![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het kan inderdaad veranderen. Hun ietwat arrogantere opkomst met spierballen in de Zuid-Chinese Zee. Ze claimen uiteraard wat teveel onder het motto De Aanhouder Wint (soms). Langs de andere kant zullen onze pro-westerse boys hier uiteraard geen vragen stellen omtrent de alom tegenwoordigheid van de navy van 't Amerikontje in wateren aan de andere kant van de Pacific. Life is a bitch.
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Langs de andere kant: een korte correcte synthese van de lokale mentaliteit klinkt juister dan die van mensen die ooit effe tussen de koeien van Mui Wo hebben gewoond.
![]() |
![]() |
#83 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En wat ik te weten ben gekomen is gewoon veel erger dan men hier in de Westen denkt te weten. En ik kan alleen maar vaststellen dat u met mij de discussie nog niet eens durft aan te gaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan komt ge andere Chinezen tegen dan ik. Nog nooit heeft er iemand met mij over de Chinese overheid gehad. Er is gewoon geen interesse daarvoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Lees effe een post terug. Daar staat letterlijk dat hij in China met god en pieren spreekt. Da's dus inderdaad niet hetzelfde publiek, he ![]()
![]() |
![]() |
#86 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat argument "Meester, hij is begonnen!" wordt normaal gezien alleen door kleuters in de kleuterklas gebruikt (of, wat op hetzelfde neerkomt, door de Donald Trumps van deze wereld die in infantiel narcisme zijn blijven steken).
Citaat:
Enfin, het is genoeg geweest. Ik laat het laatste woord aan een andere forummer: Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kallikles : 26 juli 2016 om 10:35. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
|
![]() Citaat:
Lach maar, ge weet niet eens waarmee. Maar ge durft de discussie ten gronde niet aan. Gij kiest de kant van een dictatoriaal regime dat zijn bevolking onderdrukt. Doe maar! Ik niet. Ik kies de kant van de onderdrukten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |||
|
![]() Citaat:
Mij vergelijken met Donald Trump is hilarisch. ![]() Citaat:
Citaat:
Maar als ge nog dictaturen gaat goedpraten op dit forum, ge zult mij steeds op uw weg vinden. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Gipsy : 26 juli 2016 om 11:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
|
![]() Aan alle extreem linksen die er geen graten inzien om de Chinese dictatuur goed te praten wil ik nog dit toevoegen.
Voor mijn werk ga ik regelmatig naar Rusland. En de steun voor Poetin bij de bevolking is duidelijk waarneembaar. Zelfs bij progressieve universitaire jongeren. En nostalgie voor het soviet verleden bestaat ook echt. Produkten uit de soviet tijd zijn verkrijgbaar in de supermarkt, en worden zo ook aan geprijsd. En Stalin wordt door velen als de beste Soviet leider aanzien. En Oekraine moet gewoon geannexeerd worden! Wel, dat alles is compleet verschillend in China. Ik heb in 12 jaar China nooit, maar dan ook nooit een positieve appreciatie gehoord voor enig Chinese president, uitgezonderd voor Deng Xiao Ping. En het is niet dat het hun niet interesseert. Ze weten meer dan de officiele propaganda loslaat. Ze hebben allemaal een commentaar op de verschillende presidenten, inclusief commentaar op hun geheime minnaressen. Wat de meeste Chinezen nog steeds niet weten, maar nu meer en meer inzien, is wat er in 1989 op Tian An Men is gebeurd. En ik weet dat ook in andere steden er studenten protest was, en dat dat ook hardhandig is onderdrukt. In Shanghai waren er minsten 6 dode studenten. En dan durven er hier slimmeriken op deze draad de politiek van de Chinese overheid verheerlijken! Gewetensloos en abject. Geen andere woorden zijn hier van toepassing! |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu begint ge echt te flippen. Na dat u gesproken hebt met duizenden Chinezen die tegen de overheid waren gaat ge praten met Russen die Stalin verheerlijken. Nota bene een massamoordenaar die 15 �* 20 miljoen doden op zijn geweten heeft zonder te spreken van de goulags en deportaties van miljoenen mensen. Ge blijft mensen tegenkomen die ik nooit ontmoet. Merkwaardig. Laatst gewijzigd door Gipsy : 26 juli 2016 om 16:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
https://goo.gl/maps/TXUVgVzUiXG2
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kallikles : 27 juli 2016 om 10:31. |
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
|
![]() Citaat:
Alle systemen zijn er op gericht te onderdrukken in het voordeel van een kleine elite. Maakt het voor een onderdrukte verschil of hij dat hardop mag zeggen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
|
![]() Citaat:
Ik leef in elk geval niet in een dictatuur hier in België. Als u dat denkt, dan is dat enkel voor uw rekening. En om op uw laatste vraag te antwoorden: typisch aan een dictatuur is net dat u uw gedacht niet kan zeggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Klein piereke?
![]() |
#98 | |
|
![]() Citaat:
Uw eerste stelling was: wij mogen ons niet moeien met China want: Ik heb nog nooit een Chinees zich zien moeien in dergelijke Europese interne aangelegenheden. Mijn antwoord was dan: Dat de Belgische regering onder druk werd gezet om de Dalai Lama niet te ontvangen, is dat geen 'bemoeienis in interne aangelegenheden'? Iemand met greintje fatsoen zou dan antwoorden: 'ah ja sorry, ik was verkeerd'. Maar nee, uw antwoord was verrassend, en totaal niet terzake: hoe zou de Belgische regering reageren als Xi Jinping met grote luister Pierre Carette ontvangt? Waarmee ge op mijn vraag antwoordt met een andere vraag, en de Dalai Lama vergelijkt met een terrorist. Ge moet maar durven! ![]() Ik heb dan aangedrongen voor een antwoord, en dan opnieuw krijg ik een ontwijkend antwoord, opnieuw in de vorm van een vraag (de typisch JvdB taktiek als hij niet wil antwoorden op een pertinente vraag): Dus Tibet ligt in België en is een interne Belgische aangelegenheid? Ik heb daarop niet geantwoord met 'inderdaad', maar met : Inderdaad. Dat de Belgische regering de Dalai Mama ontvangt is inderdaad een Belgische aangelegenheid. Duh! Wat anders? Een Bulgaarse aangelegenheid? Ge had niet eens door dat ik opzettelijk niet antwoordde op uw niet ter zake doende vraag. Uw manier van discussiëren is beneden alle peil. Dus niet enkel de inhoud, ook de manier waarop. En elke keer als u hier een dictatuur verheerlijkt, u zal mij op uw weg vinden. Laatst gewijzigd door geertvdb : 27 juli 2016 om 11:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
|
![]() Citaat:
Wat is er onbeleefd aan een verklein woord? Ook in een dictatuur kunnen gelijkgezinden onder elkaar zeggen wat ze willen, dus zeg niet dat het niet kan. Ik leef onder een Europese dictatuur, want ik kan niet kiezen voor het Europese bestuur. En kom niet af met je kan voor een Europees parlement stemmen, dus niet, want dan kon ik stemmen voor personen uit alle lidstaten. Voor personen met jouw instelling heb ik slechts een uitdrukking: kindje. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | ||||
|
![]() Absoluut niet, maar ik gebruik geen verkleinwoorden tegenover andere forummers met een andere mening, dat is namelijk onbeschoft.Ik moet veel herhalen bij u, hé, maar ok, hier komt het nog 1 keer: het is onbeschoft.
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door geertvdb : 27 juli 2016 om 11:43. |
||||
![]() |
![]() |