Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 oktober 2016, 08:12   #81
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Maar in 2010 haalden de N-VA en VB samen ook al meer dan 40%. En in 2014 was dat met 38% niet veel minder.

En, ik denk niet dat Sinardet en Devos zo invloedrijk zijn dat ze plots de hele N-VA-strategie conditioneren
Bij de gemeenteraadsverkiezingen van 2012 in Antwerpen kreeg de tandem Nieuwe Vreemdelingen Alliantie - VB zelfs een MEERDERHEID op de been !
En.....wat heeft de burgemeester - voorzitter - schaduw premier met die meerderheid gedaan ?????

Laatst gewijzigd door vrijzinnige : 16 oktober 2016 om 08:13.
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2016, 08:44   #82
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
Bij de gemeenteraadsverkiezingen van 2012 in Antwerpen kreeg de tandem Nieuwe Vreemdelingen Alliantie - VB zelfs een MEERDERHEID op de been !
En.....wat heeft de burgemeester - voorzitter - schaduw premier met die meerderheid gedaan ?????
Hewel er is een groot verschil tussen een meerderheid enkel in Antwerpen te hebben en een meerderheid in het hele Vlaamse land te hebben...
Indien de twee partijen samen een meerderheid aan Vlaamse kant hebben dan hoeven ze enkel samen op te komen en ze regeren Vlaanderen en het zuiden van het land vraag de splitsing aan...
Maar dan moet je wel nog oppassen met de oude Vlaamse krokodillen die hun Vlaams profitariaat in ere moeten houden en zij zouden op federaal vlak waarschijnlijk een minderheidsregering uit Vlaanderen samen met een franstalige meerderheid kunnen op poten zetten....

Maar in dat geval kan Vlaanderen wel eenzijdig de Vlaams onafhankelijkheid uitroepen...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2016, 09:20   #83
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Hewel er is een groot verschil tussen een meerderheid enkel in Antwerpen te hebben en een meerderheid in het hele Vlaamse land te hebben...
Indien de twee partijen samen een meerderheid aan Vlaamse kant hebben dan hoeven ze enkel samen op te komen en ze regeren Vlaanderen en het zuiden van het land vraag de splitsing aan...
Maar dan moet je wel nog oppassen met de oude Vlaamse krokodillen die hun Vlaams profitariaat in ere moeten houden en zij zouden op federaal vlak waarschijnlijk een minderheidsregering uit Vlaanderen samen met een franstalige meerderheid kunnen op poten zetten....

Maar in dat geval kan Vlaanderen wel eenzijdig de Vlaams onafhankelijkheid uitroepen...
In welk parlement? En waarom met 51 procent, niet bv. met een 2/3de meerderheid? En voor onafhankelijkheid is een territorium nodig. De gewesten hebben die, de gemeenschappen niet.
BWarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2016, 09:35   #84
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Klopt.
Jullie zijn beter in stellingen die het VB op tafel gooide nadien zélf te claimen .
Als ge mij quoot, quoot mij dan volledig, of geen minstens aan dat het geen volledige quoot is.
Dat minimum aan respect en eerlijkheid mogen we zelfs op dit volkse forum verwachten. Maar blijkt moeilijk te zijn voor sommigen.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2016, 09:45   #85
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
---

Maar waarom zei De Wever dan:Als u (Van Grieken) morgen een resolutie indient dat de zon schijnt, dan zal ik nog niet meestemmen, dan bent u ineens gerust. Alles wat u aanraakt, verandert in lood.'
hij heeft natuurlijk nooit gezegd dat hij een wetsvoorstel zou intrekken als het VB meestemt.
Oud 16 oktober 2016, 09:45   #86
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Peter De Roover zat op het studentendebat in Antwerpen waar Tom Van Grieken op zijn knieën gedoogsteun aanbood aan N-VA. Het Vlaams Belang stelt geen enkele eis om N-VA aan de macht te brengen.
Gedoogsteun aanbieden zonder voorwaarden (wat betekent: wij zullen alles wat jij voorstelt, blindelings goedkeuren), kan onmogelijk geweigerd worden. Je kan toch moeilijk iemand verbieden om te stemmen zoals hij goesting heeft.

Wellicht was er dus wel een voorwaarde, namelijk een bestuur op poten stellen dat een minderheid had in de raad.
Dat is een fatsoenlijke afhankelijkheid ... èn een statement in de richting van andere besturen op andere niveaus.

Wel beste mede-flaminganten: d�*t is onvoldoende kwaliteit voor mij. Mocht het daarvoor tot een stemming komen in een congres of ledenvergadering, ik zou tegen stemmen.
(allez, begin al maar te bleiten ...)

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 16 oktober 2016, 09:48   #87
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Kan er iemand mij eens uitleggen welke "democratische spelregels" nu precies voorschrijven dat een partij als Vlaams Belang bij voorbaat wordt uitgesloten?
Die spelregel heeft zelfs een naam.
En die naam is "vrijheid".

Ik ben hier en nu, ginder en later, vrij van te beslissen wat ik denk dat goed voor mij is. Zelfs al zou het verkeerd zijn.

.

Oud 16 oktober 2016, 09:52   #88
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Als ge mij quoot, quoot mij dan volledig, of geen minstens aan dat het geen volledige quoot is.
Dat minimum aan respect en eerlijkheid mogen we zelfs op dit volkse forum verwachten. Maar blijkt moeilijk te zijn voor sommigen.

.
De essentie was dat jij zei : '' Wij gaan nooit iets van het VB goed keuren.
Maar het is toegelaten dat het VB iets van ons goed keurt.''

Waarop ik zei dat jullie beter zijn in voorstellen van het VB af te wijzen om ze een tijd nadien zélf te claimen.

Of ben je al vergeten hoe BDW niets wou weten van een wijziging van de conventie van Geneve toen FDW dat voorstelde om nadien zélf dat voorstel te doen en dan nog de pretentie had te zeggen dat zijn partij de eerste is die dat voorstelt.

Laatst gewijzigd door daiwa : 16 oktober 2016 om 09:56.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2016, 09:52   #89
Sukkelaar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Na de zelfdestructie van het olijke duo Hendrik Vuye & Veerle Wie? heeft blijkbaar hun opvolger als fractieleider van n-va in de kamer ook auto destructieve neigingen...

Wat heeft deze vertrouweling van Bart DW dan wel niet begrepen toen de Grote Leider zei dat hij nooit iets zou stemmen samen met het blok ?

En nu zegt onze schoolmeester voor zijn vroegere speelkameraadjes dat zijn partij hun kloten gaan vegen aan het cordon sanitaire & de marsrichting van de GL ?

Kan men een openlijke opstand van dat niveau tolereren ? Of moet BDW De Roover ook op de keien gooien ?

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...aanderen.dhtml

http://www.knack.be/nieuws/belgie/ba...al-622139.html

Pleegt De Roover verraad ? Of is het allemaal maar een kluchtje en heeft de partij voor iedereen een boodschap die ze graag willen horen ? Zijn het tsjeven geworden ?

Wie gelooft die mensen nog ?
Volgens mij heeft De Roover hiermee een zeer goede zet gedaan. Het is meer dan tijd dat het cordon wordt opgeheven en dat beide Vlaams nationalistische partijen één front gaan vormen.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2016, 09:56   #90
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In welk parlement? En waarom met 51 procent, niet bv. met een 2/3de meerderheid? En voor onafhankelijkheid is een territorium nodig. De gewesten hebben die, de gemeenschappen niet.
Jij hebt wel bijzonder weinig fantasie.
Dat wordt in de meeste omstandigheden wel inventiviteit genoemd, maar swat.

