Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 oktober 2016, 15:07   #81
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Heb je al die uren moeten zoeken naar een uitvlucht voor je op ironie uitkwam? Grapjas!!
Er moet ook nog gewerkt worden hé .
Nat iedereen kan constant op dit forum zitten.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2016, 15:09   #82
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
So?
Om advokaat te worden moet je ook diploma's hebben.
Wel , hier moet je met de auto kunnen rijden en Nederlands kennen.
Het lijkt me normaal dat als je in Vlaanderen met de taxi rijdt dat je je klanten kan verstaan en hun eventuele vragen kan beantwoorden of niet?
Ik begrijp de link tussen taxirijden, en het beschikken over een rijbewijs. Maar wat is de link met het Nederlands? Zijn job is zijn klant naar de juiste bestemming te brengen op de meest eerlijke wijze, niet meer dan dat.

Al de rest is een kwestie van dienst naar de klanten toe, wat de verantwoordelijkheid van het privé-bedrijf is.

Btw, vind jij dan niet dat taxi's in Zaventem ook Engels moeten kunnen, zodat zij hun buitenlandse klanten kunnen begrijpen en hun vragen kunnen beantwoorden?
Oud 14 oktober 2016, 15:10   #83
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ook dat mag je blijven proberen, dat zal ook nooit lukken. De partijvoorzitter van de grootste ex vlaams nationale partij heeft dat al lang gesnapt dat je beter mee aan het roer kunt staan van vlaandereen én van belgië dan langs de kant met een vlagje te vendelen.
Dat is de natte droom en de hoop in bange dagen van de Belgicisten.

Maar zij dwalen ,wacht maar tot na de volgende verkiezingen.
Oud 14 oktober 2016, 15:10   #84
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Ironie is blijkbaar ook niet aan U besteed Fox
Alsjeblief.... maak je epic fail niet NOG gênanter...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2016, 15:10   #85
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Bij uitbreiding ben je dus van mening dat elkeen die in Vlaanderen komt werken eerst moet bewijzen dat hij Nederlands spreekt voordat hij een contract kan tekenen of een eigen zaak kan opendoen?
Tja waarom eigenlijk?
We kunnen in het vervolg advocaten laten pleiten in het Swahili , waarom niet?
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2016, 15:11   #86
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja als je CSC zegt,
dan kan ik niet weten welke CSC je bedoelt nietwaar

En als je daarenboven dan nog zegt dat de CEO Franstalig is ,
dan kom je automatisch bij de Franstalige vakbond uit.

De CEO van de computerfirma is immers Nederlandstalig .

Ow my god... Jij zou écht passen in Durbuy...
Oud 14 oktober 2016, 15:11   #87
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Bij uitbreiding ben je dus van mening dat elkeen die in Vlaanderen komt werken eerst moet bewijzen dat hij Nederlands spreekt voordat hij een contract kan tekenen of een eigen zaak kan opendoen?
Zou het niet de logica zelve zijn?
Niet zozeer dat iemand het moet bewijzen want dat op zich is al een zwaar discriminerend gevolg waartoe ze Vlaanderen verplicht hebben met hun franstalig gewauwel en hunne franstalige elementaire mensenrechten die niet grondgebonden zijn, tenminste tot de dag dat ze zelf ergens de meerderheid uitmaken.
Mais nous sommes dans la Belgique...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2016, 15:11   #88
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als hij in contact komt met de plaatselijke bevolking wel ,ja.

Dat lijkt me de logica zelf
en wordt in alle lander ter wereld ook als logisch aangevoeld.

Enkel de plaatselijke Belgicisten hier vinden dat abnormaal.
Voor hen is het immers al lang goed
als een ondernemer Frans spreekt ,
om in Vlaanderen zijn klanten te bedienen.
Als de klant kontent is, heb jij u daar niet mee te moeien, vadertje Staat ook niet. Trouwens, zelfs wanneer de klant niet kontent is, zijn dat jou zaken niet.
Oud 14 oktober 2016, 15:14   #89
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
So?
Om advokaat te worden moet je ook diploma's hebben.
Wel , hier moet je met de auto kunnen rijden en Nederlands kennen.
Het lijkt me normaal dat als je in Vlaanderen met de taxi rijdt dat je je klanten kan verstaan en hun eventuele vragen kan beantwoorden of niet?
Probleem is dat je met algemeenheden zoals "het lijkt me logisch dat je moet nederlans kennen" geen stap verder raakt inzake wetgeving.
Bean Weyts zal het handig moeten aanpakken, of hij botst met ofwel onze taalwetgeving ofwel met europese regels rond non discriminatie. Maar voor de dikke wedde die we hem betalen mag hij wel wat creatief worden zeker ? Of was het toch alleen maar om die tante terry van n-va een kort moment of fame te bezorgen ? Die vera celis ?
Oud 14 oktober 2016, 15:15   #90
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik begrijp de link tussen taxirijden, en het beschikken over een rijbewijs. Maar wat is de link met het Nederlands? Zijn job is zijn klant naar de juiste bestemming te brengen op de meest eerlijke wijze, niet meer dan dat.

Al de rest is een kwestie van dienst naar de klanten toe, wat de verantwoordelijkheid van het privé-bedrijf is.

Btw, vind jij dan niet dat taxi's in Zaventem ook Engels moeten kunnen, zodat zij hun buitenlandse klanten kunnen begrijpen en hun vragen kunnen beantwoorden?
U begrijpt de link tussen taxirijden en het beschikken over een rijbewijs; maar u begrijpt niet de link tussen Nederlands spreken en in Vlaanderen taxichauffeur spelen???

Nog altijd niet de franstalige kleuterschool ontgroeit???
Oud 14 oktober 2016, 15:15   #91
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als de klant kontent is, heb jij u daar niet mee te moeien, vadertje Staat ook niet. Trouwens, zelfs wanneer de klant niet kontent is, zijn dat jou zaken niet.
En als ik zelf de ontevreden klant ben ,
zijn het mijn zaken wel
en ga ik er me ook mee moeien
door er een draad in politics.be over te beginnen.
Oud 14 oktober 2016, 15:17   #92
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
U begrijpt de link tussen taxirijden en het beschikken over een rijbewijs; maar u begrijpt niet de link tussen Nederlands spreken en in Vlaanderen taxichauffeur spelen???

Denkt Marie misschien dat je met een franstalig rijbewijs niet mag rondrijden met een taxi ?
Oud 14 oktober 2016, 15:22   #93
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
En oh wee wanneer een Vlaamse klant niet content is dan hebben ze in Bruxelles en de periferie toch de grote francofonie, 100% gesteund door het Vlaamse journaille om hem duidelijk te maken dat hij als bekrompen Vlaming beter zijn smoel houdt...
Oud 14 oktober 2016, 15:24   #94
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zou het niet de logica zelve zijn?
Niet zozeer dat iemand het moet bewijzen want dat op zich is al een zwaar discriminerend gevolg waartoe ze Vlaanderen verplicht hebben met hun franstalig gewauwel en hunne franstalige elementaire mensenrechten die niet grondgebonden zijn, tenminste tot de dag dat ze zelf ergens de meerderheid uitmaken.
Mais nous sommes dans la Belgique...
O, weet je Madame, ik dacht eigenlijk spontaan aan die Roemeense tatoeerder in het verhaal van het 'sterrenmeisje', die Engels sprak. Ik vond toen al, en nu nog steeds, dat zo'n ingrijpende beslissing als een tattoo laten zetten een voorafgaand gesprek vereist. Met alle respect, ik geloof nooit dat dat in die zaak gebeurd is, of dat beide partijen elkaar echt hebben begrepen.
Maar ik ga ook nooit eisen dat die gast Nederlands zou moeten gaan leren of praten. Ik weet dat ik nooit bij hem zou gaan, niemand verplicht mij daartoe. Wie het risico neemt om een tattoo te laten zonder voorafgaand gesprek, of na een gesprek in het Engels, moet er de gevolgen maar van dragen, want het was zijn/haar eigen keuze. En heeft die Roemeen geen klanten omdat hij geen Vlaams kan? Ook mijn probleem niet.

En eigenlijk dacht ik ook spontaan aan de Japanner in het dorp van mijn moeder, die ook geen maar 20 woorden Nederlands spreekt. Mij niet gelaten, hij is lekker, sympathiek en niet duur. Dus waarom zou ik daar niet naartoe gaan als ik mijn moeder bezoek en wij goesting hebben op sushi's en andere lekkernij?

Dus Madame, het gaat het niet over het Frans, of niet enkel over het Frans. Gardavou.
Oud 14 oktober 2016, 15:26   #95
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Neen, leg het mij eens uit?
Oud 14 oktober 2016, 15:27   #96
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En als ik zelf de ontevreden klant ben ,
zijn het mijn zaken wel
en ga ik er me ook mee moeien
door er een draad in politics.be over te beginnen.
Ik doe dat anders, ik ga er niet meer naartoe. Maar bon, een aantal rabiate Vlaams-nationalisten hebben nogal de neiging om veel te bleiten, en niet veel te doen.
Oud 14 oktober 2016, 15:30   #97
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
O, weet je Madame, ik dacht eigenlijk spontaan aan die Roemeense tatoeerder in het verhaal van het 'sterrenmeisje', die Engels sprak. Ik vond toen al, en nu nog steeds, dat zo'n ingrijpende beslissing als een tattoo laten zetten een voorafgaand gesprek vereist. Met alle respect, ik geloof nooit dat dat in die zaak gebeurd is, of dat beide partijen elkaar echt hebben begrepen.
Maar ik ga ook nooit eisen dat die gast Nederlands zou moeten gaan leren of praten. Ik weet dat ik nooit bij hem zou gaan, niemand verplicht mij daartoe. Wie het risico neemt om een tattoo te laten zonder voorafgaand gesprek, of na een gesprek in het Engels, moet er de gevolgen maar van dragen, want het was zijn/haar eigen keuze. En heeft die Roemeen geen klanten omdat hij geen Vlaams kan? Ook mijn probleem niet.

En eigenlijk dacht ik ook spontaan aan de Japanner in het dorp van mijn moeder, die ook geen maar 20 woorden Nederlands spreekt. Mij niet gelaten, hij is lekker, sympathiek en niet duur. Dus waarom zou ik daar niet naartoe gaan als ik mijn moeder bezoek en wij goesting hebben op sushi's en andere lekkernij?

Dus Madame, het gaat het niet over het Frans, of niet enkel over het Frans. Gardavou.
Hewel, mijnheer en als u uit het vliegtuig stapt in Zaventem en de eerste de beste taxi neemt; heeft die taxi dan een bordje voor zich waarop staat dat hij geen Nederlands spreekt???
Kom mij eens zeggen welke keuze u daar heeft???
Het is toch normaal dat als je in Vlaanderen een taxi neemt dat de chauffeur in de auto zijn gasten verstaat.... of niet???

Of is elke Vlaming verplicht om eerst te controleren of in Vlaanderen men hem voor de aller eenvoudigste handelingen wel in het Nederlands wil bedienen???
Oud 14 oktober 2016, 15:31   #98
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En oh wee wanneer een Vlaamse klant niet content is dan hebben ze in Bruxelles en de periferie toch de grote francofonie, 100% gesteund door het Vlaamse journaille om hem duidelijk te maken dat hij als bekrompen Vlaming beter zijn smoel houdt...
Weet je, als mijn moeder niet in Nederlands geholpen wordt in een Brusselse winkel, stapt zij het gewoon af, hoor. Ik heb nog niemand haar zien tegenhouden met de melding dat zij als bekrompen Vlaming haar smoel moest houden.

Nu ja, ik weet niet hoe het er in Durbuy aan toe gaat.
Oud 14 oktober 2016, 15:33   #99
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen, leg het mij eens uit?
Hewel in de kop van franstalige kleuters gaat het er ook niet in dat er naast hun eigen taal andere talen bestaan die dezelfde rechten hebben...
Hoe kan dat nu in la Belgique???
Oud 14 oktober 2016, 15:33   #100
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als hij in contact komt met de plaatselijke bevolking wel ,ja.

Dat lijkt me de logica zelf
en wordt in alle landen ter wereld ook als logisch aangevoeld.
Allez gij.
Al die Belgen die in China werken en dus dagelijks zowel op de werkvloer als in de vrije tijd, in contact komen met de plaatselijke bevolking, spreken allemaal Chinees volgens u?

Gij zijt precies ook nog nooit ver van uwe eigen kerktoren geweest.

Laatst gewijzigd door pajoske : 14 oktober 2016 om 15:33.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be