Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 mei 2016, 20:01   #81
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Dat zijn de uitzonderingen. Een beleid mag daarmee geen rekening houden.
Als profiteurs niet worden gestraft, maar beloond, wordt de uitzondering de regel.

Liberals say that guns are for killing people because that’s what they use them for.

Laatst gewijzigd door Karel Martel B : 29 mei 2016 om 20:01.
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2016, 20:07   #82
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Neen, daar draait het niet rond. Het draait rond financiële zekerheid. Een miljardair mag van mij best 5 kinderen hebben. Een gezin dat 3.000€ netto heeft in de maand moet niet komen zagen dat het allemaal zoveel kost en dat je kinderen in de goot belanden als schooiers onder een brug. Zoals "Garry" al zei in die discussie over kinderbijslag.
Heel sociaal gedachtegoed... Misschien kunt u de redenering doortrekken: onderwijs is er enkel voor de rijken. Zij hebben de financiële zekerheid om hun kinderen naar hogescholen, universiteiten en buitenlandse instellingen te sturen. Een gezin dat drieduizend euro netto heeft in de maand moet niet komen zagen d
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2016, 20:08   #83
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Ga gerust uw gang maar het is nog altijd de maatschappij die beslist waar ergens de grens ligt.
Er liggen nu eenmaal ook een aantal verantwoordelijkheden bij de burger zelf.
Ik weet niet hoe je zo iets gaat afdwingen en wie die "grens" gaat bepalen. Dat zou een zware veroordeling worden op gebied van mensenrechten.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2016, 20:09   #84
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, daar draait het niet rond. Het draait rond financiële zekerheid. Een miljardair mag van mij best 5 kinderen hebben. Een gezin dat 3.000€ netto heeft in de maand moet niet komen zagen dat het allemaal zoveel kost en dat je kinderen in de goot belanden als schooiers onder een brug. Zoals "Garry" al zei in die discussie over kinderbijslag.
Heel sociaal gedachtegoed...

Misschien kunt u de redenering doortrekken: onderwijs is er enkel voor de rijken. Zij hebben de financiële zekerheid om hun kinderen naar hogescholen, universiteiten en buitenlandse instellingen te sturen. Een gezin dat drieduizend euro netto heeft in de maand moet niet komen zagen dat studies veel kosten en dat de kinderen na hun zesde middelbaar al moeten gaan werken.

In uw redenering subsidieert de overheid dan geen onderwijs meer. Ouders moeten financieel maar zelfs opdraaien voor hun keuzes.

En zo kunnen we nog een tijdje doorgaan.
Oud 29 mei 2016, 20:10   #85
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die zielige linkse verhalen kennen we onderhand nu wel. De overbevolking is het grootste probleem van deze tijd dus kom niet af met zielige verhalen; de mensen zijn de zielige verhalen grondig beu.
Overbevolking is niet het probleem. Ongelijkheid, hebzucht... dat is het probleem.

En u mag dat nu eens horen van een "rechtse rakker".
Oud 29 mei 2016, 20:12   #86
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Lees eens rustig wat ik u als antwoord gaf, dan heeft u het minder nodig de discussie te manipuleren in een richting die uw stokpaard is.
U en uw religieus clubje zijn een MINDERHEID in de problematiek van te grote gezinnen- armoede- kinderbijslag als vorm van steun tegen die armoede.
Nergens schreef ik dat planning beperking moet inhouden, wel dat planning inhoudt dat je bij ieder kind nadenkt over de gevolgen voor het gezin, dat is namelijk de bedoeling van gezinsplanning, volgt u?
Het is dus niet God die de geschenkjes uitdeelt, maar ouders die verantwoordelijkheid moeten nemen voor gemaakte keuze.
Dan hebt u geen grond om te beweren dat grote gezinnen hun kinderen niet naar behoren kunnen opvoeden of dat de ouders zich onverantwoordelijk gedragen.

Ondertussen heb ik al een tijdje door dat u als een ware horzel reageert zodra iemand de grote gezinnen verdedigt en de keuzevrijheid van de ouders. Het ligt u niet. U wil schijnbaar iedereen beperkingen opleggen en grote gezinnen onmogelijk maken. Diep in u moet er iets gefrustreerd en bitter zitten.
Oud 29 mei 2016, 20:13   #87
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Heel sociaal gedachtegoed... Misschien kunt u de redenering doortrekken: onderwijs is er enkel voor de rijken. Zij hebben de financiële zekerheid om hun kinderen naar hogescholen, universiteiten en buitenlandse instellingen te sturen. Een gezin dat drieduizend euro netto heeft in de maand moet niet komen zagen d
So? De rijke kan dure bijlessen betalen , de arme niet enz....
De maatschappij moet zorgen voor een faire basis voor iedereen en niet voor de financiering van alle mogelijke excessen.
Elk kind kan hier naar de unief, maar als je je kinderen per se naar Harvard wil sturen , tja.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2016, 20:14   #88
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
idd, het zijn de ouders die keuzes mogen maken. Maar mogen ze die keuze nog zelf maken? en mogen mensen fouten maken?

Of gaan we naar een wereld waar elk foutje genadeloos afgestraft wordt?

problemen met de longen maar ooit gerookt? spijtig, geen medicatie, geen kans op longtransplantatie!

problemen met de lever maar ooit alcohol gedronken? spijtig, geen medicatie, geen kans op levertransplantatie.

Problemen met het hart maar ooit op hoog niveau gesport? Spijtig,.....

