![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
De mate van bewijslast hangt af van de aard van de zaak, i.c. het land van 'bestemming'. Als iemand beweert dat Duitsland onveilig is is het aan die persoon dat aan te tonen hoe dat het geval is in zijn individuele geval. Er is geen enkele realiteit die een vermoeden juris tantum schept dat Duitsland onveilig is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Moet er geen examen afgelegd worden voor de echte ambtenaren? Ik heb mij laten vertellen dat de proef voor kuisvrouwen de zwaarste is. ![]() Maar inderdaad. Voor rechters gelden er andere voorwaarden om de job te mogen uitoefenen. Maar geen erg hoor. Binnenkort krijgt Dirupo af te rekenen met hetzelfde fenomeen. En wie maakt dan weer het land minder bestuurbaar? ![]() De vuil rechtsen waarschijnlijk! ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() http://www.knack.be/nieuws/belgie/vu...al-796051.html
Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#85 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() De N-VA militanten zijn in deze discussie iets te voortvarend geweest.
De N-VA lijn is in dit geval NIET dat het hier wederom gaat om een wereldvreemde rechter. Het land van de eerste asielaanvraag is immers Duitsland, waardoor dit vonnis van de RvV gebruikt kan worden om te schieten op Merkel: Wir schaffen das nicht. :'-) Dit is eentje voor het handboek populisme en demagogie ![]() Les voor de N-VA militanten: eerst wachten op Theo of Bart en wat zij over een vonnis zeggen voordat jullie weten wat jullie mening is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat ze daar eens flink hun plan trekken en eens flink mijn kloten kussen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
2 dus! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zou het dan niet logischer zijn dat een Duitse rechter de Duitse staat aanmaant om humane opvang te verzorgen ? Zijn alle vluchtelingengezinnen in Duitsland dan niet in gevaar ?
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Los daarvan kan de vrouw inderdaad de Duitse staat dagvaarden, maar dan pas wanneer zij in Duitsland zit. Tot dan zit ze in België, en kan zij een beroep doen op de Belgische overheid (inclusief het gerecht). Nu, in alle eerlijkheid, ik begrijp ook niet goed waarom zij niet naar Duitsland wilt vertrekken, haar aanvraag tot erkenning als vluchtelinge zal toch in Duitsland afgehandeld worden... Maar kom, na 10 jaar P.be verbaast niks mij meer. ![]()
![]() |
![]() |
#90 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Blijkbaar zou er in Duitsland geen gratis onderwijs voorzien zijn voor de kinderen. Daarom zou die vrouw in België mogen blijven van die rechter...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() wtf, het dossier is niet goed gemotiveerd ?
je mag ze niet naar een land sturen waar ze folteren ?? ik dacht dat concentratiekampen gesloten waren |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wij van het VB zijn slecht. Die van de SP-A , Groen ! enz... zijn minder slecht. Volgens de N-VA toch. Het is allemaal redelijk hylarisch. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dergelijk arrest toont meteen aan dat de Franstaligen in zowat ALLES totaal andere meningen en preferenties hebben dan de Nederlandstaligen. Een zoveelste aanwijzing (indien nodig) dat wij niet bij elkaar horen en als Vlamingen reeds lang onze eigen weg hadden moeten bewandelen. De scheidingslijn tussen noordelijk en zuidelijk Europa valt samen met de taalgrens. Nogmaals: een Vlexit "out of Belgium"!
Ik verwacht dat we na de eerstkomende verkiezingen uit de linkse kerk véél gemekker en geblaat zullen horen over een zoveelste "zwarte zondag" omdat hun stembusresultaat totaal anders en véél negatiever zal uitvallen dan hetgeen de polls ons voorschotelen. Moge mijn droom waarheid worden! |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dat is de eerste keer dat Duitsland met kinderen te maken krijgt, misschien? Allee, allee. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Europees Commissaris
|
![]() Misschien iets in de zin van: "Mevrouw X heeft 5 kinderen, A, B, C, D, E van leeftijd G, H, I, J, K. Mevrouw moet volgens de Dublinakkoorden terugkeren naar Duitsland, maar vooraleer haar uit te wijzen, zouden wij garantie willen vragen dat A, B, C, D, E een plaats krijgen op een school nabij plaats van opvang. "
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan" Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas" Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw" |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zeus heeft het antwoord reeds gevonden, en veel heeft hij daar volgens mij niet over moeten nadenken.
![]() |
![]() |
#99 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dat dit de eerste keer is dat er kinderen betrokken zijn bij een Dublin-procedure lijkt mij sterk, dat dit de eerste keer is dat Duitsland moet nadenken over de noden van kinderen, ook. Dat de rechter hier nog eens een extra veranda wil bouwen aan hun favoriet stuk wetgeving, lijkt me dan wel eerder aannemelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |