![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Maar ach, over 50 jaar neemt Amerika het songfestival vast wel over. Kunnen ze een winnend liedje schrijven over die arme verdreven en vermoorde Europeanen, die door Europees wanbeleid hun continent aan de moslim invasie ten onder zagen gaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Minister-President
|
![]() ja, dat klopt, en dat is niet eens visionair. De blauwdruk ligt klaar in de EU. Waar wachten we nog op?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dacht het niet, gewoon lekker doen!
![]() |
#86 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of hebt u echt geen persoonlijke visie op Stalin gebaseerd op enig historische kennis? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat u op zijn Filosoofs wil gaan sidetracken om gelijk te krijgen, is geen verrassing.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 16 mei 2016 om 20:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
|
![]() Hilarisch hoe mensen gepikeerd kunnen reageren op een uiteindelijk banaal liedje.
Degenen die insinueren dat het alweer een "Westers complot" is vergeten gemakshalve dat Rusland het ook heel goed gedaan heeft tijdens Eurosong 2016, knap derde geëindigd. Vraag me evenwel niet waarom, het Russisch lied was, hoe ironisch, een volledig Engelstalig popnummer van dertien in een dozijn. Oekraïne heeft ten minste het lef gehad om hun nummer gedeeltelijk in hun eigen taal te zingen èn om een moeilijk thema te kiezen als onderwerp. |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
|
![]() Ik begrijp dat ook niet. Stalin is verantwoordelijk voor zoveel leed en zoveel doden, en sommigen willen dat gewoon niet zien.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Dat klopt dat de Tataren gedeporteerd werden (en ongeacht het feit dat het liedje een heel beperkte visie op de geschiedenis aanhaalt), maar er was een bedoelde referentie naar het huidig politiek conflict over de Krim. Aan welke kant je ook staat, dat kan je niet ontkennen. Dat is politiek vs geschiedenis. Zoals ik reeds aanhaalde, vorig jaar werd Hongarije nog op de vingers getikt. Laat ons anders eens een liedje over de Naqba zingen. Zou je dat ook goed vinden? Ondanks ik zelf de politieke acties van Israel volledig afkeur, vind ik het goed dat daar niet over gezongen wordt. Nogmaals, Eurovision moet niet over politiek gaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heeft de zangeres dit gesteld? De tekstschrijver? De Oekraïense delegatie? Wie? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
1) De ganse media (Rusland, en ook Europa) zegt dat dit een referentie is naar het politiek conflict. Een voorbeeld uit onze media: http://www.standaard.be/cnt/dmf20160515_02290036 2) De zangeres zegt dit zelf, alhoewel ze dit daarvoor ontkend heeft (een van de bronnen: http://www.telegraph.co.uk/tv/2016/0...irs-up-russia/ - I understand that it is necessary now, because now the Crimean Tatars are desperate and they need support). Nogmaals, ik wil hier geen kant kiezen. Maar Europa is wel gigantisch hypocriet, omdat ze bij de minste wrevel over enkele zinnen - Israel Palestina, Nagorno Karabagh, zich in alle bochten wrongen, en hier opeens geen graten in zagen. En goed, laat ons nog zeggen dat het gewoon "historische content is". Na de overwinning keert de pers en de zangeres zich opeens volledig en is het opeens wel politiek geladen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() In dat geval ben ik het misschien niet eens met u (omdat ik niet vind dat eurovision politiek mag geladen zijn), maar ik heb wel 100% respect voor uw mening die dan ook volledig correct is. Als Hongarije over de Gaza oorlog mag zingen, dan mag Oekraine ook over de Krim zingen. Ik vrees niet dat op de lange termijn positief uitdraait voor de relaties binnen Europa, maar het is wel eerlijk, wat nu niet kan gezegd worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |