam botst ook met de EVRM en dat wordt nochtans gepamperd.
Drukazz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2016, 12:15   #84
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Van jou ook, want als je democratie en vrije meningsuiting hoog in het vaandel voert, doet die democratie vanzelf wat ze moet doen.

Wat doe je met haatpredikers van een religie?
Verwacht je niet, dat kennissen en families van slachtoffers, die mensen gaan zien als het grote kwaad?
Daarom dat ik stel dat enkel de moslimgemeenschap met een scherpe veroordeling en het mijden van die haatpredikers, een einde kunnen maken aan het geweld van die religidioten.

Als je oude post van mij nakijkt, zul je merken dat ik me als PVDA-er altijd uitgesproken heb tegen een cordon sanitair van het VB, omdat het de ultieme vorm van beroving van vrije meningsuiting is.

Trouwens het grootste aantal slachtoffers globaal, van die religidioten zijn moslims. Wie hen dat aan hun verstand kan brengen, brengt de oplossing reeds een stuk dichter.
Natuurlijk gaat dat gebeuren. Er zijn nu al duizenden idioten die het verschil niet meer zien tussen een geradikaliseerde sharia4belgium idioot die naar syrië gaan vechten is en nu terugkeerde, en hun eigen buurman die nochtans nog nooit een vlieg heeft kwaad gedaan maar toevallig ook een allochtoon is. Voor dergelijke idioten zijn alle moslims terroristen, daar helpt geen redeneren meer aan.

Het is jouw volste recht tegen het cordon te zijn, maar blijf wel eerlijk : het is helemaal géén beroving van vrije meningsuiting. De blok creaturen in het parlement hebben evenveel spreektijd als alle anderen. Niemand belet hen te spreken, te communiceren, je brievenbus vol te proppen met hun flyers met opstijgende boeing en by by commentaren.
Het cordon is 1 ding : een afspraak onder partijen van nooit geen bestuursakkoorden met hen af te sluiten. Voor iets dat al sinds 1992 in voege is zou dat toch stilletjes aan mogen geweten zijn hoor...

edit : en over haatpredikers heb ik al meerdere keren geschreven dat het beleid hier tekort schiet. Hoeveel predikers heeft Jan Jambon al laten oppakken ? Hoeveel zijn er uitgewezen en effectief terug naar marokko of SA gezonden ?

Laatst gewijzigd door Pandareus : 3 mei 2016 om 12:18.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2016, 12:24   #85
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Natuurlijk gaat dat gebeuren. Er zijn nu al duizenden idioten die het verschil niet meer zien tussen een geradikaliseerde sharia4belgium idioot die naar syrië gaan vechten is en nu terugkeerde, en hun eigen buurman die nochtans nog nooit een vlieg heeft kwaad gedaan maar toevallig ook een allochtoon is. Voor dergelijke idioten zijn alle moslims terroristen, daar helpt geen redeneren meer aan.

Het is jouw volste recht tegen het cordon te zijn, maar blijf wel eerlijk : het is helemaal géén beroving van vrije meningsuiting. De blok creaturen in het parlement hebben evenveel spreektijd als alle anderen. Niemand belet hen te spreken, te communiceren, je brievenbus vol te proppen met hun flyers met opstijgende boeing en by by commentaren.
Het cordon is 1 ding : een afspraak onder partijen van nooit geen bestuursakkoorden met hen af te sluiten. Voor iets dat al sinds 1992 in voege is zou dat toch stilletjes aan mogen geweten zijn hoor...

edit : en over haatpredikers heb ik al meerdere keren geschreven dat het beleid hier tekort schiet. Hoeveel predikers heeft Jan Jambon al laten oppakken ? Hoeveel zijn er uitgewezen en effectief terug naar marokko of SA gezonden ?
Zoals ik al enkele malen heb geschreven: het cordon sanitair bestaat NIET meer, maar nog steeds blijven de blokkertjes zich daar achter verschuilen.

De omvorming van Vlaams Blok naar Vlaams Belang ging gepaard met het opstellen van een nieuw partijprogramma. Na enige discussie besloten de andere partijen geen nieuw schriftelijk cordon sanitaire akkoord meer aan te gaan met betrekking tot het Vlaams Belang, zodat er formalistisch gesproken geen cordon sanitaire meer is ten aanzien van die partij. Het heeft tot de gemeenteraadsverkiezingen van oktober 2006 geduurd voor er zich de eerste kartelvormingen met het Vlaams Belang aandienden.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Cordon_sanitaire

Dat "andere" partijen NIET willen samenwerken met het VB is een partij keuze. Want zelfs Vlaamse nationalisten onder elkaar willen niet samenwerken, Antwerpen is daar het beste voorbeeld van, want daar had de Nieuwe Vreemdelingen Alliantie van Bart De Wever en het VB van Filip Dewinter in 2012 zelfs een meerderheid met hun tweetjes !
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2016, 12:25   #86
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wie drukt er vandaag op de RD om de kleine terug buiten te laten stampen ? Zijn er liefhebbers ?
Oud 3 mei 2016, 12:34   #87
Mindset
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
Zoals ik al enkele malen heb geschreven: het cordon sanitair bestaat NIET meer, maar nog steeds blijven de blokkertjes zich daar achter verschuilen.

De omvorming van Vlaams Blok naar Vlaams Belang ging gepaard met het opstellen van een nieuw partijprogramma. Na enige discussie besloten de andere partijen geen nieuw schriftelijk cordon sanitaire akkoord meer aan te gaan met betrekking tot het Vlaams Belang, zodat er formalistisch gesproken geen cordon sanitaire meer is ten aanzien van die partij. Het heeft tot de gemeenteraadsverkiezingen van oktober 2006 geduurd voor er zich de eerste kartelvormingen met het Vlaams Belang aandienden.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Cordon_sanitaire

Dat "andere" partijen NIET willen samenwerken met het VB is een partij keuze. Want zelfs Vlaamse nationalisten onder elkaar willen niet samenwerken, Antwerpen is daar het beste voorbeeld van, want daar had de Nieuwe Vreemdelingen Alliantie van Bart De Wever en het VB van Filip Dewinter in 2012 zelfs een meerderheid met hun tweetjes !

voordat er partijen zijn die alles verkloten door mediageile, corrupte megalomanen moeten er bewegingen zijn, en volksbesef. Eigenlijk zouden er geen partijen moeten zijn, als het volk bewust genoeg is van zichzelf en van de maatschappij. België, en meer relevant dicht bij ons bed, Vlaanderen, is het falen van de politiek die uit partijen bestaan die vechten om een reeds lang afgeknaagd bot. Dat gebekvecht over partijen ben ik zo beu als koude pap. Ze zijn allen even slecht. Ze dienen vooral de partijrangen, en de kruimels gaan naar de gewone mens, die zich van geen kwaad bewust is. Ik denk dat er een ander inzicht, een algemeen besef nodig is, dat komaf maakt met de huidige vorm van politiek en economie bedrijven.

Laatst gewijzigd door Mindset : 3 mei 2016 om 12:35.
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2016, 12:36   #88
Mindset
Minister-President

Standaard

Citaat:
Wie drukt er vandaag op de RD om de kleine terug buiten te laten stampen ? Zijn er liefhebbers ?
dat is democratie, ook onnozelaars komen aan het woord. Helaas maar zo is het. Onnozelaars die dan nog denken dat ze kennis in pacht hebben, da's nog het ergste. Zoals er velen aan de macht zijn en ons moeten besturen.
Oud 3 mei 2016, 12:37   #89
Mindset
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Teppesolleke Bekijk bericht
Ik denk dat de verstandigen hier meer goesting hebben om u buiten te kegelen, dwaas mannetje...
dat is democratie, ook onnozelaars komen aan het woord. Helaas maar zo is het. Onnozelaars die dan nog denken dat ze kennis in pacht hebben, da's nog het ergste. Zoals er velen aan de macht zijn en ons moeten besturen.
Oud 3 mei 2016, 12:39   #90
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht
Dat heeft niets te zien met democratie maar met het forumreglement. Iemand die een permaban heeft mag zich niet meer laten registreren onder een nieuwe nick om zijn ban te omzeilen. Weg is weg.
Oud 3 mei 2016, 12:42   #91
Mindset
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Ik wilde U alleen een compliment geven ..... voor uw mooie woorden t'is al.
danku, danku
Oud 3 mei 2016, 13:13   #92
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:

Het is jouw volste recht tegen het cordon te zijn, maar blijf wel eerlijk : het is helemaal géén beroving van vrije meningsuiting.
Citaat:
De blok creaturen
in het parlement hebben evenveel spreektijd als alle anderen. Niemand belet hen te spreken, te communiceren, je brievenbus vol te proppen met hun flyers met opstijgende boeing en by by commentaren.

Kan u niet een proces aangedaan worden wegens het opzettelijk beledigen en opzettelijk kapot maken van een politieke partij ? is er een mogelijkheid ? wat een geluk dat ik de baas niet ben je had het al jun been,,,

Laatst gewijzigd door de vuile muilekoek : 3 mei 2016 om 13:16.
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2016, 13:37   #93
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
voordat er partijen zijn die alles verkloten door mediageile, corrupte megalomanen moeten er bewegingen zijn, en volksbesef. Eigenlijk zouden er geen partijen moeten zijn, als het volk bewust genoeg is van zichzelf en van de maatschappij. België, en meer relevant dicht bij ons bed, Vlaanderen, is het falen van de politiek die uit partijen bestaan die vechten om een reeds lang afgeknaagd bot. Dat gebekvecht over partijen ben ik zo beu als koude pap. Ze zijn allen even slecht. Ze dienen vooral de partijrangen, en de kruimels gaan naar de gewone mens, die zich van geen kwaad bewust is. Ik denk dat er een ander inzicht, een algemeen besef nodig is, dat komaf maakt met de huidige vorm van politiek en economie bedrijven.
Het hoogst haalbare bij je uitleg is dat je de naam partijen kan "veranderen" in gelijkdenkenden of iets wat dezelfde betekenis heeft. Want als het tot een stemming komt, zonder partijen, dan zullen er een aantal VOOR stemmen zijn, een aantal TEGEN stemmen en een aantal ONTHOUDINGEN.
Waar zie jij dan een verschil ?
Oud 3 mei 2016, 13:41   #94
Mindset
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
Het hoogst haalbare bij je uitleg is dat je de naam partijen kan "veranderen" in gelijkdenkenden of iets wat dezelfde betekenis heeft. Want als het tot een stemming komt, zonder partijen, dan zullen er een aantal VOOR stemmen zijn, een aantal TEGEN stemmen en een aantal ONTHOUDINGEN.
Waar zie jij dan een verschil ?
Dat technocraten beslissen binnen gesloten kring. Wie zal weten hoeveel voor of tegen?
Oud 3 mei 2016, 13:42   #95
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kan u niet een proces aangedaan worden wegens het opzettelijk beledigen en opzettelijk kapot maken van een politieke partij ? is er een mogelijkheid ? wat een geluk dat ik de baas niet ben je had het al jun been,,,

In onze democratie is er recht op vrije meningsuiting en van daaruit staat het elk individu vrij om zijn/haar mening over een partij te uiten. In totalitaire regimes stopt men je daarvoor in jail. Hier mag dat. Jij schijnt dat gedachtengoed goed te keuren als ik je laatste zin zo lees ?
Oud 3 mei 2016, 13:43   #96
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
In onze democratie is er recht op vrije meningsuiting en van daaruit staat het elk individu vrij om zijn/haar mening over een partij te uiten. In totalitaire regimes stopt men je daarvoor in jail. Hier mag dat. Jij schijnt dat gedachtengoed goed te keuren als ik je laatste zin zo lees ?
Laster en eerroof zijn geen vrijemeningsuiting naar mijn gedacht ,,
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2016, 13:46   #97
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat technocraten beslissen binnen gesloten kring. Wie zal weten hoeveel voor of tegen?
Maw, het democratische recht van de burgers afnemen door de volksvertegenwoordiging af te schaffen ?
Oud 3 mei 2016, 13:47   #98
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Het is inderdaad een heel ongelijke strijd. Het meest ergerlijke nog is dat alle kiezers die linkse beeldvorming in de media mee betalen.
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2016, 13:47   #99
Mindset
Minister-President

Standaard

Citaat:
Het zijn pesterijen, maar daar moet je boven staan. Als je ideologische argumenten superieur zijn, hetgeen ze ook zijn, dan laten non-argumenten je koud toch?
Oud 3 mei 2016, 13:49   #100
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Als de feiten bewezen zijn door een rechtbank, dan weer wel 😊
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be