![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Als profiteurs niet worden gestraft, maar beloond, wordt de uitzondering de regel.
Conservatives say that guns are for sport, hunting, and self defense because that’s what they use them for. Liberals say that guns are for killing people because that’s what they use them for. Laatst gewijzigd door Karel Martel B : 29 mei 2016 om 20:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik weet niet hoe je zo iets gaat afdwingen en wie die "grens" gaat bepalen. Dat zou een zware veroordeling worden op gebied van mensenrechten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien kunt u de redenering doortrekken: onderwijs is er enkel voor de rijken. Zij hebben de financiële zekerheid om hun kinderen naar hogescholen, universiteiten en buitenlandse instellingen te sturen. Een gezin dat drieduizend euro netto heeft in de maand moet niet komen zagen dat studies veel kosten en dat de kinderen na hun zesde middelbaar al moeten gaan werken. In uw redenering subsidieert de overheid dan geen onderwijs meer. Ouders moeten financieel maar zelfs opdraaien voor hun keuzes. En zo kunnen we nog een tijdje doorgaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En u mag dat nu eens horen van een "rechtse rakker". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ondertussen heb ik al een tijdje door dat u als een ware horzel reageert zodra iemand de grote gezinnen verdedigt en de keuzevrijheid van de ouders. Het ligt u niet. U wil schijnbaar iedereen beperkingen opleggen en grote gezinnen onmogelijk maken. Diep in u moet er iets gefrustreerd en bitter zitten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De maatschappij moet zorgen voor een faire basis voor iedereen en niet voor de financiering van alle mogelijke excessen. Elk kind kan hier naar de unief, maar als je je kinderen per se naar Harvard wil sturen , tja. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zie trouwens niet in waar u het over hebt als u spreekt over "financiering van alle mogelijke excessen". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zou het kunnen dat de aversie voor grote gezinnen van sommigen hier te maken heeft dat vooral mensen met een bepaalde religie veel kinderen hebben?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als u meent te weten wat mijn antwoord zal zijn, lijkt het me ook niet echt zinvol erop in te gaan. Met iemand vol vooroordelen is het moeilijk kersen eten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zei het toch, de maatschappij bepaalt een faire basis voor iedereen , hoe hoog of hoe laag deze moet zijn maakt deel uit van de maatschappelijke discussie maar ergens, ergens ergens Jan , is er een grens.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
- mij niet gelaten dat u veel boeken wil lezen, maar daar moet de staat niet in tussenkomen (geen openbare bibliotheken meer); - mij niet gelaten dat uw kinderen in de jeugdbeweging gaan, maar daar moet de staat niet in tussenkomen (weg subsidies aan jeugdverenigingen en -clubs); - mij niet gelaten dat u veel met de auto wil rijden, maar daar moet de staat niet in tussenkomen (dus volop rekeningrijden); enzovoort. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
- mij niet gelaten dat u veel boeken wil lezen, maar daar moet de staat niet in tussenkomen (geen openbare bibliotheken meer); - mij niet gelaten dat uw kinderen in de jeugdbeweging gaan, maar daar moet de staat niet in tussenkomen (weg subsidies aan jeugdverenigingen en -clubs); - mij niet gelaten dat u veel met de auto wil rijden, maar daar moet de staat niet in tussenkomen (dus volop rekeningrijden); enzovoort. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Over welke grens spreekt u en waar hoort u dan volgens u te liggen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik betwijfel over het er allemaal veel eenvoudiger op wordt. Wel wordt een ongelijkheid weggewerkt, waarbij er voor het eerste kind veel minder kindergeld was weggelegd dan voor de rest.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik weet een land waar u heel gelukkig zult zijn: China.
|
![]() |
![]() |