Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 28 maart 2017, 12:53   #81
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Well said Peche, 2!!
De NVA heeft soennieten massaal binnen gehaald. Ze hebben op aanvraag van Merkel en Juncker de quota voor asielzoekers verhoogd.
Meisje is verkracht in Sint Niklaas door zo'n asielzoeker.
Jongeren zijn hun recreatieparken kwijt omdat ze nagekeken, nagefloten worden, betast worden, begluurd in de kleedkamers, ...
Allemaal mogelijk gemaakt door de NVA.
Ze is tegen beter weten in oorlog gaan bedrijven in Syrië (Assad heeft daar nooit om gevraagd) en heeft daarmee aanslagen in eigen land veroorzaakt.
Er kleeft bloed aan deze partij en zij hebben aan volksverraad gedaan.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2017, 13:03   #82
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Are you kidding? Nergens ter wereld dan in deze contreien stopt men bewust de oudjes weg in rusthuizen om ze te laten wegkwijnen en ze 1 �* 2 keer per jaar te bezoeken. Of erger: helemaal niet. Ik noem dat geen solidariteit, er is dan wel sociale zekerheid maar that's it: in veel niet-westerse culturen is er tenminste nog echte samenhorigheid/minder individualisme. Hier is het veelal: ieder voor zich en dan nog, want zelfs eigen familiebanden worden vaak niet onderhouden. Bij moslims bvb is dat samenklitten met familie sterker aanwezig en men kan er kritiek op hebben, maar feit is dat zij minder geneigd zullen zijn hun oude moeder of vader bij vreemden te droppen.
Ga jij ze te eten geven de oudjes die niet in rusthuizen zitten?
Trouwens veel van die oudjes zijn blij op een rusthuis te kunnen terugvallen.
In veel culturen liggen ze te creperen op straat of in een achterkamertje.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2017, 13:14   #83
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Hetgeen ikzelf aanvoel (namelijk: ik zou niet willen tot last zijn van mijn kinderen, als ik nog ietske ouder zal worden, en daardoor sukkelachtig ... ik zal zelf verkiezen om naar een bejaardenhuis te gaan), zal wel de Vlaamse/West-Europese/Westerse actuele cultuur zijn ?

(en waarschijnlijk ga ik daar dan toekomen en de eerste dagen niks meedoen met al die echte oudjes want die zijn pas sukkelachtig. Geen turnoefeningetjes, geen bingo, geen filmpje kijken ...
maar na een paar dagen .... word ik een van hen.
D�*t is het lot van mij. D�*t is het lot van ons allen. Vooral van degenen die denken dat dit bij hen niet zal gebeuren.)

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2017, 13:19   #84
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Ga jij ze te eten geven de oudjes die niet in rusthuizen zitten?
Trouwens veel van die oudjes zijn blij op een rusthuis te kunnen terugvallen.
In veel culturen liggen ze te creperen op straat of in een achterkamertje.
Wel ik heb stage gedaan in zo'n rusthuis, en ik kan zeggen dat de meeste oudjes daar helemaal niet content waren. Er waren er die letterlijk wegkwijnden en om hun kinderen vroegen....
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2017, 13:32   #85
eno2
Banneling

Standaard

Ik ga niet om ze janken in de residencia...
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2017, 13:54   #86
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gelijke kansen - als in echt gelijk' - zullen er enkel zijn mits de man net als de vrouw evenveel verantwoordelijkheid opneemt in het huishouden, de opvoeding van de kindjes enz. Thing is dat nogal wat vrouwen - ook westerse - dit niet willen - ook al beweren ze van wel - en de man nog steeds op een soort van voetstuk plaatsen i.e. de 'sterke man die z'n gezin beschermt' aka teruggrijpen op de oertijd toen de vrouw in de grot achterbleef met de kroost.

Wat betreft Z.Demir, ze heeft dan wel een topfunctie maar is nog steeds kinderloos. Misschien een teken dat die gelijkheid van de seksen nog steeds niet zo evident is (met name wanneer men op beroepsvlak hogere echelons betreedt).
Voor de hogere echelons moet je over lijken kunnen gaan en mensen letterlijk en figuurlijk naar beneden stampen. Dat over de grot heeft er niet veel mee te maken. Buiten de grot moest je vechten om te overleven. Zijn vrouwen daar toe bereid; dat is de grote vraag van 1 miljard...

Laat vrouwen toch kiezen voor een half-time met ook nog wat tijd met de kinderen zoals de meeste vrouwen het doen...
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2017, 14:08   #87
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Are you kidding? Nergens ter wereld dan in deze contreien stopt men bewust de oudjes weg in rusthuizen om ze te laten wegkwijnen en ze 1 �* 2 keer per jaar te bezoeken. Of erger: helemaal niet. Ik noem dat geen solidariteit, er is dan wel sociale zekerheid maar that's it: in veel niet-westerse culturen is er tenminste nog echte samenhorigheid/minder individualisme. Hier is het veelal: ieder voor zich en dan nog, want zelfs eigen familiebanden worden vaak niet onderhouden. Bij moslims bvb is dat samenklitten met familie sterker aanwezig en men kan er kritiek op hebben, maar feit is dat zij minder geneigd zullen zijn hun oude moeder of vader bij vreemden te droppen.
Absolute bullshit.

https://www.indexmundi.com/map/?v=30&l=nl

Ten eerste is de levensverwachting in jouw paradijzen 20 jaar minder dan in het westen.

Ten tweede is er absoluut niemand die wil emigreren naar jouw paradijzen. Aboluut niemand. Ook jij niet. Van hypocrisie gesproken.

Misschien moet je 's meer van de wereld zien, in plaats van dit soort praatjes te verkopen.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2017, 15:21   #88
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Are you kidding?
Citaat:
Nergens ter wereld dan in deze contreien stopt men bewust de oudjes weg in rusthuizen om ze te laten wegkwijnen en ze 1 �* 2 keer per jaar te bezoeken. Of erger: helemaal niet.
Ik noem dat geen solidariteit, er is dan wel sociale zekerheid maar that's it: in veel niet-westerse culturen is er tenminste nog echte samenhorigheid/minder individualisme. Hier is het veelal: ieder voor zich en dan nog, want zelfs eigen familiebanden worden vaak niet onderhouden. Bij moslims bvb is dat samenklitten met familie sterker aanwezig en men kan er kritiek op hebben, maar feit is dat zij minder geneigd zullen zijn hun oude moeder of vader bij vreemden te droppen.
Dat is onze cultuur platvoets aanvallen ... onze samenleving is economisch ingesteld , en méér is het niet , de ouderen zijn hier in de luxe de bejaardenhuizen ,zijn gelijk 5 sterrenhotels ik nodig U uit in mijn Gemeente een te bezoeken, De landen die je daar noemt hebben alleen koten om in te wonen zonder enige comfort ... en daar zit je ook in een hoekje te kwenen als hoogbejaarden in je eigen kak ...genoeg te zien op TV hoe het in jullie landen er aan toe gaat ....

Laatst gewijzigd door de vuile muilekoek : 28 maart 2017 om 15:25.
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2017, 15:24   #89
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

5 sterrenhotels serviceflats ... en er zijn dagelijkse mensen die aan vrijwilligers werk doen naar bejaarden toe ... stop maar met ons zomaar ordinair aan te vallen over onze cultuur ...
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2017, 15:26   #90
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Het geloof in God zoals men ons voorspiegelt, dat klopt.
Vergevinggezindheid, trouw enz. bestaan nog evengoed.
Ik spreek niet van ''bestaan nog''. De Amish bestaan ook nog.

