Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 juli 2016, 00:32   #81
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Klopt. Deze draad ging trouwens over de relatie tussen China en andere soevereine lidstaten van de VN, niet over China versus haar minderheden.

Het goede aan China (en in mindere mate misschien aan Duitsland) is dat het in tegenstelling tot VS, Frankrijk en Engeland niet voortdurend regeringen in andere landen omverwerpt of doodleuk verklaart dat "they lost their legitimacy to rule". Men kan China tot nog toe dus gerust de minst arrogante van de grootmachten noemen.

Dat kan veranderen, natuurlijk, maar de eerlijk gebiedt te erkennen dat het vandaag wel het geval is.
Inderdaad. Tot op heden heeft de PRC niet een bemoeienis reputatie. Goed.
Het kan inderdaad veranderen.
Hun ietwat arrogantere opkomst met spierballen in de Zuid-Chinese Zee. Ze claimen uiteraard wat teveel onder het motto De Aanhouder Wint (soms).
Langs de andere kant zullen onze pro-westerse boys hier uiteraard geen vragen stellen omtrent de alom tegenwoordigheid van de navy van 't Amerikontje in wateren aan de andere kant van de Pacific. Life is a bitch.
Oud 26 juli 2016, 00:44   #82
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik heb het hier nog al gezegd. Ik voel me vrijer in China dan in Belgie maar dan moet ge daar niet rondlopen met een pancarte op het Tien an Men plein dat ge meer vrijheid wilt. Geen kat heeft interesse in politiek. Het is trouwens een donnant donnant. De Chinese overheid laat iedereen rijker worden en de Chinezen aanvaarden hun overheid. Er is wel een soort kleine tegenstand in universitaire middens maar dat is slechts marginaal.

Hongkongers daarentegen hebben nogal de gewoonte neer te kijken op de Mainland Chinezen en dramatiseren hun vrijheden alhoewel er one country and two systems is.
Hoe kan je dat beweren: U schrijft niet met een penseel noch bent U een adapt van snelle Tai Chi.

Langs de andere kant: een korte correcte synthese van de lokale mentaliteit klinkt juister dan die van mensen die ooit effe tussen de koeien van Mui Wo hebben gewoond.
Oud 26 juli 2016, 06:24   #83
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Hoe kan je dat beweren: U schrijft niet met een penseel noch bent U een adapt van snelle Tai Chi.

Langs de andere kant: een korte correcte synthese van de lokale mentaliteit klinkt juister dan die van mensen die ooit effe tussen de koeien van Mui Wo hebben gewoond.
Ik ben overal in China geweest, en heb met god en piereke gesproken.

En wat ik te weten ben gekomen is gewoon veel erger dan men hier in de Westen denkt te weten. En ik kan alleen maar vaststellen dat u met mij de discussie nog niet eens durft aan te gaan.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2016, 06:35   #84
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Ik ben overal in China geweest, en heb met god en piereke gesproken.

En wat ik te weten ben gekomen is gewoon veel erger dan men hier in de Westen denkt te weten. En ik kan alleen maar vaststellen dat u met mij de discussie nog niet eens durft aan te gaan.

Dan komt ge andere Chinezen tegen dan ik. Nog nooit heeft er iemand met mij over de Chinese overheid gehad. Er is gewoon geen interesse daarvoor.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2016, 08:44   #85
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Dan komt ge andere Chinezen tegen dan ik. Nog nooit heeft er iemand met mij over de Chinese overheid gehad. Er is gewoon geen interesse daarvoor.
Vaneigens!
Lees effe een post terug. Daar staat letterlijk dat hij in China met god en pieren spreekt.
Da's dus inderdaad niet hetzelfde publiek, he
Oud 26 juli 2016, 10:00   #86
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad. Tot op heden heeft de PRC niet een bemoeienis reputatie. Goed.
Het kan inderdaad veranderen.
Hun ietwat arrogantere opkomst met spierballen in de Zuid-Chinese Zee. Ze claimen uiteraard wat teveel onder het motto De Aanhouder Wint (soms).
Langs de andere kant zullen onze pro-westerse boys hier uiteraard geen vragen stellen omtrent de alom tegenwoordigheid van de navy van 't Amerikontje in wateren aan de andere kant van de Pacific. Life is a bitch.
Klopt. Dat is pas arrogantie en hypocrisie!
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2016, 10:01   #87
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vaneigens!
Lees effe een post terug. Daar staat letterlijk dat hij in China met god en pieren spreekt.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oud 26 juli 2016, 10:09   #88
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad, gij zijt begonnen.
Dat argument "Meester, hij is begonnen!" wordt normaal gezien alleen door kleuters in de kleuterklas gebruikt (of, wat op hetzelfde neerkomt, door de Donald Trumps van deze wereld die in infantiel narcisme zijn blijven steken).

Citaat:
En niet gewoon met de discussie te verzanden, maar met er extreem linkse bagger over te gooien.

Ik herhaal wat gij durft te beweren:

Ik heb nog nooit een Chinees zich zien moeien in dergelijke Europese interne aangelegenheden. Was het omgekeerde maar waar...

terwijl China overal ter wereld landen onder druk zet, OOK Belgie ( en met succes!) om de Dalai Lama niet te ontvangen.

Schaamteloos!
Dus Tibet ligt in België en is een interne Belgische aangelegenheid?

Enfin, het is genoeg geweest. Ik laat het laatste woord aan een andere forummer:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P.
Man. stop uw eigen put te graven. Straks zit ge onder de kerkvloer in Wellington!
Ik stop. Heb hekel om op ridicuul cul gewauwel te blijven reageren hier.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:

Laatst gewijzigd door Kallikles : 26 juli 2016 om 10:35.
Oud 26 juli 2016, 11:34   #89
geertvdb

Standaard

Citaat:
Vaneigens!
met 'god en klein Piereke' is een uitdrukking.

Lach maar, ge weet niet eens waarmee.

Maar ge durft de discussie ten gronde niet aan. Gij kiest de kant van een dictatoriaal regime dat zijn bevolking onderdrukt. Doe maar!

Ik niet. Ik kies de kant van de onderdrukten.
Oud 26 juli 2016, 11:39   #90
geertvdb

Standaard

Citaat:
Dat argument "Meester, hij is begonnen!" wordt normaal gezien alleen door kleuters in de kleuterklas gebruikt (of, wat op hetzelfde neerkomt, door de Donald Trumps van deze wereld die in infantiel narcisme zijn blijven steken).
Het is wel uw specialiteit om anderen te verwijten wat ge zelf fout doet. Niet enkel in deze thread.
Mij vergelijken met Donald Trump is hilarisch.

Citaat:

Inderdaad. Dat de Belgische regering de Dalai Mama ontvangt is inderdaad een Belgische aangelegenheid. Duh! Wat anders? Een Bulgaarse aangelegenheid?
Citaat:

Enfin, het is genoeg geweest. Ik laat het laatste woord aan een andere forummer:
Bye bye.

Maar als ge nog dictaturen gaat goedpraten op dit forum, ge zult mij steeds op uw weg vinden.
Oud 26 juli 2016, 11:47   #91
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
met 'god en klein Piereke' is een uitdrukking.

Lach maar, ge weet niet eens waarmee.

Maar ge durft de discussie ten gronde niet aan. Gij kiest de kant van een dictatoriaal regime dat zijn bevolking onderdrukt. Doe maar!

Ik niet. Ik kies de kant van de onderdrukten.
Ik kom nooit geen onderdrukte Chinezen tegen en heb nochtans de gewoonte mij te mengen tussen "gewone" mensen. Bij de jongeren zie ik vooral interesse in de laatste nieuwe smartphones, games en modesnufjes. Bij alle Chinezen natuurlijk ook hun interesse in eten. Politieke interesse nul. Ook hun fierheid op hun land en Chinees te zijn, maar steeds vriendelijk wat in Hong Kong al een pak minder is

Laatst gewijzigd door Gipsy : 26 juli 2016 om 11:47.
Oud 26 juli 2016, 11:58   #92
geertvdb

Standaard

Aan alle extreem linksen die er geen graten inzien om de Chinese dictatuur goed te praten wil ik nog dit toevoegen.
Voor mijn werk ga ik regelmatig naar Rusland. En de steun voor Poetin bij de bevolking is duidelijk waarneembaar. Zelfs bij progressieve universitaire jongeren. En nostalgie voor het soviet verleden bestaat ook echt. Produkten uit de soviet tijd zijn verkrijgbaar in de supermarkt, en worden zo ook aan geprijsd. En Stalin wordt door velen als de beste Soviet leider aanzien. En Oekraine moet gewoon geannexeerd worden!

Wel, dat alles is compleet verschillend in China. Ik heb in 12 jaar China nooit, maar dan ook nooit een positieve appreciatie gehoord voor enig Chinese president, uitgezonderd voor Deng Xiao Ping.
En het is niet dat het hun niet interesseert. Ze weten meer dan de officiele propaganda loslaat. Ze hebben allemaal een commentaar op de verschillende presidenten, inclusief commentaar op hun geheime minnaressen.
Wat de meeste Chinezen nog steeds niet weten, maar nu meer en meer inzien, is wat er in 1989 op Tian An Men is gebeurd. En ik weet dat ook in andere steden er studenten protest was, en dat dat ook hardhandig is onderdrukt. In Shanghai waren er minsten 6 dode studenten.

En dan durven er hier slimmeriken op deze draad de politiek van de Chinese overheid verheerlijken!

Gewetensloos en abject. Geen andere woorden zijn hier van toepassing!
Oud 26 juli 2016, 16:13   #93
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Aan alle extreem linksen die er geen graten inzien om de Chinese dictatuur goed te praten wil ik nog dit toevoegen.
Voor mijn werk ga ik regelmatig naar Rusland. En de steun voor Poetin bij de bevolking is duidelijk waarneembaar. Zelfs bij progressieve universitaire jongeren. En nostalgie voor het soviet verleden bestaat ook echt. Produkten uit de soviet tijd zijn verkrijgbaar in de supermarkt, en worden zo ook aan geprijsd. En Stalin wordt door velen als de beste Soviet leider aanzien. En Oekraine moet gewoon geannexeerd worden!

Wel, dat alles is compleet verschillend in China. Ik heb in 12 jaar China nooit, maar dan ook nooit een positieve appreciatie gehoord voor enig Chinese president, uitgezonderd voor Deng Xiao Ping.
En het is niet dat het hun niet interesseert. Ze weten meer dan de officiele propaganda loslaat. Ze hebben allemaal een commentaar op de verschillende presidenten, inclusief commentaar op hun geheime minnaressen.
Wat de meeste Chinezen nog steeds niet weten, maar nu meer en meer inzien, is wat er in 1989 op Tian An Men is gebeurd. En ik weet dat ook in andere steden er studenten protest was, en dat dat ook hardhandig is onderdrukt. In Shanghai waren er minsten 6 dode studenten.

En dan durven er hier slimmeriken op deze draad de politiek van de Chinese overheid verheerlijken!

Nu begint ge echt te flippen. Na dat u gesproken hebt met duizenden Chinezen die tegen de overheid waren gaat ge praten met Russen die Stalin verheerlijken. Nota bene een massamoordenaar die 15 �* 20 miljoen doden op zijn geweten heeft zonder te spreken van de goulags en deportaties van miljoenen mensen. Ge blijft mensen tegenkomen die ik nooit ontmoet.
Merkwaardig.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 26 juli 2016 om 16:14.
Oud 27 juli 2016, 10:29   #94
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nu begint ge echt te flippen.
Hij was al lang bezig:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles
Inderdaad.
Back to reality:
https://goo.gl/maps/TXUVgVzUiXG2
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:

Laatst gewijzigd door Kallikles : 27 juli 2016 om 10:31.
Oud 27 juli 2016, 10:44   #95
subocaj

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Geertje er zijn er hier toch ook die de Europese dictatuur verheerlijken.
Alle systemen zijn er op gericht te onderdrukken in het voordeel van een kleine elite.

Maakt het voor een onderdrukte verschil of hij dat hardop mag zeggen?
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2016, 10:53   #96
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Geertje er zijn er hier toch ook die de Europese dictatuur verheerlijken.
Alle systemen zijn er op gericht te onderdrukken in het voordeel van een kleine elite.

Maakt het voor een onderdrukte verschil of hij dat hardop mag zeggen?
Kunt gij mij eens uitleggen waarom u mij met een verkleinwoord aanspreekt? Doe ik dat bij u? Neen, want dat is kleinerend. Doe ik dat bij anderen op het forum? Nooit, want dat is onbeschoft.

Ik leef in elk geval niet in een dictatuur hier in België. Als u dat denkt, dan is dat enkel voor uw rekening.

En om op uw laatste vraag te antwoorden: typisch aan een dictatuur is net dat u uw gedacht niet kan zeggen.
Oud 27 juli 2016, 11:02   #97
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Klein piereke?
Oud 27 juli 2016, 11:06   #98
geertvdb

Standaard

Citaat:
Hij was al lang bezig:

Inderdaad.

]
Gij kunt toch ook liegen zonder enig gewetensprobleem, hé.

Uw eerste stelling was: wij mogen ons niet moeien met China want:
Ik heb nog nooit een Chinees zich zien moeien in dergelijke Europese interne aangelegenheden.

Mijn antwoord was dan:
Dat de Belgische regering onder druk werd gezet om de Dalai Lama niet te ontvangen, is dat geen 'bemoeienis in interne aangelegenheden'?

Iemand met greintje fatsoen zou dan antwoorden: 'ah ja sorry, ik was verkeerd'.

Maar nee, uw antwoord was verrassend, en totaal niet terzake: hoe zou de Belgische regering reageren als Xi Jinping met grote luister Pierre Carette ontvangt? Waarmee ge op mijn vraag antwoordt met een andere vraag, en de Dalai Lama vergelijkt met een terrorist. Ge moet maar durven!

Ik heb dan aangedrongen voor een antwoord, en dan opnieuw krijg ik een ontwijkend antwoord, opnieuw in de vorm van een vraag (de typisch JvdB taktiek als hij niet wil antwoorden op een pertinente vraag): Dus Tibet ligt in België en is een interne Belgische aangelegenheid?

Ik heb daarop niet geantwoord met 'inderdaad', maar met :
Inderdaad. Dat de Belgische regering de Dalai Mama ontvangt is inderdaad een Belgische aangelegenheid. Duh! Wat anders? Een Bulgaarse aangelegenheid?
Ge had niet eens door dat ik opzettelijk niet antwoordde op uw niet ter zake doende vraag.

Uw manier van discussiëren is beneden alle peil. Dus niet enkel de inhoud, ook de manier waarop.

En elke keer als u hier een dictatuur verheerlijkt, u zal mij op uw weg vinden.

Laatst gewijzigd door geertvdb : 27 juli 2016 om 11:08.
Oud 27 juli 2016, 11:35   #99
subocaj

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kunt gij mij eens uitleggen waarom u mij met een verkleinwoord aanspreekt? Doe ik dat bij u? Neen, want dat is kleinerend. Doe ik dat bij anderen op het forum? Nooit, want dat is onbeschoft.

Ik leef in elk geval niet in een dictatuur hier in België. Als u dat denkt, dan is dat enkel voor uw rekening.

En om op uw laatste vraag te antwoorden: typisch aan een dictatuur is net dat u uw gedacht niet kan zeggen.
Heb je altijd pijn aan je tenen?

Wat is er onbeleefd aan een verklein woord?
Ook in een dictatuur kunnen gelijkgezinden onder elkaar zeggen wat ze willen, dus zeg niet dat het niet kan.

Ik leef onder een Europese dictatuur, want ik kan niet kiezen voor het Europese bestuur. En kom niet af met je kan voor een Europees parlement stemmen, dus niet, want dan kon ik stemmen voor personen uit alle lidstaten.

Voor personen met jouw instelling heb ik slechts een uitdrukking: kindje.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2016, 11:42   #100
geertvdb

Standaard

Citaat:
Heb je altijd pijn aan je tenen?
Absoluut niet, maar ik gebruik geen verkleinwoorden tegenover andere forummers met een andere mening, dat is namelijk onbeschoft.
Citaat:

Wat is er onbeleefd aan een verklein woord?
Ik moet veel herhalen bij u, hé, maar ok, hier komt het nog 1 keer: het is onbeschoft.
Citaat:

Ook in een dictatuur kunnen gelijkgezinden onder elkaar zeggen wat ze willen, dus zeg niet dat het niet kan.
Wat een onzin! In de DDR zat de Stasi overal! Zelfs echtgenoten konden niets tegen mekaar zeggen. Maar dat gij hier ook al dictaturen zit goed te praten! Schaamteloos!
Citaat:

Ik leef onder een Europese dictatuur, want ik kan niet kiezen voor het Europese bestuur.
Jawel, met de Europese verkiezeingen. Er zijn zelf partijen die anti Europees zijn! Stem erop! En als ge het wat rapper wil, verhuis naar Zwitserland. Ik hou u niet tegen.
Citaat:
En kom niet af met je kan voor een Europees parlement stemmen, dus niet, want dan kon ik stemmen voor personen uit alle lidstaten.
Nogal wiedes!! Gij wilt alleen kunnen stemmen, of wat? Maar ook in nationale verkiezingen kunt ge voor anti europese partijen kiezen. Ge kunt er ook een anti europese partij oprichten, als ge iets of wat fut hebt.
Citaat:

Voor personen met jouw instelling heb ik slechts een uitdrukking: kindje.
Oh, you ... Nu ben ik diep gekwetst!

Laatst gewijzigd door geertvdb : 27 juli 2016 om 11:43.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be