Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 oktober 2016, 09:34   #81
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
En dan het traditionele lijstje met de pop poll van de populairst politici.
1 Maggie De Block, incontournable
2 Kris Peeters
3 Bart De Wever, springt terug over de premier
4 Charles Michel, daalt 1 plaats
5 Hilde Crevits
6 Theo Francken
7 Alexander De Croo, stijgt 2 plaatsen
8 Gwendolyn Rutten, stijgt 6 plaatsen
9 Wouter Beke, daalt 2 plaatsen
10Koen Geens, stijgt 3 plaatsen

23Liesbeth Homans, blijft het heel slecht doen

28Philip Dewinter

30de coiffeur
ongelooflijk toch dat de OVLD'ers zelf zeer populair zijn maar hun partij niet.

Ook een slecht resultaat voor Bourgeois, amper op de 13e plaats.
Oud 10 oktober 2016, 09:54   #82
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Vreemde peiling.
Op een week tijd (vorige peiling door andere instantie) verliest het VB 200.000 kiezers, voornamelijk aan Groen!.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2016, 09:57   #83
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Vreemde peiling.
Op een week tijd (vorige peiling door andere instantie) verliest het VB 200.000 kiezers, voornamelijk aan Groen!.
peilingen zijn dan ook maar peilingen, het zijn de tendensen die je moet volgen.

Die zijn, volgens mij:
- regeringspartijen verliezen. Na 2 jaar regeren tijdens crisisjaren is dit doodnormaal.
- VB profiteert van het verlies van N-VA maar hoeveel ze winnen hangt van peiling tot peiling af.
- Groen en SPa profiteren van het verlies van CD&V en OVLD.
- PVDA komt niet van de grond.
Oud 10 oktober 2016, 10:04   #84
vanderzapig
Europees Commissaris

vanderzapig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Er is een onderlaag in de maatschappij van mensen die het bruine gedachtegoed achterna lopen en die groep is blijkbaar structureel groter dan de kiesdrempel van 5%.
Kan je ook concrete voorbeelden geven van dat "bruine gedachtengoed"?

Graag citaten hieruit:

https://www.vlaamsbelang.org/programma/

Het is niet de eerste keer dat ik jou die vraag stel, maar ik kreeg tot nu toe alleen maar een oorverdovende stilte te horen.

En een idiote en volstrekt irrelevante haatlawine tegen de persoon van Filip Dewinter.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2016, 10:05   #85
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
peilingen zijn dan ook maar peilingen, het zijn de tendensen die je moet volgen.

Die zijn, volgens mij:
- regeringspartijen verliezen. Na 2 jaar regeren tijdens crisisjaren is dit doodnormaal.
- VB profiteert van het verlies van N-VA maar hoeveel ze winnen hangt van peiling tot peiling af.
Gezien de grote verschillen in peilingen op één week tijd kunnen volgens mij zelfs bovenstaande bedenkingen niet gemaakt worden.
Als men van beide peilingen voor elke regeringspartijpartij het beste resultaat neemt, verliezen ze haast niets.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2016, 10:09   #86
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vreemde peiling.
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/politiek/1.2787441

Citaat:
Methode

De peiling werd uitgevoerd door TNS, in opdracht van de VRT en De Standaard. Ze werd telefonisch afgenomen bij 1.013 stemgerechtigde Vlamingen in Vlaanderen en Brussel, tussen 14 september en 3 oktober 2016.
Peilingen met een kilo zout nemen hé
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2016, 10:11   #87
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:

Die zijn, volgens mij:
Hier sluit ik mij deels bij aan, maar heb wel enkele opmerkingen !
Zo is het een feit, dat het in België altijd crisisjaren zijn !
En....dat een deel van de Nieuwe Vreemdelingen Alliantie kiezers hun keuze uit 2014 pas na VIJF jaar willen en zullen beoordelen, wat overigens volledig correct is.
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2016, 10:14   #88
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Vreemde peiling.
VB is zo bijna al haar allochtone kiezers kwijt op een week tijd!!!
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2016, 10:14   #89
vanderzapig
Europees Commissaris

vanderzapig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is geen enkele partij die een probleem heeft met de Islam of met de moslims.
Logisch. Deze demografisch snel groeiende groep wordt aanzien als een electorale goudmijn.

Dat hun ideeën statistisch gezien steeds middeleeuwser worden is van geen belang.

Zolang het maar stemmen oplevert.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2016, 10:20   #90
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Logisch. Deze demografisch snel groeiende groep wordt aanzien als een electorale goudmijn.

Dat hun ideeën statistisch gezien steeds middeleeuwser worden is van geen belang.

Bevestig jij nu mijn benaming "Nieuwe Vreemdelingen Alliantie" want er is GEEN weg terug, ook al denken sommige kiezers van deze partij dat de Vlaamse nationalisten een andere weg willen inslaan door het gebrul van sommige partij mandatarissen met inbegrip van hun voorzitter
Oud 10 oktober 2016, 10:23   #91
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
Bevestig jij nu mijn benaming "Nieuwe Vreemdelingen Alliantie" want er is GEEN weg terug, ook al denken sommige kiezers van deze partij dat de Vlaamse nationalisten een andere weg willen inslaan door het gebrul van sommige partij mandatarissen met inbegrip van hun voorzitter
Ik denk dat de kiezers meer en meer doorhebben dat elke weg beter is dan die van de klassieke partijen die ons in deze wanboedel gestort hebben...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2016, 10:25   #92
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Ik denk dat de kiezers meer en meer doorhebben dat elke weg beter is dan die van de klassieke partijen die ons in deze wanboedel gestort hebben...
En daarom kiezen 27% van de Vlamingen voor een partij, die slaafs de weg van deze wanboedel volgen
Oud 10 oktober 2016, 10:29   #93
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

ook de kiezers hebben geen probleem met de Islam en de moslims.
Oud 10 oktober 2016, 10:30   #94
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En daarom kiezen 27% van de Vlamingen voor een partij, die slaafs de weg van deze wanboedel volgen
Ik zou meer emoticons gebruiken. Uw posts lijken daardoor nog wat intelligenter.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2016, 10:33   #95
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik zou meer emoticons gebruiken. Uw posts lijken daardoor nog wat intelligenter.
Het is wel een feit, dat emoticons geen zelfbenoemde intellectuele meerwaarde geven aan een reactie, dit in tegenstelling tot woorden
Oud 10 oktober 2016, 10:35   #96
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
nu nog het VB onder de kiesdrempel jagen en we zijn er.
In je dromen. Het VB beschikt over een kiezerspotentieel van 8 �* 10 %. Zonder de N-VA zondaars erbij te tellen waarvan er een aantal zullen terugkeren naar de oorspronkelijke stal. Zelfs een sos die de vernietiging van het VB als zijn levenswerk beschouwt moet dit erkennen.

Te vroeg feesten is altijd gevaarlijk. Je kan met een kater blijven zitten die maar niet overgaat.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2016, 10:38   #97
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Kan je ook concrete voorbeelden geven van dat "bruine gedachtengoed"?

Graag citaten hieruit:

https://www.vlaamsbelang.org/programma/

Het is niet de eerste keer dat ik jou die vraag stel, maar ik kreeg tot nu toe alleen maar een oorverdovende stilte te horen.

En een idiote en volstrekt irrelevante haatlawine tegen de persoon van Filip Dewinter.
Dikke 2.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2016, 10:40   #98
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Sorry, op een paar procenten na, (nl. zij die verdienen aan het oude systeem en vooral niet willen dat er iets verandert) zou ik niet over kiezers spreken maar eerder over kiesvee dat inderdaad slaafs de zuivere propaganda (men kan nog onmogelijk spreken van berichtgeving, zo gekleurd is het plaatje en zo ontdaan van alle ter zake doende berichtgeving die de bazen in een slecht daglicht zet) van de vierde media blijft volgen...

Goed ingelichte mensen, behalve de profiteurs, stemmen niet meer op die partijen...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2016, 10:43   #99
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gezien de grote verschillen in peilingen op één week tijd kunnen volgens mij zelfs bovenstaande bedenkingen niet gemaakt worden.
Als men van beide peilingen voor elke regeringspartijpartij het beste resultaat neemt, verliezen ze haast niets.
N-VA haalt in geen enkele peiling het resultaat van de verkiezingen.
Oud 10 oktober 2016, 10:46   #100
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
het is uiteraard niet wit-zwart, maar ik denk dat een Duitser zich toch meer Duitser voelt dan een Belg zich Belg voelt. Bij de meeste Belgen is het Belg-Vlaming of Belg-Waal. Bij Duitsers heb ik daar toch geen weet van dat ze zich bv Duitser/Noord-Rijn-Westfaler voelen.
Mogelijks, maar ik denk dat wij daar onvoldoende info over hebben... Ik weet het dus niet. Indien jij daar meer over kan vertellen, ben je welkom (maar dan wel met een paar links indien mogelijk )

Trouwens, bij de Belgen is het eerder Belg-Vlaming/Waal/Brusselaar/Vlaamse Brusselaar/Franstalige Brusselaar-stad/dorp, met soms nog de provincie bij. En eventueel zelfs het land van herkomst.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be