Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 maart 2017, 18:16   #81
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De grote Turkse leider heeft het druk met het absolute dictatorschap te bereiken.
Wie hem daarbij in de weg loopt verliest zijn job en vliegt achter de tralies.

Van de Turken die elders een beter leven zochten, en vonden, heeft Erdogan niks te vrezen, integendeel. En andersom....
Oud 13 maart 2017, 18:33   #82
orfeus5412
Gouverneur

Standaard

Witte en zwarte Turken, beetje te vergelijken met de "elite" en de "deplorables" in de VS.
Ingeweken Turken in ons land = x 2 in 2016.
Interessant artikel (inclusief interview 2min.) :
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/bu...?eid=1.2917186
orfeus5412 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2017, 18:48   #83
orfeus5412
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Noorse journalist in Istanbul aangevallen door een lynchmob van AK-partijleden. Ze dachten dat het een Nederlander was...
https://twitter.com/obk/status/841328879948189696
Oud 13 maart 2017, 18:56   #84
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
de weigering van Nederland is terecht, omdat een souvereine staat nog altijd zelf bepaalt wie er al dan niet binnen mag.
Zo zou het moeten zijn, maar als we rond kijken en zien wat hier allemaal rondloopt...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2017, 19:50   #85
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Zo zou het moeten zijn, maar als we rond kijken en zien wat hier allemaal rondloopt...
En wie hier onder andermans pannen probeert te geraken.

Als ze in Frankrijk worden buiten geveegd komen ze naar Gent. Daar lopen ze een geschikte burgemeester tegen het lijf.
Oud 13 maart 2017, 20:25   #86
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Het kan niet dat de Turken zomaar hun ministers naar een ander land waar ze totaal niets te zeggen hebben sturen, om daar dan den boel op stelten te zetten, de bevolking tegen elkaar op te ruien om er dan in hun eigen land politiek voordeel uit te halen. Waar zijn we mee bezig? Dan zijn er nog mensen met een verantwoordelijke functie, zoals de burgemeester van Genk, die er dan nog geen graten in ziet? Begrijpt die niet dat hij nog in functie is tot de volgende verkiezingen en dan nog bij de gratie van vreemdelingen? Zie je een Belgische partij al meetings gaan houden in Turkije? Je zal rap weten hoe een gevangenis en aan de binnenkant uitziet. België is tot nader order NOG STEEDS VAN ONS. Verder vind ik het een schande voor de nationalistische Turken dat ze in een vreemd land willen verblijven i.p.v. hun grote leider en hun geliefde eigen land te gaan steunen met hun vakkennis .
U heeft helemaal gelijk.
Nederland kreeg steun van Duitsland en Denemarken.
Van België hebben we niets gehoord.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2017, 22:27   #87
koppijn
Minister-President

koppijn's schermafbeelding

Standaard Turkije sleept Nederland voor Europees Hof voor de Rechten van de Mens

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koppijn Bekijk bericht
Artikel 16 van het EVRM stelt:
Naam: Knipsel copy.jpg
Bekeken: 102
Grootte: 51,2 KB
Turkije heeft mede dat verdrag ondertekend en dus is zij akkoord met die bepaling. En dan blijkt er nog dit te zijn.
Kan men dit nog begrijpen???
Turkije sleept Nederland voor Europees Hof voor de Rechten van de Mens
Het is juist dat hof die beperkingen oplegt op politieke activiteiten door vreemdelingen.
Het zegt ook dat men zich niet kan beroepen op :Vrijheid van meningsuiting art.10 nog op vrijheid van vergadering en vereniging art.11 of verbod van discriminatie art. 14.
Oud 13 maart 2017, 23:06   #88
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Als dubbele standaard kan dat tellen.
Je verdedigt het dat in Nederland preventief wordt opgetreden maar in Belgique verdedig je het tegenovergestelde.

Je beseft wellicht niet eens hoe dubbelhartig het is om Nederland gelijk te geven dat het geen enkele minister spreekrecht geeft, en dus hun vrijheid van meningsuiting aantastte, maar je vergeet dat juist doordat de gemoederen niet werden opgehitst en de orde niet werd verstoord.

Jij noemt de houding van Nederland terecht, maar schruwelt je afkeuring al uit bij het idee alleen al dat er hier hetzelfde zou kunnen gereageerd worden als in Nederland.
Blijkbaar wil je enkel lezen wat je wil. Lees eens op een rustige manier met een onbevooroordeelde blik wat ik schreef.

Maar aangezien ik in jouw ogen een vuile sossen moslimlover ben, kan je dat niet.
Oud 14 maart 2017, 01:16   #89
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
en waar zeg ik dat dit normaal is?
jij wil echt de wereld opdelen in 2 hé, de goeden, die alles wat jij zegt voor de 100% steunen en de rest, die vanaf ze maar 99% van wat je zegt, steunen, maar in jouw ogen is dat hetzelfde als 0%.
Wit en zwart, dat zijn de enige kleuren dat je kent.
Ik denk, donc je suis, dat jij de wereld ook aan 't opdelen bent tussen goeden en slechten in zwart/wit.
Ik kijk toe naar de wereld, zie alle kleuren van de regenboog en ik lach me een kriek omtrent de enige constante, nl. de stupiditeit.
Terwijl jij ondertussen nu denkt dat ik homo ben, ...schrijf het maar eerlijk neer, vlijmpie.
Ach, al die vakjes van jullie.

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 14 maart 2017 om 01:38.
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2017, 02:07   #90
orfeus5412
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koppijn Bekijk bericht
Turkije sleept Nederland voor Europees Hof voor de Rechten van de Mens
Het is juist dat hof die beperkingen oplegt op politieke activiteiten door vreemdelingen.
Het zegt ook dat men zich niet kan beroepen op :Vrijheid van meningsuiting art.10 nog op vrijheid van vergadering en vereniging art.11 of verbod van discriminatie art. 14.

Ja heel goed zelfs : de rel met Nl is een godsgeschenk voor hem. Hij hitst hiermee de Turken op (inclusief zijn tegenstanders) om op zijn referendum “ja” te stemmen”. (Vooral die honden zitten de Turken dwars...)
Wanneer de rel met Nl van de baan zal zijn zal hij met iets anders uitpakken zoals bv de vluchtelingendeal. Daarmee treiterd hij gans de EU...

Iedere keer verdraaid - of verzwijgd hij dingen die in zijn nadeel kunnen zijn en dat smeert hij dus breed uit op staats TV en (staats) pers.

Hopelijk verbiedt men in Genk niet de geplande toespraken. Als er ongeregeldheden van komen; wel dat ze het onderling maar uitvechten…

Tot aan het referendum zal Erdogan ruzie uitlokken, maakt niet uit met wie of hoe: hij moet en zal in eigen land gezien worden als de de grote leider.

Waar hij op uit is : het installeren van een islamitische staat.
Oud 14 maart 2017, 06:13   #91
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard Volgens AVV-VVK krant:

Citaat:
Nergens anders in Europa haalde de partij van president Erdogan zo’n hoge score bij de jongste Turkse verkiezingen als in Vlaanderen.
Er hangt definitief iets erg slecht in de lucht ginder. Opnieuw triest maar waar?
Alleen in Libanon lag het percentage nog hoger. Lees en juich.
Oud 14 maart 2017, 07:02   #92
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Blijkbaar wil je enkel lezen wat je wil. Lees eens op een rustige manier met een onbevooroordeelde blik wat ik schreef.

Maar aangezien ik in jouw ogen een vuile sossen moslimlover ben, kan je dat niet.
Ik heb niet jouw, maar mijn eigen ogen. Ik kijk dus anders tegen de dingen des levens aan die jij, onbevooroordeeld als jij bent, schrijft.

Een vuile moslimlover zou ik jou nooit noemen. Uit hetgeen je in deze draad schreef trek ik wel de conclusie dat je er nogal een "progressieve" mening over krakers op na houdt. Een mening die perfect aansluit bij de mening, alsook het volslagen gebrek aan zinnige initiatieven van een vuile sossenburgemeester.
Oud 14 maart 2017, 07:45   #93
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Alleen voor bijeenkomsten van het VB te verbieden, daar hebben ze geen wettelijke basis voor nodig, dat doen ze wel zonder.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...-meeting.dhtml
Welke bijeenkomst voor het VB werd verboden?
reservespeler is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2017, 09:08   #94
Zeus
Europees Commissaris

Zeus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie heeft het gehad over de versterking van de Navo?
De Nederlandse en Belgische regering. Onlangs nog, toen Mike Pence op visite kwam.
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2017, 09:56   #95
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb niet jouw, maar mijn eigen ogen. Ik kijk dus anders tegen de dingen des levens aan die jij, onbevooroordeeld als jij bent, schrijft.

Een vuile moslimlover zou ik jou nooit noemen. Uit hetgeen je in deze draad schreef trek ik wel de conclusie dat je er nogal een "progressieve" mening over krakers op na houdt. Een mening die perfect aansluit bij de mening, alsook het volslagen gebrek aan zinnige initiatieven van een vuile sossenburgemeester.
wat is er progressief aan mijn mening als ik zeg dat kraken onwettelijk is, dat de huidige wetgeving bizar laks is maar dat bovenal we in een rechtstaat leven waar de wetten en regels moeten gevolgd worden?
Oud 14 maart 2017, 09:58   #96
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Er hangt definitief iets erg slecht in de lucht ginder. Opnieuw triest maar waar?
Alleen in Libanon lag het percentage nog hoger. Lees en juich.
niet zo onlogisch, heel wat Vlaamse Turken komen uit een regio waar zijn partij ook sterk staat.
Oud 14 maart 2017, 10:00   #97
PORSCHE
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
U heeft helemaal gelijk.
Nederland kreeg steun van Duitsland en Denemarken.
Van België hebben we niets gehoord.
Hier hebben ze het te druk met al hun mandaten in te vullen, hun zakken te vullen en zien hoe ze een andere partij in de grond kunnen boren. Hier doet de politiek alles behalve aan politiek. Zielig land vol zotten, kuddedieren en brave kwezels
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2017, 10:04   #98
PORSCHE
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door orfeus5412 Bekijk bericht

Ja heel goed zelfs : de rel met Nl is een godsgeschenk voor hem. Hij hitst hiermee de Turken op (inclusief zijn tegenstanders) om op zijn referendum “ja” te stemmen”. (Vooral die honden zitten de Turken dwars...)
Wanneer de rel met Nl van de baan zal zijn zal hij met iets anders uitpakken zoals bv de vluchtelingendeal. Daarmee treiterd hij gans de EU...

Iedere keer verdraaid - of verzwijgd hij dingen die in zijn nadeel kunnen zijn en dat smeert hij dus breed uit op staats TV en (staats) pers.

Hopelijk verbiedt men in Genk niet de geplande toespraken. Als er ongeregeldheden van komen; wel dat ze het onderling maar uitvechten…

Tot aan het referendum zal Erdogan ruzie uitlokken, maakt niet uit met wie of hoe: hij moet en zal in eigen land gezien worden als de de grote leider.

Waar hij op uit is : het installeren van een islamitische staat.
En elke Turk in een Europees land wordt zo een terroristische cel op zich. Dat gaat nog veel vuurwerk geven. In Genk op 62500 inwoners zomaar even 12500 Turken. Welke politieke gek heeft het zover laten komen? Moet er ergens geen zuivering gehouden worden?
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2017, 11:07   #99
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
En elke Turk in een Europees land wordt zo een terroristische cel op zich. Dat gaat nog veel vuurwerk geven. In Genk op 62500 inwoners zomaar even 12500 Turken. Welke politieke gek heeft het zover laten komen? Moet er ergens geen zuivering gehouden worden?
Ben je ooit op de Koolmijnlaan In Heusden-Zolder geweest?
Je waant je daar in een Turkse winkelstraat.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be