Je hebt kinderen maar je loon is niet hoog genoeg om alles te financieren? spijtig, geen kinderbijslag, geen hulp, je had maar beter moeten plannen!
Wie voorstander is van zo'n gedachtegoed, toont zich inderdaad hardvochtig en bewijst eigenlijk dat hij of zij niet wakker ligt van het lot van de kinderen zelf. Spontaan denk ik dan aan de hardvochtige vrouw bij Salomons oordeel. Nog liever het grote gelijk poneren dan de kinderen nabij te zijn.
Oud 29 mei 2016, 20:16   #89
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
So? De rijke kan dure bijlessen betalen , de arme niet enz....
De maatschappij moet zorgen voor een faire basis voor iedereen en niet voor de financiering van alle mogelijke excessen.
Elk kind kan hier naar de unief, maar als je je kinderen per se naar Harvard wil sturen , tja.
Daarom moeten we ervoor zorgen dat ook financieel precaire gezinnen studiehulp kunnen krijgen.

Ik zie trouwens niet in waar u het over hebt als u spreekt over "financiering van alle mogelijke excessen".
Oud 29 mei 2016, 20:16   #90
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Zou het kunnen dat de aversie voor grote gezinnen van sommigen hier te maken heeft dat vooral mensen met een bepaalde religie veel kinderen hebben?
Oud 29 mei 2016, 20:17   #91
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
"Waarom kiest u voor een kroostrijk gezin?" lijkt me een redelijk neutrale vraag. Ik wil ook wel graag eens een duidelijk antwoord horen, maar verwacht niet meer als iets in de aard van dat het God's wil is of zo.
Als u meent te weten wat mijn antwoord zal zijn, lijkt het me ook niet echt zinvol erop in te gaan. Met iemand vol vooroordelen is het moeilijk kersen eten.
Oud 29 mei 2016, 20:17   #92
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie voorstander is van zo'n gedachtegoed, toont zich inderdaad hardvochtig en bewijst eigenlijk dat hij of zij niet wakker ligt van het lot van de kinderen zelf. Spontaan denk ik dan aan de hardvochtige vrouw bij Salomons oordeel. Nog liever het grote gelijk poneren dan de kinderen nabij te zijn.
Mooie vergelijking!
Oud 29 mei 2016, 20:17   #93
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zou het kunnen dat de aversie voor grote gezinnen van sommigen hier te maken heeft dat vooral mensen met een bepaalde religie veel kinderen hebben?
Dan tonen ze zich toch van hun meest kleinmenselijke kant.
Oud 29 mei 2016, 20:19   #94
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doremi Bekijk bericht
Ik zeg niet automatisch, ik zeg wel: zeer vaak. Belangrijk nuanceverschil.
Alleen gaat dat niet verder dan uw gedachten, zonder enige toetsing met de werkelijkheid.
Oud 29 mei 2016, 20:20   #95
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daarom moeten we ervoor zorgen dat ook financieel precaire gezinnen studiehulp kunnen krijgen.

Ik zie trouwens niet in waar u het over hebt als u spreekt over "financiering van alle mogelijke excessen".
Ik zei het toch, de maatschappij bepaalt een faire basis voor iedereen , hoe hoog of hoe laag deze moet zijn maakt deel uit van de maatschappelijke discussie maar ergens, ergens ergens Jan , is er een grens.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2016, 20:23   #96
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zoals u zelf ook aangeeft, mij niet gelaten wanneer mensen bewust voor 4, 5 of meer kinderen kiezen, maar daar moet de staat niet te veel in tussenkomen.
Even de redenering doortrekken:

- mij niet gelaten dat u veel boeken wil lezen, maar daar moet de staat niet in tussenkomen (geen openbare bibliotheken meer);
- mij niet gelaten dat uw kinderen in de jeugdbeweging gaan, maar daar moet de staat niet in tussenkomen (weg subsidies aan jeugdverenigingen en -clubs);
- mij niet gelaten dat u veel met de auto wil rijden, maar daar moet de staat niet in tussenkomen (dus volop rekeningrijden);

enzovoort.
Oud 29 mei 2016, 20:23   #97
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zoals u zelf ook aangeeft, mij niet gelaten wanneer mensen bewust voor 4, 5 of meer kinderen kiezen, maar daar moet de staat niet te veel in tussenkomen.
Even de redenering doortrekken:

- mij niet gelaten dat u veel boeken wil lezen, maar daar moet de staat niet in tussenkomen (geen openbare bibliotheken meer);
- mij niet gelaten dat uw kinderen in de jeugdbeweging gaan, maar daar moet de staat niet in tussenkomen (weg subsidies aan jeugdverenigingen en -clubs);
- mij niet gelaten dat u veel met de auto wil rijden, maar daar moet de staat niet in tussenkomen (dus volop rekeningrijden);

enzovoort.
Oud 29 mei 2016, 20:24   #98
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zei het toch, de maatschappij bepaalt een faire basis voor iedereen , hoe hoog of hoe laag deze moet zijn maakt deel uit van de maatschappelijke discussie maar ergens, ergens ergens Jan , is er een grens.
Over welke grens spreekt u en waar hoort u dan volgens u te liggen?
Oud 29 mei 2016, 20:27   #99
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Het mag gezegd,het kinderfokpremiestelsel wordt vereenvoudigd en daarmee feitelijk rechtvaardiger en doorzichtiger gemaakt.

en dat is goed....
Ik betwijfel over het er allemaal veel eenvoudiger op wordt. Wel wordt een ongelijkheid weggewerkt, waarbij er voor het eerste kind veel minder kindergeld was weggelegd dan voor de rest.
Oud 29 mei 2016, 20:27   #100
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mensen zouden meer aangezet moeten worden om na te denken bij het 'maken' van kinderen. D.w.z. dat mensen die moeilijk rondkomen inderdaad aangezet (dus niet verplicht) moeten worden om maximaal aan geboortebeperking te doen.
Ik weet een land waar u heel gelukkig zult zijn: China.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be