Ik zeg dat die waarden bijlange niet meer de norm zijn in de samenleving. Zoals ik al zei er is zo goed als geen aandacht meer voor het transcendente, alleen voor het wereldlijke: geld, oppervlakkige uiterlijkheden, enz.. Trouw? Er zijn ondertussen bijna evenveel scheidingen dan huwelijken, mensen kennen het begrip trouw helemaal niet meer, beloftes worden hier sneller gebroken dan uitgesproken. Respect voor ouders is nog zo iets dan quasi verdwenen is. Kinderen schelden hun ouders uit, of behandelen hen als knecht, later vervreemden ze van hun ouders. Ik ken verschillende mensen die totaal geen contact meer hebben met hun moeder bv.
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2017, 15:35   #91
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Onze waarden is geen hol begrip.
Die gelijkheid houdt juridische gelijkheid in, en omdat ook individuele vrijheid een waarde is, mogen man of vrouw ook beslissen om veel kinderen te krijgen en het huishouden te doen.
Maar wanneer mannen vinden dat vooral vrouwen dit moeten doen omdat het vrouwen zijn, erken je de waarde gelijkheid man en vrouw niet. Denkt u er zo over?
Man en vrouw behouden gelijke toegang tot de arbeidsmarkt, ook wanneer er kinderen zijn, holle betogen over de " voorbestemdheid van vrouwen" als moeder, dat is ronduit achterlijk. Vrouwen en mannen de keuze geven niet.Daar gaan gelijke kansen over, waarom u dit hol vindt, is niet echt duidelijk. Zuhal is een mevrouw naar mijn hart, fijn dat ze politiek gezien gaat wegen.

Vrouwen moeten gelijke kansen tot topfuncties hebben in vergelijking met mannen, dus nee, eenmaal die gelijke kansen er zijn, komen die vrouwen er vanzelf, de staat moet daar helemaal niet voor zorgen.
'Hol' in de zin dat het volstrekt onduidelijk is wat er juist mee bedoeld wordt. Als je zegt dat moslims (of eender welke andere burgers) 'de gelijkheid tussen man en vrouw' moeten aanvaarden, is de logische volgende vraag hoe dat dan precies moet. Wat versta je onder de gelijkheid van man en vrouw? Dezelfde juridische rechten? Of moet de staat actief bestaande culturele rolpatronen proberen te bestrijden. Op de eerste vraag zeg ik ja, maar op de tweede duidelijk nee. Indien de staat dat laatste doet, botst ze al snel met de meest fundamentele westerse verworvenheden: vrijheid van meningsuiting, vrijheid van vereniging.
Oud 28 maart 2017, 15:44   #92
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar we hebben daar nu iets nieuws op gevonden: euthanasie voor ouderen wiens leven 'voltooid' is. Dan kunnen de kinderen zonder zorgen op vakantie.
Oud 28 maart 2017, 15:49   #93
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Conscience Bekijk bericht
Absolute bullshit.

https://www.indexmundi.com/map/?v=30&l=nl

Ten eerste is de levensverwachting in jouw paradijzen 20 jaar minder dan in het westen.

Ten tweede is er absoluut niemand die wil emigreren naar jouw paradijzen. Aboluut niemand. Ook jij niet. Van hypocrisie gesproken.

Misschien moet je 's meer van de wereld zien, in plaats van dit soort praatjes te verkopen.
Je slaat de zaken totaal door elkaar. Dat mensen naar het westen emigreren is omwille van economische redenen, niet omdat de mensen zo vriendelijk en hartelijk zijn.
Oud 28 maart 2017, 15:50   #94
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Maar we hebben daar nu iets nieuws op gevonden: euthanasie voor ouderen wiens leven 'voltooid' is. Dan kunnen de kinderen zonder zorgen op vakantie.
Oh, maar nu gaan onze Islamietische ouders al zorgeloos op vakantie naar het thuisland na eerst de kleinsten in het ene of andere hospitaal achter gelaten te hebben tot ze terugkomen...
De ziekenkas zal het onderhoud en de zorgen wel betalen...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2017, 16:18   #95
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Je slaat de zaken totaal door elkaar. Dat mensen naar het westen emigreren is omwille van economische redenen, niet omdat de mensen zo vriendelijk en hartelijk zijn.
Really? De typische 19°eeuwse koloniale visie. 'Ze zijn zo vriendelijk meneer'.
Ik stel voor dat je een vlucht neemt naar Caracas, en me komt vertellen wat er vriendelijk is in de weg van de luchthaven naar de stad, als je door de Andes reist. Je vlaemsche mesthoopmentaliteit wordt er op 2 minuten vernietigd.
Oud 28 maart 2017, 16:22   #96
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik zeg dat die waarden bijlange niet meer de norm zijn in de samenleving. Zoals ik al zei er is zo goed als geen aandacht meer voor het transcendente, alleen voor het wereldlijke: geld, oppervlakkige uiterlijkheden, enz.. Trouw? Er zijn ondertussen bijna evenveel scheidingen dan huwelijken, mensen kennen het begrip trouw helemaal niet meer, beloftes worden hier sneller gebroken dan uitgesproken. Respect voor ouders is nog zo iets dan quasi verdwenen is. Kinderen schelden hun ouders uit, of behandelen hen als knecht, later vervreemden ze van hun ouders. Ik ken verschillende mensen die totaal geen contact meer hebben met hun moeder bv.
Alles moet wijken voor het begrip vrijheid en individualisme. Die sociale zekerheid is er nog voor gemoedsrust te hebben. Religie is iets individueels geworden net zoals liefde. Wie wilt houdt zich met religie bezig wie dat niet wilt doet dat niet. Hetzelfde voor liefde.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2017, 16:23   #97
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het transcendente kan mij gestolen worden.
Geef mij maar onze wetten die onmiddelijk kunnen optreden als er iets mis gaat, want geef toe, God bakt er niets van.
Als ik moet wachten tot een volgend leven op mijn beloning of straf hoeft het voor mij niet meer.
En wat uw scheidingen betreft.
Liever dat dan een hel op aarde voor die (meestal) vrouwen.
Die zogezegde trouw was (en is nog) het gevolg van onderdrukking.
Ga maar eens navragen in de vluchthuizen.
Nee, geef mijn portie transcendente maar aan de kat.
Oud 28 maart 2017, 16:27   #98
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Een behoorlijk smerige belediging aan het adres van degenen die voor hun ouders zorgen.

Euthanasie om plaats te maken voor inwijkelingen:

Citaat:
Artsen aan alarmbel: 3 keer meer overlijdens in Molenbeeks rusthuis
http://www.bruzz.be/nl/nieuws/artsen...beeks-rusthuis
Oud 28 maart 2017, 16:28   #99
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
'Hol' in de zin dat het volstrekt onduidelijk is wat er juist mee bedoeld wordt. Als je zegt dat moslims (of eender welke andere burgers) 'de gelijkheid tussen man en vrouw' moeten aanvaarden, is de logische volgende vraag hoe dat dan precies moet. Wat versta je onder de gelijkheid van man en vrouw? Dezelfde juridische rechten? Of moet de staat actief bestaande culturele rolpatronen proberen te bestrijden. Op de eerste vraag zeg ik ja, maar op de tweede duidelijk nee. Indien de staat dat laatste doet, botst ze al snel met de meest fundamentele westerse verworvenheden: vrijheid van meningsuiting, vrijheid van vereniging.
Zoooo.
Wat heeft onderdrukking van de vrouw dan volgens u met vrijheid van meningsuiting en vereniging te maken?
Oud 28 maart 2017, 16:33   #100
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel dat ligt toch net iets moeilijker hoor.
Bent u voorstander van mensen ondraaglijk te laten lijden omdat God er maar niet in slaagt ze tot zich te roepen?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be