Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Zou ( u ) nog trouwen?
( Man ) Yes of course! 9 47,37%
( Vrouw ) Yes of course! 0 0%
( Man ) No way in hell! 7 36,84%
( Vrouw ) No way in hell! 3 15,79%
Aantal stemmers: 19. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 28 juni 2016, 12:30   #81
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Waarom zou dat "saai" zijn? Een goede maaltijd bereiden, vind ik bijvoorbeeld juist heel aangenaam. Ook mijn vrouw kan zich daarin uitleven. Waarom gaat u er steeds van uit dat de gewone dingen des levens per definitie saai en onaantrekkelijk zijn?
Opdat het 'gewone' dingen zijn.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2016, 12:32   #82
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Dus je durft geen duurzame relatie aanknopen?
Durven is iets ...willen iets anders
Oud 28 juni 2016, 12:35   #83
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht

That's what separates the men from the boys.
Die ken ik niet maar wel deze...Boys will be boys

En die vind ik leuker en meer toepasselijk.
Oud 28 juni 2016, 12:48   #84
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Wat een hoop ongefundeerd geblaas. Een echte man met enige herseninhoud kan de juiste analyses maken en weet dat, zeker in relaties, de situatie nu totaal verschillend is van de situatie pakweg 10 jaar later.
Bij ondernemerschap heb je tenminste alles in eigen handen.
Er is niet echt veel verschil.

Probeer maar eens eens bedrijf op te starten met iemand anders. Daar geraak je ook zo makkelijk niet meer van af of het kost je een bom geld. Als die vennoot daarbovenop een bedrieger blijkt te zijn die je meesleurt in zijn grootheidswaanzin kun je wel een serieus probleem hebben.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2016, 12:51   #85
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Durven is iets ...willen iets anders
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2016, 12:51   #86
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Ik heb 'Ja' gestemd. Het heeft niets met het houden van relatie op zich te maken want dat kan men best ook onderhouden zonder te trouwen. Men zou ook kunnen trouwen met contract zodat er minder financiële problemen zijn bij een eventuele scheiding.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2016, 13:06   #87
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Er is niet echt veel verschil.

Probeer maar eens eens bedrijf op te starten met iemand anders. Daar geraak je ook zo makkelijk niet meer van af of het kost je een bom geld. Als die vennoot daarbovenop een bedrieger blijkt te zijn die je meesleurt in zijn grootheidswaanzin kun je wel een serieus probleem hebben.
Een eerste verschil is dat u ervan uitgaat dat je een bedrijf opstart "met iemand anders". Natuurlijk ben je dan ook afhankelijk. Maar je kan het evengoed zelf doen.

Een professionele werkrelatie is ook nog iets anders dan een liefdes relatie, die laatste is doorgaans veel grilliger daar er meer emoties bij komen kijken.

Wat ze wel ook gemeen hebben is dat geld een belangrijke drijfveer kan zijn.
De vrouw kiest een rijke man om mee te trouwen met de gedachte er achteraf van te profiteren.
Oud 28 juni 2016, 13:27   #88
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Indomitable Bekijk bericht
Waarom trouwen ? Je houd van elkander daar hoeft geen document bij.
Ik denk dat iedereen een verschillende situatie leeft ... je kan je leven nooit met die ander vergelijken , ik lees hier mensen die overtuigd gelukkig zijn met wat ze hebben , maar wat jij heeft, heeft een ander niet of nog beter ... zo gaat dat , maar trouwen nooit meer ik zie zelfs niet in waarom nog eens , . Kan zelfs niet begrijpen dat mensen dat meerder keren durven doen in hun leven trouwen , het kan zo tegenvallen en op erg mis uitdraaien... ik had een neef die 2 x trouwde en 2x gescheiden heeft, het misliep met alle gevolgen van dien voor 4 mensen alimentatie betalen blut & berooid zelfmoord gepleegd heeft nog voor zijn 50e. Dat heeft mij doen nadenken over het huwelijk! ?
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2016, 15:10   #89
Eurosceptic
Minister

Standaard

Citaat:
De mislukking van uw ouders heeft u dus bang gemaakt. Daar komt het immers op neer. Bang voor het engagement. Bang voor de mislukking. De angst die dus verlamt en zelfs doodt.
Veeeeel meer gevallen dan alleen maar mijn ouders. Ik kijk naar alles en iedereen om me heen en maak daarna een conclusie.
Angst is weer iets dat jij onterecht invult. Ik kies voor een relatie maar wil op elk moment vrij zijn (financieel en emotioneel) om eruit te stappen als die nood er is. Niet bij de eerste ruzie, maar als het zou blijven aanslepen.

't is alsof je een huisdier gaat kopen en de keuze moet maken tussen een hond waar bijna geen werk aan is, en een hond waar je de hele dag mee bezig moet zijn.

Ik kies, rekening houdend met mijn drukke agenda voor de minder ambitieuze hond. Jij noemt dat "angst".
Ik noem het een zeer rationele keuze omdat er er al velen heb gezien die te veel hooi op hun vork nemen en achteraf met de gebakken peren zitten. Zoveel toegevingen moeten doen dat het hun dromen en vrijheden in de weg staat.
We doen zoveel water bij de wijn, tot er alleen nog water zal zijn.

Is dat geluk?

Tegenwoordig ben je al een egoïst als je dromen hebt en geen kinderen wenst.
Ik weet wel beter, en ik wrijf mijn levensvreugde er graag in bij mensen die 5 jaar geleden beweerden hoe er geleefd moet worden.
Oud 28 juni 2016, 15:13   #90
Eurosceptic
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
De waarheid is altijd bitter in het begin. Er zijn ook genoeg mensen die tot hun 80ste leven en dan tot de vaststelling komen dat heel hun leven een leugen was.
Oud 28 juni 2016, 23:25   #91
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geen mooiere zaak het leven met al zijn saaiheid maar ook bijzondere momenten met iemand te delen.
...en hoe kan jij dat precies weten ?
Je kunt maar tot een vergelijking komen als ge beide geprobeerd hebt

Laatst gewijzigd door praha : 28 juni 2016 om 23:26.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2016, 23:43   #92
Kristof Piessens
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Ik denk dat iedereen een verschillende situatie leeft ... je kan je leven nooit met die ander vergelijken , ik lees hier mensen die overtuigd gelukkig zijn met wat ze hebben , maar wat jij heeft, heeft een ander niet of nog beter ... zo gaat dat , maar trouwen nooit meer ik zie zelfs niet in waarom nog eens , . Kan zelfs niet begrijpen dat mensen dat meerder keren durven doen in hun leven trouwen , het kan zo tegenvallen en op erg mis uitdraaien... ik had een neef die 2 x trouwde en 2x gescheiden heeft, het misliep met alle gevolgen van dien voor 4 mensen alimentatie betalen blut & berooid zelfmoord gepleegd heeft nog voor zijn 50e. Dat heeft mij doen nadenken over het huwelijk! ?
Bwa, dan had ik toch liever mormoon geweest, daar was een vorm van polygamie nog toegelaten en in mindere mate was dat ook een amerikaanse mogelijkheid in sommige staten...voordat polygamie wettelijk werd verboden in het voordeel van monogamie...

In het huwelijksboodje stappen is een grote stap met verantwoordelijkheid, nu is die evolutie zowat aan het veranderen, en is men kieskeuriger in wat je wilt dan dat je uit bewuste of opgelegde overwegingen kiest voor een huwelijk dat op termijn geen duurzaamheid oplevert, integendeel, de stramien was toch een huwelijk dat voor levenslang was maar stel nu toch vast dat er veel scheidingen zijn en onlangs nog de kerk in het algemeen het hertrouwen terug invoerden in hun activiteiten...

Maar aan de andere kant denk ik gewoon dat in een huwelijk gaan stappen niet noodzakelijk is...er zijn er toch veel die niet trouwen en toch samenwonen en al kinderen hebben buiten het huwelijk, of dat een gezonde ontwikkeling is, is voor mij een vraag en denk ook voor veel mensen die niet snappen dat een wettelijke huwelijk niet perse een verplichting is, dat versterkt alleen het beeld van een monogame relatie, niet dat van een polygame relatie...maar er zullen wel redenen zijn waarom een polygaam huwelijk niet mag ?
Kristof Piessens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2016, 06:54   #93
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Piessens Bekijk bericht
Bwa, dan had ik toch liever mormoon geweest, daar was een vorm van polygamie nog toegelaten en in mindere mate was dat ook een amerikaanse mogelijkheid in sommige staten...voordat polygamie wettelijk werd verboden in het voordeel van monogamie...

In het huwelijksboodje stappen is een grote stap met verantwoordelijkheid, nu is die evolutie zowat aan het veranderen, en is men kieskeuriger in wat je wilt dan dat je uit bewuste of opgelegde overwegingen kiest voor een huwelijk dat op termijn geen duurzaamheid oplevert, integendeel, de stramien was toch een huwelijk dat voor levenslang was maar stel nu toch vast dat er veel scheidingen zijn en onlangs nog de kerk in het algemeen het hertrouwen terug invoerden in hun activiteiten...

Maar aan de andere kant denk ik gewoon dat in een huwelijk gaan stappen niet noodzakelijk is...er zijn er toch veel die niet trouwen en toch samenwonen en al kinderen hebben buiten het huwelijk, of dat een gezonde ontwikkeling is, is voor mij een vraag en denk ook voor veel mensen die niet snappen dat een wettelijke huwelijk niet perse een verplichting is, dat versterkt alleen het beeld van een monogame relatie, niet dat van een polygame relatie...maar er zullen wel redenen zijn waarom een polygaam huwelijk niet mag ?
Trouwen is een hoop zever.. .. scheiden ook ..
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2016, 11:54   #94
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stormram Bekijk bericht
Vlaamse en Waalse wijven, ongeacht leeftijd, uiterlijk, afkomst of stand, zijn onhuwbare krengen. Nimmer tevreden, crapuleus ondankbaar, veelal dom of rotverwend ... en zelfs al heb en geef je ze alles op een gouden dienblaadje, dan duurt het geen half jaar voor ze je in het hoekje van de affectieve gevangenschap vastzetten. Krijg je kinderen, dan ben je al helemaal genegerd, want die sukkelaars zijn dan het onderpand om van jou helemaal een willoze slaaf te maken.

België is zowat de ergste plaats op de planeet om zowel getrouwd als single te zijn. Noch het een, noch het ander valt hier te pruimen omdat hier geen fuck te beleven valt in deze overbevolkte hel en de meest basale zaken teringduur zijn.
Zo zit het systeempje by default ingebetonneerd en blijven mensen snoeihard werken en nutteloze, veel te dure rommel consumeren, terwijl de illusie van geluk hen als een wortel aan een stok voort laat draven tot ze zonder het goed en wel te beseffen uiteindelijk in hun eigen graf tuimelen.
Je zult toch maar met iemand die zo denkt een date hebben...denk dat iedere vrouw die niet totaal wanhopig is, er vandoor scheurt, wacht even...nee, ook wanneer ze totaal wanhopig zijn
Verhuis toch jongen en wordt gelukkig!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2016, 12:41   #95
Gamla
Europees Commissaris

Gamla's schermafbeelding

Standaard

Dat sluit ik niet uit maar deze keer wel met een vrouw. Een commandant heb ik al gehad.
Oud 30 juni 2016, 14:08   #96
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
Dat sluit ik niet uit maar deze keer wel met een vrouw. Een commandant heb ik al gehad.
daarmee dat ge "hier" altijd zo veel lawaai maakt ??

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2016, 14:16   #97
Gamla
Europees Commissaris

Gamla's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Ja, ik mocht dat nooit. Ik zat onder de sloef. Echt.
En nu maar roepen zonder dat iemand zit te kijven.
Heerlijk.
Oud 30 juni 2016, 14:27   #98
Gamla
Europees Commissaris

Gamla's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Ik wil ook weer ruzie maken als je dat liever hebt, Brusseleire.
Oud 30 juni 2016, 14:45   #99
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
Ja, ik mocht dat nooit. Ik zat onder de sloef. Echt.
En nu maar roepen zonder dat iemand zit te kijven.
Heerlijk.
Oud 30 juni 2016, 17:42   #100
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ooit komt door de leeftijd het besef met lege handen te staan. Geen vrouw waarmee je je leven hebt kunnen delen en om er verder mee oud te worden. Geen kinderen die je ziet opgroeien en de wisselvalligheden van ieder leven ziet meemaken. Je zet je eigenlijk buiten de normale wetmatigheid van de dingen.
Een beetje zoals een priester dus.
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be