Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 12 november 2004, 10:44   #81
VL
Gouverneur

VL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
zelfs met een cordon sanitaire hebben wij heel wat meer gedaan voor de Vlaamse zaak dan de nva tot nu toe, en dat erwijl deze laatste in de Vlaamse regering zit!
De N-VA zit nog maar een paar maanden in de Vlaamse regering, veel tijd om de grote punten te realiseren is er dus nog niet geweest! En dat jullie al meer gedaan hebben voor de Vlaamse zaak? Wat dan? Buiten de vreemdelingenproblematiek koppelen aan Vlaams-nationalisme waardoor een Vlaamse Leeuw nog steeds door een groot aantal mensen geassocieerd wordt met racisme...

VL is offline  
Oud 12 november 2004, 10:46   #82
VL
Gouverneur

VL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Haat? nee, minachting voor een partij die zichzelf "Vlaams nationaal" durft te noemen maar tot nu toe nog geen enkele van haar programmapunten heeft uitgevoerd ondanks haar regeringsdeelname!
We zijn dan ook nog maar net begonnen. En het Blok, die heeft echt al heel veel van z'n punten gerealiseerd, is het niet?

VL is offline  
Oud 12 november 2004, 10:49   #83
VL
Gouverneur

VL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
de VU van voor het egmontpakt bedoel je zeker? En waar zitten die Vu'ers nu? Nee niet bij de nva maar bij het Blok! De schlitzen, anciaux en van krunkelsvennen hebben waar voor hun geld genomen!
Die zijn dan ook niet echt Vlaams-nationalist te noemen. N-VA'ers wel. Je kan misschien es hun programma lezen. Kan nooit kwaad. En het is dankzij N-VA dat de splitsing van B-H-V zo verankerd staat in het Vlaams Regeerakkoord. Ook al zou het Blok liever willen dat die splitsing er niét komt. Leve Vlaanderen hé! En in Brussel een eentalig franse campagne voeren. Leve Vlaanderen hé!

VL is offline  
Oud 12 november 2004, 11:01   #84
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VL
De N-VA zit nog maar een paar maanden in de Vlaamse regering, veel tijd om de grote punten te realiseren is er dus nog niet geweest!
Een paar maand?
Een half jaar chetfertemme!
Dat betekent dat jullie reeds 51840 keer die 'vijf minuten' lieten passeren, om de grondwet te doen toepassen.

Bovendien schoten jullie het identieke voorstel af toen het Vlaamsblok er onverwijld mee op de proppen kwam.
Dat zegt wat mij betreft genoeg over de intenties van de N-VA.
De poen verbonden aan de postjes komt hopelijk voor jullie met minder retard.........

Citaat:
En dat jullie al meer gedaan hebben voor de Vlaamse zaak? Wat dan? Buiten de vreemdelingenproblematiek koppelen aan Vlaams-nationalisme waardoor een Vlaamse Leeuw nog steeds door een groot aantal mensen geassocieerd wordt met racisme...
Hier heb je 100% gelijk.
Vlaamsnationalisme, op zichzelf al een racistisch gedoe ten aanzien van de Walen, werd door het Vlaamsblok nog eens versterkt met racisme ten aanzien van allochtonen.

Anderzijds dient gezegd dat de N-VA datzelfde verfoeilijke Vlaamsnationalisme aan het katholieke karretje van de CD&V hing. Ook al geen toonbeelden van ijveraars voor (directe) democratie en vrije meningsuiting.

Je beschuldiging van koppelverkoop (succesvol i.c. het blok) is dus evengoed op de N-VA van toepassing.
De N-VA is naast separatist, religieus fundamentalist bovendien nep-democraat.

Zelfs een objectieve Belgicist zou, wanneer hij de twee flamingantische strekkingen bekijkt, niet makkelijk kunnen duiden welke van de twee de meest aangebrande ideologie propageert.
Oud 12 november 2004, 11:13   #85
Philips Inc.
Minister-President

Philips Inc.'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Philips Inc.
Standaard

Dus nationalisme staat voor superstaaf gelijk aan racisme ... En het Belgisch-nationalisme van 1830 was geen racisme zeker?
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Philips Inc. is offline  
Oud 12 november 2004, 12:10   #86
VL
Gouverneur

VL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Een paar maand?
Een half jaar chetfertemme!
Dat betekent dat jullie reeds 51840 keer die 'vijf minuten' lieten passeren, om de grondwet te doen toepassen.
Jaja, vijf minuten was niet zo letterlijk op te nemen. Maar blijf er maar over kankeren, zolang de splitsing er maar komt, zonder dralen.

Citaat:
Bovendien schoten jullie het identieke voorstel af toen het Vlaamsblok er onverwijld mee op de proppen kwam.
Dat zegt wat mij betreft genoeg over de intenties van de N-VA.
De poen verbonden aan de postjes komt hopelijk voor jullie met minder retard.........
Gelijkaardig voorstel van het Vlaams Blok? Gelijk is niet gelijkaardig, er zal wel een gegronde reden geweest zijn als ze dat weggestemd hebben.

Citaat:
Hier heb je 100% gelijk.
Vlaamsnationalisme, op zichzelf al een racistisch gedoe ten aanzien van de Walen, werd door het Vlaamsblok nog eens versterkt met racisme ten aanzien van allochtonen.
Kom zeg, straks geloof je nog wat je schrijft, deel één van je repliek althans. Waarom zouden de Walen racistiscj behandeld worden?

Citaat:
Anderzijds dient gezegd dat de N-VA datzelfde verfoeilijke Vlaamsnationalisme aan het katholieke karretje van de CD&V hing. Ook al geen toonbeelden van ijveraars voor (directe) democratie en vrije meningsuiting.
N-VA en CD&V zijn twee aparte partijen. Hebben aparte fracties. Klets hier nog zoveel uit je nek als je wel, N-VA is niet opgeslokt door CD&V (in tegenstelling tot Spirit door SP.a).

Citaat:
Je beschuldiging van koppelverkoop (succesvol i.c. het blok) is dus evengoed op de N-VA van toepassing.
De N-VA is naast separatist, religieus fundamentalist bovendien nep-democraat.
Separatistisch, ja; Religieus fundamentalistisch: de reinste onzin. Nep-democraat: ze zijn meer democraat dan de Belgische constructie.

Citaat:
Zelfs een objectieve Belgicist zou, wanneer hij de twee flamingantische strekkingen bekijkt, niet makkelijk kunnen duiden welke van de twee de meest aangebrande ideologie propageert.
Wat Belgicisten denken over Vlaanderen, kan me weinig schelen. In hun ogen is alles wat Vlaams is sowieso bezoedeld.

VL is offline  
Oud 12 november 2004, 16:26   #87
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jaja, vijf minuten was niet zo letterlijk op te nemen. Maar blijf er maar over kankeren, zolang de splitsing er maar komt, zonder dralen.
Verwittig mij wanneer jullie uitgedraald zijn.
Hou me op de hoogte van de prijs die het gekost heeft om simpelweg de wet te laten toepassen.

Citaat:
Gelijkaardig voorstel van het Vlaams Blok? Gelijk is niet gelijkaardig, er zal wel een gegronde reden geweest zijn als ze dat weggestemd hebben.
Niet alleen gelijkaardig: identiek want gekopieerd!
Die grondige reden om onverwijld tegen te stemmen had ik inderdaad graag vernomen, want buiten lullig gekronkel hoorde ik op die zaak niet veel verweer........

Citaat:
Kom zeg, straks geloof je nog wat je schrijft, deel één van je repliek althans. Waarom zouden de Walen racistiscj behandeld worden?
Onze Belgische gemeenschap heeft een vrij kostelijk sociaal zekerheidsstelsel.
De flaminganten gebruiken de taalgrens als een arbitraire breuklijn om te bepalen hoeveel steun er al dan niet mag terugvloeien naar behoeftigen.
De flaminganten hanteren taal en bevolkingsgroep als een criterium om te bepalen of en hoeveel we solidair behoren te zijn.
Discriminatoir en op het randje van het racistische. Gelukkig voor de N-VA'ers hebben Walen een witte huid en zijn 't geen moslims-anders was het verschil met Vlaamsbok-discours nog dunner dan het nu reeds is.

Citaat:
N-VA en CD&V zijn twee aparte partijen. Hebben aparte fracties.
.... en de leden wonen allemaal in hun eigen huis.
Geloof je zelf die zever?

Citaat:
Klets hier nog zoveel uit je nek als je wel, N-VA is niet opgeslokt door CD&V (in tegenstelling tot Spirit door SP.a).
Dus volgende verkiezingen apart opkomen?
Die weddenschap mag je ongelimiteerd bij mij inzetten aan 10/1

Citaat:
Separatistisch, ja;
Dat is al zeer erg.

Citaat:
Religieus fundamentalistisch: de reinste onzin.
Katholicisme is een religie, en daar zijn jullie sinds het Vlaams Kartel mee gelieerd.
Of je 't leuk vindt of niet.

Citaat:
Nep-democraat: ze zijn meer democraat dan de Belgische constructie.
Onzin.
De N-VA preekt de ultieme particratie.
De macht bij de politieke elite zonder burgerinspraak.

Citaat:
Wat Belgicisten denken over Vlaanderen, kan me weinig schelen.

Citaat:
In hun ogen is alles wat Vlaams is sowieso bezoedeld.
Vlaamse stoverij kan ik best smaken, dus uw bewering is bij deze naar de prullenbak verwezen.
Niet in 't minst omdat het irrelevante en onbewijsbare stemmingmakerij is.

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 12 november 2004 om 16:28.
Supe®Staaf is offline  
Oud 12 november 2004, 17:11   #88
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De flaminganten gebruiken de taalgrens als een arbitraire breuklijn om te bepalen hoeveel steun er al dan niet mag terugvloeien naar behoeftigen.
De flaminganten hanteren taal en bevolkingsgroep als een criterium om te bepalen of en hoeveel we solidair behoren te zijn.
Discriminatoir en op het randje van het racistische. Gelukkig voor de N-VA'ers hebben Walen een witte huid en zijn 't geen moslims-anders was het verschil met Vlaamsbok-discours nog dunner dan het nu reeds is.

.
  • Die grens is helemaal niet arbitrair. Behalve het passport wijst niets erop dat we landgenoten zijn. We zijn duidelijk 2 veschillende volkeren. Meer nog, België is zelf arbitrair gecreërd in het verleden, en dient daarom zo snel mogelijk te verdwijnen!
  • Waarom heb ik jou nog nooit horen pleiten voor structurele transfers naar de rest van de wereld?
  • Wat is er solidair aan die transfers die Wallonië volledig afhankelijk laat zijn van ons?
Oud 12 november 2004, 20:21   #89
VL
Gouverneur

VL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Verwittig mij wanneer jullie uitgedraald zijn.
Hou me op de hoogte van de prijs die het gekost heeft om simpelweg de wet te laten toepassen.
Er mag geen prijs voor betaald worden, daartoe hebben de Vlaamse meerderheidspartijen zich uitdrukkelijk geëngageerd. Als dat wél gebeurt, dan zijn er problemen...

Citaat:
Niet alleen gelijkaardig: identiek want gekopieerd!
Die grondige reden om onverwijld tegen te stemmen had ik inderdaad graag vernomen, want buiten lullig gekronkel hoorde ik op die zaak niet veel verweer........
Identiek? Dan zou ik niet weten waarom ze tegen gestemd hebben...

Citaat:
'Onze Belgische gemeenschap' --> utopie. De contrafederatie bestaat uit twee verschillende gemeenschappen (en het Duitstalig gebied)

Feit is dat er disproportioneel veel te veel geld stroomt naar Wallonië, 'behoeftigen' zijn ze niet.

We hanteren taal en bevolkingsgroep niet als criterium. Solidariteit: ja, maar geen ondoorzichtige geldstromen.

Discriminatoir? Helemaal niet, dat de Walen als minderheid bijna meer te zeggen hebben dan de Vlamingen, dat is discriminatoir.

De N-VA heeft niets tegen Turken of Marrokanen of wat dan ook. Je probeert ons over dezelfde kam te scheren, maar je zal beter moeten proberen!

Citaat:
.... en de leden wonen allemaal in hun eigen huis.
Geloof je zelf die zever?
Er zijn aparte fracties, en de N-VA-parlementsleden beslissen autonoom of ze iets goedkeuren of niet. Wat natuurlijk niet uitsluit dat ze geen overleg plegen met CD&V, maar daar is niets mis mee. Op een on-Vlaamse daad zul je ze niet betrappen.

Citaat:
Dus volgende verkiezingen apart opkomen?
Die weddenschap mag je ongelimiteerd bij mij inzetten aan 10/1
Dat hangt er van af, als de samenwerking verloopt zoals ie nu verloopt, goed dus, dan kan het Vlaams Kartel er blijven. En anders komen ze alleen op.

Citaat:
Katholicisme is een religie, en daar zijn jullie sinds het Vlaams Kartel mee gelieerd.
Of je 't leuk vindt of niet.
Ook al is dat een religie, daarvoor is het geen fundamentalisme. En dan nog, de religie is niet het punt waarvoor CD&V en N-VA zich verbonden hebben.

Citaat:
Onzin.
De N-VA preekt de ultieme particratie.
De macht bij de politieke elite zonder burgerinspraak.
In België is er geen democratie. Particratie, dat hebben we inderdaad. En het lijkt me inderdaad beter dat er af en toe wat over de partijgrenzen heen wordt gewerkt, maar ja...

En verkiezingen? Is dat geen burgerinspraak?

Citaat:
Vlaamse stoverij kan ik best smaken, dus uw bewering is bij deze naar de prullenbak verwezen.
Niet in 't minst omdat het irrelevante en onbewijsbare stemmingmakerij is
Het was bij wijze van spreken.

VL is offline  
Oud 12 november 2004, 20:35   #90
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er mag geen prijs voor betaald worden, daartoe hebben de Vlaamse meerderheidspartijen zich uitdrukkelijk geëngageerd. Als dat wél gebeurt, dan zijn er problemen...
Al een idee hoe jij bij dergelijke problemen gaat reageren?

Citaat:
Als jij het al niet weet, hoe kan een buitenstaander dit dan snappen?

Citaat:
De N-VA heeft niets tegen Turken of Marrokanen of wat dan ook. Je probeert ons over dezelfde kam te scheren, maar je zal beter moeten proberen!
Ik wil jouw persoonlijke uitlating over de moskeeën niet veralgemenen naar elke N-VA'er toe, maar tekenend is het toch......

Citaat:
En verkiezingen? Is dat geen burgerinspraak?
Nauwelijks.
Oud 12 november 2004, 20:37   #91
C uit W

Standaard

Hallo, stafke, mijn post gemist?
Oud 12 november 2004, 20:39   #92
C uit W

Standaard

Citaat:
Wat zal er dan gebeuren?

Citaat:
Omdat het zo'n comfortabele zeteltjes zijn tiens.
Je moet de voorstellen eens naast elkaar lezen...
Oud 12 november 2004, 20:40   #93
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
Hallo, stafke, mijn post gemist?
Nope.
Voor solidariteit is een taalgrens een arbitraire breuklijn.
Ik zie dat zo, jij niet.

Op dit ogenblik hebben we met de Walen onze nationaliteit en afgebakend territorium gemeen, wat ons rechtszekerheid verschaft.
Dat taalverschil is hoogst irrelevant, zeker om de SZ-verdeling aan af te wegen.
Solidariteit gaat steeds van rijk naar arm.
Taal mag daarbij geen rol spelen.
Oud 12 november 2004, 20:42   #94
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Standaard
Parallel met deze onderhandelingsprocedure nam de Kamer gisteren een aantal wetsvoorstellen in overweging die het kiesarrondissement Brussel-Halle-Vilvoorde willen splitsen. Het Vlaams Blok wilde hierbij een nummertje opvoeren. De partij kopieerde het wetsvoorstel van de Vlaamse regeringspartijen en vroeg de hoogdringende behandeling. Volgens Blok-fractieleider Gerolf Annemans was zo'n aanpak conform met de Vlaamse eis, opgenomen in het regeerakkoord, om Brussel-Halle-Vilvoorde ,,onverwijld'' te splitsen.
Kopieren = identiek, niewaar?
Hoogdringend = onverwijld, nietwaar?

Nu aan de N-VA'ers om een plausibele uitleg te verschaffen.
Oud 12 november 2004, 20:47   #95
C uit W

Standaard

Citaat:
Nope.
Voor solidariteit is een taalgrens een arbitraire breuklijn.
Ik zie dat zo, jij niet.

Op dit ogenblik hebben we met de Walen onze nationaliteit en afgebakend territorium gemeen, wat ons rechtszekerheid verschaft.
Dat taalverschil is hoogst irrelevant, zeker om de SZ-verdeling aan af te wegen.
Solidariteit gaat steeds van rijk naar arm.
Taal mag daarbij geen rol spelen.
Uw zwakste reply in maanden, maar dat weet je zelf ook neem ik aan. 8)
Oud 12 november 2004, 20:47   #96
Fribre
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:

De (democratische) burgemeesters die het voorstel ism de democratische partijen hadden gemaakt, waren niet blij met het politieke spelletje dat het Blok speelde met hun voorstel. En terecht.
Oud 12 november 2004, 20:50   #97
C uit W

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fribre
De (democratische) burgemeesters die het voorstel ism de democratische partijen hadden gemaakt, waren niet blij met het politieke spelletje dat het Blok speelde met hun voorstel. En terecht.
Zeker, hun partijen werden te kakken gezet.
En terecht.
Oud 12 november 2004, 20:53   #98
Fribre
Parlementsvoorzitter

Standaard

Politiek spelletje. Ze wisten maar al te goed dat die motie het nooit zou halen, en wilden enkel de N-VA (en mogelijk de CD&V) compromiteren. Die gingen daar - uiteraard - niet op in.
Oud 12 november 2004, 20:57   #99
C uit W

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fribre
Politiek spelletje. Ze wisten maar al te goed dat die motie het nooit zou halen, en wilden enkel de N-VA (en mogelijk de CD&V) compromiteren. Die gingen daar - uiteraard - niet op in.
? Je vindt het dus vanzelfsprekend dat je 'brothers in Arms' van de VLD en SPA jullie zouden laten stikken?
Waarom zou het dan binnen 1-2-3-4-5-6-... maanden anders zijn?
Waarom zou het over 40 jaar anders zijn?
Oud 12 november 2004, 21:44   #100
VL
Gouverneur

VL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ja, er is een juridische uitleg. Bij hoogdringendheid wordt er geen advies gevraagd aan de Raad Van State, en krijgen de tegenstanders (de Franstaligen dus), wat later weer extra mogelijkheden om de splitsing tegen te werken, omdat er geen advies geweest is. Nu is dat er wel, en kunnen ze tenminste daar niet meer over vallen.

En het was natuurlijk een politiek spelletje....

VL is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be