Moet ik het nog duidelijker stellen?
Bij een 51 procent (of zelfs 45 ... als de anderen geen werkbare meerderheid meer kunnen maken), dan zal er het een en het ander kraken.
Dingen die al lang vastgeroest zaten, zullen overgoten worden met hectoliters WD40; houtwerk dat met huiszwam besmet is (dixit Onkeldinges ...) zal met ruime marges uitgezaagd worden; er zal niet teveel gekeken worden naar ontbindingsclausules van contracten ...

.

Oud 16 oktober 2016, 09:57   #91
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
Volgens mij heeft De Roover hiermee een zeer goede zet gedaan. Het is meer dan tijd dat het cordon wordt opgeheven en dat beide Vlaams nationalistische partijen één front gaan vormen.
dat zal niet snel gebeuren. De Roover begeeft zich hier op glad ijs. De N-VA is helemaal geen partij meer die focust op het Vlaams-nationalisme. Integendeel zelf, het is nu zelf een beetje een last.

Samenwerken met het VB gaat een pak kiezers die om economische redenen stemmen, wegjagen. Ook de meer linksere Vlaams-nationalisten die nu met hun neus dicht toch nog op de N-VA stemmen uit pure naïviteit, zouden dan kunnen weglopen.

Samenwerken met het VB betekent de dood van de N-VA.
Oud 16 oktober 2016, 09:58   #92
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een typo. Moest kloot zijn.
Oud 16 oktober 2016, 10:00   #93
Sukkelaar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht

Gezien de hierboven geciteerde cijfers van de laatste peiling van de VRT begrijp ik jouw plotse uitbarsting van onzekerheid niet.
Of is jouw vertrouwen in de onderzoeksjournalistiek en de peilingen van de VRT niet bijster groot?
Alles van wat van de VRT komt is volkomen onbetrouwbaar.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2016, 10:05   #94
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
dat zal niet snel gebeuren. De Roover begeeft zich hier op glad ijs. De N-VA is helemaal geen partij meer die focust op het Vlaams-nationalisme. Integendeel zelf, het is nu zelf een beetje een last.

Samenwerken met het VB gaat een pak kiezers die om economische redenen stemmen, wegjagen. Ook de meer linksere Vlaams-nationalisten die nu met hun neus dicht toch nog op de N-VA stemmen uit pure naïviteit, zouden dan kunnen weglopen.

Samenwerken met het VB betekent de dood van de N-VA.
mag vooral niet omdat geen enkele franstalige partij hen nog gaat aanvaarden in een federale regering.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2016, 10:11   #95
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Een onbestaande stemming dus.
Wat nu niet is ,kan en zal nog komen.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2016, 10:16   #96
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De Schotse en Catalaanse Onafhankelijkheid

zal ook met 50,1 % der stemmen uitgeroepen kunnen worden .

Dat is essentie van een democratie Warrior;

de meerderheid beslist.
Oud 16 oktober 2016, 10:17   #97
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
"Godsvrede..." man... wat een bekakte ouwe terminologie uit het Yserwaecke jargon is me dat. uhhh...
En wat is "Monarchie" en "Koninklijke Hoogheid" dan ?

Pre-democratische terminologie

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 16 oktober 2016 om 10:22.
Oud 16 oktober 2016, 10:20   #98
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
Voor je een erectie krijgt, lees het draadje wat verder. Dan zul je snel leren dat het maar kouwe kak blijkt te zijn en dat het blok in zijn cordon blijft.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2016, 10:41   #99
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vergist de partijwoordvoerder zich dan dat een door de vlaamse parlementairen genomen beslissing binnen de democratische spelregels valt ?
Verklaar jezelf nader.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2016, 10:43   #100
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gedoogsteun aanbieden zonder voorwaarden (wat betekent: wij zullen alles wat jij voorstelt, blindelings goedkeuren), kan onmogelijk geweigerd worden.
Dat is exact wat Tom Van Grieken aanbood tijdens het studentendebat in Antwerpen en wat De Roover namens N-VA weigerde. Meer nog, hij bleef op de kap van het Vlaams Belang zitten na het aanbod.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be