![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En.....wat heeft de burgemeester - voorzitter - schaduw premier met die meerderheid gedaan ????? Laatst gewijzigd door vrijzinnige : 16 oktober 2016 om 08:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Indien de twee partijen samen een meerderheid aan Vlaamse kant hebben dan hoeven ze enkel samen op te komen en ze regeren Vlaanderen en het zuiden van het land vraag de splitsing aan... Maar dan moet je wel nog oppassen met de oude Vlaamse krokodillen die hun Vlaams profitariaat in ere moeten houden en zij zouden op federaal vlak waarschijnlijk een minderheidsregering uit Vlaanderen samen met een franstalige meerderheid kunnen op poten zetten.... Maar in dat geval kan Vlaanderen wel eenzijdig de Vlaams onafhankelijkheid uitroepen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld ![]() Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... ![]() FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat minimum aan respect en eerlijkheid mogen we zelfs op dit volkse forum verwachten. Maar blijkt moeilijk te zijn voor sommigen. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() hij heeft natuurlijk nooit gezegd dat hij een wetsvoorstel zou intrekken als het VB meestemt.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wellicht was er dus wel een voorwaarde, namelijk een bestuur op poten stellen dat een minderheid had in de raad. Dat is een fatsoenlijke afhankelijkheid ... èn een statement in de richting van andere besturen op andere niveaus. Wel beste mede-flaminganten: d�*t is onvoldoende kwaliteit voor mij. Mocht het daarvoor tot een stemming komen in een congres of ledenvergadering, ik zou tegen stemmen. (allez, begin al maar te bleiten ...) .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En die naam is "vrijheid". Ik ben hier en nu, ginder en later, vrij van te beslissen wat ik denk dat goed voor mij is. Zelfs al zou het verkeerd zijn. .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar het is toegelaten dat het VB iets van ons goed keurt.'' Waarop ik zei dat jullie beter zijn in voorstellen van het VB af te wijzen om ze een tijd nadien zélf te claimen. Of ben je al vergeten hoe BDW niets wou weten van een wijziging van de conventie van Geneve toen FDW dat voorstelde om nadien zélf dat voorstel te doen en dan nog de pretentie had te zeggen dat zijn partij de eerste is die dat voorstelt. Laatst gewijzigd door daiwa : 16 oktober 2016 om 09:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat wordt in de meeste omstandigheden wel inventiviteit genoemd, maar swat. Moet ik het nog duidelijker stellen? Bij een 51 procent (of zelfs 45 ... als de anderen geen werkbare meerderheid meer kunnen maken), dan zal er het een en het ander kraken. Dingen die al lang vastgeroest zaten, zullen overgoten worden met hectoliters WD40; houtwerk dat met huiszwam besmet is (dixit Onkeldinges ...) zal met ruime marges uitgezaagd worden; er zal niet teveel gekeken worden naar ontbindingsclausules van contracten ... .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Samenwerken met het VB gaat een pak kiezers die om economische redenen stemmen, wegjagen. Ook de meer linksere Vlaams-nationalisten die nu met hun neus dicht toch nog op de N-VA stemmen uit pure naïviteit, zouden dan kunnen weglopen. Samenwerken met het VB betekent de dood van de N-VA.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een typo. Moest kloot zijn.
![]() |
#93 |
|
![]() Alles van wat van de VRT komt is volkomen onbetrouwbaar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
zal ook met 50,1 % der stemmen uitgeroepen kunnen worden . Dat is essentie van een democratie Warrior; de meerderheid beslist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Pre-democratische terminologie ![]() Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 16 oktober 2016 om 10:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor je een erectie krijgt, lees het draadje wat verder. Dan zul je snel leren dat het maar kouwe kak blijkt te zijn en dat het blok in zijn cordon blijft.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Verklaar jezelf nader.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is exact wat Tom Van Grieken aanbood tijdens het studentendebat in Antwerpen en wat De Roover namens N-VA weigerde. Meer nog, hij bleef op de kap van het Vlaams Belang zitten na het aanbod.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |