![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mijn vader is in volle crisis in 2008 verplicht 4/5 gaan moeten werken, voor die 1 dag per week kreeg hij dop. De arbeiders mochten meerdere dagen doppen per week. Er was geen werk genoeg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Vele sectoren hebben pieken en dalen, en die pieken en dalen vallen meestal zelfs niet te voorspellen. Men kan niet op voorhand weten wanneer en hoeveel machines er gaan stuk gaan. Op de brandweer kunnen ze niet weten wanneer er niks in brand gaat vliegen en wanneer wel. Bij een servicedesk weten ze niet op voorhand wanneer er veel volk gaat bellen en wanneer niet. Vlaanderen staat vooral gekend om zijn dienstensector, en daar is het juist geweten dat deze de ene tijd meer nodig zijn dan de andere terwijl technische en economische werkloosheid zich eerder situeren in de industriële sektor. En ja, tot grote spijt van demonen, is dat nu eenmaal een sector die hier op termijn ten dode is opgeschreven, en daar kan het ontslag van een miljard ambtenaren niks aan veranderen op lange termijn. En werknemers zijn nu eenmaal geen tools die ge wegsmijt wanneer ge ze even niet nodig hebt en vervolgens hun terug moeten haasten wanneer ze terug nodig zijn. Periodes met de vingers draaien is inherent aan veel jobs in de dienstensector, net zoals er een tandje moet worden bijgestoken wanneer het drukker is. Als baasje wilt dat ik nooit met mijn vingers draai, dan moet baasje ook niet verwachten dat ik extra hard ga werken wanneer het druk is.
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iedere dag extra verlof kost de firma geld. Ik ken weinig firma's waar met de vingers gedraaid mag worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De hoeveelheid werk is hetzelfde, alleen moest dat bij Ford op 1 dag en bij de NMBS op 1 week. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Petrochemie heeft veel verlofdagen omdat ze langer werken (shiften). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
20 wettelijke dagen Enkele anciënniteitsdagen. ADV dagen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Overigens is economische werkloosheid wel degelijk courant. Er zijn genoeg bedrijven waar mensen op regelmatige basis thuis zitten te doppen omdat er niet voldoende werk is. En die mogen terugkomen als er wel weer werk is. Dus jij mag als overbeschermde ambtenaar wel stellen dat mensen geen tools zijn die weg worden gezet als er geen werk is, de realiteit is, dat het wel zo is. En je hebt niet veel te eisen, de baas betaalt, dus die bepaalt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Nog wat fiscale inkomsten minder. Tegen de minister van begroting in, slaat Van Overtveldt weer een rechts gat in de balans. 't Zal wel druppelen naar elders ... . Niet dat het veel uitmaakt. http://www.hln.be/hln/nl/943/Consume...r-jullie.dhtml en luisteren dat ze doen als hij dat zegt ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Gouverneur
|
![]() De banksector telt 4 bijkomende wettelijke feestdagen (oa 11 juli) (bovenop hun 35 urenweek)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Demonen heeft gelijk, de vele ambtenaren zorgden ervoor dat onze lonen veel te hoog werden. Bedrijven zoals het onze voelen dit ook steeds meer en meer. Moest ons bedrijf niet de goede naam hebben die het nu heeft, we konden de boeken toegooien. Gelukkig is er in onze branche nog marge omdat:
Maar ook voor ons wordt het hoog tijd dat de loonkost omlaag gaat! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wij stellen regelmatig vast dat er mensen op den dop geplaatst worden als wij aanpassingen doen aan installaties of als er minder werk is. In die zin was het voorstel Peeters voor de overheid het geschikte instrument om het aantal dagen tijdelijke werkloosheid te doen verminderen. Iets meer uren werken bij hoge vraag naar de producten. Uren terugnemen bij minder hoge vraag van de producten.
Het enige nadeel voor de werknemer is, dat hij geen of minder bijbetaling krijgt bij meer uren werken, maar dat compenseert zich als er tijdelijke werkloosheid is. Natuurlijk moeten er goede afspraken gemaakt worden en moet er op toegezien worden dat er een bepaalde tijd zit tussen de aankondiging en het maken van de overuren. In Nederland, waar de tijdelijke werkeloosheid niet bestaat, wordt er gewerkt in zo'n systeem. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(Fictief voorbeeld): De berekening is heel eenvoudig, om 100 producten te maken, heb je 10 mensen nodig. Om 90 producten te maken heb je 9,3 mensen nodig Om 80 producten te maken heb je 8,7 mensen nodig enz... Een bedrijfsleider weet dat zijn productieproces het meest optimaal werkt als ie op volle kracht kan werken. Hij zal er dus voor zorgen dat hij steeds 100 producten kan maken, hierdoor moet hij soms de productie volledig stilleggen en economische werkloosheid inroepen. De mensen worden dan inderdaad (tijdelijk) op een schap gezet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ook de NVA lacht de belastingbetaler schijnbaar gewoon uit en zijn in hun hart duidelijk "gewone poenpakkers" zoals de anderen. Dat plafond is er gekomen omdat die jobkes eerder voor vriendjes politiek werden gebruikt gepaard aan een niet realistische vergoeding boven alle redelijkheid en limieten en niet gekoppeld aan het bedrijfsresultaat. Ik zou echt niet meer weten op wie te gaan stemmen als ik dergelijke dingen weer lees. Dit is toch niet meer ernstig, als die jongens op post blijven is het toch omdat ze schijnbaar niet beter kunnen krijgen? Die zijn nuchter genoeg om te weten wat ze waard zijn en gaan wel als ze beter kunnen krijgen.
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Extra: Goede vrijdag en 11 juli. https://www.febelfin.be/nl/banksluitingsdagen-2016 De banksector is ook wel een heel speciale sector en komt voor een deel uit de overheidssector. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ken ook voorbeelden waarop er gezinspeeld werd op overuren maken, dit is echter steeds een heel klein groepke in een groot bedrijf. Hoe korter de baas bij de werknemers staat, hoe minder hierop gespeeld kan worden. Bij ons krijgen we bijvoorbeeld premies als het werk sneller klaar is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alle gekheid op een 'stokje' maar ik zoek eigenlijk ook 8 miljard, u ook waarschijnlijk beste forumleden?
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |