Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 augustus 2016, 10:52   #81
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Meer dan je denkt door de uitwisseling van studenten omdat ze hun hogere studies in Denemarken afronden, ook de reden waarom ze daar in het onderwijs het Deense onderwijs systeem gebruiken, anders dan het Duitse.

Maar gij die niet verder geraakt zijn dan de kerktoren wist waarschijnlijk niet eens af van het bestaan van de Deense minderheden in Duitsland en de faciliteiten die ze hebben.
Op wat baseer je die veronderstelling?
Oud 26 augustus 2016, 10:54   #82
Rahowa
Europees Commissaris

Rahowa's schermafbeelding

Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Standaard http://forum.politics.be/showthread.php?p=8212364#post8212364

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
In "Bruxelles" geen woord Frans meer! Nederlandsonkundige WalloBruxers horen door ons uitsluitend in het Engels aangesproken te worden.
De Vlaamse onderwijsministers moeten van het Engels de eerste vreemde taal maken.
Inderdaad, frans is enkel nog van anekdotisch belang.
Rahowa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2016, 10:55   #83
DewareJakob

Standaard

Citaat:
Meer dan je denkt door de uitwisseling van studenten omdat ze hun hogere studies in Denemarken afronden, ook de reden waarom ze daar in het onderwijs het Deense onderwijs systeem gebruiken, anders dan het Duitse.

Maar gij die niet verder geraakt zijn dan de kerktoren wist waarschijnlijk niet eens af van het bestaan van de Deense minderheden in Duitsland en de faciliteiten die ze hebben.
Begin met volledig te quoten. Maar dan ondermijnt je stelling natuurlijk.

Citaat:
Wat hebben die daar mee te maken. Een Deense minderheid in Flensburg (Duitsland) is de reden waardoor Denen ook Duits kennen? Man toch!

Laatst gewijzigd door DewareJakob : 26 augustus 2016 om 10:56.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2016, 11:26   #84
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Begin met volledig te quoten. Maar dan ondermijnt je stelling natuurlijk.
Neen.

Citaat:
Ook niet omdat Duits op wereldvlak een belangrijke taal is, maar wel omdat er flink wat Duitsers naar Denemarken op vakantie komen.
Citaat:
En ook omdat de Deense minderheden rond Flensburg tweetalig onderwijs krijgen, Deens en Duits.

Ga dus maar terug calimero spelen onder de kerktoren.

Laatst gewijzigd door dpg : 26 augustus 2016 om 11:27.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2016, 11:26   #85
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Ik wacht nog altijd op de eerste cent op mijn rekening.
Dan zal U niets te kort komen na de Vlaamse Onafhankelijkheid.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2016, 11:28   #86
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
ik wil niet weten waarvan dat dolfijnijs is gemaakt.
Blauwe ananassen.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2016, 11:45   #87
DewareJakob

Standaard

Citaat:
Neen.

Ga dus maar terug calimero spelen onder de kerktoren.
Voor u is dat een moskee zeker?
Oud 26 augustus 2016, 14:38   #88
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wat hier niet aan bod komt, is wel het verbazend succes van de taalbadscholen in Wallonië, waar je dus een deel van de lessen in het Nederlands krijgt.
Zou meer dan 1 procent van de Franstaligen zo in een bad kruipen ?
Afijn, geef eens een link van jouw bewering dat die baden zo'n succes kennen.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2016, 14:57   #89
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Hangt er een beetje vanaf welke bevolkingsgroep. Ik heb altijd al gemerkt dat de hoger opgeleiden (dus meestal de kinderen van 'gegoede' ouders) moeite deden om Nederlands te leren en te spreken.

Langs de andere kant, als je kind metser of magazijnier gaat worden in Marcinelle of Habay-la-Neuve, waarom zou je dan de moeite doen (en geld uitgeven) om ze Nederlands te laten leren?
Terwijl menig Vlaamse metselaar die moeite schijnbaar wel doet. Vorige week maakte ik een toeristische fietstocht in le Haut-Pays. Tot mijn verbazing zag ik een onooglijk dorpje Vlaamse bouwvakkers die bezig waren met de bouw van enkele gezinswoningen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2016, 15:05   #90
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Goed nieuws.

Ze hebben een realistisch beeld over hoe er over de Walen gedacht wordt in Vlaanderen, daar verschiet ik van. Je ziet dat niet dikwijls, Walen die de realiteit erkennen.
Oh, maar dat realistisch beeld versterkt hen alleen maar in de overtuiging dat de Vlamingen slecht zijn en dat zij voor dat slechte volk absoluut geen respect moeten opbrengen, laat staan op voet van gelijkheid met hen samen te leven...
Het versterkt hen alleen maar in de overtuiging dat zij alle rechten aan hun kant hebben en dat zij ongestoord verder dat laag bij de gronds volk mogen koloniseren en hun franse grootheid opdringen...

Dat het beeld dat de Vlamingen van hen hebben misschien wel eens heel realistisch zou kunnen zijn en dat het aan hen is om, willen ze in één land samenleven, daar iets aan te doen; daar denkt geen enkele haar op de kop van een franstalige aan... Zij niet goed??? Zuivere Vlaamse laster...
De Vlamingen niet goed??? Dat weet toch elke goeddenkde francofoon... en bovendien hebben ze een heel leger goede Belgisch Vlamingen bij de hand om hen gelijk te geven... Zeg nu zelf, als zelf de Vlamingen het zeggen dan moet het toch wel zo zijn, niet???

Dus wel bedankt aan al die zogenaamde Vlaamse vredigerspredikers; zij weten niet hoeveel bijkomend nadeel ze de Vlamingen bezorgen en hoe ze door hun gelul de totale scheefgetrokken toestand in dit apenland nog verder scheef trekken ipv hem recht te trekken zodat er wel vreedzaam zou kunnen samengeleefd worden...

Maar ik denk dat de grote francofonie nog een heel leger bijkomende drogredenen voor de hand heeft opdat dat nooit zal gebeuren...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2016, 15:09   #91
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Ik heb al mijn studies in Brussel gevolgd en in het Franstalig onderwijs : Nederlands is er de tweede taal. En wat u "geen woord Frans meer" betreft, kan u tot sint-juttemis wachten voordat zoiets gebeurt.
Tweede taal? Laat me niet lachen... Op het einde van hun studies verstaan ze zelfs de doodgewoonste Vlaamse vraag niet, laat staan dat ze erop kunnen antwoorden...
En als ze het wel zouden kunnen dan zijn ze te beschaamd om dat toe te geven tegenover de arrogantie van de andere franstalige leerlingen met franstalige oogkleppen op...
Oud 26 augustus 2016, 15:11   #92
Shadowke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Zou meer dan 1 procent van de Franstaligen zo in een bad kruipen ?
Afijn, geef eens een link van jouw bewering dat die baden zo'n succes kennen.

.
het zoveelste Franstalige fabeltje ...

Laatst gewijzigd door Shadowke : 26 augustus 2016 om 15:11.
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2016, 15:11   #93
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Tweede taal? Laat me niet lachen... Op het einde van hun studies verstaan ze zelfs de doodgewoonste Vlaamse vraag niet, laat staan dat ze erop kunnen antwoorden...
En als ze het wel zouden kunnen dan zijn ze te beschaamd om dat toe te geven tegenover de arrogantie van de andere franstalige leerlingen met franstalige oogkleppen op...
Ik heb ook weinig tot niks Frans geleerd op school, die paar uurtjes wer er voornamelijk geslapen in de klas.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2016, 15:13   #94
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
Waarom zou iemand Nederlands moeten leren? die taal stelt niets voor op het wereldniveau.
Op wereldniveau stelt jij ook niets voor; zal ik je dan maar voor het gemak doodschieten???
Wie zou daar nu van achterovervallen???

Facistisch radicaal franstalig denken gaat rechtstreeks die richting uit; maar ze hebben het liever over hun grote franstalige verdraagzaamheid, ook als is dat eerder een nevenverschijnsel en het facisme de grond van hun taalgrootheid...
Oud 26 augustus 2016, 15:15   #95
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Ik wacht nog altijd op de eerste cent op mijn rekening.
Ga dan bij EDR en C° zagen, want wat zij met dat geld doen daar mogen de Vlamingen naar fluiten... interne keuken, noemen ze dat en ze bedriegen de Vlamingen zowel als de Walen waar ze bij staan...
Oud 26 augustus 2016, 15:16   #96
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Terwijl menig Vlaamse metselaar die moeite schijnbaar wel doet. Vorige week maakte ik een toeristische fietstocht in le Haut-Pays. Tot mijn verbazing zag ik een onooglijk dorpje Vlaamse bouwvakkers die bezig waren met de bouw van enkele gezinswoningen.
Dat is niet zo verwonderlijk hoor Jan. In het stukje Henegouwen voorbij de taalgrens is de nieuwbouw activiteit grotendeels een vlaams gebeuren. Nog veel beschikbare bouwgrond, aan interessante prijzen. Die mensen hun netwerk zit in vlaanderen, die gaan daar zoeken naar aannemers.
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2016, 15:16   #97
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
nee, het is enkel praktisch voor degene die in Vlaanderen wonen, zaken doen met Vlamingen of in een Vlaams bedrijf werken.

En dat zijn maar relatief weinig Walen.
Dank je om het eerlijk toe te geven; de Walen hebben niets met de Vlamingen te maken en la belgique is dan ook het toppunt van een failed staat...
Oud 26 augustus 2016, 15:19   #98
Gamla
Europees Commissaris

Gamla's schermafbeelding

Standaard

Als Franstalige zou ik ook geen Nederlands leren.
Ik weet niet waarom maar het is zo.
Oud 26 augustus 2016, 15:20   #99
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
tja, als je bvb een camping in Denemarken wilt gaan uitbaten, moet je ook niet verwonderlijk zijn dat je bij de lokale bevolking weinig mensen vindt die Nederlands spreken.
En hoeveel mensen hier vindt je die Deens spreken??? Gaan we dan nu maar in versnelde maten de Deense taal de nek omdraaien???
Ten andere hoeveel campings in Denemarken denk je dat een woord Frans spreken??? Dus vanaf nu het Frans als vermeende wereldtaal ook maar de nek omwringen???

U geeft echt blijk van een enorme hoge kulturele wijsheid... of moeten we het, in het vervolg, verschonend, over typisch franse wijsheid hebben misschien?
Oud 26 augustus 2016, 15:21   #100
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Oh, maar dat realistisch beeld versterkt hen alleen maar in de overtuiging dat de Vlamingen slecht zijn en dat zij voor dat slechte volk absoluut geen respect moeten opbrengen, laat staan op voet van gelijkheid met hen samen te leven...
Het versterkt hen alleen maar in de overtuiging dat zij alle rechten aan hun kant hebben en dat zij ongestoord verder dat laag bij de gronds volk mogen koloniseren en hun franse grootheid opdringen...

Dat het beeld dat de Vlamingen van hen hebben misschien wel eens heel realistisch zou kunnen zijn en dat het aan hen is om, willen ze in één land samenleven, daar iets aan te doen; daar denkt geen enkele haar op de kop van een franstalige aan... Zij niet goed??? Zuivere Vlaamse laster...
De Vlamingen niet goed??? Dat weet toch elke goeddenkde francofoon... en bovendien hebben ze een heel leger goede Belgisch Vlamingen bij de hand om hen gelijk te geven... Zeg nu zelf, als zelf de Vlamingen het zeggen dan moet het toch wel zo zijn, niet???

Dus wel bedankt aan al die zogenaamde Vlaamse vredigerspredikers; zij weten niet hoeveel bijkomend nadeel ze de Vlamingen bezorgen en hoe ze door hun gelul de totale scheefgetrokken toestand in dit apenland nog verder scheef trekken ipv hem recht te trekken zodat er wel vreedzaam zou kunnen samengeleefd worden...

Maar ik denk dat de grote francofonie nog een heel leger bijkomende drogredenen voor de hand heeft opdat dat nooit zal gebeuren...
Weet iemand wat dat moet betekenen : "zogenaamde vlaamse vredigerspredikers" ?
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be